Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DebGizmo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:13

Heeft ah ook korting op korting dan?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:15

:j zo heb ik een keer 0,75 cent gekregen toen ik een product kocht, korting op bonus.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:17

Is Jumbo een beetje voordelig of niet? Het was een c1000 en die vond ik toch wel fijne aanbiedingen hebben.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:18

Ik vind de Jumbo tegenvallen...

DE C1000 had veel betere aanbiedingen.. De Jumbo heeft bijna helemaal geen aanbiedingen of geen mooie aanbiedingen.. Als de Jumbo nou de euroweken van de C1000 overneemr ofzo..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:36

DebGizmo schreef:
Heeft ah ook korting op korting dan?

Ja maar je kan bij de ah niet twee dezelfde bonnen inleveren in een transactie. Verschillende bonnen mogen wel gewoon.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:48

Of de Jumbo goedkoop is hangt af van de producten waar je waarde aan hecht. Een vriend van mij is bijvoorbeeld erg merkgericht, en die is goedkoop uit bij de Jumbo. Ik daarentegen, die van alles gewoon het goedkoopste wil, ben bj de Albert Heijn het goedkoopst uit. De Lidl heeft ook vaak erg goedkope dingen, maar die heeft weer net niet de dingen die ik graag koop :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:52

Het assortiment van de Aldi valt mij altijd zo tegen. Kom zelf altijd bij Lidl (en AH), maar was vanmiddag bij Aldi. Hebben niet eens diepvrieserwten!
Jumbo vind ik ook zeker niet goedkoop. Ik heb op 3 minuten afstand een Aldi en Jumbo tegenover elkaar, en op 7 minuten afstand een AH en Lidl tegenover elkaar. Naast dat die laatste op de route zijn, heb ik de extra afstand er zeer graag voor over :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:03

Kan je nog beter volgende week naar de Etos gaan, dan hebben ze 50% korting. En als die inderdaad korting op korting geven.... ;)
*kruipt weer in meeleeshoekje :P *

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:08

Handig om te weten.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:22

Sting schreef:
Kan je nog beter volgende week naar de Etos gaan, dan hebben ze 50% korting. En als die inderdaad korting op korting geven.... ;)
*kruipt weer in meeleeshoekje :P *

Gaat niet op. Etos zijn mega verpakkingen en daar is de bon niet voor, die is voor enkel verpakkingen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:47

Kijk, dat wist ik dan weer niet. Krijg die bonnen niet namelijk :)

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:57

Ik wil me melden hier. Ik ga vanaf volgende week op kamers en wil graag bezuinigen op boodschappen!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:31

Samsie: beste tip is samen eten en een vriezer kopen. Eenpersoons zijn echt duur, ik kook vaak 2-3 persoons, eet samen met vriendinnen of vries de rest in. Ook vlees etc. koop ik alleen in de aanbieding, en dan gewoon in de vriezer. Ideaal :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:42

Een (grote) vriezer is inderdaad een aanrader en geen maaltijden voor 1 persoon koken maar meerdere porties invriezen of samen eten.
Verder kijk ik voordat ik boodschappen ga halen eerst op internet wat voor aanbiedingen er zijn en stel aan de hand daarvan de menu's samen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:05

Dat ook, als eerste dus de nee-nee sticker van mijn brievenbus gehaald zodat ik de folders krijg. Verder koop ik zoveel mogelijk bij Lidl, en aanbiedingen bij AH. Voor goeie aanbiedingen wil ik ook nog wel naar C1000 fietsen. En zoveel mogelijk plannen/op maken. Ik heb bijvoorbeeld gister couscous gegeten en heb nog paprika, courgette en peterselie over. Vandaag iets in elkaar knutselen met die ingredienten :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:15

Zelf kijk ik aan het begin van de week meestal naar de aanbiedingen en aan de hand daarvan (en van mijn voorraden) maak ik een weekmenu. Al kijk ik ook als een product in de aanbieding is altijd nog kritisch naar de prijs van datzelfde product in een andere winkel. Want groente of fruit bij de AH in de aanbieding is nog steeds niet altijd goedkoper dan de groente of het fruit bij bijvoorbeeld de Lidl.
Ik kook trouwens lang niet altijd voor meerdere dagen tegelijk. Als iets teveel is om in één keer op te maken, probeer ik er later in de week een ander gerecht van te maken. Zoals broccoli, dat gaat op dat één in een wokschotel en op dag twee maak ik er soep van. Vind ik wel zo lekker, een beetje variatie. ;)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:10

ik probeer een weekmenu in elkaar te zetten maar ben echt inspiratieloos, staat nog 0,0 op mijn lijst... en zo gaat het elke week en eindig ik elke week met dezelfde gerechten. iemand tips?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:14

