Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duplo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:12

Ziet er goed uit gianti

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:05

Stille meelezer meld zich := wat komen hier toch altijd mooie eindresultaten voorbij!
Zelf heb ik mijn kamer gevonden en ben ik bezig met online wat prutsen over hoe ik het wil gaan inrichten...nog best lastig! Volgende week vrijdag wil ik alles gaan overhuizen...
Bank ben ik nog niet helemaal tevreden over...wil graag een slaapbank maar dit oogt zo achterlijk groot...zeker aangezien mijn bureau/eettafel er nog in moet...
Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:38

Is de zwarte rechthoek + koelkast (denk ik) je hele keuken? En is die vast van locatie? Anders heb ik wel een ideetje, maar die ga ik dan even tekenen (met mijn prachtige tekenkunsten :P )

Oh: en heb je alleen dat smalle raampje of is het niet realistisch? Want dan lijkt het alsof je bijna geen daglicht hebt... Radiator is vast, maar wat is dan het ding linksboven, dat lijkt een gashaard? Nog meer vaste punten die niet anders kunnen?

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:40

Sting die rechthoek (+ idd koelkast) is mijn aanrecht blokje. Dat ding linksboven is mijn afzuigkap..wordt niet gebruikt want mag er niet koken beetje jammer..
Smalle raampje links is inderdaad enige raam wat ik heb..Inmiddels heb ik weer wat getekend en bank vervangen en ziet het er wel veel beter uitAfbeelding

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:47

Ik zou dan je bed wisselen met de tafel
Tafel op de plek van de bank
Bank op de plek van het bed :)

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:48

Hoogslaper is geen optie? Bureau onder het bed scheelt je enorm aan ruimte.
Ik zou persoonlijk de zithoek liever bij het raam hebben namelijk. Zoals de bovenste tekening.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:49

Hij is wel lastig zeg, van plattegrond! Een slaapbank is wel ideaal, maar of je daar echt fijn op kan slapen is iets persoonlijks. Verder zou ik echt kijken waar je veel gebruik van maakt; ben je meer een bank hanger of zal je veel aan je bureau/tafel zitten?

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:52

Er staat ook een gewoon bed in de plattegrond?
Je hebt ook kleinere slaapbanken Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:53

Of je bureau bovenop je radiator? Ik snap dat dat qua warmte verdeling niet ideaal is, maar in de zomer wellicht een optie? Want nu hou je die ruimte helemaal vrij, terwijl je die ook kan gebruiken.
Hoogslaper is ook handig ja!
Een kledingkast moet je ook nog kwijt lijkt me...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:02

Afbeelding
En met een chaise longue? Naast je bed nog een extra stoel en dan heb je zitplaatsen genoeg. Bij je bureau dan een fijne bureaustoel + een paar klapstoeltjes voor als je visite hebt. Verhoudingen kloppen niet hoor, haha. Chaise longue kan ook voor het raam, dan blokkeer je de looproute minder.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:12

Sting slim daar had ik nog niet over na gedacht!

Kledingkast wordt een kledingrek die ik onder de (ongebruikte) afzuigkap wil plaatsen. Dat is namelijk echt een plek loze ruimte

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:28

mag je ook niet electrische koken? dus een kastje met elektrische pitjes? Dit had ik namelijk in mijn kamer was ideaal!
Hoe hoog is je kamer? Ik had een hoogslaper en was daar zo blij mee. Had er zelf een kleding kast onder gemaakt waardoor ik lekker veel ruimte overhield en toch een 2 persoonsbed kon neerzetten

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 16:14

Nee electrisch mag ook niet. Vind dat ook niet zo erg, nu ruikt in ieder geval niet je hele kamer naar eten als je gaat koken.
Kamer is maar 2.32m En dus vrij laag voor een hoogslaper. Heb dat idd wel overwogen.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 16:32

Ik had een hele mooie hoekbank als slaapbank sliep heerlijk was makkelijk uit en in te klappen en je had geen rommel van je kussens en dekens die konden in de lounge klep. Hij was van ikea en iedereen vroeg altijd waar is je slaapkamer :') je kan ook bij ikea van die hokjes kasten halen daar in van die bakken ideaal voor opberg dingen maakt niet zo snel troep in zon kleine kamer. ( was bij mij me kledingkast)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:23

Lijkt me onwijs lastig zo'n klein kamertje en alles er in. Wat ik mis is een kast? Of heb je een aparte plek voor kleding/beddengoed/ander textiel?

Ik ging vanmiddag vol goede moed naar Pronto, voor een tafel en stoelen :') Dat was geen goed idee _O- Tafel is daar niet, stoelen ook niet. Tafel alleen in Meppel, en de stoelen allemaal in het zuiden des lands. Dus nu maar online besteld en hopen dat ze er snel zijn :+

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 19:49

Janine ah dat is jammer hahaha Zo dacht ik even een bank te bestellen die dan ophalen op de dag dat ik ga verhuizen, maar kan dat pas een week later :')

Kast heb ik een billy boekenkast,een kledingrek en verder de aanrechtkastjes (scheelt dat ik toch geen pannen ed nodig heb want dat is er gewoon in het huis :) )

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:49

Yes na weken, nee maanden stil meegluren naar al jullie moois krijg ik eind oktober de sleutel van mijn eerste appartementje.

Vandaag de bank besteld dus nu is het tijd om mij hier te melden.

Het gaat om dit model
Afbeelding

En deze stof heb ik gekozen. Helemaal groen behalve het hoofdkussen. Kleine kussens ook groen.
Afbeelding

Plaatje van de woonkamer zoals het op funda staat.

Afbeelding
Afbeelding

Ik wil de bank aan de andere kant zetten en om de doorgang een wandkast maken. Mochten jullie nog leuke ideeën hebben sta ik daar altijd voor open. Ik heb al zoveel gave dingen voorbij zien komen.

Graag zou ik ook nog een orgineel fauteuil willen. Hebben jullie tips waar ik zou kunnen kijken? Struin alles al af.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:14

Hele gave bank. Ik heb naar hetzelfde model gekeken maar het paste niet bij mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:20

Hele gave bank!!!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:27

Oh dat is een leuke bank! Daar houd ik wel van, net even iets anders dan normaal :j

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:29

Dankjewel!

Martine precies wat ik dacht.

Jenny het model moet denk ik ook echt bij je passen. Na heel wat winkels dacht ik bij deze echt: JA
Terwijl het al vrij hopeloos voelde geen leuke bank te vinden O:)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:30

Nou hij past wel bij mij maar niet in mijn huis :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:38

Bijzondere bank! Zou niet mijn keuze zijn (ben daar iets te praktisch voor ingesteld), ben wel erg benieuwd naar het eindresultaat, denk dat het heel gaaf in je appartement zal staan!

Bank heb ik al met Pinksteren besteld, hoop ze de eerste vrijdag van september te kunnen halen... spannend!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 07:34

Siem, lijkt me een comfortabele bank! maar hoezo zijn de rugleuningen van verschillende hoogte? stoort dat niet? Dat groen vind ik mooi!

Hier zijn de twee pelletkachels geïnstalleerd! *\o/* bbye winterdepressie! 1 in de woonkamer en 1 in de woonkeuken. Heel anders dan anders OP de werkbank laten installeren! Ik zal even fotootjes maken.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 07:42

AfbeeldingAfbeelding

hebben de eettafel gedraaid...ben ik wel blij meeAfbeelding
Afbeelding

en de lamp dus iets moeten aanpassen (en voorzien van wat nieuwe takken hahaha)Afbeelding

vanuit de woonkamer: Afbeelding