De snoepkomkommers waren zalig! En de hangende slabonen (van intratuin) ook. Nu al zin in! Heb 1 vierkante meter bak met 9 vakken en heb vorige week een plastic hoes voor erover heen gekocht. Hopelijk blijft er dan meer over
Tuin moet nog op de schop tis nu een onkruid bende met wat aardbeien planten ertussen.
Coby
Moderator Over Paarden
The one and only
Geplaatst: 02-03-16 22:32
Die plastic hoes werkt perfect. Maar die van de welkoop/Boerenbond was heel slechte kwaliteit. Eerste allemaal scheuren bij de rits. Daarna nieuwe gekregen en weer hetzelfde. Dat gaas is echter perfect.
Het enige wat bij ons echt goed ging was de paprika. Daar kwamen er veeeel aan! De rest was min of meer een flop. Dit jaar ga ik er niet meer aan beginnen denk ik.
Ik heb er toch weer zoveel zin in! En dat boekje wat er dit jaar bijzit is ook wel heel handig. Daar staat alles in over de groenten die je kweekt en hoe dat moet.
En ze hebben dit jaar ook wat moeilijkere dingen, waaronder een watermeloen!
Ik heb vorig jaar poging watermeloen gedaan had zaad van de lidl ging top bloemen enzo eraan tot het zo onwijs ging regenen na die warme periode begin juli. Dat trokken ze niet. Denk dat ik ze dit jaar in mijn plastic tunnel kasje laat staan kijken hoe het dan gaat.
Hier heb ik vorig jaar alles al start klaar gemaakt, alles eruit getrokken en de grond regelmatig omgespit. Dit jaar heb ik plastic voor een kleine kas dus daar ga ik straks de watermeloen in zetten in de hoop dat ze dit jaar minder last hebben van de weersomstandigheden. De cherry tomaatjes gingen heel goed vorig jaar dus ik hoop dat het dit jaar weer zo gaat!
Oeh wat leuk, ben benieuwd wat de soorten worden dit jaar. Ik heb ook nog aardig wat van vorig jaar liggen, moet maar eens kijken wat dat ook alweer allemaal nog was Vorig jaar gingen de kruiden wel goed, de sla en de cherrytomaatjes en zelfs ook één broccoli van eigen oogst kunnen eten Dit jaar heb ik een echte tuin (ipv een mini-stukje grond met voornamelijk zand), dus heb er al helemaal zin in
Ben al lekker bezig met spitten en onkruidwieden mijn moestuin stukje is nu bijna schoon. Had vorig jaar tuin redelijk op orde maar me pa is bezig met straten dus momenteel is het nogal een chaos. Gezien hij het moet hebben van de droge weekende en dat zijn er nog nie veel.