Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:43

nog ff over de bonnetjes. achter op die bonnetjes staat toch heel duidelijk, niet geldig i.c.m. andere acties? of ligt dat nou aan mij.. :-)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:50

Zo, ik ben toch maar eens mijn vriezer in gedoken om te kijken wat we nog aan vlees hadden liggen, en wat bleek, met mijn gemaakte weekmenu kan ik zo goed als de hele week al het vlees uit de vriezer opeten! Het geld wat ik daarmee bespaar geef ik dan uit voor de verjaardagsboodschappen, want mijn dochter word vrijdag 6 jaar en dat vieren we dat weekend!

Mijn (ruime) weekmenu:
ZA: snackbar (word betaald, normaal maken we het zelf)
ZO: kip uit de oven met nasi goreng
MA: andijvie met spekjes, katenhaas en worst
DI: aardappelen met sperziebonen, kipfilet en rundersteak
WO: aardappelen met bloemkool, sausje en slavinken (van de slager, jammie)
DO: spaghetti met groente en geraspte kaas
VR: zelf gemaakte pizza met shoarma/salami/champignons/paprika en saus
ZA: aardappelbolletjes en gezichtjes met groente uit pot pepersteak en speklap
ZO: kipfilet uit de oven met nasi goreng (is zo lekker, daarom 2x deze week maar wel ruim uit elkaar)

Al het vlees wat in het weekmenu staat is in de aanbieding gehaald, en dan ook nog eens met een 35% of zelfs 50% kortingsticker, dus heeft weinig gekost, vandaar dat het wat duurder vlees is. Donderdag is makkelijk vanwege pakjesavond, vrijdag lekker omdat dochterlief dan jarig is en dat wil eten en zaterdag ook makkelijk vanwege vieren verjaardag. Mijn boodschappenlijstje bestaat deze week dan ook voornamelijk uit verjaardagsboodschappen en het bijvullen van de voorraad.

Omdat de kinderen geen rood vlees eten staat er dus soms ook 2 verschillende soorten vlees in het weekmenu

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:24

ChantalSmook schreef:
nog ff over de bonnetjes. achter op die bonnetjes staat toch heel duidelijk, niet geldig i.c.m. andere acties? of ligt dat nou aan mij.. :-)

Klopt, dat staat erop, en winkels zijn dus niet verplicht om ze in combinatie met acties te accepteren. Er zijn echter een aantal ketens, waaronder Etos en AH die ervoor kiezen om dat tóch te doen. Leuk meegenomen toch? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:52

Die rob site is ideaal!

Ik heb maybe een huisje , heb al een tafelmodel vriezer en kook al regelmatig bij pa en ma zelf wat (Pastasaus van moeders hoef ik niet , heb kip-broccoli en witlof gehaald voor 5 euro en kon 3 keer toe)

Mijn week budget wordt 35 euro , de kat eet voor 6 euro per week KVV en dan heb ik 29 over. Vlees in de aanbieding halen , en de groenten die ik lust in de aanbieding halen en invriezen. Maar hoe ontdooi je dat nu , kort door de wok of gewoon koken?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:28

Het valt me op dat je veel vlees op de weekmenu hebt staan, 2 per avond DebGizmo.

Hier heen idee wat we vanavond gaan eten. Ik zag trouwens dat de foodstunter b&j ijs heeft voor 2,- ben benieuwd of ze alle smaken hebben of iig mijn favoriete smaak.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:32

C_arola schreef:
Het valt me op dat je veel vlees op de weekmenu hebt staan, 2 per avond DebGizmo.

Hier heen idee wat we vanavond gaan eten. Ik zag trouwens dat de foodstunter b&j ijs heeft voor 2,- ben benieuwd of ze alle smaken hebben of iig mijn favoriete smaak.

die in zwolle en markt in emmeloord hadden er 2 iets met karamel en brownie
vorige week tenminste

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:33

C_arola schreef:

Had ze al uitgelegd waarom ;)

DebGizmo schreef:
Omdat de kinderen geen rood vlees eten staat er dus soms ook 2 verschillende soorten vlees in het weekmenu

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:27

Iloveiswan schreef:
C_arola schreef:

die in zwolle en markt in emmeloord hadden er 2 iets met karamel en brownie
vorige week tenminste

Beide smaken is wat voor mijn vriend. Jammer genoeg geen Cheesecake..

nientje78 schreef:
C_arola schreef:

Had ze al uitgelegd waarom ;)

DebGizmo schreef:

Helemaal overheen gelezen :=

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:26

Is inderdaad vanwege de kinderen :D

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:00

Voor diegenen die (ook) een afwasmachine thuis hebben staan en regelmatig boodschappen halen bij de Albert Heijn.

