Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:56

Heeft iemand hier ervaring met de Sony xperia Z1 Compact? Bij Tele2 is deze telefoon met een bundel van 100 bel/sms + 1 GB voor 22 euro per maand te bestellen. Enige nadeel is dat je de mobiel dan via studentmobiel moet bestellen.. Is er iemand die weet of dat goed te doen is?

En hebben jullie misschien nog alternatieven die hier op lijken? Mijn enige eisen zijn dat hij handzaam is (max 4,3 inch), android besturingssysteem heeft, batterij 2 dagen mee kan en een goede camera er op zit :)

Edit: ah, zie net dat de Z1 compact op de vorige pagina ook al is genoemd. Even kijken naar de reviews die daarbij staan :)

Quad

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:06

Is de snelste compacte Android toestel, helemaal met het abonnement wat bij Studentmobiel aangeboden wordt spotgoedkoop.

Waarom zie je het als nadeel dat je het bij Studentmobiel moet aanschaffen?

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 00:10

Quad schreef:
Is de snelste compacte Android toestel, helemaal met het abonnement wat bij Studentmobiel aangeboden wordt spotgoedkoop.

Waarom zie je het als nadeel dat je het bij Studentmobiel moet aanschaffen?

Omdat ik dan geen winkel heb waar ik naar toe kan als de mobiel kuren heeft.. En dat vind ik toch geen fijne gedachte. Zeker omdat mijn huidige mobiel kuren heeft en ik heb ervaren dat ik het niet voor elkaar krijg een mobiel goed te verzenden := Maar aan de andere kant moet ik daar misschien niet vanuit gaan. Dit is wel echt een buitenkansje.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 00:46

Bewaar originele verpakking / doosje. Krantenpapier en volg altijd nauwkeurig de instructies, kan het niet mis gaan.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 00:51

Dat is een goede :) Dan ga ik de gok toch wagen denk ik!

Een laatste twijfelpunt, mijn huidige abonnement verloopt 22 oktober. Zou ik tot begin oktober kunnen wachten, of is dit zo'n geweldige aanbieding dat ik die gok niet moet nemen en 'm nu moet bestellen?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 01:12

Je kan vanaf gisteren al overstappen, dus zou het gewoon doen. Je nieuwe abonnement gaat in op de 22e oktober, nieuwe telefoon krijg je dan volgende week al.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 01:20

Serieus? Gaat dat automatisch als je gewoon 'nummerbehoud' aanvinkt o.i.d.? Dat zou wel de ideale oplossing zijn, dan weet ik wat ik morgen ga bestellen :D

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 01:34

Ja, alle gegevens correct invullen, en abonnement wordt automatisch opgezegd en nieuwe gaat de 22e oktober in.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:59

Ik heb ook mijn mobiel bij studentmobiel gekocht.
Super service.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:43

Thanks Quad, ben enorm blij met mijn aankoop! Snel ding, merk niets vergeleken met mn S3

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:11

Hm misschien ook wel iets voor mij dan! Ik laat mijn telefoon nooit repareren bij de Vodafone winkel, 'k ga altijd naar een onafhankelijke zaak. Vaak goedkoper en klantvriendelijker.

Ik werd geeek van de mensen die zeurden over mijn al maanden kapotte iPhone, toch maar weer eens laten maken. Achterkant kun je wellicht laten vervangen voor 10-25 euro, maar voor de voorkant ben je altijd meer kwijt vanwege het lcd scherm. Ten indicatie: ik was nu 49 euro kwijt.

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:16

Vraagje..
Ik zoek een goede telefoon die wat jaartjes mee zal gaan. Ik heb nog een goed abonnement die over heel wat jaartjes pas verloopt. Daarom zoek ik een simlockvrije foon, vooral voor app, internet, bellen en maken van goede foto's en niet al te groot. Iemand idee welke foon?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:23

:wave: Ik ben nieuw hier, maar kwam het topic tegen en ik moet zelf een nieuwe telefoon voor tijdelijk (januari mag ik verlengen) en dan natuurlijk de keuze welke telefoon ik bij m'n abbo neem :)

Ik twijfel tussen 2e hands (altijd risicovol natuurlijk) of een goedekopere nieuwe telefoon om tot januari me mee te redden. Mijn huidige S3 is een drama.

SuusjevdB; Wat is je budget?

