Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:10

Ik probeer de verwarming nog even uit te stellen. Overdag wordt het hier in de tuinkamer al snel 25 graden als de zon schijnt, en bij bewolking maak ik de houtkachel aan.
De vloerverwarming opstoken kost behoorlijk was gas, dus ik probeer het zo een beetje te rekken, en als ik het koud heb dan zet ik voorlopig de elektrische kachel aan. We hebben dit jaar nog bijna 1 MWh over aan stroom van de zonnepanelen *\o/*

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:12

Dit jaar is een erg goed jaar voor zonnepanelen heb ik in het nieuws gelezen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:18

Hier was het 15c in huis, maar heb 's nachts mijn slaapkamerraam open.
Hier staat de verwarming overdag dus wel aan, tot een uur of 8-9 's avonds.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:20

C_arola schreef:

Enorm goed :j
Wel eigenlijk te warm, daar houden zonnepanelen niet zo van, maar erg veel zonuren!

We hebben ze eind vorig jaar laten installeren, en nu al €2000 terugverdiend van de €10000 die ze gekost hebben. We gebruiken ze wel met twee huishoudens. Maar in dit tempo is de terugverdientijd maar een jaar of 5 in totaal :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:25

Ik vrees dat het in mijn "huis" (omgebouwd gedeelte van de schuur bij mijn ouders) het wel een tikkeltje kouder is. Daar moet de thermostaat nog weer ingesteld worden, de batterijen zijn vandaag wel vervangen (maar nog niet terug aangesloten). Hij ging aan bij het gedeelte van mijn ouders, waar het significant warmer is dan in mijn gedeelte, en daar gaf hij 14°C aan. Brrr. Ik ben nu dan ook bij mijn ouders op kantoor aan het werken, daar is het waarschijnlijk zo'n 17°C en dus prima te doen. Straks zet ik de thermostaat op 12 of 13°C, dan is het er niet meer zo ijskoud, maar stoken we ons tegelijkertijd niet helemaal ongelukkig.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:27

Hier koelt het s’nachts af tot 13 graden en s’avonds als we thuis zijn warmen we even op tot 17 graden.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:39

Bedankt nog voor de AH 15,- korting die hier genoemd werd. Ik heb gekozen voor bonus aanbiedingen met bijv wasmiddel, toiletpapier en dergelijke, waardoor ik toch een leuk bedrag bespaar nu en dan nog de 15,- korting.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:49

8nnemiek schreef:
C_arola schreef:

Enorm goed :j
Wel eigenlijk te warm, daar houden zonnepanelen niet zo van, maar erg veel zonuren!

We hebben ze eind vorig jaar laten installeren, en nu al €2000 terugverdiend van de €10000 die ze gekost hebben. We gebruiken ze wel met twee huishoudens. Maar in dit tempo is de terugverdientijd maar een jaar of 5 in totaal :D

Dat is erg fijn!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:16

Bij Stockon verkopen ze nu ook brood.
Ik kreeg net een berichtje van hun.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:23

De zonnepanelen doen het hier ook fantastisch! Zijn van halverwege juni dit jaar.

Had flink wat goed uitziende appels gekocht op de markt. Zijn zo zo melig als wat. Getsie.....

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:30

Dat vind ik ook niet lekker, anders appelmoes of appeltaart ervan maken? Dan proef je de smaak minder.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:21

Ja, zat ik al aan te denken of de konijnen en cavia's maar verwennen :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:23

Zullen ze zeker lekker vinden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:04

Coconut schreef:
Balen....Hier ook geen pick up point :( Had ik niet verwacht..... Zo veel grote Albert Heijnen hier en geen pick up point :=

Hi Coconut,

Weet niet waar je precies op de veluwe zit :D , maar bij de AH XL in ede heb je sinds een paar weken ook een afhaalpunt *\o/*

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:25

Mijn stockon bestelling wordt ook vanavond bezorgd. Eerst 20.30, toen 21.00, toen 22.00-22.30 en nu word ik net gebeld of ze nog aan mogen bellen. Zijn hier met een kwartier. Lange avond voor de bezorger (én voor mij) :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 00:57

Jeetje dat is zeker een lange avond. Hier de livetrack van postnl gevolgd. Nou ja live... toen mijn stockon op tafel stond zei de track dat de bezorger nog 2 adressen voor mij had en er over 10 minuten zou zijn. Juist ja :+

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:50

Hier gisteren gekregen. Ik had aangegeven tussen 18.00 en 20.00. Op een gegeven moment stond er dat hij er tussen 19.05 en 19.35 zou zijn. Rond 10 over 7 was hij er al. Ik ben tevreden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:58

Bij mij zijn ze een keer net na 10 geweest en vorige week stonden ze er al om 1800.

