[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:25

Ik heb 2 neppe laders maar die doen het prima, eentje doet het alleen niet bij m'n iPad maar ach... :)
De ene die het bij telefoon én tablet goed doet is van XtremeMac, kostte ong €15,- bij Expert, de andere (waar de tablet het niet op doet) was een paar euro bij Action, met zo'n katrolletje erop.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:37

Mag ik hier mijn vraag stellen. Met behulp van google kom ik niet tot een duidelijk antwoord.

Wij hebben een ipad air, nu wil ik daarvoor een cover aanschaffen. Maar zit een ipad air stevig in een hoes die is geschikt voor een ipad 4?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:38

Nee, iPad air is kleiner dan zijn voorgangers.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:47

Dankjewel voor je snelle reactie!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:21

Ik heb zon leuk hoesje gezien voor de iPhone 5s..... Maar mag pas over een maand een nieuwe telefoon.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:19

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want we zijn echt in staat om de ipad door t raam te gooien..:-(
Zondagavond naar 8.1 geupdate, vervolgens blijft ie klooien met icloud en doet safari/t internet t ook niet. Hij kan geen verbinding maken of zegt dat t wachtwoord onjuist is. Soms doet ie t wel na 100 x proberen, soms start ik m opnieuw op en doet ie t dan wel, maar ik wil gewoon dat ie t altijd doet. :-)
Iemand enig idee waar t fout gaat?

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:23

Ik kreeg telkens zo'n pop up melding van iCloud dat wachtwoord onjuist is.
Dat is inmiddels verholpen door via instellingen --> iCloud --> account --> wachtwoord opnieuw invoeren.
Nu is die melding weg :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:27

Dat doen wij dus ook maar of hij zegt dan dat t wachtwoord onjuist is (meerdere keren achter elkaar) of hij blijft controleren en loopt dus eigenlijk gewoon vast. Ik snap ook niet waarom safari t niet doet als icloud niet verbonden is?

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:41

Hmmm dat weet ik ook niet. Al gegoogled?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:07

Ja ook al, maar krijg nog niet echt een oplossing naar voren helaas.

edit: wel een soortgelijk probleem van diverse mensen eind september maar dit lag aan UPC en wij hebben glasvezel van een andere provider.
Laatst bijgewerkt door WillemYntJee op 28-10-14 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:20

Ik had de eerste dag na installatie van 8.1 dat m'n ipad2 helemaal niets meer deed.
Uit gezet en weer aan en daarna heeft het een halve dag gedaan om op te starten.
Daarna heb ik er geen last meer van gehad, erg vaag dus.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:26

Het is even wat werk WillemYntJee, maar wellicht kun je proberen je iPad "opnieuw" te installeren. Dit doe je door aan itunes te koppelen, synchroniseren en een reserve kopie laten maken. iPad leeghalen door terug zetten naar fabrieksinstellingen, vervolgens synchroniseren en vervolgens je reservekopie terug zetten.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:33

Thanks voor de tip, ga ik zeker proberen! Maar maakt t dan niet uit dat de reserve kopie die hij maakt dat probleem bevatte? of heeft dat niets met elkaar te maken?

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:56

Ik heb nog nooit zoveel narigheid met een mobiel gehad dan nu met mijn 5 maanden oude iPhone 5s.

De problemen begonnen al bij IOS7.
Na het maken van foto's kreeg ik een zwart scherm, foto's werden ook niet opgeslagen. Dit probleem is door mijn man opgelost.

Daarna kreeg ik "out of the bleu" een paar keer een melding of ik eoa spraaktoestandje wilde activeren, ik kon daar niets mee wat betreft een keus tot annuleren.
Direct daarna ging het toestel uit om ook niet meer aan te gaan, homebutton deed niets meer.
Wederom dank zij mijn man en Google is dit ook weer opgelost middels "kalibreren".
Gelijk IOS8 erop gezet, problemen opgelost... dacht ik.

Maar, mijn batterij loopt wel erg snel leeg, ondanks alle bespaartips.
's Avonds 100% opgeladen op het nachtkastje, 's morgens leeggelopen tot 65% door alleen maar liggen op het nachtkastje ?
FaceTimen ging zo ineens ook niet meer, ook weer opgelost.

Vanmorgen ging zo ineens een aantal keren de led verlichting knipperen terwijl ik geen inkomend gesprek had.
Mijn badge app geluid voor Wordfeud doet het niet meer, alle andere badge app geluiden wel.