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:29

Heb ook gekeken voor 2e hands.. Haha. Maar ben zoooow bang voor clones etc. Een nieuwe foon voor tijdelijk ;) Doe je goed. Wachten kan niet Capriootje? Of kaduuk? Samsungs S serie is niets? Zat ik ook nog te twijfelen daarvoor namelijk. Denk budget onder Max. 450 ofzo. Beter ruim eronder.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:05

De S3 is echt overleden, versta mensen amper als ik bel of gebeld word en ivm bereikbaar zijn voor werk is dit echt een drama. De batterij is ook niet meer zo goed maar dat is nog wel te overzien tot Januari (altijd oplader in me tas := )

Ga maandag even naar de Phonehouse om te kijken voor een Huawei, die zijn niet duur en misschien wel voldoende voor tijdelijk. Iemand ervaring met die goedkopere serie?

Misschien is voor jou de Samsung Galaxy S4 mini iets? Die heeft mijn vader en is erg tevreden. Geen idee wat hij precies kost maar aangezien de 5 uit is zal hij wel gezakt zijn.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:14

Capriootje schreef:
:wave: Ik ben nieuw hier, maar kwam het topic tegen en ik moet zelf een nieuwe telefoon voor tijdelijk (januari mag ik verlengen) en dan natuurlijk de keuze welke telefoon ik bij m'n abbo neem :)

Ik twijfel tussen 2e hands (altijd risicovol natuurlijk) of een goedekopere nieuwe telefoon om tot januari me mee te redden. Mijn huidige S3 is een drama.

Je kan ook een telefoon uit China importeren, +- €120,- max en heb je vaak een goedkoop en een snel overbruggingstoestel.

SuusjevdB schreef:
Heb ook gekeken voor 2e hands.. Haha. Maar ben zoooow bang voor clones etc. Een nieuwe foon voor tijdelijk ;) Doe je goed. Wachten kan niet Capriootje? Of kaduuk? Samsungs S serie is niets? Zat ik ook nog te twijfelen daarvoor namelijk. Denk budget onder Max. 450 ofzo. Beter ruim eronder.

Je zou dan kunnen kijken naar:
- LG G2 (€330,00) of de LG G3 (€450,00)
- LG Nexus 5 (€€320,00)
- Samsung Galaxy S4 (€330,00)
- HTC One M7 (€370,00)

Waaruit ik zou kijken naar de LG G2 of de HTC One M7, de HTC One heeft bij mij wat betreft het design en HTC Sense schil een voorsprong tov de LG G2, maar deze heeft een mooi groot scherm + de accuduur is erg goed.

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:44

Capriootje schreef:
De S3 is echt overleden, versta mensen amper als ik bel of gebeld word en ivm bereikbaar zijn voor werk is dit echt een drama. De batterij is ook niet meer zo goed maar dat is nog wel te overzien tot Januari (altijd oplader in me tas := )

Ga maandag even naar de Phonehouse om te kijken voor een Huawei, die zijn niet duur en misschien wel voldoende voor tijdelijk. Iemand ervaring met die goedkopere serie?

Misschien is voor jou de Samsung Galaxy S4 mini iets? Die heeft mijn vader en is erg tevreden. Geen idee wat hij precies kost maar aangezien de 5 uit is zal hij wel gezakt zijn.

Haha, soms is dat juist wel handig... Zeker als je geen zin hebt in een gesprek met iemand. Maar toch niet fijn nee ;) Hoe lang heb je de S3 gehad? Soms heeft de Aldi of Lidl nog wel iets als die tenminste bij jou in de buurt zit.

Wat is ervaring met HTC One mini 2?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:46

Volgens mij is dat een prima opvolger van de HTC One mini die ik nu heb. Ik ben er reuze tevreden mee althans, niets over te klagen.

Alleen de laatste Android update vind ik waardeloos, maar goed dat is niet toestel gebonden.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:54

Quad schreef:
Capriootje schreef:

Je kan ook een telefoon uit China importeren, +- €120,- max en heb je vaak een goedkoop en een snel overbruggingstoestel.

SuusjevdB schreef:

Je zou dan kunnen kijken naar:
- LG G2 (€330,00) of de LG G3 (€450,00)
- LG Nexus 5 (€€320,00)
- Samsung Galaxy S4 (€330,00)
- HTC One M7 (€370,00)

Waaruit ik zou kijken naar de LG G2 of de HTC One M7, de HTC One heeft bij mij wat betreft het design en HTC Sense schil een voorsprong tov de LG G2, maar deze heeft een mooi groot scherm + de accuduur is erg goed.

