Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:16

Nou ik heb de Duux besteld *\o/*
Kwam namelijk deze site tegen(kende hem niet maar heeft goede reviews, producten zijn bijvoorbeeld alleen maar uit de verpakking gehaald en toen weer teruggestuurd):
https://ikwillem.nu/product/overige/duu ... tiger-wit/

€56 incl verzendkosten ipv de €80 elders. Misschien voor jou ook beter te doen San87? :)

Sting: Go Monsters! *\o/*

Sting

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:16

Hoe kan je de luchtvochtigheid meten in je huis? Of is die eigenlijk altijd te laag? :') ik kan me wel voorstellen dat planten dat wel prettig vinden, maar vraag me dan weer af of het echt nodig is voor de gemiddelde kamerplant :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:24

Met een hygrometer, die heb ik vorig jaar al wel aangeschaft.
Luchtvochtigheid hier staat nu net aan op 40%, waar richting de 50% a 60% ook voor jezelf beter is.
Merk het nu vooral met thuiswerken: jeukende neus en ogen, drogere keel en sneller hoofdpijn. Dus als het goed is gaan niet alleen de plantjes er profijt van hebben. :P

Monstera is o.a. een plant die van een hogere luchtvochtigheid houdt omdat het een tropische plant is. Zo hebben we best veel tropische planten als kamerplanten voor zover ik weet :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 07:15

Bedankt! Heb je niet een gecombineerde? Ik ga me er eens in verdiepen.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:33

_San87_ schreef:
Spirit schreef:
Mijn moeder kreeg een foldertje in de brievenbus van een kweker die i.v.m. de coronacrisis z'n hortensia's verkoopt voor €5,- per plant. Gelijk maar vier kleuren besteld voor in mijn nog aan te leggen tuin. O:)

Wat is die mimosa schattig trouwens! <3

Diefje hier hangt nog steeds wat slapjes, maar wel ietsje minder dan bij het raam volgens mij. Weet eigenlijk niet wat ik er mee aan moet.

Waar is dat? Ik wil ook hortensia's in de tuin namelijk :P.

Preesman Potplanten in Strijen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:34

Spirit schreef:
Mijn moeder kreeg een foldertje in de brievenbus van een kweker die i.v.m. de coronacrisis z'n hortensia's verkoopt voor €5,- per plant. Gelijk maar vier kleuren besteld voor in mijn nog aan te leggen tuin. O:)

Wat is die mimosa schattig trouwens! <3

Diefje hier hangt nog steeds wat slapjes, maar wel ietsje minder dan bij het raam volgens mij. Weet eigenlijk niet wat ik er mee aan moet.

Wat een superleuke actie!

Air schreef:
Met een hygrometer, die heb ik vorig jaar al wel aangeschaft.
Luchtvochtigheid hier staat nu net aan op 40%, waar richting de 50% a 60% ook voor jezelf beter is.
Merk het nu vooral met thuiswerken: jeukende neus en ogen, drogere keel en sneller hoofdpijn. Dus als het goed is gaan niet alleen de plantjes er profijt van hebben. :P

Monstera is o.a. een plant die van een hogere luchtvochtigheid houdt omdat het een tropische plant is. Zo hebben we best veel tropische planten als kamerplanten voor zover ik weet :)

Ik heb ook een gecombineerde en erg fijn icm de bevochtiger. Ik heb hem in mijn woonkamer staan en de philodendron, hoya en Syngonium vinden dat zo fijn!

Air schreef:
Nou ik heb de Duux besteld *\o/*
Kwam namelijk deze site tegen(kende hem niet maar heeft goede reviews, producten zijn bijvoorbeeld alleen maar uit de verpakking gehaald en toen weer teruggestuurd):
https://ikwillem.nu/product/overige/duu ... tiger-wit/

€56 incl verzendkosten ipv de €80 elders. Misschien voor jou ook beter te doen San87? :)

Sting: Go Monsters! *\o/*

Top!

Air schreef:
Quarantainedilemma: teveel tijd om plantenfilmpjes te kijken en darrdoor nog meer planten willen :')
En andere luchtbevochtigers gezoch maar kom toch uit op de Duux denk ik.

Ik heb mogelijk denk ik ook planten gekocht. -O- *\o/* <3

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:16

Gecombineerd als in met thermostaat erbij? Die heb ik :j Heb de Medisana HG 100.

Krijg hem hoop ik volgende week binnen, ben benieuwd :D Hij lijkt op de foro's klein maar na opmeten lijkt het toch nog wel groot. Dus even de juiste plek er voor vinden nog.

Vertel vertel, welke plantjes? :))

Afbeelding
Proost :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:17

Ik ga ook eens naar de humidifiers kijken. Nu spray ik mn plantjes gewoon :j

Vandaag ga ik de aaltjes toepassen.. vind het gek genoeg vrij spannend _O-

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:42

Air schreef:
Gecombineerd als in met thermostaat erbij? Die heb ik :j Heb de Medisana HG 100.

Krijg hem hoop ik volgende week binnen, ben benieuwd :D Hij lijkt op de foro's klein maar na opmeten lijkt het toch nog wel groot. Dus even de juiste plek er voor vinden nog.

Vertel vertel, welke plantjes? :))

[ [url=m/lZXg7k.jpg]Afbeelding[/url] ]
Proost :Y)

Foutje denk ik, ik heb eentje die temperatuur en luchtvochtigheid meet, dacht dat dat bedoeld werd. :o

Peperomia...? Denk ik? Leuk gedaan!

