Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
upendo

Berichten: 22331
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:42

Uiteindelijk denk ik dat je het beste kunt kiezen voor het bedrijf waar je een goed gevoel bij hebt. :)

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:03

Wij hebben zowel de keuken als de badkamer niet bij de leverancier gekocht van het project. Keuken wel uitgezocht al, badkamer nog niet.

Via het project was bij ons de keuken wel goedkoop, maar niet wat we wilden en de aanpassingen die we wilden waren niet mogelijk. De badkamer was heel duur om aan onze wensen aan te laten passen. We hebben daarom ook de wc weggelaten alleen zitten dan straks wel even zonder wc :')

Phonix
Berichten: 1148
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:54

Wij hebben besloten om te tegels bij de bedrijf te kopen, maar de meubels ergens anders omdat de prijs bij de bijgesloten bedrijf gewoon bizar waren.

Wat ik wel merk is dat wij mestaal een goedkopere prijs krijgt als wij met mijn oude auto rijd in plaats van de Mercedes van mijn vriend.

lucifertje

Berichten: 5618
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:44

Wij hebben alles via de bedrijven die aangesloten zijn bij het bouwproject. Was een erg fijne zaak en wij kijken niet echt naar de prijzen. Zolang wij vinden dat we waar krijgen voor ons geld is het goed. Hebben nooit zo'n zin om tig verschillende bedrijven langs te gaan om goedkoper uit te zijn.

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 19:58

lucifertje schreef:
Tiggs schreef:
Morgen voorinspectie! Hebben jullie nog tips?


En hoe was het?


Bedankt! Echt alleen een paar mini-dingetjes gelukkig.
Morgen de echte oplevering en 's middags gaat de schilder (ik laat het behangen met renovlies) ook meteen aan de slag *\o/* .
Volgende week wordt dan de keuken geplaatst en de week erop de vloeren en raambekleding.

Phonix
Berichten: 1148
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:10

Ik heb een vloer gevonden! Yaay

En tot mijn verbazing is het een laminaat vloer. Ik dacht dat ik altijd voor pvc zou gaan, maar deze is volgens de winkel net zo goed.

lucifertje

Berichten: 5618
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:12

Thatgrumpyh schreef:
Ik heb een vloer gevonden! Yaay

En tot mijn verbazing is het een laminaat vloer. Ik dacht dat ik altijd voor pvc zou gaan, maar deze is volgens de winkel net zo goed.


Wat heb je gekozen en heb je geen vloerverwarming? Ben verder niet nieuwsgierig hoor :D

upendo

Berichten: 22331
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:23

Wij hebben ook gekeken naar laminaat op vloerverwarming, in principe hoeft dat geen bezwaar te zijn gaf de vloerenboer aan. Het heeft alleen een langere tijd nodig voor het warmer of kouder is. Hout houdt de warmte meer vast.

Phonix
Berichten: 1148
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:46

Het is Hoomline Hydro Xl. Waterafstotend en kan met vloerverwarming :)

Afbeelding

Afbeelding

upendo

Berichten: 22331
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 20:26

Mooie lichte kleur!! Gaaf hoor! :D

Angelaa2
Berichten: 4238
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 20:34

Thatgrumpyh schreef:
Het is Hoomline Hydro Xl. Waterafstotend en kan met vloerverwarming :)

[ [url=m/mhldfv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zmsQgl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie vloer! Wij krijgen ook een Hoomline :) (wel pvc haha)

Hier zijn we officieel wind en waterdicht sinds vandaag. Hopelijk gaan de nuts voorzieningen voorspoedig!

lucifertje

Berichten: 5618
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 19:03

Wachten duurt zo lang tralalalie tralalala. Iemand nog iets nieuws te melden? Ik niks, er gebeurt van alles binnen maar we zien er niks van :D

BETUWE
Berichten: 734
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 19:30

Bij ons zijn ze vandaag begonnen met de hijpalen te plaatsen. Ik zat op mijn werk en hoorde het geluid van hijpalen dus ben er gelijk heen gecrost :o .

Ondanks dat de omgevings vergunning nog niet onherroepelijk is zijn ze daar toch al mee begonnen.

Vind het super leuk om jullie vorderingen te lezen wij moeten nog lang wachten

_Nelleke_

Berichten: 8072
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 17:54

Hier zitten ook de heipalen in de grond. 18 dec gaan ze de fundering doen. Ze hebben de bouwput uitgegraven en dan krijgt het ineens wel vorm. Ik vind het echt ENORM groot lijken. Ben benieuwd hoe het in de praktijk gaat worden.

