Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 07:43

Wendy15 schreef:
Mag ik hier ook komen meekletsen? :D
Ik kijk al een tijdje mee in het topic om ideetjes op te doen. Nu mijn vriend en ik bezig zijn met de aankoop van een woning kunnen we echt plannen gaan maken :D
We moeten wel wat gaan opknappen aan het huis, maar dat zullen we stukje bij beetje zelf gaan doen. Het is echt een super leuk huis en plekje. Om te beginnen gaat het oude behang eraf, vloerbedekking verwijderen en laminaat leggen. We vinden een warme tint laminaat erg mooi, niet te licht of te donker beetje gemiddeld. En dan ook niet teveel een grijze of gele tint erin.
Verder willen we graag 1 muur groen, wederom niet al te donker. We vinden kwa meubels van dat staal met hout erg mooi en leer in cognac kleur of donkergroen.
Op dit moment zit er een knalrode keuken in het huis die echt nog heel goed is, deze willen we nog niet gaan vervangen, wellicht op den duur schilderen of wrappen, maar eerst moeten er andere klusjes aangepakt en weer even sparen.
Een beetje deze richting uit kwa kleur lijkt ons erg mooi
[ [url=m/k6469G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is de ruimte

[ [url=m/OiVE4b.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zouden dan de muur tegenover de keuken over de gehele lengte groen willen. Tegenover de keuken een witte servieskast (hebben we al) en dan de eettafel iets van hout met staal en een leren bankje en stoeltjes. En aan de raamkant het verst van de keuken de bank. De vloer die er nu ligt vinden we eigenlijk erg mooi dus die willen we eruit halen en boven leggen en dan beneden nieuw zodat we overal dezelfde vloer kunnen leggen (hal en slaapkamer beneden ligt nu vloerbedekking)

Ik vind het zo vanaf de kaartjes in de bouwmarkt best lastig om een kleur te lezen. Als iemand hier een beetje in de stijl die wij graag willen de woning heeft ingericht zou ik heel graag foto's zien en horen welke kleur er gebruikt is :)

Als rood niet je kleur is, en dat begrijp ik heel erg goed dan zou ik die keuken gelijk verven of wrappen. Inclusief de plint en koelkast. Ik ga er vanuit dat voorlopig het even zo blijft als op de foto. Dat zijn niet echt de kosten maar doet wel heel veel. Persoonlijk zou ik voor mat leger groen gaan of mais geel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 07:48

Wij hadden in ons vorige huis, en ik in mijn huis daarvoor, olive drab <3. Dat had ik in ons huidige huis ook weer op de muur gedaan. Het is zo'n mooie kleur. Wel donkerder en warmer dan jij in je moodboard hebt.

Maar nu hebben we paars.

Afbeelding
In mijn eerste huis.

Afbeelding
In ons huidige huis.

De bovenste foto klopt het meest qua kleur.

Ik denk dat het hoe dan ook mooi wordt. Groen is een prachtige kleur en combineert uitstekend met hout en staal :j. Ik zou overwegen de witte kast tegen de groene muur te zetten. Springt ie er mooi uit.

boeflover

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 10:19

Mooie kleur hierboven!
Kleur uitkiezen is idd zo’n moment van keuzestress. Wij hadden dit keer het geluk dat we een kleur uit het fotobehang zochten, dus foto mee en kleurstaal ernaast. De eerste kwam heel erg in de buurt dus een testpotje mee en prima! Er zal vast nog een andere waaier zijn die er bij in de buurt komt maar waarom zou je verder zoeken haha

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 07:34

TheNovelist: Ben benieuwd! Dat klinkt inderdaad precies als wat wij mooi vinden :j

Bielsje: Heel mooi ja! De kleur van de vloer trouwens ook, mooie warme tint. En zoiets kwa houten tafel en planken aan de muur vinden we ook leuk. Heb jij alle muren groen?

_San87_: Oeps dat is balen := Wel snel weer opgelost. Hoe ziet ophangsysteem voor schilderijen eruit en was het erg duur? Lijkt me ook erg handig.
Op de bovenste foto vind ik het groen erg mooi, op de onderste wat heftig. Apart toch hè hoe dezelfde kleur op een andere plek zo anders uitpakt. Witte kast willen we inderdaad tegen de groene muur :j die zou dan tegenover de keuken komen.

