Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:23

Gefeliciteerd veriya. Welke plaats is het uiteindelijk geworden?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:33

Gefeliciteerd, Veriye, fijn dat het gelukt is! Ik ben ook benieuwd waar je nu gaat wonen.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:36

Gefeliciteerd Veriye! Super fijn! Wil je de woning delen? Ben nu natuurlijk toch nieuwsgierig na al dat meeleven haha.

Er is hier op funda en via Facebook weer wat nieuwe aanbod. Morgen gelijk bellen. Hopelijk is er nog plek. Eentje is wel echt een kanshebber.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:41

Veriye schreef:
Ons bod is geaccepteerd!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Proficiat, dan toch nog gelukt!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:06

Gefeliciteerd Veriye!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:07

Gefeliciteerd Veriye!!!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:16

Gefeliciteerd Veriye!!

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:51

Bedankt iedereen <3 wat zijn jullie lief.

Het is Eerbeek geworden. Dit is het huisje: https://www.funda.nl/koop/eerbeek/huis- ... straat-55/

Klein maar fijn :) voor nu is het groot genoeg. Er komt toch geen tweede kind meer :+
Ruim onder onze max. Wij hebben wel 10000 boven de vraagprijs geboden, maar wij voelden ons gelijk thuis. Blokhut in de tuin gaat mijn leerbewerkings plek worden en gastenverblijf. De waschmaschine willen wij in de kleine slaapkamer (afvoer en aansluiting is er door de cv ketel in de kast) plaatsen ipv de schuur. Wij gaan gelijk nog geld voor isolatie en misschien een warmtepomp meenemen, dan zijn wij ook gelijk van het gas compleet af.
Laatst bijgewerkt door Veriye op 02-09-20 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:52

Gefeliciteerd. Wat een lief huisje. Ziet er binnen mooi verzorgd uit.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:57

Leuk huis hoor! Mooie tuin ook :)

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:01

Tuin is echt leuk. De gehele rechterkant groeien druiven struiken, ook nog om het raam van de woonkamer. En het hangt echt vol van de druiven :+ wordt vlgend jaar dus sap van maken, want die hoeveelheid krijgen wij niet opgegeten. :D
Er zitten nu bloemen aan de zijkant, maar wij gaan er een moestuintje van maken. :) en dan heb ik alles wat ik wil haha (bijna)

Huis is top onderhouden en afgewerkt. Hoeft bijna niks te gebeuren. Vloer is pvc en een jaar oud beneden. Keuken is van 2018 en kan nog even blijven. Badkamer is 4 jaar oud. Alleen cv is al 14 jaar oud, maar die gaat er toch uit.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:19

Fantastisch lief huis! Prachtige tuin ook zeg. Nou volgens mij een hele goede aankoop! Veel woonplezier. Weet je al wanneer je kan verhuizen? :)

Het is je gegund, veel woonplezier!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:20

Hi ik meld me hier ook maar even al is het alleen dat ik mijn verhaal ergens kwijt kan ^) :+

Vorig jaar na echtscheiding, periode van huren van piepklein appartementje in gribusbuurt uiteindelijk een appartement gekocht in fijne buurt, boven de vraagprijs maar wel super leuk appartement. Situatie was toen dat mijn zoon (toen 17, inmiddels 18) half bij zijn vader half bij zijn moeder zou zijn. Een van onze honden, grote herdershond, zou bij mijn ex blijven (was ook 'zijn' hond), andere hond (borderkruising) en ook echt mijn hond zou met mij meegaan.

Goed....dus....toen de overdracht was was de situatie totaal anders, met een zoon (van 2.03 m :P , dus het is nogal veel zoon zeg maar }:0 ), die niet meer naar mijn ex wilde en de hond wilde ook niet, dus beide zijn permanent bij mij ingetrokken.
In mijn schattige kleine appartementje van zeg zo'n 60 m2.

Woon in Rotterdam.... hot spot voor wat betreft de woningmarkt. Huren is geen optie, kom je in particuliere huur terecht, heb dus een tijd gehuurd met een prijs van 1150 Euro per maand voor 40m2 in een straat waar je echt niet gezien wilt worden :x

Ondertussen is mijn werksituatie zo'n beetje stabiel dus kan weer wat meer besteden en de huizenprijzen zijn in deze wijk gewoon maar doorgestegen. Dus ik heb het idee opgevat te gaan voor een wat grotere woning (80 / 90 m2), met tuin en ergens rond centrum. Heb best wel budget, zo'n 3 / 3.5 ton.
Uit Rotterdam gaan is nu nog geen optie ivm zoonlief. Kan ik hem echt niet aandoen. Hij is hier geboren en getogen, gaat er naar zijn opleiding, sport er, heeft er zijn vrienden etc.
Dus moeders moet nog even wachten voor haar droomplek ergens in Friesland of zoiets :P

Nou ben niet de enige dus die zoekt :+ was het vorig jaar al een gekkenhuis, nu is het nog erger.
Bij ons is het nu zo, dat je je eerst moet inschrijven voor de bezichtiging.
Dan wordt er geloot wie er mag komen kijken, max tussen de 10 en 15 man/vrouw.
Krijg je een half uurtje per persoon (corona)
En dan moet je binnen een week een online bod doen. Soms is het zelfs openbaar >;)
En dan krijg je te horen of je bod met voorwaarden die je hebt wordt aanvaard.
Als je niets hoort is het niets.

