Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:15

Dat verschil met jullie is wel heel erg groot! Ik zal eens kijken wat het verbruik per maand is.

We zijn geen lange douchers ofzo, dus dat verschil zou niet zo groot moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:07

Wij gaan van 65/maand gas en elektriciteit naar €130/maand #)
Na dat faillissement kon de provincie niets betekenen voor ons (en de andere duizenden gedupeerden) en was het bericht "regel zelf maar wat". Fijn hoor, groepsaankopen wel promoten en organiseren maar nadien handen eraf. Maar goed, we zijn dus terug naar de leverancier waar we eerst jaren bij waren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-21 19:48

@Lekker Purny!
@Varekaj dat is zuur ...

Ik douche ook elke dag maar niet lang... zoonlief nog wel toen hij hier woonde en eigenlijk als hij hier eens een dagje/nachtje is staat hij echt heeeeel lang onder de regendouche :P met douchekop die water bespaarde zat ik op iets van 21 Euro per maand. Gebruik ook flink wat in de tuin... maar kan me voorstellen met 4 personen dat je op in ieder geval iets van 40 Euro uit komt.

Nou die kerstkaarten kosten elk jaar toch ook weer aardig wat... wilde toch leuke... en nog wat cadeautjes voor mensen op afstand erbij...
Plus dan de stress dat we deze week niet zomaar meer cadeautjes erbij kunnen kopen }:0 8)7 (ivm lockdown / Nederland).

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 10:37

Wij zijn gisteren verhuisd! Bijna alles uitgepakt en op z’n plekje.
Straks in het oude huis nog spullen weghalen en opruimen.
We hebben nog geen eettafel die komt 5 januari. En er komt ook nog een grote wandkast.
Even een fotootje:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 10:51

Ik had een positieve zelftest.. straks even langs de teststraat. Maar dat zou ook besparen, want geen NYE vieren _O-

M'n loon met cao voorschot, eindejaarsuitkering en bruto-netto voordeel gehad. Hopsakee. Benieuwd hoeveel er naar de belasting ging direct. Maar bedrag was erg leuk nog :+

Januari 2e deel voorschot, maart m'n bonus, mei vakantiegeld. Lekker sparen komende tijd *\o/*

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 11:23

Dat ziet er mooi uit, Samantha :j Veel plezier in je nieuwe huis.

Lekker, idinn.

Ik heb gisteren bespaard. Ik ga verhuizen en mijn huis komt te koop. En ik ben met de goedkoopste makelaar in zee gegaan :+ . Toch weer 1 % courtage bespaard.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 11:57

Samantha_ schreef:
Wij zijn gisteren verhuisd! Bijna alles uitgepakt en op z’n plekje.
Straks in het oude huis nog spullen weghalen en opruimen.
We hebben nog geen eettafel die komt 5 januari. En er komt ook nog een grote wandkast.
Even een fotootje:

[ [url=m/5WB3Oj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw heel erg mooi! Ik houd van het 'kale'. Heel leuk zo de haard onder de tv.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 11:58

idinn schreef:
Ik had een positieve zelftest.. straks even langs de teststraat. Maar dat zou ook besparen, want geen NYE vieren _O-

M'n loon met cao voorschot, eindejaarsuitkering en bruto-netto voordeel gehad. Hopsakee. Benieuwd hoeveel er naar de belasting ging direct. Maar bedrag was erg leuk nog :+

Januari 2e deel voorschot, maart m'n bonus, mei vakantiegeld. Lekker sparen komende tijd *\o/*

Ojee, ik zag dat je vanaf nu 10 dagen in quarantaine moet na besmetting?