Maar ze zijn altijd super vriendelijk geweest.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:08

Alwiene schreef:
Jeetje dat is zeker een lange avond. Hier de livetrack van postnl gevolgd. Nou ja live... toen mijn stockon op tafel stond zei de track dat de bezorger nog 2 adressen voor mij had en er over 10 minuten zou zijn. Juist ja :+

Ik weet van DPD dat er bewust wat vertraging in kan zitten ivm de veiligheid vd bezorgers.
Wellicht dat dat ook voor PostNL geldt. :)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:51

Hier ook Stockon besteld voor her eerst.. een code gebruikt van een Bokker

Ben benieuwd.. veel
Toilet papier ingeslagen komt morgen binnen..
Mocht iemand Nog een code willen, bericht mij dan maar even

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:19

lor1_1984 schreef:
Alwiene schreef:

Ik weet van DPD dat er bewust wat vertraging in kan zitten ivm de veiligheid vd bezorgers.
Wellicht dat dat ook voor PostNL geldt. :)

Goh dat schiet ook niet op dan als je denkt op de live tracking te kunnen vertrouwen. Dan zie je dus bij wijze van staan dat ie nog 2 adressen en 10 minuten moet en dan staat ie na 1 minuut voor de deur (zit je net op de wc ofzo :+ ) dan kan je nog beter niks weten hihi.

Ik las dat ook van dat brood wat Stockon gaat bezorgen, maar dat 'langer vers' baart mij zorgen, bedoel wat hebben ze erin gestopt om dat te bereiken?? Daarbij eet ik zelf inmiddels glutenvrij en verwacht dat ook te blijven doen, dus nog maar 1 weone broodeter hier in huis, dus dat hoef ik totaal niet meer in te slaan ofzo :=

Ik zag dat er een envelop van de Postcodeloterij onderweg is met de Doe Maar Lekker Duurzaam kaart van € 12,50. Dat is toch elk jaar weer lekker meegenomen <3

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:29

Ik was even bang dat ze niet meer zouden komen, had de afspraak ingepland tussen 20:00 en 22:00 uur. Hele lading kattenvoer. Ook precies tot gisteren kattenvoer gehaald dus mijn poezels keken met wat beteuterd aan toen ze rond etenstijd nog niks kregen en ik duimde dat ze wel echt kwamen opdagen haha. Maar ze kwamen netjes binnen de tijd, 2 man sterk, vriendelijk, dus helemaal top.
Kan nu geloof ik nog 2 keer bestellen met € 10 korting. Wij eten voornamelijk vers, groene en fruit, maar voor kattenvoer en huishoudelijke dingen komt het wel van pas. Heb nu voor € 14 voor de komende 3 maanden zachtvoer voor de katten, koopje!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:43

LizMD schreef:
Mijn stockon bestelling wordt ook vanavond bezorgd. Eerst 20.30, toen 21.00, toen 22.00-22.30 en nu word ik net gebeld of ze nog aan mogen bellen. Zijn hier met een kwartier. Lange avond voor de bezorger (én voor mij) :')

Jammer van de vertraging, maar wel erg netjes dat ze bellen of ze nog mogen langskomen/aanbellen.

Hier gaat de deur niet meer open zodra het donker is. Vrienden en familie hebben m'n nummer dus kunnen bellen/appen; ik woon alleen en mijns inziens heeft niemand hier in het donker zomaar wat te zoeken/aan te bellen.
Tenzij dingen zoals dit dus; als ik het van te voren maar weet.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:00

Verwarming als ik niet thuis ben rond de 15 en als ik thuis ben rond de 19. Gister voor de eerste keer aangehad weer. Mijn appartement is wel goed geisoleerd door de woningbouw dus als het warm is en de gordijnen gaan dicht blijft de warmte over het algemeen goed hangen

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:22

JoyCiej007 schreef:
LizMD schreef:

Jammer van de vertraging, maar wel erg netjes dat ze bellen of ze nog mogen langskomen/aanbellen.

Hier gaat de deur niet meer open zodra het donker is. Vrienden en familie hebben m'n nummer dus kunnen bellen/appen; ik woon alleen en mijns inziens heeft niemand hier in het donker zomaar wat te zoeken/aan te bellen.
Tenzij dingen zoals dit dus; als ik het van te voren maar weet.

Gefeliciteerd :)