Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linn1502

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:27

Haha ja maar nu was het 36 euro en klaar.. anders tikte we zo de 5/600 euro aan.... klein verschil haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:41

Klopt :') , het kost wat idd . Gewoon gras is nog wel te betalen ,vergt alleen veel onderhoud elk jaar .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:28

Interessant ... Ben toch van de schoffel of azijn ,warm water werkt dat dan := . Nog nooit van gehoord

Vandaag weer stukje tuin opgelapt , verassing tegengekomen (hoeveel zullen er volgen? :') )

Afbeelding

Slechte voor

Afbeelding

En na

Wel mooi de klinkers :))

Afbeelding

Niet slecht :)

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:14

@Linn1502: Super strak geworden! Maarre, mij ook te strak :P Ik hou meer van tuinen waar de bijtjes en de vlinders (en andere beestjes) veel aan hebben. Ik zou dan minimaal die bakken wat losser beplanten met plantjes die interessant zijn voor bijen- en vlinders. Maar wel een heel fijn gevoel natuurlijk dat je tuin af is en helemaal naar je zin! Lekker van genieten! Mooi dat het wel echt gras is :D

Mijn tuin is momenteel wel een stuk woester nog dan de bedoeling is... Tijdgebrek... Helaas...

Bij de Aldi hebben ze trouwens hele mooie buitenpotten van kunststof, tenminste bij 'mijn' Aldi hadden ze er nog best wat, niet duur en wel echt duurzaam en mooi om te zien, niet van die goedkoop ogende dingetjes. Ik heb de kleine maat, helaas was er niet nog een tussenmaat, de grote maat is écht gróót... :P Ik heb gekozen voor heel zacht groen (mint) en lichtblauw, ik heb al veel terracotta potten die ik lichtblauw geverfd heb :) Héérlijk, ik hoef niks te verven nu :+

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 23:07

Ik ben echt maar dan ook echt heel erg bang voor bijtjes en alles wat vliegt en geluid maakt.. mijn vriend moest dan ook echt lachen als die man bij de kwekerij ons mee nam naar planten. Zodra er vliegende wezentjes waren ging Ik er als een haar van door.

Vind plantjes heel leuk.. Maar ooowww die beestjes ook. Heel stom maar goed hahha

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 10:26

Zonder die beestjes zou jij niet leven... en ze zijn prachtig! Zoals het allemaal werkt in de natuur, ik kan er geen genoeg van krijgen.

Heb je als kind iets vervelends meegemaakt met insecten? Of waren je ouders of vrienden er ook bang voor? Zo'n angst moet toch ergens op gebaseerd zijn?

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 16:26

Weet ook wel dat die beestjes nosig zijn en vind het ook leuk dat ze er zijn. Maar ik hoef ze gewoon niet bij mij in de buurt, Weet ook niet. Sommige mensen hebben het met spinnen. Ik met vissen en insecten haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 16:35

Ik heb het met lieveheersbeestjes , ze mogen nu luizen vreten maar echt niet in mijn buurt komen ben er als de dood voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:25

Warm water is goed als je langs richeltjes moet wieden. Voor de rest doe ik het of met de schoffel of met de hand.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 19:33

Wat een gave tuin Linn!!!!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:48

Gave tuin lynn! Erg mooi :)

Mijn trompetboom heeft verwelkingsziekte :( dus heb m nu terug gesnoeid, met compost en kalk in de weer geweest en nu is het hopen dat ie t volgend jaar weer doet.

Mijn passiebloem daarentegen gaat helemaal lijp haha. Vorig jaar was het nog een stekje van 30cm hoog :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:52

Haha die van mij moest ik van de week snoeien, dat ding was echt niet te houden _O-

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 16:06

Ja niet normaal he hoe hard dat gaat _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 17:03

Ja echt he. Ik heb de andere twee bij elkaar gezet en met ijzerdraad aan de schutting gedaan. Die ene heb ik echt verplaatst en die heeft een optater gwhad van de verhuizing :P maar die andere doet het wel goed.
Afbeelding
Dit is de grote := zitten echt heel veel knoppen in. Jammer dat ze niet allemaal tegelijk uit komen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 17:04

Wilde net zeggen Campsis is nogal van de woekerende.
Vaak gaat ie ondergronds verder bij de buren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 17:06

Morganlefay schreef:

Over woekeren gesproken. Ik zet nooit meer fluweelbomen in de tuin. Die krijge. Hele lange wortels waar gewoon weer nieuwe stekjes uit groeien. En echt snel. Ik heb zeker al 7 meter wortel uit de grond getrokken, maar het blijft maar komen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 17:30

Joolien schreef:
Morganlefay schreef:

Over woekeren gesproken. Ik zet nooit meer fluweelbomen in de tuin. Die krijge. Hele lange wortels waar gewoon weer nieuwe stekjes uit groeien. En echt snel. Ik heb zeker al 7 meter wortel uit de grond getrokken, maar het blijft maar komen :')

:+
Advies is inderdaad ruimen en echt helemaal.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 17:45

Jeetje jolien die van jou is idd ook hard gegaan. Heb de buren al gezegd dat ze gewoon moeten afknippen wat ze in de weg zit :')

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:14

Hier gaat de passie bloem ook heel hard. 1 moet ik regelmatig bij snoeien andres komt hij onder de overkapping en word te beerd. De andere is nu ook zo ver dat ik bij moet gaan snoeien. Zal zo voor foto's kijken. En er zitten naast knoppen ook vruchten in.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:18

Ik wil straks ook graag een passiebloem, en vind het juist geweldig dat ze zo lang bloeien. Als ze eenmaal aanslaan groeien ze inderdaad enorm hard, en vroeger hadden wij ook zoveel vruchten eraan.
Moet alleen nog even zien of dat bij ons gaat lukken, moeten er wel een muurtje voor maken waar die tegenaan kan groeien, voor de garage van de buurman wil ik een een wand maken waar passiebloem kan groeien, en langs de rest wat leibomen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:39

Wat zijn jullie passiebloemen gaaf <3 .

Kom ik aan met de mijne :')

Afbeelding

De rhodondendron staat hier weer in de knop, kan die 2 x per jaar bloeien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:45

Ligt aan de soort en verder is volle grond nog altijd het beste en ze lusten graag eten ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:37

Bedankt voor de tip, zal hem vanavond in de volle grond zetten rn bemesten :)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 07:38

Wow, wat een weelde zie ik voorbij komen! De passiebloem MOET ik ook hebben. Denk dat het volgend voorjaar gaat worden. Weet niet of het nog zin heeft om die nu nog te planten. Wel inmiddels twee dakplatanen geplant (en gesnoeid) benieuwd of die volgend jaar voor flink wat schaduw gaan zorgen. Ook wilde ik graag een vlonderterras bij de openslaande deuren...maar dat werd zo duur. Het terras moest hoe dan ook opgehoogd (de afstap was veel te hoog) dus heb nu met steenschotten gewerkt....ook erg leuk!
AfbeeldingAfbeelding