Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naath86

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:52

Onze blauwe regen heeft ook veel last gehad van de blauwe regen, maar is nu wel enorm uitgelopen ineens..

Ik ben gister weer door de tuin geweest, het was redelijk ontploft ineens. Veel teruggeknipt en uitgebloeide bloemen afgeknipt. Al wel weer veel bedacht wat ik toch weer anders wil, dus in het najaar/voorjaar maar eens even weer kijken met verplanten. Veel wat ineens toch te groot wordt voor op dezelfde plek enzo..

Laetitia ik vind het ook een soort Salvia lijken.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:57

Blauwe regen heeft dit jaar ook niets gedaan bij onze buren, ik zou hem nog niet opgeven. Hopelijk komt hij volgend jaar weer krachtiger terug.

Salvia daar had ik nog niet aan gedacht, lijkt er idd veel op!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 15:05

Morganlefay schreef:
Een blauwe regen die het niet doet. Is ie dood of wil ie niet van die meterslange uitlopers maken.??

Dat laatste. Hij heeft wel blad. Maar alle poging tot uitlopen is na de vorst verschrompeld en afgevallen.
En tot nog toe heeft hij geen kans gezien om nieuwe te maken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:43

Wisteria mag niet te droog staan.
Staan er meerdere coniferen of Jeneverbessen bij? Deze geven tannine af aan de grond. Op deze manier onderdrukken ze concurrentie en zal de Wisteria vooral bezig zijn met overleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:42

Heeft iemand verstand van meloen en kalebas plant? , was vergeten dat de meloen er ook stond alleen is 1 groot bos nu :=

Afbeelding
Afbeelding

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:56

Meloen heeft over het algemeen iets plattere bloemen dan kalebas. Verder lijken de meest gangbare soorten meloen en pompoen heel erg op elkaar.

Ik denk dat ik op de bovenste foto naar een pompoen zit te kijken.

Je zou kunnen overwegen met tonkinstokken 2 wigwams te maken, een om de pompoen aan op te hangen en een voor de meloen, dan houd je alles een beetje uit elkaar. Handigste is om dat je doen bij het planten, maar als je het voorzichtig doet, kun je de planten er nog steeds wel overheen draperen.

Afbeelding

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:42

Morganlefay schreef:
Wisteria mag niet te droog staan.
Staan er meerdere coniferen of Jeneverbessen bij? Deze geven tannine af aan de grond. Op deze manier onderdrukken ze concurrentie en zal de Wisteria vooral bezig zijn met overleven.

Er staat alleen een duizendknoop naast. Die het overigens geweldig doet! Wat vind ik dat een fijne plant en de slakken hebben er ook weinig vat op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:46

Duizendknoop?? hoop niet dat het de Japanner is anders heb je een dubbel probleem.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 10:59

Persicaria amplexicaulis, niet de japanse geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 11:14

Nee die is het niet gelukkig.
Heb het over Fallopia japonica en die wil je niet in je tuin hebben :Y)
Blijft over water en voeding.
Overigens Persicaria maakt ook matjes en lust veel water, kan dus zomaar de oorzaak zijn dat je Wisteria het niet doet.

Mijn Wisteria deed het goed totdat mijn buurman Coniferen ging zetten |(

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:38

Ach. Ik heb mijn Wisteria vorig jaar geplaatst. Dus ik denk dat Hij gewoon nog wat meer tijd nodig heeft om weerstand te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 23:06

Kaka ik ben er ingedoken (niet letterlijk ) , en heb denk ik een meloenplant gevonden . Nog klein, word vast niks :n

Ik heb echt geen idee waar jullie het allemaal over hebben := , ik heb mezelf een goal gesteld en dat is voor maandag de konijnen verhuisd. Nieuwe konijn hier in een rennetje , en dan nog het hok leeg en tuin leeg naar de stort de rotzooi . Dan komt er iets heel speciaals wat niet met mijn tuin te maken heeft in de schuur := :)) . Ik ben te lui en het schiet niet op zo

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 23:17

Hier druk geweest wel hele mooie foto's weer voorbij zien komen.

Wij zijn weer een stukje dichterbij het af hebben van de tuin.

