Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karrij schreef:karrij schreef:Begrijp ik nog goed dat je momenteel niet over kunt stappen naar de ANWB. Je kunt op de site al een poosje je verbruik niet berekenen. Weet iemand dat toevallig?
Ik heb inmiddels toch een offerte van de ANWB binnen, komt hier de volgende vraag, heeft iemand hier een antwoord op?
Per 1 januari krijgen we dat prijsplafond van 1.45 tot max 1200 kuub per jaar.
Als je van te voren weet dat je er onder blijft heeft het dan wel zin om over te stappen naar welk ander energiebedrijf dan ook?
Wij zitten nu bij Essent , al 20 jaar of zo en we verwachten dit jaar veel geld terug omdat we sinds mei of zo zonnepanelen hebben, maar het schaamteloos met 30% te verhogen per januari,vind ik schandalig en voor ons al een reden om over te stappen!
daffodil schreef:Gisteren was hier de cv ketel monteur geweest voor onderhoud. Ik gelijk gevraagd of dat ding op een lagere temperatuur kon maar dat stond ie al. Heb ik dus nooit gezien dat ie aan mijn thermostaat gezeten heeft, denk om te testen of ie nog aanslaat maar ik kom in de badkamer en denk huh het is hier normaal veel kouder. Heeft ie dat ding op 17 gezet! Tis goed dat ik erachter kom want over een half uur vertrek ik op vakantie, had toch verrot zonde van mijn geld geweest.
Ik heb m gelijk weer terug op 12 gezet.
lukka63 schreef:karrij schreef:Begrijp ik nog goed dat je momenteel niet over kunt stappen naar de ANWB. Je kunt op de site al een poosje je verbruik niet berekenen. Weet iemand dat toevallig?
Ik heb inmiddels toch een offerte van de ANWB binnen, komt hier de volgende vraag, heeft iemand hier een antwoord op?
Als je van te voren weet dat je er onder blijft heeft het dan wel zin om over te stappen naar welk ander energiebedrijf dan ook?
Wij zitten nu bij Essent , al 20 jaar of zo en we verwachten dit jaar veel geld terug omdat we sinds mei of zo zonnepanelen hebben, maar het schaamteloos met 30% te verhogen per januari,vind ik schandalig en voor ons al een reden om over te stappen!
karrij schreef:karrij schreef:Begrijp ik nog goed dat je momenteel niet over kunt stappen naar de ANWB. Je kunt op de site al een poosje je verbruik niet berekenen. Weet iemand dat toevallig?
Jobbeltje schreef:Twijfel over de P1? In aanschaf zijn de dingen €30 geloof ik. Dus als je er zo’n 15 kuub mee bespaart heb je ‘m er al uiten dat lukt je makkelijk met dat ding. Het is een enorme bewustwording wat er daadwerkelijk op een moment verbruikt wordt. Daar kan een (achteraf) verbruiksoverzicht van een energieleverancier wat mij betreft niet tegenop.
karrij schreef:Per 1 januari krijgen we dat prijsplafond van 1.45 tot max 1200 kuub per jaar.
Veronica2 schreef:karrij schreef:Per 1 januari krijgen we dat prijsplafond van 1.45 tot max 1200 kuub per jaar.
Nee, het heeft geen zin om binnen het prijsplafond over te stappen. Hopelijk gaan de energiebedrijven straks concurreren op iets anders dan de directe prijs en misschien ontstaat er dan een reden om wel over te stappen.
De prijsverhoging van a.s. januari is gewoon schunnig te noemen, tegen het perverse aan.
MyWishMax schreef:Even nog een domme vraag hoor. Bij de vattenfall app, bij verbruik en kosten. Zijn de bedragen die daar staan inclusief alles? Dus echt alle vaste kosten, levering, verbruik en noem maar op?
Ik ben weer omhoog gegaan met wat ik volgens hen moet gaan bijbetalen, maar er zit een enorm gat tussen wat ik volgens overzicht en berekeningen verbruikt heb qua kosten en betaalt heb al en wat zij aangeven wat ik bij moet gaan betalen...
Laat zeggen dat ik volgens mijn berekeningen bijna 500 euro meer betaald heb als ik verbruikt heb tot nu toe. En nog bijna 500 euro moet betalen tot afrekening. Maar ik moet volgens hen tussen de 250 tot 500 bij betalen. Snap dat dus echt niet, zelfs met verbruik van vorig jaar en huige tarieven ga ik niet zoveel kwijt zijn???
Dus ik ben bang dat ik ergens wat mis. En met dit weer zou soms de verwarming aanzetten wel erg prettig zijn.
Sanet schreef:Onze Vattenfall app was vanmiddag helemaal in de warrie… we hadden de hele maand november geen verbruik. Behalve op 12 november en toen hebben we 1.000.012 kWh verbruiktholy moly ik denk dat onze stoppenkast dan knalt
MyWishMax schreef:Ik zit bij Engie en kan in de app (wel even zoeken) precies zien wat mijn vaste en variabele kosten zijn. Je kan het dan zelf misschien even narekenen?Even nog een domme vraag hoor. Bij de vattenfall app, bij verbruik en kosten. Zijn de bedragen die daar staan inclusief alles? Dus echt alle vaste kosten, levering, verbruik en noem maar op?
Ik ben weer omhoog gegaan met wat ik volgens hen moet gaan bijbetalen, maar er zit een enorm gat tussen wat ik volgens overzicht en berekeningen verbruikt heb qua kosten en betaalt heb al en wat zij aangeven wat ik bij moet gaan betalen...
Laat zeggen dat ik volgens mijn berekeningen bijna 500 euro meer betaald heb als ik verbruikt heb tot nu toe. En nog bijna 500 euro moet betalen tot afrekening. Maar ik moet volgens hen tussen de 250 tot 500 bij betalen. Snap dat dus echt niet, zelfs met verbruik van vorig jaar en huige tarieven ga ik niet zoveel kwijt zijn???
Dus ik ben bang dat ik ergens wat mis. En met dit weer zou soms de verwarming aanzetten wel erg prettig zijn.
Spenk schreef:Het prijsplafond is ook uitstel van executie. Het gaat een jaar gelden. Maar de prijzen gaan zo hoog blijven. Dat gaat nooit meer naar het oude normaal. En intussen verhogen de maatschappijen flink door en vanaf 2024 vervalt het plafond en zitten mensen weer met torenhoge energiekosten. Ik vrees dat het huis koud hebben daarom ook geen tijdelijk iets is maar een nieuwe normaal.
OleJon schreef:Spenk schreef:Het prijsplafond is ook uitstel van executie. Het gaat een jaar gelden. Maar de prijzen gaan zo hoog blijven. Dat gaat nooit meer naar het oude normaal. En intussen verhogen de maatschappijen flink door en vanaf 2024 vervalt het plafond en zitten mensen weer met torenhoge energiekosten. Ik vrees dat het huis koud hebben daarom ook geen tijdelijk iets is maar een nieuwe normaal.
In zo'n land als Nederland.
Kaag zei het ook dat het duur blijft.
Vind ik wel knap dat ze dat nu al weten.
Laat het klimaat maar snel opwarmen.
Dan hoeven we tenminste geen kou te lijden
Sybelle schreef:@Mwm
Heb jij aangevinkt dat je iedere maand zo'n overzicht mail krijgt?
Ik krijg dat met erbij wat de verbruikkosten waren en daar staat duidelijk wat incl of excl vastrecht is. Als je dat niet hebt helpt het je misschien?
Ik kijk altijd via de site naar mijn verbruik dus met de app weet ik niet.
*Energie rapport heet het