Deze week is (alle) dreft 2e gratis bij de Albert Heijn.

Ik liep echter vanmiddag ook iets anders tegen het lijf, om de dreft citroen afwasmiddel zit ook een andere actie, deze gaat uit van dreft zelf.

Bij aankoop van 1 dreft afwasmiddel en 1 dreft vaatwastabletten all in one (20 of 21 stuks), krijg je het bedrag van de vaatwastabletten teruggestort op je rekening, het afwasmiddel betaal je dus wel en krijg je niet terug.

Als je nu die 2 acties combineert, heb je dus eigenlijk 2 zakken vaatwastabletten gratis, moet je alleen wel ook 1 fles afwasmiddel meenemen >.<

geldt voor:
- Dreft 21 stuks Platinum Original of Citroen
of
- Dreft All in one 20 stuks Original of Citroen
(en 1 fles dreft afwasmiddel, 2 als je het bij de AH haalt >.<)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:40

Ben vandaag bij de foodstunter in harderwijk geweest.
Best leuk, 7 euro aan vlees meegenomen....nouja...eigenlijk voor 6 euro + 1 euro wat lekkers voor vanavond :o
Heb nu voor 6 euro, 6 avonden vlees voor 3 personen= dus 1 euro per dag :D

+ nog 1 avond gehakt (nog halen=2,50 voor 2 avonden) en 1 avond kip (waar ik nog 2 stukjes van in de diepvries heb liggen=1 stukje per avond),dus het vlees van Foodstunter verdeel ik over 2 weken.
Ben dan mooi goedkoop uit zo met vlees voor 2 weken *\o/*
In de weekenden eten we toch meestal pannenkoeken/patat of pizza.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:59

Dat is lekker nientje!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:44

Nog een LIHL tip. Volgende week bij de AH de oral B tweede gratis. Als je dan een tube pro expert munt (goedkoopste pro expert variant) neemt en een tube oral b 123 tandpasta (goedkoopste van oral b zou 1,35 moeten kosten). Dan kun je daar je oral b lihl bon op inleveren en dan betaal je maar 20 cent voor die 2 tandpasta's samen :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:33

Alwiene schreef:
Nog een LIHL tip. Volgende week bij de AH de oral B tweede gratis. Als je dan een tube pro expert munt (goedkoopste pro expert variant) neemt en een tube oral b 123 tandpasta (goedkoopste van oral b zou 1,35 moeten kosten). Dan kun je daar je oral b lihl bon op inleveren en dan betaal je maar 20 cent voor die 2 tandpasta's samen :)

Ga ik onthouden, bedankt!

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:45

Mag ik me ook melden hier??
Ik kan heel veel nuttige bespaar tips gebruiken. :o (wie niet)
finacieel zitten we met een mega grote uitdaging. Wie weet kan hier nog dingen leren qua besparen enzo. :D

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:55

Natuurlijk :)
In het topic staan.al meerdere goede tips en verder kun je natuurlijk vragen stellen en mee lezen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:16

welkom cheiba, soms komen hier inderdaad hele goede tips binnen!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:43

Heb vandaag de vaatwastabletten/afwasmiddel meegenomen, vorige keer had ik de actie wel gespot maar niet meegenomen omdat ik maar een tientje bij me had gestoken en moest toen alleen vla en yoghurt hebben (en een pakketje afleveren bij de balie voor verzenden).

Door de AH actie te combineren met de cashback actie betaal je uiteindelijk 1,65 (de prijs van 1 fles dref citroen).
En voor die 1,65 heb je, 2 flessen afwasmiddel, 2 pakken vaatwastabletten, totaalwaarde 16,86

Helft van de 16,86 ging er dus al af ivm 2e gratis actie van de AH, en na insturen van de bon krijg ik nog 6,78 (prijs van 1 x vaatwastabletten) terug.