Wat lekker! Wat moet ik me voorstellen met een voorschot?
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 25-12-21 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 12:00

Hier niet bespaard… kerstcadeu gekocht gister…
Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 12:24

Ooooo wat schattig :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 12:36

O, wat een schatje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 13:38

Ooooooh wat een scheetje <3

Wij zitten al erg lang zonder cao, omdat de onderhandelingen telkens vast lopen. Ons bedrijf heeft ervoor gekozen alvast een loonsverhoging met terugwerkende kracht uit te betalen over de cao loze periode. En ze hebben qua percentage vrij safe ingezet, met beetje geluk valt de cao uiteindelijk hoger uit en krijgen we nog een extra bedrag. Lager verwacht ik niet, dus terugbetalen zal niet aan de orde zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 13:40

Schattig he :+:

Hopelijk valt het allemaal positief uit met je CAO. Blijft toch vreemd dat er (best grote) beroepsgroepen zijn waar helemaal geen CAO is. Dat zou toch gewoon wat verplichts moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 13:53

Nou daar verwonder ik me helemaal over. Maar goed, mensen kiezen wel voor dat werk. Dus zo hou je wel iets in stand natuurlijk. Wij zitten gewoon tijdelijk even zonder :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 14:22

idinn schreef:
Nou daar verwonder ik me helemaal over. Maar goed, mensen kiezen wel voor dat werk. Dus zo hou je wel iets in stand natuurlijk. Wij zitten gewoon tijdelijk even zonder :')

Maar als ik de opleiding tot podotherapeut zou willen doen als 17 jarige, dan bedenk ik me niet vooraf of er wel een cao is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 14:25

Wat dat betreft zouden ze op het middelbare beter ook les kunnen geven in dat soort belangrijke zaken. Net als belasting, wat een studieschuld doet met je hypotheek etc.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 14:41

idinn schreef:
Wat dat betreft zouden ze op het middelbare beter ook les kunnen geven in dat soort belangrijke zaken. Net als belasting, wat een studieschuld doet met je hypotheek etc.

Dat laatste komt op mijn school zeker aan bod.

Maar geen cao zou geen reden moeten zijn om niet aan je droom te beginnen. Ook zou je er toch niet aan moeten denken dat bepaalde beroepsgroepen geen werknemers meer heeft.

Dan moesten we onze paarden in tuin of op balkon houden en kon je geen speciale zooltjes meer in je schoenen kunnen dragen wanneer nodig…

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 15:27

Aaah wat een schatje zeg <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-21 19:32

@PSvanLot ahhhh how cute <3

@Samantha nou dat ziet er lekker ruim uit, fijn zeg. En prachtig die open haard _/-\o_

Ik had deze maand dubbel maandsalaris (ook dubbel aantal uren gewerkt) bijzonder aangenaam dus :P
Moet zeggen heb ook erg veel uitgegeven. Kon nog wel overmaken naar de spaarrekening maar toch... :o

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:12

Scoupy heeft laatste tijd niet echt meer dingen.

Morgen even naar dr winkel, starbucks is voor €0,99 en vind die white chocolate mocha (winter editie) zo lekker, maar voor €1,50/€1,70 gewoon zo’n bekertje te duur zeg maar…

Ik was gister de boek even an het opruimen, en alles aan het orderen; kom ik even in een la nog €100 tegen, geen idee waar het van is, dus dat is stiekem ook wel leuk meegenomen:)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:17

Ik heb nu voor vandaag de kaas van Scoupy besteld. Je mocht 2 pakken bestellen voor een euro per stuk.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:09

Dit is voor ons een dure maand geweest.. dus wij hebben een no-spend challenge ingevoerd :') alle voorraad opmaken en dus eigenlijk niks meer kopen.

Meer mensen met dit voornemen?

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:13

Yes wij ook! Bij ons zit de kelder & diepvries vol met allerlei etenswaar; dus het doel is aan de hand daarvan te eten aankomende maand(en).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:20

Dat is lekker!

Ik koop gewoon niet meer groots in. Houd zo iedere week bijna niets over. Kan er ook niets over de datum gaan.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:36

Vanochtend de overdracht van m’n oude huis gehad.
Het overbruggingskrediet wordt door de notaris afgelost dus dat is wel fijn. Er blijft ook nog wat over, de helft ga ik gebruiken om af te lossen en de andere helft heb ik een mooie wandkast voor gekocht die komt volgende week.