Nu ben ik deze week ingeloot voor een beneden appartement op een hele top plek met grote tuin bij een park. Ben zo zenuwachtig erover.
Heb een bod gedaan (9% boven de vraagprijs).
En nu moet ik wachten tot maandag, want er kan geboden worden tot maandag 09.00 uur.
Word helemaal gek :')

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:37

Veriye schreef:
Ons bod is geaccepteerd!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Gefeliciteerd *\o/*

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:40

Succes vanhuisuit. Spannend :j

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:56

Wat een leuk huis Veriye gefeliciteerd!

En spannend Vanhuisuit!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:56

Veriye schreef:
Bedankt iedereen <3 wat zijn jullie lief.

Het is Eerbeek geworden. Dit is het huisje: https://www.funda.nl/koop/eerbeek/huis- ... straat-55/

Klein maar fijn :) voor nu is het groot genoeg. Er komt toch geen tweede kind meer :+
Ruim onder onze max. Wij hebben wel 10000 boven de vraagprijs geboden, maar wij voelden ons gelijk thuis. Blokhut in de tuin gaat mijn leerbewerkings plek worden en gastenverblijf. De waschmaschine willen wij in de kleine slaapkamer (afvoer en aansluiting is er door de cv ketel in de kast) plaatsen ipv de schuur. Wij gaan gelijk nog geld voor isolatie en misschien een warmtepomp meenemen, dan zijn wij ook gelijk van het gas compleet af.

Gefeliciteerd mooi huis!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:05

VanHuisUit schreef:
Nou ben niet de enige dus die zoekt :+ was het vorig jaar al een gekkenhuis, nu is het nog erger.
En dan moet je binnen een week een online bod doen. Soms is het zelfs openbaar >;)

Nu ben ik deze week ingeloot voor een beneden appartement op een hele top plek met grote tuin bij een park. Ben zo zenuwachtig erover.
En nu moet ik wachten tot maandag, want er kan geboden worden tot maandag 09.00 uur.

Pff ingeloot moeten worden om te mogen bezichtigen.. Leuk is anders :roll:

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:09

Yipee schreef:
Fantastisch lief huis! Prachtige tuin ook zeg. Nou volgens mij een hele goede aankoop! Veel woonplezier. Weet je al wanneer je kan verhuizen? :)

Het is je gegund, veel woonplezier!

Wij hebben nu als voorlopig datum 7-12 aangehouden.
maar als meneer eerder naar zijn huisje kan, dan kunnen wij er ook eerder in.
Het is echt een lief huisje. goed onderhouden. Behalve behang in de kinderkamer eraf en muren witten en evtl. tapijt in de kinderkamer en kleine slaapkamer eruit hoeft niks te gebeuren. Alle rolgordijnen, gordijnen etc blijft achter, dus ook hier voor de eerste tijd geen omkijken naar (schilt ook weer kosten).

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:16

Wauw, loten om te mogen bezichtigen. Wauw die had ik nog niet gehoord. Weet niet wat ik daarop moet zeggen.... :o?

Ik wens je veel succes in het bloederige oorlogsgebied. Ik hoop echt dat je een mooie paleisje kunt vinden en krijgen. Geef vooral niet op ieder geval! Iets verder weg kijken geen optie?

Veriye klinkt fantastisch. Redelijk snel ook de overdracht. Moest gewoon zo wezen. Ben oprecht blij voor je! Nu beginnen aan de leuke dingen. :)

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:28

Loten voor bezichtiging heb ik ook nog nooit gehoord! vreselijk dit.

Bedankt Yipee! ik gun het jullie ook zo erg!
Ik ben nu alleen nog bang dat de taxatie te ver onder ons bod uitvalt :( En dat het dan toch niet doorgaat.
Wij zijn erg flexibel omdat wij nu huren, dus maakt ons niet zo veel uit. Zou wel fijn zijn als het ergens in het midden van het maand (bv. midden november) kan. Dan hoeven wij niet nog een maand extra huur te betalen :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:55