Vorig weekend al het kleine stukje gras naast de rubberen tegels er uit en tegels er in. En gaas rond de trampoline zodat ze niet met de voet er onder kunnen komen.

Dit weekend het speelhuis met glijbaan in elkaar en stukje onder de bomen geraniums gepland. Daar komen nog een paar bij uit de tuin bij mijn moeder.

Wat nog moet is stukje betegelen vlak voor de schuur en naast het hek bij het speelhuis. Deel stoeptegels en deel rubberen tegels. Dat hek vervangen door een houten hek net als voor in de tuin.
Stukje naast de schuur aan de andere kant dan een huisje staat daar moet ook nog tegels komen en het dakje wat langer maken zodat daar het speelgoed voor buiten kan staan en een klein zithoekje onder de bomen. (Links van de bomen op de foto de geraniums en rechts het zitje.) Ook daar komt een hek net als aan de voorkant.

Voor in de tuin moeten nog een paar tegels weer recht gelegd worden. Deze zijn verzakt. En een deel van de rubberen tegels moet nog vast gelegd worden.

Dakgoot op de overkapping is al gekocht maar moet nog opgehangen worden. En de schroefgaten die lekken water dicht maken.

Hoogte verschil achter de schutting overbruggen zodat het zand niet weg loopt.

Dan nog wat aankleding als verlichting en wat meer bloemen op de schutting en een plannen bakje voor het speelhuis en iets om de zandbak onder het speelhuis af te dekken en de schommel. En de volière. En dan is hij af.

Hm klinkt toch als nog veel.

Maar hier de foto's tot nu toe.

Afbeelding
Stukje waar eerst het gras lag(verlengde van de border).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 23:20

Prachtige tuin al :j

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:54

karin1985 schreef:
Ach. Ik heb mijn Wisteria vorig jaar geplaatst. Dus ik denk dat Hij gewoon nog wat meer tijd nodig heeft om weerstand te krijgen.

Dan komt het vast goed :j vaak doen ze het eerste jaar daarna niet zo top is mijn ervaring

Rebecca schreef:
Kaka ik ben er ingedoken (niet letterlijk ) , en heb denk ik een meloenplant gevonden . Nog klein, word vast niks :n

Ik heb echt geen idee waar jullie het allemaal over hebben := , ik heb mezelf een goal gesteld en dat is voor maandag de konijnen verhuisd. Nieuwe konijn hier in een rennetje , en dan nog het hok leeg en tuin leeg naar de stort de rotzooi . Dan komt er iets heel speciaals wat niet met mijn tuin te maken heeft in de schuur := :)) . Ik ben te lui en het schiet niet op zo

Goed bezig :) Succes!

conejo schreef:
Hier druk geweest wel hele mooie foto's weer voorbij zien komen.

Wij zijn weer een stukje dichterbij het af hebben van de tuin.

Vorig weekend al het kleine stukje gras naast de rubberen tegels er uit en tegels er in. En gaas rond de trampoline zodat ze niet met de voet er onder kunnen komen.

Dit weekend het speelhuis met glijbaan in elkaar en stukje onder de bomen geraniums gepland. Daar komen nog een paar bij uit de tuin bij mijn moeder.

Wat nog moet is stukje betegelen vlak voor de schuur en naast het hek bij het speelhuis. Deel stoeptegels en deel rubberen tegels. Dat hek vervangen door een houten hek net als voor in de tuin.
Stukje naast de schuur aan de andere kant dan een huisje staat daar moet ook nog tegels komen en het dakje wat langer maken zodat daar het speelgoed voor buiten kan staan en een klein zithoekje onder de bomen. (Links van de bomen op de foto de geraniums en rechts het zitje.) Ook daar komt een hek net als aan de voorkant.

Voor in de tuin moeten nog een paar tegels weer recht gelegd worden. Deze zijn verzakt. En een deel van de rubberen tegels moet nog vast gelegd worden.

Dakgoot op de overkapping is al gekocht maar moet nog opgehangen worden. En de schroefgaten die lekken water dicht maken.

Hoogte verschil achter de schutting overbruggen zodat het zand niet weg loopt.

