[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:20

Bij deze nog wat beloofde foto's van ons aangekochte huis. Het is echt rondom de deur nog een troep en het staat vol met dikke bomen en oude schuren.

Afbeelding
vooraanzicht (schuin genomen)

Afbeelding
zijaanzicht

Afbeelding
de blokhut

Afbeelding
schuin achteraanzicht met een deel van de schuur waar de stallen in komen

Afbeelding
achteraanzicht van de schuur

Afbeelding
de "tuin" achter het huis

Afbeelding
heel verrassend weer een schuur

Afbeelding
het aangrenzende weiland naast het huis

Afbeelding
een deel van het land wat volgend jaar weiland word (dit is één vierde van het totale oppervlak)

Pashon

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:24

de planning voor het komende jaar is. (gezien je buiten het broedseizoen om bomen mag kappen zonder vergunning wachten we dus even dit seizoen af) dat dus alle bomen tegen de vlakte gaan, de schuren gaan we netjes afbreken (van buiten ziet het er niet uit, maar van binnen is alles nog hartstikke goed) dus het goede spul gebruiken we weer om aan de rand van het perceel een soort van kapschuur te maken voor opslag hooi/ stro/ trailer enzo en de plek waar nu de schuren staan komt de bak en de longeercirkel. en we trekken een stukje bij de tuin aan (naast het huis ligt een "Siertuin") die gaan we naar onze smaak maken en dus iets vergroten voor de dames.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:31

Leuk zeg! Het is echt een mooie grote ruimte ook!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:41

Super gaaf :j

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:12

Net alweer een tegenbod gehad :O
We hadden laag geboden omdat er veel aan het huis moet gebeuren, maar die mensen bieden nu net 4000 onder VP terug :=

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:19

Ze staan in ieder geval open voor onderhandeling. Misschien willen ze nog niet meteen het achterste van hun tong laten zien. Hebben jullie een uiterste prijs?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:21

Is toch ook logisch dat mensen je niet direct tegemoet komen. Iig niet als ze er niet perse vanaf moeten.

Eindelijk foto's Pashon, moet idd een hoop aan gebeuren :o
Scheelt denk ik al wel een hoop als er bomen weg zijn.
Duitser en bomen :\

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:22

Ja die hebben we, maar ik denk niet dat we die gaan halen..

Edit; het huis staat leeg, dus het lijkt mij dat ze niet voor kosten op willen draaien als ze er niet in wonen :=

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:23

Dat zegt niet zo heel veel hoor Destino.
Misschien kunnen ze het makkelijk betalen,of hebben ze andere beweegredenen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:25

Daar heb je gelijk in :j

Alleen is het huis heel erg uitgeleefd en moet er erg veel aan gebeuren. Volgens de makelaar hebben de mensen de financiele middelen niet om het iets op te knappen zodat het er toonbaar uitziet..
Vandaar dat ik dacht dat ze er voor het geld wel vanaf zouden willen..

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:25

pashon, zitten jullie daar op moorgrond?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:28

Ik heb op een woning geboden die mensen aanhielden als tweede woning voor henzelf of hun kinderen. Moest een berg aan gebeuren, kozijnen vervangen, dubbel glas etc. Stond te koop voor 125.000, ze gingen niet lager dan 120.000. Leegstand wil niet direct zeggen dat ze er ook snel vanaf willen/moeten.
Die woning hebben we dus ook niet gekocht.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:31

Oke :)
Ik denk ook niet dat dit dan iets wordt, maar dan zoeken we gewoon even verder :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:33

De woning die wij zouden kopen hebben we met veel pootstijfhouderij 25.000 omlaag gekregen, ook omdat er enorm veel aan moet gebeuren. Eigenlijk wilden ze niet zo ver zakken, maar wij wilden niet omhoog. Bij het bouwtechnisch onderzoek bleek het nog in slechtere staat en wilden wij nog meer van de prijs af hebben, maar dit was hun uiterste bod. Dus dat is over gegaan. Dat huis staat ook al sinds de zomer leeg, maar de hypotheek is volledig afbetaald, dus veel kosten zullen ze er niet aan hebben.

Ik probeer al de hele ochtend een makelaarskantoor te pakken te krijgen om een bezichtiging in te plannen, maar er wordt niet opgenomen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:37

Net een tegenbod gedaan en ze gingen wel vragen of de oplevertermijn heel snel kon zijn en of we de financiering al rond hadden. (Is allebei zo)
Op mn werk zeiden ze dat dat vaak wel iets positiefs is.

