Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 11:28

lenaa_tje schreef:
PeerAppel schreef:

In Groningen?

Ja een wijk van. Wordt een tegenhanger van de nieuwbouw woningen beginnen vanaf 4,5 ton :')

Ikke dat zal maar iets anders kunnen wij niet betalen. Dus dan is het voor 1000 euro huren want je valt net boven de sociale huur grens.

Wat bijzonder. Is dat dan die nieuwe wijk die ze bij de Driebond willen gaan bouwen? Ik heb hier nog niks van gehoord. Heb je een linkje?
Ik vind het wel een interessant plan, gezien ik (hopelijk) over 1,5 maand mijn diploma als verpleegkundige in ontvangst mag nemen. :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:06

manzano

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:12

Denk dat ze die voor de vorm hebben opgemaakt. Is opstapeling van matrassen op een lattenbodem. Dus niet helemaal logisch zo. Voor plaatje had ik er idd even een hoes om gedaan. De rest is namelijk wel zo ontzettend netjes.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:13

Brainless schreef:
litilaura schreef:

Ze hebben waarschijnlijk alleen een hoes om de topper.

voor zo'n dik matras zijn er volgens mij geen hoeslakens, ik heb een matras+topper die samen 40 cm zijn en het is een drama om passende hoeslakens voor een redelijke prijs te vinden.

Ik denk dat ze het bed even opgemaakt hebben voor de foto's

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:14

Zelf maken anders?

Sorry, offtopic :P

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:20

manzano schreef:
Er spelen mega veel factoren mee. En misschien is dat ook wel het probleem. In buitengebied liggen bijvoorbeeld zo veel kansen met voormalige agrarische bedrijfswoningen, dubbele bewoning noem het maar op. Dat daar zo ingewikkeld over wordt gedaan is me ook echt een raadsel.

En dat de bouw liever dure huizen bouwt snap ik natuurlijk heel goed. Maar een overheid kan hier natuurlijk ook prima in sturen.
Overigens kan je thuiswerken zien als een oplossing voor stikstof probleem, maar corona en dat thuiswerken is ook een van de grote triggers waardoor mensen nu dus willen verhuizen, groter willen wonen etc.
Dat is echt een van de eerste dingen die kijkers noemen als ik vraag waarom ze op zoek zijn naar een nieuwe woning tijdens bezichtigingen. Dat heeft de vraag alleen maar verder opgestuwd.
Echt super duidelijk te merken.

Je moet niet vergeten dat bouwmaterialen ook steeds duurder worden. Daarnaast hebben bouwers het giga druk en daar stijgen de kosten ook door. Oftewel, het nieuw bouwen van woningen gaat steeds meer kosten. Daar worden de nieuwbouwwoningen ook niet goedkoper van natuurlijk.

Wij hebben zelf een soort 'nieuwbouw' gekocht (gaan dinsdag de koopovereenkomst tekenen). Het is een monumentale woning uit 1840 geworden, die een flinke upgrade moet krijgen zodat de woning van binnen weer bij deze tijd gaat horen. Basis is in ieder geval goed, dus wordt flink strippen en daarna opnieuw opbouwen.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 22-05-21 12:22, in het totaal 3 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:21

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:22

Cayenne schreef:
Een veredelde stacaravan voor 4 miljoen euro? :P
https://www.funda.nl/koop/amsterdam/hui ... estraat-5/

Je hoeft er gelukkig ook niks meer aan te doen.... Ik zeg koopje :)) :P

@mavantos; dat over de bouwkosten klopt zeker, maar het is natuurlijk wel een keuze of je een wijk 2kappers bouwt of juist vooral rijtjeswoning of zelfs laagbouw-appartementen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:31

manzano schreef:
Cayenne schreef:

@mavantos; dat over de bouwkosten klopt zeker, maar het is natuurlijk wel een keuze of je een wijk 2kappers bouwt of juist vooral rijtjeswoning of zelfs laagbouw-appartementen.

Jawel, er moet wel wat aan gebeuren. Voeteneind instoppen. Niks zo irritant als een losliggend dekbed := snap ik ook niet, hele huis netjes aan kant en dan 2 van die flappen aan het voeteneind.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:38

Hahahaha ik bedoelde dat ook niet serieus, want wat een oubollige zooi.
Overigens is dat altijd de discussie hier. Vriendlief wel dekbed ingestopt en ik absoluut niet hahaha.
Voor de foto's heeft hij een keer gelijk gehad uiteraard. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:42

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:43

Morrie schreef:
Brainless schreef:
Ze hebben waarschijnlijk alleen een hoes om de topper.

voor zo'n dik matras zijn er volgens mij geen hoeslakens, ik heb een matras+topper die samen 40 cm zijn en het is een drama om passende hoeslakens voor een redelijke prijs te vinden.