Zo is boodschappen doen weer leuk :)

Vandaag op de markt weer tegen 4 bakken aardbeien opgelopen á 4 euro, van 2 bakken ga ik jam maken (en heb nog bosbessen in de vriezer liggen dus die gooi ik er ook in), want mijn voorraad zelfgemaakte jam is helaas al vrijwel op, had niet verwacht dat het zo snel zou gaan lol (maar heb ook een heel aantal potjes weggegeven). En van de andere 2 bakken ga ik lekker smoothies met banaan maken. Bananen heb ik nog liggen van vorige week (aanbieding digros, 7 kinderbananen voor 1 euro, had dat 2x meegenomen, maar die beginnen nu tegen overrijp aan te komen, perfect voor door de havermout en smoothies dus :)

Overige boodschappen (op de afwastabletten/middel na dus, want die had ik even apart afgerekend ivm de bon), was ik 21 euro kwijt (incl. de aardbeien :P), mooi binnen budget dus maar had ook niet zo veel nodig.

Volgende week is de pickwick thee bij de AH 2 voor 2 euro, das mooi want de winterthee is weer verkrijgbaar en zat op een leuke aanbieding te wachten om deze te halen (want heb eigenlijk zeer veel theesmaakjes in huis dus 'nodig' is het niet)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:49

Met het oog op de komende feestdagen ben ik nu al aan het kijken naar de aanbiedingen voor de wat 'luxere' producten, zodat de extra kosten die daarbij komen wat meer verspreid zijn.

Bij de digros (dirk vd broek/bas van der heyden) is deze week de varkensfiletrollade in de aanbieding en laat dat nou net een soort vlees zijn wat ik heerlijk vind maar zelden koop (want het moet toch 'speciaal' blijven), die haal ik deze week dus alvast en gaat de vriezer in voor tijdens de feestdagen.
Ook hebben ze (wilde) zalm in blik in de aanbieding dus daar neem ik ook maar gelijk 2 blikken van mee, lekker voor salades oid

Verder doe ik het deze week/weken rustig aan, eet vooral uit de vriezer en opgebouwde voorraad en scherpe aanbiedingen zodat er wat meer ruimte overblijft voor luxere dingen rond de feestdagen. Ik probeer qua boodschappen gewoon binnen mijn normale budget te blijven.

Dingen die deze week op het menu staan:
- http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/674360/gevulde-paprika-s/?rq=gevulde+paprika+gehakt+rijst&proteinSource=vlees
gehakt heb ik in de vriezer, spekjes heb ik standaard in huis, mais uit blik uit de voorraad, paprika's heb ik nog over van de aanbieding van 2 weken geleden (vorige week zat. gekocht, 3 stuks voor 1 euro), hoef ik dus niets voor in huis te halen.
- snijbonenstamppot met worstje
snijbonen uit aanbieding digros deze week (400 gr/99 ct), worstjes heb ik in de vriezer, aardappels heb ik standaard in huis, is gelijk voor 2 dagen
- preistamppot met kipfilet en kruidenkaas http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/853202/stamppot-met-prei-roomkaas-en-kip/?favorieten=on
Prei (3 st) die ik nog heb liggen moet op, buitenste bladen beginnen te verkleuren :p, kip heb ik in de vriezer liggen maar is ook in de aanbieding bij de AH deze week dus haal de aanbieding ws, kruidenkaas heb ik standaard in huis, en gooi er ws wat tomaat doorheen die ik ook standaard in huis heb, voor 2 dagen.
- pan harira, maaltijdsoep met linzen/kikkererwten en gehakt
linzen/kikkererwten heb ik in huis, gehakt heb ik nog in de vriezer, verder gaan er verse tomaten in (zat. op de markt gehaald) en tomaten in blik (standaard in huis), mengsel van verse kruiden (vensterbank pot/deel buiten, koriander/peterselie), ui/knoflook (ook standaard in huis). Is ip lunchgerecht maar als ik geen zin heb om te koken kan het ook zomaar mijn avondmaaltijd worden :P

Verder haal ik krieltjes van de aanbieding (voorgekookte krieltjes 90 ct/700 gr), waar ik ook 3x van kan eten.