Ceetje_bokt: We hebben inderdaad al wat testers mee :j maar hebben net de voorlopige koopovereenkomst getekend en de overdracht zal ergens eind november plaatsvinden dus hebben nu nog geen sleutel om te kijken hoe het in huis staat. Mogen binnenkort wel weer even erin om alvast dingen op te meten. Verder is het nu vooral alvast beetje uitzoeken hoe we alles willen zodat we straks snel aan de gang kunnen.
We moeten door het hele huis behang en vloerbedekking verwijderen en nog wat andere klusjes aanpakken. Aangezien de keuken wel echt functioneel is staat die voor nu lager op het prioriteiten lijstje, maar het lijkt mij erg mooi om wanneer we er aan toe zijn te gaan wrappen :j

Angelaa2: Alle muren groen vinden we wat heftig, maar twijfelen nu toch om inderdaad andere muren ook een lichte kleur te geven. We willen een warme uitstraling maar ook een lichte woning.

Jennyj01: direct de keuken doen is geen optie gezien de andere klussen die voor gaan (zowel kwa tijd als financieel). Wrappen lijkt me wel een mooier resultaat geven dan schilderen. Neig dan eerder naar groen inderdaad, geel is echt niet onze kleur.

Nog weer wat zitten rondsnuffelen en een iets warmer tint groen is toch ook wel mooi ja, ik kwam deze kleur combi tegen

Afbeelding

De 3 onderste tinten lijkt me wel mooi. 1 muur groen, de andere muren die donkere crème en dan de deuren met kozijn dat lichte ofzo.

Kwam deze foto tegen en hoewel we rood in het interieur best heftig vinden, vind ik het zo met groen niet eens heel lelijk.

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 08:01

@Wendy, apart he. Terwijl het in het echt best meeviel. En meer toonde zoals de bovenste.

Succes met kiezen! Met groen kun je eigenlijk nooit mis gaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 09:02

Ik denk dat die rode deuren met die groene muren ook alleen staan als je in hetzelfde oude thema de boel ook inricht.
De 2e en 4e kleur vind ik mooi en ook bij elkaar passend. De deuren zou ik in de kleur doen van de naastliggende deur.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 10:02

Wendy15 schreef:
Bielsje: Heel mooi ja! De kleur van de vloer trouwens ook, mooie warme tint. En zoiets kwa houten tafel en planken aan de muur vinden we ook leuk. Heb jij alle muren groen?

Deze kleur zit op alle muren in de woonkamer en eetkeuken :j
Eerst hadden we in beide ruimtes altijd 1 muur in kleur (deze kleur in de woonkamer al jaren) maar bij de grote vloer verbouwing heb ik bedacht alle muren eens in deze kleur te doen en wat een verbetering! Doordat we een mini huis hebben leek me dat nooit slim om te doen maar was het toch wel :')

De hal, trappenhuis en overloop is geheel in Rijksgroen (?) gedaan, die is wat lichter want daar komt vrijwel geen daglicht.

Voor de juiste vloer ben ik lang op zoek geweest. Was enorm moeilijk om deze tint te vinden. Tip, neem een testplank mee naar huis :j. Dit is PVC trouwens!

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 10:02

@ Wendy15, Ik zag je vraag voor een ophangsysteem langs komen. Ik heb een tijdje terug een ophang systeem in huis opgehangen van het merk Stas ( stas.nl) Ik heb de cliprailmax gekozen omdat deze tegen het plafond aansluit. Ik ben er heel erg blij mee.

Een tijd geleden had ik hier eens gevraagd naar zwarte kasten, hoe of de ervaring daar mee was..
Dankzij jullie antwoorden heb ik toch gekozen om voor de zwarte kasten te gaan en ben blij dat ik het gedaan heb.
Als nog heel erg bedankt voor jullie tips.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:29

Het is nog wel erg kaal op de muur want we zitten nog in de verhuizing, maar dit is het momenteel!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kleur groen is 'still searching' van Histor.

Ik zou nog graag een klein kleed hebben bij de bank voor onder de salontafel, maar ben nog niet uit over de kleur. Iemand ideeën? :D
Laatst bijgewerkt door TheNovelist op 09-10-23 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:55

Wow hele mooie kleur groen zeg!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:07

Ik zal morgen een foto maken van ons ophangsysteem. Omdat ons huis ouder is en geen muur/plafond echt recht is, vielen veel ophangsystemen af. Die wat we nu hebben is van wit gecoat aluminium en flexibel genoeg om het plafond te volgen en langs de muur aan te sluiten :).

Ik moet alleen de schroeven nog aanstippen met witte verf.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 13:21

Dit is de rail die hier hangt:

Afbeelding

In totaal 60 euro inclusief montagemateriaal en twee ophangkoorden met haken. Ik heb een complete set (2 meter rails) en een losse rails besteld. De muur waar hij aan hangt is 3.40 meter breed geloof ik. Besteld via sistoshop. De schroeven moet ik nog wit maken.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 13:41

Hoeveel gewicht mogen die rails/ophangsystemen hebben?