Ik denk dat ze het bed even opgemaakt hebben voor de foto's

Bij Smulderstextiel hebben ze die Morrie! :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:43

manzano schreef:
Overigens is dat altijd de discussie hier. Vriendlief wel dekbed ingestopt en ik absoluut niet hahaha.

Hier dezelfde discussie! Ik word claustrofobisch van zo'n ingestopte deken :')
Voelt net als een trappelzak _O-

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:44

manzano schreef:
Cayenne schreef:

Ook eenvoudige tussenwoningen worden gewoon duur, omdat 'alles' duur wordt. Daarbij kan je natuurlijk niet overal appartementen bouwen en bouwen in de binnensteden is ook een stuk duurder dan in buitengebied. Ook diversiteit is belangrijk. Laten we Jane Jacobs niet vergeten.

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:44

Even off-topic.. hoeveel m2 weide heb je minimaal nodig voor één paard en een Shetlander?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:46

Ja en juist die diversiteit mist in die nieuwe wijken vol vrijstaand en 2kap.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:47

Suzanne F. schreef:
Bij Smulderstextiel hebben ze die Morrie! :j

tnx, ik zal eens kijken.

Ik heb net vorige week bij mijn dekbedden overal instopstroken aan genaaid, mijn man wil het absoluut niet en ik moet het hebben, anders moet ik 10 x per nacht mijn dekbed van de vloer oprapen :')

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:50

manzano schreef:

Alsof er alleen maar vrijstaande woningen worden gebouwd... Hier in de omgeving zijn ook nieuwbouwprojecten gaande met kleinere woningen die onder de 2 ton kosten tot vrijstaande woningen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:04

Renee1991 schreef:

Kunnen jullie ontdekken hoeveel m2 het is?
Waardeloze regeling trouwens dat Ruimte voor ruimte. Wij gaan daardoor drie overburen krijgen... vrij uitzicht helemaal weg. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:07

Ja vreselijk he.. Dat is een projectontwikkelaar die het kasteel heeft gekocht. Als deal mag hij elders in Gemert huizen gaan bouwen. Hoeveel m2 het is, is onduidelijk. Gaat puur om de kosten om bijv. agrarische grond om te zetten naar grond met een bouwbestemming. Daar betaal je (blijkbaar) 125k voor.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:09

Cayenne schreef:
manzano schreef:

Hier dezelfde discussie! Ik word claustrofobisch van zo'n ingestopte deken :')
Voelt net als een trappelzak _O-

O echt? Als het los zit (of als ik maar denk dat het loszit) kan ik echt niet slapen hoor. Mijn man wel trouwens. Heel irritant :')

https://www.funda.nl/koop/elst-ut/huis- ... sweg-38-b/ nog iemand die een paardenstek zoekt?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:11

mavantos schreef:
manzano schreef:

Alsof er alleen maar vrijstaande woningen worden gebouwd... Hier in de omgeving zijn ook nieuwbouwprojecten gaande met kleinere woningen die onder de 2 ton kosten tot vrijstaande woningen.

Ehm, dat kan ook beleid zijn hè. Gemeente kan zo'n steentjesstapelaar gewoon opleggen dat er zoveel huizen gebouwd moeten worden die voor een maximale prijs verkocht mogen worden.
Ik heb voor zo'n steentjesstapelaar gewerkt en daar wel projecten langs zien komen waarbij dit soort voorwaarden gesteld werden, bijvoorbeeld ook een percentage huurwoningen die aan een voorgeschreven standaard moesten voldoen maar die ook in een bepaalde prijsklasse verhuurd moesten worden.

Diezelfde steentjesstapelaar had, in mijn optiek, wel oog voor diversiteit doordat ze casco en afwerking uit elkaar getrokken hadden. Casco hadden ze enkele types in, maar elk type kon met een 10-tal verschillende metselstijlen opgebouwd worden. Dan stonden er ogenschijnlijk allerlei verschillende huizen in de wijk maar onderhuids viel dat wel mee.

In de simpele versie ziet dat er zo uit:
https://www.funda.nl/koop/tiel/huis-413 ... nenpaal-4/

Iets uitgebreider:
https://www.funda.nl/koop/ede/huis-41366880-logerij-3/
Alle drie de huizen zijn onderhuids identiek. Ik schat in dat de bewoners het wit geschilderd hebben, maar dat kan originele bouw zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:18

Mij vallen vooral de prijzen op...echt niet normaal dat ze hier in de regio al 435 vragen voor een tussenwoning. Van gemiddeld formaat met een normale tuin.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:30

Ja de mensen maken elkaar helemaal gek.
En hoe mooi de tussenwoning ook kan zijn, het blijft een tussenwoning.
En als dan de prijzen bij een stijgende rente weer normaal worden hebben ze ineens een huis van een paar ton teveel betaald.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:31

Wij blijven iig lekker zitten. Waren we toch al van plan, maar nu helemaal.