Ik word onderhand gek van dit toestel, zou eigenlijk terug moeten naar de KPN winkel, heb dan het liefst een nieuw toestel dan dat ik dit slecht 5 maanden oud toestel ter reparatie ga afgeven.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:10

Net een nieuwe batterij in mn oh zo heilige iphone 4s gezet, eens zien of die langer mee gaat :D

Heb mn mobiel al 2x in nijmegen laten slingeren en toch nog terug gevonden :+ De laatste keer was afgelopen maandag, heel slim, ik had m op mn auto gelegd.. Vervolgens weggereden en toen was die in de parkeergarage (gelukkig) van me dak gevlogen. Kwam er pas achter toen ik bijna Nijmegen al weer uit was, snel terug gereden en toen stond er een (niet discriminerend) een buitenlander met me telefoon gelukkig gaf die m terug :D
En ohja! Mijn telefoon heeft al tig keer de grond gezien (inclusief 3x van de trap van helemaal boven naar helemaal beneden) en ik heb alleen maar een heeeele kleine barst net boven mn lens en de plastic rand is op een paar plekken gebroken. Het is wonderlijk hoe mijn scherm t overleefd met mijn onhandigheid :Y) Snel afkloppen natuurlijk..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:47

@_flo_ Wordfeud heeft een storing (gehad vandaag) (zie allestoringen.nl)

Ik heb een iPhone 5 met een supersnel leeglopende batterij, bij de instellingen -> algemeen -> gebruik -> betterijgebruik kan je zien welke app(s) de boosdoener(s) is(zijn)
Bij mij waren dat Facebook en de mail. Ik heb van die apps alle berichtgevingen gestopt en nu gaat het een stuk beter met de batterij, met een beetje geluk haalt hij het eind van de dag zelfs zonder tussendoor opgeladen te worden!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:00

Wat vinden jullie van de 5s? Aan te raden?

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:17

Dank je Morrie, ik heb het bekeken.

Alles zit ruim onder de 10%, alleen de mail geeft 17% aan terwijl ik amper mail met het toestel.
Begin-/toegangsscherm geeft 46% aan afgelopen 24 uur, dat is wel erg veel.

Btw: net voor 11 uur viel het toestel spontaan uit.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:44

je kan je mail op handmatig ophalen instellen ipv push of fetch, dat scheelt ook alweer en een voorbeeld op je toegangsscherm uitzetten scheelt ook weer

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:21

Ruby1995 schreef:
Wat vinden jullie van de 5s? Aan te raden?

Ja! Heb hem nu een paar week, is supersnel, en batterih gaat véel langer mee dan die van de 4s :j

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:31

Ik heb nu Samsung dus het is denk ik wel een vooruit gang...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:51

5S is een prima toestel. Ben je alleen niet bang dat je snel achter loopt qua software etc? Na de 5s zijn alweer 3 nieuwe toestellen uitgebracht (5C, 6, 6+) dus ik zou het er zelf niet zo snel op durven wagen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:58

6 zou ik liever willen maar is mij echt te duur, en de 5c vind ik qua behuizing niet wauw....

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:01

Ik snap je dilemma :) Mijn 4 is langzamerhand ook echt op, maar de 5s wil ik liever niet om de reden die hierboven staat, 5c vind ik niet prettig in de hand liggen en bovendien erg lelijk, de 6 vind ik nog te duur. Blijft lastig.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:05

Szan schreef:
5S is een prima toestel. Ben je alleen niet bang dat je snel achter loopt qua software etc? Na de 5s zijn alweer 3 nieuwe toestellen uitgebracht (5C, 6, 6+) dus ik zou het er zelf niet zo snel op durven wagen.

Ik zou het wel doen. 't Is dat ik t geld nu niet heb wegens tijdelijk bijna geen geld student moment anders had ik zeker de 5s per direct aangeschaft. Daarnaast is de 5C misschien wel later uitgekomen, maar de 5S heeft nog steeds een betere 64-bit A7 chip tegenover de 32-bit A6 van de 5C..

Mijn iPhone 4s heeft een A5 chip, en zelfs daar doet iOS 8.1 het goed op. (was alleen niet de bedoeling dat die iOS 8 kreeg maar het lukte me niet om via de computer mn iphone opnieuw te installeren zonder de nieuwe iOS erop te zetten..) Ik merk zelf (gelukkig) geen gebrek in gebruik en batterij verbruik in ieder geval...