Rode kool schotel: rode kool, gehakt, aardappelen, geraspte kaas.
Boboti: pak mix, sperciebonen, appels, gehakt, creme fraiche.
Preischotel: prei, gehakt,aardappelen, geraspte kaas.
Tortellini: zakje tortellini, champignons, hamblokjes, creme fraiche, geraspte kaas (salade erbij)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:36

imd schreef:
Dat ook, als eerste dus de nee-nee sticker van mijn brievenbus gehaald zodat ik de folders krijg. Verder koop ik zoveel mogelijk bij Lidl, en aanbiedingen bij AH. Voor goeie aanbiedingen wil ik ook nog wel naar C1000 fietsen. En zoveel mogelijk plannen/op maken. Ik heb bijvoorbeeld gister couscous gegeten en heb nog paprika, courgette en peterselie over. Vandaag iets in elkaar knutselen met die ingredienten :)

Ik heb een nee-ja sticker op de bus en ben er erg blij mee. Word overspoeld door reclame wat ik zonde vind van het papier en ik moet het weer naar de rova brengen voor het inzamelen. Heb internet en kan daar prima op kijken voor de aanbiedingen.

Maaltijd Indisch? Pot Indische saus, nan brood, rijst en varkenslappen. Gaan we vanavond eten.
Voor morgen heb ik kliek wat op kan, geen idee hoe laat we terug komen van een crematie en voor vrijdag staat gehaktbrood van de lidl + winter wortelen wat ik voor mijn paard heb gekocht met ik denk aardappels of aardappelpartjes op de menu. Voor het weekend moet ik weer eten kopen.
Ook een optie: wraps met champion, ui en paprika + gehakt, geraspte kaas en saus, eventueel ananas erbij op doen :9
Of spaghetti met soepgroenten, gehakt, tomatenpuree, Italiaanse kruiden, geraspte kaas en wat curry.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:44

DebGizmo schreef:
ik probeer een weekmenu in elkaar te zetten maar ben echt inspiratieloos, staat nog 0,0 op mijn lijst... en zo gaat het elke week en eindig ik elke week met dezelfde gerechten. iemand tips?

Ik heb van de week nog wat dingen van robsbudgetmenu's gehaald. Daar staan hele weekmenu's op waar ik de lekkerste gerechten met dingen die nu in de aanbieding zijn, vanaf haal. En googlen, meeste receptenwebsite's hebben wel een budget-knopje ofzo.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:56

Ja, ik weet niet precies hoe ze dat doen daar in huis. Maar in ieder geval bedankt voor de tip!

Ik dacht er sowieso aan om eten te maken en dan nog in te vriezen, voor eventueel een andere dag.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:58

imd schreef:
DebGizmo schreef:

Ik heb van de week nog wat dingen van robsbudgetmenu's gehaald. Daar staan hele weekmenu's op waar ik de lekkerste gerechten met dingen die nu in de aanbieding zijn, vanaf haal. En googlen, meeste receptenwebsite's hebben wel een budget-knopje ofzo.

Die site ken ik idd, maar die man zelf is overleden. Heeft iemand het nu overgenomen?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:31

Ik zag het gister inderdaad, erg sneu! Ik hoop dat het overgenomen wordt, of iig de bestaande recepten online blijven. 't Is echt een geniale website vind ik..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 01:22

Nog maar eens een paar LIHL tips. Bij AH komende week (officieel, ik zag het nu al overal) de Wella en de H&S artikelen in de aanbieding. Je kan deze gewoon combineren met elkaar. 1+1 gratis, maar als je 1 wella flex en 1 wella new wave (of vidal sassoon of h&s) pakt dan kan je twee bonnetjes inleveren en krijg je er geld op toe.

Ook komende week bij de AH, alle Dreft in de aanbieding. Als je dan 1 platinum handafwas en 1 platinum machine tabs koopt en die 2 bonnetjes inlevert zou je rond de 50 cent uit moeten komen afhankelijk van de precieze prijzen in de AH vestiging. Ook niet gek dacht ik zo :D

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:03

Je bent geweldig alwiene :D