[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rudina

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:05

Dus dan kan ik hem sowieso al niet doen gezien ik ook geen ID kan aanmaken? Best frustrerend zonder whatsapp enzo. :+

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:14

Ik heb de update net gedaan, dacht misschien zou het verandering brengen en kan ik eindelijk een apple id aanmaken, maar helaas.
Het lijkt net een defect of storing.
Ik ga gewoon door de menu, vrij simpel met gegevens en vragen etc. uiteindelijk kom ik aan bij de betaalmogelijkheden, gezien ik geen creditcard heb doe ik 'geen' aanvinken en vul de nodige gegevens daar onder nog in. Wanneer ik dan op volgende klik krijg ik een melding 'voor hulp neemt u contact op met Itunes Support via http://www.apple.com/support/itunes/ww/' als ik dan daar naar de stappenplan ga staat het precies zo uitgelegd om een ID zonder creditcard aan te vragen als hoe ik het deed. Inmiddels heb ik het zo 20 keer geprobeerd.
Heb het al door gemaild naar Apple Support, en bij tele2 heb ik de vraag ook al gesteld.
Als ik vanmiddag nog niet verder ben dan nu ga ik maar weer terug naar de Phonehouse, kijken wat die kunnen betekenen. Erg jammer zo leuk toestel waar je eigenlijk niks mee kan behalve surfen, bellen en smsen. Dan had ik wel voor een goedkoper toestel gekeken. :+

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:47

Vriendin heeft haar 5s ge-update en heeft er spijt van, telefoon is erg traag geworden! Ik mag eind deze maand een nieuwe dus ik wacht met mijn 4 te updaten

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:47

Je kan een 3v card kopen bij primera dat is een soort creditcard 2 jaar geldig en kan je zelf geld op zetten!

ik ga daar vanavond maar eens geld op laten zetten want ik kan ook niet inloggen op vage manier

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:02

De mijne lijkt tot nu toe sneller gelukkig. Verder niet veel geks gemerkt enkel dat ik nu bij het ontgrendelen een code moet intikken, maar dat zal ik zelf tijdens het updaten wel aangevinkt hebben nu weer even kijken waar ik dat kan uitzetten.

Ja ik denk dat er dan anders ook niks op zit, maar wil toch eerst wel even van een expert horen of het geen fout in het toestel is oid. Dan ruil ik hem natuurlijk liever weer om.
Ze zijn bij apple helaas niet de snelste, ook jammer dat ik niet telefonisch contact op kan nemen.
Maar misschien dat phonehouse mij nog uit de branding kan helpen. :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:26

Ja hoor je kan apple store bellen :j

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:31

Oh super! Dan ga ik dat nummer even zoeken, ik werd de hele tijd doorverwezen naar de mail maar dan duurt het maximaal 48 uur op reactie.
Dan zie je maar weer hoe verslavend een telefoon eigenlijk is, zo 6 jaar geleden kon je het enkel met bellen en smsen doen ghehe!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:11

Haha nou op 2 minuten naar een uur gebeld met Apple maar er is niks veranderd.
Morgen maar zo creditcard bij de Primera halen ik hoop dat ik dan meer succes heb. :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 08:53

Ik hoor net dat je bij het probleem van niet kunnen registreren zonder CC je gewoon een gratis app moet proberen te downloaden. Dan krijg je omdat je nog geen Apple ID hebt ook een registratie voor je apple ID en dan schijn je wel de optie zonder CC te kunnen kiezen!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 11:13

Inderdaad, heb ik echt 100 x gedaan maar helaas werkt dat niet op de mijne.
Gister 58 minuten met Apple gebeld zaten met mij in het zelfde systeem paar dingen aangepast het zou toen verholpen moeten zijn, maar helaas.
Dus vanmiddag maar zo v3 kaart scoren, benieuwd of ik dan verder kom.

En anders hoop ik dat mijn abo te wijzigen valt. :)

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:02

Sorry dat ik het hele topic vol spam.

Had mijn vriend voor een 3v creditcard naar de Primera gestuurd. Maar daar kreeg die eerst een kaart voor 50,- dat vond hij gekkenwerk en de verkoopster vroeg waar het voor was nou uit eindelijk kwam hij met een Apple store pas van 15 euro aan maar nu heb ik zelf het idee dat ik nog niks kan? Heb overigens nog niks met dat pasje gedaan, maar hij vraagt naar een creditcard nummer van bijv. VISA.

Zal ik het kaartje ruilen en dan toch voor zo 3v kaartje gaan? Op de site zag ik dat die voor 10 verkrijgbaar was dus erg vreemd allemaal.

Of kan ik de apps wel gewoon downloaden met dit Apple pasje? De 3 apps die ik wil gaan downloaden fb, app en insta zijn overigens gratis.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:12

Ik heb toendertijd ook met een ituneskaart een id gemaakt. Ik had ook geen creditkaart. Het is mij iniedergeval wel gelukt. Met een itunes kaart kan je buiten apps ook muziek, boeken en tijdschriften kopen.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:45

oké super! :)
niet dat ik hem straks verzegeld heb en ik kan er niks mee.
Dan heb ik hopelijk straks naar 3 dagen eindelijk weer whatssap! :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:50

Ik heb ook geen creditcard en gewoon een id aan kunnen maken. Wel een i tunes kaart om toendertijd whatsapp te kopen maar die is tegenwoordig toch ook gratis?