Ik krijg in mijn nieuwe huis een gangetje van ca. 1 m breed en 3 m lang van de bijkeuken naar de keuken. Aan de ene kant zit een raam. Ik overweeg aan de andere kant een soort gallery-wall te maken. Eventueel met een lambrizering eronder, maar daar ben ik nog niet over uit.

Ik ben niet zo van de groene wanden, maar op groen komen de werken waarschijnlijk wel mooi(er) uit. Iemand nog suggesties voor een achtergrondkleur?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 14:00

Hebben hier mensen misschien geniale magnetron ideeën? :')

Ik "moet" een magnetron hebben maar dat staat zo lelijk als je hem op het aanrecht gooit plus dat we al weinig werkblad hebben. Ik wilde hem in een kast zetten maar toen vroeg ik me af of dat wel handig is ivm de warmte en Google zegt dat ik dat inderdaad niet moet doen :')

Momenteel denk ik aan een rek dat ik op het aanrecht zet met magnetron eronder en koffiezet ding erboven op. Maar misschien dat iemand hier nog wel een veel beter idee heeft?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 14:07

Als je even zoekt op "magnetron plank" dan krijg je vast wat inspiratie. Hieronder een paar voorbeelden.
Ik had de magnetron in mijn oude huis in de bijkeuken op de diepvriezer staan. Daar had ik in de keuken helemaal geen ruimte voor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 14:38

Roodvos, het is natuurlijk erg afhankelijk van het werk dat je gaat tonen. Maar in mijn ervaring is zwart over het algemeen een hele goede achtergrond.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 15:27

Roodvos schreef:
Hoeveel gewicht mogen die rails/ophangsystemen hebben?

Ik krijg in mijn nieuwe huis een gangetje van ca. 1 m breed en 3 m lang van de bijkeuken naar de keuken. Aan de ene kant zit een raam. Ik overweeg aan de andere kant een soort gallery-wall te maken. Eventueel met een lambrizering eronder, maar daar ben ik nog niet over uit.

Ik ben niet zo van de groene wanden, maar op groen komen de werken waarschijnlijk wel mooi(er) uit. Iemand nog suggesties voor een achtergrondkleur?

Die wat ik heb kan 20 kilo per meter dragen. De lijst die er nu aan hangt is 6 kilo (glas is plexiglas).

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 15:36

Bielsje schreef:

Ik "moet" een magnetron hebben maar dat staat zo lelijk als je hem op het aanrecht gooit plus dat we al weinig werkblad hebben. Ik wilde hem in een kast zetten maar toen vroeg ik me af of dat wel handig is ivm de warmte en Google zegt dat ik dat inderdaad niet moet doen :')

Momenteel denk ik aan een rek dat ik op het aanrecht zet met magnetron eronder en koffiezet ding erboven op. Maar misschien dat iemand hier nog wel een veel beter idee heeft?

Wij hadden hetzelfde probleem en hebben hem wel in de kast gezet. Hebben wel genoeg ruimte eromheen gehouden! Gebruiken hem ook niet super vaak/lang dus dit gaat prima!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 16:53

Je kunt hem in de kast zetten (en wel ruimte rondom houden) en dan de deur open laten als je hem gebruikt? Dat heb ik jaaaaaren gedaan en nooit een probleem mee gehad.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 17:40

Bielsje schreef:

In mijn vorige huis hadden we de magnetron wel gewoon in een kast met een rolluik ervoor. Dan zie je t ding niet, maar als je m gebruikt kan de warmte prima weg. Later wel een inbouw gekocht, omdat de oude magnetron kapot was gegaan.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:00

Wij hebben deze rail hangen over de hele lengte van de muur (8 m)
Je kan de kabeltjes dus schuiven naar de plek waar je ze wilt hebben. Voor dit schilderij hebben we er 2 gebruikt.

Afbeelding

(Plafond heeft een verfbeurtje nodig…)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:13

Wij hebben ook zo'n rail als Karijn heeft.
Ik heb er 3 naast elkaar en ook meerdere items aan die muur hangen. Ik vind het ideaal, je kan een keer wisselen.

Die van ons komen geloof ik van Ikea.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:15

Bij de rail van Karijn zie ik niet eens de touwtjes, wat imo het enige nadeel van die rails is.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:22

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:51

Ik zie ze wel. Maar ik vind het niet storend. In het echt valt het bijna niet op. Eventueel kun je de touwtjes vervangen door visdraad oid.

Ik vind, wat Marlies ook noemt, de mogelijkheid tot afwisselen heel fijn. Ik heb meer dan 20 werken in verschillende formaten, als ik voor alles gaatjes moet boren, dan heb ik geen muur, maar een gatenkaas :D.