manzano schreef:Er spelen mega veel factoren mee. En misschien is dat ook wel het probleem. In buitengebied liggen bijvoorbeeld zo veel kansen met voormalige agrarische bedrijfswoningen, dubbele bewoning noem het maar op. Dat daar zo ingewikkeld over wordt gedaan is me ook echt een raadsel.
En dat de bouw liever dure huizen bouwt snap ik natuurlijk heel goed. Maar een overheid kan hier natuurlijk ook prima in sturen.
Overigens kan je thuiswerken zien als een oplossing voor stikstof probleem, maar corona en dat thuiswerken is ook een van de grote triggers waardoor mensen nu dus willen verhuizen, groter willen wonen etc.
Dat is echt een van de eerste dingen die kijkers noemen als ik vraag waarom ze op zoek zijn naar een nieuwe woning tijdens bezichtigingen. Dat heeft de vraag alleen maar verder opgestuwd.
Echt super duidelijk te merken.
Je moet niet vergeten dat bouwmaterialen ook steeds duurder worden. Daarnaast hebben bouwers het giga druk en daar stijgen de kosten ook door. Oftewel, het nieuw bouwen van woningen gaat steeds meer kosten. Daar worden de nieuwbouwwoningen ook niet goedkoper van natuurlijk.
Wij hebben zelf een soort 'nieuwbouw' gekocht (gaan dinsdag de koopovereenkomst tekenen). Het is een monumentale woning uit 1840 geworden, die een flinke upgrade moet krijgen zodat de woning van binnen weer bij deze tijd gaat horen. Basis is in ieder geval goed, dus wordt flink strippen en daarna opnieuw opbouwen.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 22-05-21 12:22, in het totaal 3 keer bewerkt