Dit heb ik ook gedaan, maar dan voor vast _/-\o_

Wat zijn chinese telefoons fijn! En voor de prijs hoef je het niet te laten :))

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:49

Bijvoorbeeld de Zopo ZP700: http://www.banggood.com/ZOPO-ZP700-4_7- ... 11869.html

Kost incl. gratis verzending +- €96,00, heb je wel een Quadcore toestel, 1GB werkgeheugen, 4GB interne opslag welke uitbreidbaar is en prima scherm etc. Enige minpuntje is de ietwat kleine accu.

Of de Doogee Voyager 2, 5" scherm, voldoende accu, quadcore en 1GB werkgeheugen. De accu is voldoende en met 8GB interne opslaggeheugen heb je ook ruimte voor apps. Grote pluspunten is het OS, Android 4.4.2 en de prijs, die is met €68,- een koopje.

http://www.banggood.com/DOOGEE-Voyager- ... 35373.html

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:20

Ik zit in hetzelfde schuitje als SuusjevdB. Ik moet aan een nieuwe smartphone. Heb altijd HTC gehad. En mijn huidige (incredible S) is nu echt aan vervanging toe (begint kuren te vertonen). Ik gebruik mijn telefoon ook alleen voor bellen, internet en apps en af en toe foto's. Heel basaal dus.

In eerste instantie wou ik weer een HTC, maar ik twijfel nu wel een beetje. Jullie hebben het over Chinese smartphones, maar daar ben ik helemaal niet mee bekend. Zijn ze kwalitatief goed? Kun je je huidige gegevens vanuit je smartphone overzetten naar een chinees toestel? Zijn de accu's wel vervangbaar? (i.t.t. tot de accu van de HTC one... :( )

Dus... kom maar op met suggesties... ;) :D

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:40

lkaw schreef:
Ik zit in hetzelfde schuitje als SuusjevdB. Ik moet aan een nieuwe smartphone. Heb altijd HTC gehad. En mijn huidige (incredible S) is nu echt aan vervanging toe (begint kuren te vertonen). Ik gebruik mijn telefoon ook alleen voor bellen, internet en apps en af en toe foto's. Heel basaal dus.

In eerste instantie wou ik weer een HTC, maar ik twijfel nu wel een beetje. Jullie hebben het over Chinese smartphones, maar daar ben ik helemaal niet mee bekend. Zijn ze kwalitatief goed? Kun je je huidige gegevens vanuit je smartphone overzetten naar een chinees toestel? Zijn de accu's wel vervangbaar? (i.t.t. tot de accu van de HTC one... :( )

Dus... kom maar op met suggesties... ;) :D

Ik heb al meerdere keren dingen geplaatst over mijn chinese telefoon (die gewoon vanuit nederland kwam binnen een paar dagen omdat ze al geimporteerd waren) Er zit gewoon android op, niks anders dan nederlandse telefoons. Je kan op internet gewoon nieuwe accu's kopen.
Telefoon is in zn geheel gewoon Nederlands, kwaliteit is beter dan elke smartphone die ik tot nu toe heb gehad (samsung,nokia, huawei enz.)
In china zijn ze op het moment verder met het ontwikkelen van smartphones, en doordat ze daar goedkoop gemaakt kunnen worden, heb je meer voor minder geld! :)
Zo zitten er 2 goeie camera's op (13 mp aan de achterkant, 3 aan de voorkant, te verhogen naar 5 met een app)
Van wat deze telefoon kan, kom ik in nederland uit op minimaal 300/400 euro :=

Ik heb zelf de iOcean x7 HD(5inch, 185 euro incl. Verzenden) , mijn broer de iOcean x8(6 inch :oo , ik weet niet hoe duur die was)

Ik heb een tijdje terug de site geplaatst waar je ze in nederland kan kopen, maar ik vind het zeker een aanrader!

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:43

Huawei is ook een chineese telefoon

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 16:13

Ik ben er uit ik ga voor de Samsung S4 of S5.
Ga nu de abonnementen vergelijken.
En er 1 kiezen.

Mijn telefoon wordt steeds slomer en loopt steeds vast erg irritant.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 24-08-14 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 16:27

Ik heb ook een huawei gehad ;) ik koop er in ieder geval geen 1 meer :n