@ Imre, hebben jullie ook op laten nemen in de koopakte dat het bouwkundig onderzoek een reden kan zijn tot het verbreken van de koopakte? (of hoe zeg je dat :P iig, dat je het niet meer koopt)
En dat is balen zeg dat ze niet opnemen.. Zo kun je ook geen huizen verkopen..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:43

Lijkt erop dat jullie bod dan in ieder geval serieus overwogen wordt.

Bij mijn huidige woning zijn we uiteindelijk 4000 euro onder de VP uitgekomen. Woning was het waard, ik kon er snel in en alles viel op z'n plek.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:44

Dat hadden we laten opnemen in het voorlopige koopcontract. :j

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:48

@ Berdien, dan is het het inderdaad wel waard..
Het enige wat bij dit huis kan blijven staan zijn de muren := En de kozijnen met ramen zijn nog redelijk, verder moet letterlijk alles gebeuren.
Dus daar gaat veel tijd en ook redelijk wat geld in zitten.

@ Imre, dat is misschien wel slim om ook te doen :j

Hoeveel weken hadden jullie op laten nemen om de financiering rond te krijgen?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:54

De overdracht zou op hun verzoek per 1 april zijn, binnen 6 weken na het accepteren van het bod. Er werd dus aan alle kanten hard gewerkt om vanalles voor elkaar te krijgen, maar moest volgens onze hypotheekpersoon wel lukken.

Heb de makelaar te pakken gekregen, volgende week woensdag hebben we een bezichtiging! :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:01

Oke, dat is idd nog wel een ruime termijn!
Wij zitten met het probleem dat ik mijn loonstrook met mn nieuwe loon pas op 21 april krijg. Dus wij moeten ook ruim de tijd hebben, omdat ik die loonstrook pas na 21 april aan de bank kan overhandigen.

Mooi! :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:47

Destino een makelaar kan natuurlijk niet bij iemand in de portomonee kijken.
Vind het er op de foto's nog niet zo heel erg uitgeleefd zien hoor, oke het is mijn persoonlijke smaak niet maar verschrikkelijk is het ook niet.
Vind het eerlijk gezegt niet zo heel gek hoor dat ze niet zo "idioot" veel van de prijs af willen doen, had ik zelf ook niet gedaan en als ik die andere woning vergelijk die je erbij gezet had is erg mooi maar wederom niet mijn smaak dan vind ik hun vp nog best realistisch, al is het natuurlijk maar net wat de gek er voor wil geven.

een financiering rond hebben kan niet, je kan de krediet check enzo al wel gehad hebben dat dat niet meer hoeft te gebeuren maar helemaal rond hebben kan niet.

6 week is ongeveer de normale tijd om een financiering rond te krijgen volgens de adviseurs die wij gesproken hebben.

attitude is veengrond. het land wat volgend jaar ingezaaid word zijn ze het veen en turf aan het afgraven en word gewoon zand op gestort. Ze zijn nu op de helft en hopen het in het najaar helemaal klaar te hebben vandaar dat wij het land dit jaar ook nog niet kunnen gebruiken.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:14

Pashon, die foto's zijn gemaakt 1,5 jaar geleden. Het huis ziet er niet meer uit zoals op de foto's. De gaten zitten letterlijk in de deuren, de badkamer is een grote ravage. Als het huis er zo uit had gezien als op de foto's dan hadden wij het ook gewoon voor iets minder dan de VP gekocht.
Je kunt daar pas over oordelen als je er binnen bent geweest denk ik.

En we hebben het rond in de zin van dat we het kunnen betalen, dat is allemaal al uitgezocht door de hypotheekadviseur :) .

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:24

dat snap ik destino, maar dat je een x bedrag kan lenen wil niet zeggen dat de bank je voor huis x ook dat bedrag gaat geven. als de bank vind dat het huis het niet waard is krijg je het geld niet terwijl het voor een ander huis helemaal geen problemen hoeft te geven.

Dan geven de foto's een vertekend beeld en echt oordelen kan je natuurlijk nooit als je enkel de foto's gezien hebt. Vraag me wel af wat ze dan in godsnaam gedaan hebben als de gaten in de muren zitten :=

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:26

Ze hebben 2 pubers 1,5 jaar alleen in het huis laten wonen en die hebben daar dankbaar gebruik van gemaakt ;)

Dat is waar inderdaad! Het moet nog getaxeerd worden.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:28

oei dat verklaard een hoop! hihi

met een taxatie valt meestal wel een hoop te regelen hoor, als je doorgeeft aan de taxateur waar je ongeveer op uit moeten komen komt het meestal wel goed.