Ben dan aardig rond voor deze week weer.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:11

Annemiek80 schreef:
Met het oog op de komende feestdagen ben ik nu al aan het kijken naar de aanbiedingen voor de wat 'luxere' producten, zodat de extra kosten die daarbij komen wat meer verspreid zijn.

Ben ik ook al mee bezig.
Heb ons kerstmenu alweer in de vriezer liggen.
Hoef nu alleen nog wat kleine dingen te halen en ben dan alweer klaar voor kerst.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:13

:')
Er zijn enkele dingen die ik beter niet in huis kan halen want die halen anders de feestdagen niet >.<
Voor mij hoort warme chocomel met slagroom er bijv. bij, maar als ik dat nu al haal.... lol

Gelukkig zijn dat weer dingen die geen grote prijsschommelingen kennen :P

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:05

Wat me gister trouwens opviel, ik had twee bakjes vlees, 1 van 306 gram van de hoogvliet en 1 van 307 gram van de digros (beide half om half) maar wat een verschil in prijs! Digros 1,71 en hoogvliet 1,38!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:05

och ja...herkenbaar :')
zoiets haal ik ook nog niet in huis....ook hapjes niet.
Anders zegt mijn man op een avond dat hij weer honger heeft en dan is alles ook zo weer op :+

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:25

takkie_muis schreef:
Die rob site is ideaal!

Ik heb maybe een huisje , heb al een tafelmodel vriezer en kook al regelmatig bij pa en ma zelf wat (Pastasaus van moeders hoef ik niet , heb kip-broccoli en witlof gehaald voor 5 euro en kon 3 keer toe)

Mijn week budget wordt 35 euro , de kat eet voor 6 euro per week KVV en dan heb ik 29 over. Vlees in de aanbieding halen , en de groenten die ik lust in de aanbieding halen en invriezen. Maar hoe ontdooi je dat nu , kort door de wok of gewoon koken?

Beetje late reactie...
Ik vind het persoonlijk makkelijker/beter om met een maandbudget te werken, ofwel 1x in de maand boodschappengeld opnemen en dan te verdelen over de weken.
Als je namelijk op aanbiedingen gaat inkopen komt het gewoon af en toe voor dat je weken hebt waarbij je wat duurder uitkomt.
Zelf heb ik dit bijv. tijdens de hamsterweken waarbij veel producten 2e gratis zijn. In dit soort weken koop ik dan de duurdere dingen groter in zoals wasmiddel, shampoo, koffie/thee/limonade, conserven, kruidenmixen, grootverpakkingen toiletpapier, vlees, vleeswaren, dingen die je hoe dan ook wel gebruikt.
Dat hoef ik dan de komende weken (maanden) weer niet aan te schaffen.

Ik ga in principe ook uit van een budget per week van ong. 30 euro, echter in dit soort weken komt het regelmatig wel eens voor dat het 40 euro is, als je in 1x 3 a 4 pakken/flessen wasmiddel haalt, 4 flessen shampoo etc.
Zo heb ik van de zomer al groentenconserven ingeslagen, in de zomer eet ik ze niet, er is dan zoveel vers te verkrijgen voor mooie prijzen, maar 's winters is verse groenten gewoonweg duurder en las ik regelmatiger af en toe een dagje groenteconserven in (en daarnaast vind ik boontjes uit pot/blik lekkerder dan vers lol)

Voordeel van op deze manier inkopen is dan weer dat ik heel regelmatig weer een week of meerdere weken goedkoop kan zijn, zoals bijv deze week (wat ik hierboven al postte), omdat mijn kast/vriezer altijd wel gevuld is, alleen lekker drinken (op siroop na)/snoep/chips ed moet ik niet in de aanbieding kopen, dat overleeft nl geen weken/maanden in mijn voorraadkast.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:12

Alwiene schreef:

Net bij de Ah geweest, de goedkoopste oral b was de 3D white bij onze ah tenminste, die was 3,90, heb nu voor die 3D white en 123 oral b samen 62 cent betaald. Er was ook nog een munt met mondwater variant van 2,74, maar volgensmij was dat niet degene die jij bedoelde?