Phonix
Berichten: 1148
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 18:01

Ik vindt die van ons zo klein lijken. Hopelijk zit ik fout. Hehe

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:29

Bij ons is de begane grond vloer gestort en volgende week gaan ze de stelkozijnen plaatsen :)

WillemYntJee
Berichten: 6308
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:04

Hier is t heien een dikke week uitgesteld. Heikraan staat nog bij een ander project wat vertraging heeft..
Hebben ze bij jullie ook een 1e paal feestje gedaan?

Phonix
Berichten: 1148
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:29

Nee, bij ons doen ze het niet meer omdat er iets fout is gegaan tijdens zo een feest. Ze wil niet zeggen wat.

_Nelleke_

Berichten: 8072
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:31

Wij bouwen niet vanuit een project. We hebben wel savonds een klein flesje champagne gedronken.

Nanna

Berichten: 1036
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:39

Leuk al die ontwikkelingen bij iedereen!

Bij ons zijn ze klaar met de elektriciteit en zijn de tegels deze week gezet. Afgelopen week zijn de eerste woningen van het project opgeleverd dus het eind is nu echt in zicht! Nog 6/7 weken en dan verwachten wij de sleutel te krijgen.
Afgelopen weekend hebben we de vloer definitief uitgekozen en gordijnen voor in de woonkamer uitgezocht. Zo leuk om nu eindelijk met de inrichting bezig te kunnen!

BETUWE
Berichten: 734
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 23:42

Thatgrumpyh schreef:
Ik vindt die van ons zo klein lijken. Hopelijk zit ik fout. Hehe


Dit gevoel heb ik ook. Ik schrok echt even toen ik het zag

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 23:49

Lang uit het oog verloren. Nelleke wat leuk, dus jullie zijn inmiddels ook gestart!?

Thatsgrumpy dat klinkt vaag inderdaad … zou wel benieuwd zijn wat daar dan ooit fout is gegaan :+


Hier gaat het hard. Wij wonen vanaf 1 april ongeveer in onze woonunit en dat ik zeer goed te doen. Wij hebben hem gekocht en hij komt straks weer te koop.
Hier is de buitenkant van het huis ver af. Netjes gevoegd, kozijnen en glas en mooie vensterbanken erin. De voordeuren hangen, dakkappellen staan erop. Het enige dat nog moet gebeuren is de stucrand onderaan. Daar moet het droog weer voor zijn en + 5 graden. Hopelijk kan dat snel gedaan worden, want dan kunnen we rondom gaan ophogen. De veranda zit eraan en daar ben ik zooooo blij mee.

Binnen is alles al gestuct, beneden ligt de tegelvloer er in, boven zit de badkamer er in. Morgen wordt de trap gemonteerd. Volgende week worden alle binnendeuren gehangen. Het begint echt vorm te krijgen. Ik zal alles van de week eens op de foto zetten.
Onze tegelvloer beneden ben ik dolblij mee. Mooie zachte kleur, lijkt echt op hout. Mooi keramisch parket van 170 x 25. Hebben ze over de gehele beneden verdieping laten leggen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 05-12-19 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 23:52

BETUWE schreef:
Thatgrumpyh schreef:
Ik vindt die van ons zo klein lijken. Hopelijk zit ik fout. Hehe


Dit gevoel heb ik ook. Ik schrok echt even toen ik het zag


Ik vond het ook enorm klein lijken. Ik schrok er ook van. Toen de fundering er lag en die begane gronddelen erop lagen schrok ik helemaal. Maar nu vind ik het echt groot :D
Badkamer hetzelfde. Toen ze de muurtjes van de douche optrokken schrok ik echt. Maar nu netjes getegeld is hij heerlijk ruim.

_Nelleke_

Berichten: 8072
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 08:19

Oeh Delphi dat gaat zeker hard zeg! Ben benieuwd naar foto’s! Mag ook per pb. :)

Hoe wordt jullie woonunit verwarmd? Wij verwarmen elektrisch maar het is flink stoken met die kou. Ben het inmiddels ook wel zat maar wij zitten meer in een veredelde caravan dan een echte woonunit.

lucifertje

Berichten: 5618
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:41

Wij hebben voor de kerst nog het een na laatste termijn binnen gekregen voor stuc spuit en tegelwerk.
Laatste termijn is bij oplevering van de woning. Ik kan me niet voorstellen dat ze er dan nog tm maart mee bezig zijn.