Hanafubuki schreef:
Ik ga ook eens naar de humidifiers kijken. Nu spray ik mn plantjes gewoon :j

Vandaag ga ik de aaltjes toepassen.. vind het gek genoeg vrij spannend _O-

Snap ik maar is niets engs aan!

Ik mag ook weer wat strips ophangen. Ergens is er iets mee naar binnen gekomen. Een enkeling duld ik maar ik zag er nu 5. >;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:46

Haha oeps ik bedoel idd. temperatuur :')

Yes :j

Ben vorige week iets te fanatiek aan het water geven geweest en heb nu ook een aantal rouwvliegjes. O.a. mijn epi heb ik overwaterd dus hoop dat ie het overleefd := Beetje te snel de lente in mijn bol :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:50

Epi kunnen wel wat hebben gelukkig. :j Tampon in de aarde stoppen helpt ook sneller drogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:51

Ik zoek eigenlijk nog een app waar ik mn planten en waterschema in kan zetten. Die van Plantsome is niet volledig genoeg (maar 1 soort Thea bijv)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:52

Je vinger in de aarde stoppen is de beste app. :o

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:03

De vingertechniek( :')) heb ik vandaag ook maar toegepast en werkt inderdaad goed!

Thanks voor de tip van de tampon, ga ik even doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:04

Ja vinger doe ik nu ook al :j

Maar wil het ergens in bij kunnen houden zegmaar :D (Zo zoek ik ook een app voor mn boeken, doe ik nu in excel :')

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:14

Ik heb wel Plantsome, vind het vooral leuk om ze een naam te kunnen geven en dat die erbij staat als je een melding krijgt. :')

Heb net een paar plantjes besteld bij plantje.nl, ze komen pas de 16e. Goed voor m'n geduld. :))

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:15

magda_90 schreef:
Epi kunnen wel wat hebben gelukkig. :j Tampon in de aarde stoppen helpt ook sneller drogen.

Omg beste tip ooit :') ga ik gelijk toepassen bij een van mijn plantjes!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:20

Ik doe maar gewoon wat, dat is mijn water schema :') m’n planten groeien echt superhard ineens :oo echt tof! Moet wel even een zooi nieuwe potten haha. Ga van de week ‘s ochtends wel een keer vroeg uit bed en dan even naar het tuincentrum.

Vandaag m’n groene kneusjesbox van plantje.nl binnen gekregen <3 zitten leuke planten bij! :) oa een dieffenbachia, graslelie, baby monstera, lepelplant, varenachtige iets en volgens mij nog iets van een scindapsus ofzo.
Afbeelding
Afbeelding

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:14

Wat leuk! Moet me inhouden niet ook een kneusjesbox te bestellen. :')

Hortensia's zijn binnen bij mijn ouders. Helaas ben ik ziek dus ik wil niet dat mijn ouders ze komen brengen. :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:20

Mooie box Warboel!

Lekker veel, Spirit :D Die donkerrode zijn wel mooi!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:23

Zitten er ook een paar voor mijn moeder bij, haha, al had zij geloof ik alleen blauwe besteld. :o

Maar de rode gaan naar de voortuin, en de rest achtertuin denk ik. :D

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:53

Hier ook erg blij met mijn luchtbevochteraar (is dat een woord :'))
Ik zet hem altijd op ioniseren, en verwarming zodat de damp wat warmer is. De hygrometer van het apparaat zelf vind ik niet geheel betrouwbaar, dus hou mijn andere meter in de gaten en zet het apparaat dan gewoon 1 uur of langer aan.

Hij staat naast mijn Zebrina, olifantsoor en onder de Monkey leaf:

Afbeelding

Afbeelding

En dit blijft toch ook genieten met plantjes kijken *\o/* <3

Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:07

Ik kon het niet laten. Even net voor sluit ( rustiger) deze schatjes gehaald en mos. Kan ik morgen mijn ecosysteem opnieuw indelen. Was 1 plant die t niet gered heeft en in de andere pot mos wat lelijk is.. grote potten dus moet wel passen.

Ik ging voor 2 plantjes.. Maar kijk nou :+:

Afbeelding

Een stip ( begonia toch)
Een bromelia volgens prijs kaartje en de andere 2 weet ik niet. Gras iets en 1 die denk ik open en dicht gaat in t licht..

Edit: owww wauw, dat terrarium ( of hoe heet het? .. vet gaaf!

Ik geniet van jullie foto's hoor van al die mooie grote planten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:11

Stippie :+:

Net dragers besteld voor mn plank.. dus daarna kan ik nog wat plantjes regelen :D

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:26

Warboel schreef:
Ik doe maar gewoon wat, dat is mijn water schema :') m’n planten groeien echt superhard ineens :oo echt tof! Moet wel even een zooi nieuwe potten haha. Ga van de week ‘s ochtends wel een keer vroeg uit bed en dan even naar het tuincentrum.

Vandaag m’n groene kneusjesbox van plantje.nl binnen gekregen <3 zitten leuke planten bij! :) oa een dieffenbachia, graslelie, baby monstera, lepelplant, varenachtige iets en volgens mij nog iets van een scindapsus ofzo.
[ [url=m/OJYDnu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gdpHF6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk!
Ik heb hem van de week ook besteld, nog 12 dagen wachten.