Omg loten om te kunnen bezichtigen, dat is toch triest zeg. Wij laten in ons huidige huis nog 3 kozijnen en een buitendeur vervangen voordat we het te koop gaan zetten. De offerte voor volledig handgemaakte kozijnen in de oude stijl is er al. Hadden we een bouwbedrijf laten komen voor een offerte, berekent die 7000 euro voor het inzetten en afwerken van die kozijnen. Dus zonder de kosten vna het maken van de kozijnen :+ . Weet je wat ze vragen voor het plaatsen van twee vensterbanken? €1400,-!!! Zijn die dingen van goud ofzo HAHAHAHA. Compleet gestoord. Voor 7000 euro pur ik die kozijnen er zelf wel in _O- .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 23:29

Klussen in huis is tegenwoordig ook een oorlogsgebied :') :+

Nee wat verder maakt ook niet eens zoveel uit. Wel qua prijs en qua m2 (iets, zeg 10, 20% zoiets) maar qua gekkenhuis mbt het uberhaupt kunnen bezichtigen e.d. is het gewoon een ramp. Het is niet zo dat je overal moet loten hoor voor bezichtigen maar waar ik wil wonen wel. Het is gewoon vet een Randstad probleem. En dan zou zoonlief elke dag moeten reizen om bij school of stage, sport, te moeten komen. Hij doet nu alles op de fiets. Iets zegt me dat het op die leeftijd toch wel belangrijk is lekker actief te zijn :o en hij is zo'n echt stadsjong. En als gescheiden moeder voel je je toch soort van 'schuldig' (slaat nergens op) dat je het je kind zo goed mogelijk naar de zin wil maken voor die paar jaar dat hij nog bij je woont...

Dat loten is vanaf corona zo omdat ze gewoon geen open dag meer kunnen houden met 30 man in een huis of zo. Zo was het vorig jaar toen ik dit huis kocht. Sta je hutje mutje in zo'n appartementje, krijg je een formulier mee en moet je daar je bod op invullen. Als ik dit aan mijn familie vertel (wonen niet in de Randstad) kijken ze me ook aan zeker gestoord daar of niet :o }:0 Ze vinden de prijzen ook volkomen absurd. Is ook zo. Mijn zus heeft voor het geld wat ik uitgeef aan een appartementje in Oost-Drenthe een compleet huis...

Naja over jaartje of 3, 4 hoop ik ergens in de rimboe te kunnen gaan wonen, voorlopig probeer ik er maar zo goed mogelijk door te komen :=

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:01

VanHuisUit schreef:
Hi ik meld me hier ook maar even al is het alleen dat ik mijn verhaal ergens kwijt kan ^) :+

Vorig jaar na echtscheiding, periode van huren van piepklein appartementje in gribusbuurt uiteindelijk een appartement gekocht in fijne buurt, boven de vraagprijs maar wel super leuk appartement. Situatie was toen dat mijn zoon (toen 17, inmiddels 18) half bij zijn vader half bij zijn moeder zou zijn. Een van onze honden, grote herdershond, zou bij mijn ex blijven (was ook 'zijn' hond), andere hond (borderkruising) en ook echt mijn hond zou met mij meegaan.

Goed....dus....toen de overdracht was was de situatie totaal anders, met een zoon (van 2.03 m :P , dus het is nogal veel zoon zeg maar }:0 ), die niet meer naar mijn ex wilde en de hond wilde ook niet, dus beide zijn permanent bij mij ingetrokken.
In mijn schattige kleine appartementje van zeg zo'n 60 m2.

Woon in Rotterdam.... hot spot voor wat betreft de woningmarkt. Huren is geen optie, kom je in particuliere huur terecht, heb dus een tijd gehuurd met een prijs van 1150 Euro per maand voor 40m2 in een straat waar je echt niet gezien wilt worden :x

Ondertussen is mijn werksituatie zo'n beetje stabiel dus kan weer wat meer besteden en de huizenprijzen zijn in deze wijk gewoon maar doorgestegen. Dus ik heb het idee opgevat te gaan voor een wat grotere woning (80 / 90 m2), met tuin en ergens rond centrum. Heb best wel budget, zo'n 3 / 3.5 ton.
Uit Rotterdam gaan is nu nog geen optie ivm zoonlief. Kan ik hem echt niet aandoen. Hij is hier geboren en getogen, gaat er naar zijn opleiding, sport er, heeft er zijn vrienden etc.
Dus moeders moet nog even wachten voor haar droomplek ergens in Friesland of zoiets :P

In sommige wijken in Ede is het bijna hetzelfde. Als je niet snel genoeg belt zit de week vol qua bezichtigingen. Je kan dan nog wel na het weekend jezelf gaan inplannen, maar wel met de boodschap dat je afgebeld kan worden. In de wijk waar wij willen gaan wonen staat nu helemaal niks meer te koop. Zelfs geen huizen meer te zien die zijn verkocht onder voorbehoud. :+

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:04

Dat was hier in Wijchen ook. Geen loting, maar als je niet direct belde, zat je op de reservelijst voor de bezichtingen. En je kreeg die en die optie en dat was het. Kon je niet? Jammer dan.