Dan nog wat aankleding als verlichting en wat meer bloemen op de schutting en een plannen bakje voor het speelhuis en iets om de zandbak onder het speelhuis af te dekken en de schommel. En de volière. En dan is hij af.

Hm klinkt toch als nog veel.

Maar hier de foto's tot nu toe.

[img]m/Wr1fAs.jpg[img]
Stukje waar eerst het gras lag(verlengde van de border).

[img]m/BmeoeW.jpg[img]
[img]m/IAHXDu.jpg[img]
[img]m/nB8VUN.jpg[img]

Jullie maken er echt wat moois van zeg!
Waarom hebben jullie dat ene stukje gras er toch uit gehaald?
Jullie hebben de trampoline ingegraven toch? Zet je er dan gewoon zo een in die je normaal boven de grond hebt (meter hoog ofzo dacht ik dat die dingen zijn?) of gaat hier een heel ander type in? Lijkt me een flinke klus als het gewoon zo een met lange poten is!

Hier za-zo-ma niet kunnen sproeien (ziek) en nu helaas 3 rozen die net opgekrabbeld waren die er weer vrij overleden uitzien.. Flink de balen in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:54

Wat balen van de rozen -O- :(:)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zit te wachten tot alle kalebassen oogst klaar zijn ,dan kan de plant eruit :roll:

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:22

Knabbelgirl.
Is een gewone trampoline waar we de hoge poten van af hebben gehaald. En gelukkig kennen we iemand meet een kraan om het gat te graven.

Gras was een klein stukje wat niet mooi was. En zo kunnen de kinderen ook beter fietsen. Zie foto voor het stukje gras.
Afbeelding

Zonde van de roze.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:02

Ahhh ik dacht van hetzelfde soort gras als jullie pas gelegd hebben. Daar steekt dit stukje zeker ook flets tegen af ja.
Oke interessant, dank voor je antwoord! Jullie hebben er nu kleine pootjes onder ofzo? (geen kinderen of trampoline maar puur interesse. Zag van de week een ingraaftrampoline en daar zat alleen een extra ring onder en ik kon me niet voorstellen dat je er dan op kon springen :') )

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:21

Ja er zitten kleine pootjes onder en daar kun je de de hoge zetten.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:59

Een aantal bloemen in bloei. Eerst de zinnia's
Afbeelding
Afbeelding
Dahlia
Afbeelding
Zo hoog zijn de zinnia's geworden
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 20:08

Ons kapschuurtje staat nu dus eindelijk en de overkapping die er nog stond is gesloopt.
Afbeelding

Ze komen pas na de bouwvak bestraten dus hadden we voor nood maar wat klinkers verlegd. Voor dat schuurtje komt een vijver en beplanting maar dat is voor volgend jaar. Aan de aanbouw van de garage moet ook nog veel gedaan worden dus dat gaat nu voor. Ben wel blij dat dit klaar is, we hebben er al heel wat uurtjes gezeten.

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:23

Hallo! Ik kom even binnen vallen.. :D

Wij zijn onlangs verhuisd en nu zijn we ideeen aan het opdoen voor de inrichting van de tuin. Ik heb niet het hele topic gelezen maar zijn er mensen hier die een app oid hebben gebruikt voor hun tuin? Zo ja, welke? Het lijkt mij wel handig maar weet niet goed, welke vooral gebruiksvriendelijk :j is

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:56

Welkom!

Ik heb zelf veel gehad aan Pinterest, daar staan ontzettend veel ideeën op. Voor zowel inrichting als details als aan wat voor soort borders je kan denken.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:32

Iemand een idee voor een goedkope manier om een tuin te vullen? We hebben alle buxus uit onze voortuin gehaald een hele poos terug vanwege ziekte. Kort daarna ging ons huis de verkoop in en hebben we niet meer bedacht wat we met de tuin wilden doen. Nu is het dus een redelijke zandvlakte met een paar leuke planten en kan ik ongeveer iedere dag onkruid wieden :\
Ik wil het wat aantrekkelijker maken voor de bezichtigingen naar de niet te veel in investeren

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:56

Het ziet er al snel netjes uit als je de bodem bedekt met cacaodoppen.