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:59

Hmm helaas moet nog steeds een creditcard hebben, een gratis account kan ik ook niet meer aanmaken omdat ik al via de pc een account heb aan gemaakt. Geen idee wat ik nou moet doe maar ben wel een beetje klaar met Apple eigenlijk.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:34

Je hebt dus al een Apple ID? Via je pc? Waarom gebruik je die dan niet gewoon?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:39

Is dat dan niet het probleem dat je dus al een account hebt?

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:56

Nou het is heel vreemd maar als ik dan naar app store ga of naar iTunes dan log ik mij in en dan geeft hij aan dat ik er nog nooit iets gekocht heb en kan ik alleen verder met creditcard gegevens.

En net met de iTunes kaartje dus ook, ik klik op wissel in en kan enkel aanklikken dat ik al een bestaande account heb want doe ik een aanmaken springt hij gelijk terug.
En krijg ik precies het zelfde dus heb niks aan dat kaartje nu, morgen dus maar even inruilen voor de 3v kaartje en die kan je gewoon kopen voor 10,- dus ik weet niet wat voor vreemde verkoopster mijn vriend er vanmiddag voor had.

edit:
Ik blijf dus gewoon steeds op een schermpje hangen waar ik enkel creditcard gegevens in kan vullen.
En omdat ik dus al een account heb kan ik geen gratis account meer aanmaken, dit is gisteren via een Apple medewerker zo gelopen.
Dus als ik bijv. whatssap wil downloaden dan klik ik op gratis downloaden en log mij in dan krijg ik een menu dat ik nog nooit iets bij iTunes heb gekocht of iets wat er op neer komt, en kan ik enkel op 'meer' klikken en dan kom ik op een pagina waar ze om een creditcard nummer vragen etc. dus kom niet verder zowel via gewoon gratis app downloaden als met het iTunes kaartje dus ik ga er nu vanuit dat ik enkel nog verder kn met creditcard, dat hoop ik althans haha!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:14

En als je je itunes kaartje via de computer (via itunes dus) inwisselt? en dan opnieuw inlogt met je acount op de telefoon.

Wel mega vreemd hoor dat hij zo raar blijft doen. Ben je op de rest van je telefoon wel ingelogd met je apple account? En als je naar je instellingen gaat op je iphone en dan naar itunes en appstore? kun je daar niet inloggen? En als je via itunes op je computer een app download en synchroniseert met je telefoon?

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:55

Allemaal geprobeerd. :)
Vandaag de 3v kaart gehaald, en als of het allemaal al niet irritant genoeg was... De kaart word niet geaccepteerd. Het is dus een feit dat ik klaar ben met Apple hoop maandag mijn abo te kunnen ruilen.
25,- voor die kaarten, een uur aan de telefoon gehangen en diverse mailtjes verstuurd en wat ben ik er mee op geschoten? :(

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:02

Ik vind het wel apart dat het jou niet lukt om een account aan te maken aangezien het eigenlijk verder iedereen wel lukt.
Is er iemand in de buurt die al weleens een Apple ID aangemaakt heeft die je zou kunnen helpen?

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:23

Mijn vriend en ik waren nooit echt Apple fans dus altijd Samsung hier.
Maar gezien ik dat nu toch ook wel eens gezien had wou ik toch eens wat anders en vond ik een leuke aanbieding.
In mijn vriendenkring zitten er wel paar en 1 daarvan heeft mij geholpen, ik heb via internet stappenplannen gevolgd en met Apple alles door genomen zat zat samen met hun in het systeem.
Hun zagen toen een fout, en hebben wat dingen door genomen in dat uur uiteindelijk moest die het gewoon doen. Maar wederom kreeg ik bij het inloggen de fout weer.

Gisteren wou niks lukken met de iTunes kaart en nu dacht ik dat het wel verholpen werd met een creditcard omdat hij daar dus steeds om vraagt.

Nu las ik ergens wel dat een 'prepaid' card niet meer geaccepteerd word maar dat vind ik erg vreemd want het is gewoon VISA.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:47

Ik maak nagenoeg dagelijks Apple ID's aan voor klanten, maar wat jij nu beschrijft heb ik echt nog nooit meegemaakt.
ik vind het ook heel apart dat Apple het niet voor elkaar krijgt.
Ik hoop dat je een passende oplossing kan vinden bij de winkel.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:03

Ik vind het ook heel erg vreemd, en word er erg moedeloos van.

Het stomme is nu ook dat ik dus ook niet meer gratis kan aanmaken, omdat ik eerder iets wel fout heb gedaan en dat is dus gewoon via de telefoon opgelost en kan dus enkel met een creditcard verder.
Als deze ID niet bestaan had, dan had ik waarschijnlijk wel gewoon via de de weg dat ik naar een gratis app zou gaan, en een nieuwe id aanmaken etc. Maar wanneer ik dat nu probeer springt het schermpje gelijk weer weg.
Heb zelfs 2 nieuwe e-mail adressen aangemaakt. :+

Maar vind het buiten al het gedoe ook raar dat er geen 3v kaartje geaccepteerd word.
Nou ik probeer het nog eens via de pc, en anders maandag maar terug naar de phonehouse.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:15

En heb je je telefoon al eens helemaal gereset naar fabrieksinstellingen alsof je weer helemaal een nieuwe telefoon hebt.

En je kon geen nieuwe Apple ID aanmaken omdat je dat op die computer al gedaan hebt, maar als je je bestaande apple ID loskoppelt van je computer (dat kan via inloggen op je account op de apple site.