Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:08

Heb je een budget?

PS: Wat betreft je S2, moet je even een nieuwe accu voor halen via eBay, €10tje max.

Moet wel zeggen dat met jouw grootte eisen het aantal beschikbare telefoons erg beperkt is.

HTM

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:29

Budget, geen idee eigenlijk.
Voor een goede best wat over, maar dan moet die ook echt goed zijn.
En die nieuwe accu was ik wel van plan ja, maar dat was nog niet noodzakelijk dus nog niet gedaan.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:33

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:47

Ik heb sinds kort een probleem met het opladen van mijn mobiel en ik kreeg als tip om de mijn topic hier te posten omdat jullie volgensmij vrij veel over telefoons weten :)

lotlot2 @ [HTT] Opladen iPhone 5S

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:55

Je accu is defect. Even contact opnemen met Apple.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:41

Kom even binnenvallen ;)

Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon. Heb nu een iPhone 4. Wat ik vooral zoek is een smartphone om mee te bellen, appen, navigeren en foto's te maken. Irritatiepunten aan mijn iPhone zijn dat de stekkers altijd stuk gaan, dat de telefoon slecht contact maakt met de lader, dat ik tijdens het bellen altijd met mijn oor tegen het knopje 'geluid uit' zit en dat dat ding zo snel stuk valt (ok dat laatste is ook bij andere telefoons wel lastig). Wil er redelijk wat geld aan uitgeven, maar geen € 500,- meer.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:52

Mosh schreef:
Kom even binnenvallen ;)

Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon. Heb nu een iPhone 4. Wat ik vooral zoek is een smartphone om mee te bellen, appen, navigeren en foto's te maken. Irritatiepunten aan mijn iPhone zijn dat de stekkers altijd stuk gaan, dat de telefoon slecht contact maakt met de lader, dat ik tijdens het bellen altijd met mijn oor tegen het knopje 'geluid uit' zit en dat dat ding zo snel stuk valt (ok dat laatste is ook bij andere telefoons wel lastig). Wil er redelijk wat geld aan uitgeven, maar geen € 500,- meer.

Tot maximaal 500 zullen de nieuwste modellen afvallen, maar de oudere generatie is nog zeker aantrekkelijk, zoals de samsung galaxy S4 of de LG G2.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:32

Of de telefoon die ik heb := de iOcean x7 hd.
Zo jammer dat niemand ze kent, want het zijn werkelijk waar heerlijke telefoons :))
Ik gebruik hem elke dag flink, en ik heb nog geen 1 probleem gevonden sinds ik hem heb.

En het voordeel: de prijs! Een 5-inch telefoon voor 185 euro :D

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:31

:wave: ook ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon, ik hoop dat ik hier wat goede suggesties kan krijgen!
Mijn eisen:

- het toestel mag niet snel kapot gaan (ben vrijwel dagelijks op stal en daarbij ook nog eens erg onhandig. Dus hij mag niet kapot gaan als ik 'm een keer laat vallen)
- hij moet snel zijn, dus niet telkens vastlopen of dit na een halfjaar gaan doen
- alle functies moeten degelijk werken. De HTC One V die ik heb gehad wilde bijv. bijna geen smsjes meer versturen en ontvangen toen 'ie een halfjaar oud was... ^)
- goede camera
- genoeg intern geheugen of mogelijkheid om er een geheugenkaart in te doen van minimaal 4 gb (maar dat heb alle telefoons wel, toch?
- een lange gebruiksduur is heel belangrijk! Een telefoon die minimaal 2 jaar meegaat
- en als laatste een accu die het 1 dag vol kan houden zonder opladen en dit na een jaar ook nog kan

Mijn budget is 180,- en eventueel wil ik daar wel een beetje van afwijken als het een echt goede telefoon is.
Hopelijk kunnen jullie me helpen :D

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:24

Ik heb van mijn tante een Iphone(4??) gekregen.
Zij heeft hem van haar buurvrouw gekregen die verhuist is naar Zweden.
Ik heb dat ding in gebruik gehad, maar het account van de vorige eigenaar staat er nog in.
Dus ik kan niet updaten, apps downloaden, want dan moet ik een wachtwoord invoeren, en dat weet ik dus niet.
Terug naar fabrieks instellingen gaat ook niet zonder wachtwoord.
Vorige eigenaar zit ergens in Zweden, God weet waar.
Wat kan ik nou nog met die Iphone? In de brand steken? Verdrinken?
Help??

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:44

Je gaat naar instellingen, scrol je naar beneden, dan klik je op het balkje ' iTunes en App Store ' , dan op dat email adres en dan op ' log uit '

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:35

Echt???
Ga ik straks proberen!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:16

UMayDream schreef:
:wave: ook ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon, ik hoop dat ik hier wat goede suggesties kan krijgen!
Mijn eisen:

- het toestel mag niet snel kapot gaan (ben vrijwel dagelijks op stal en daarbij ook nog eens erg onhandig. Dus hij mag niet kapot gaan als ik 'm een keer laat vallen)
- hij moet snel zijn, dus niet telkens vastlopen of dit na een halfjaar gaan doen
- alle functies moeten degelijk werken. De HTC One V die ik heb gehad wilde bijv. bijna geen smsjes meer versturen en ontvangen toen 'ie een halfjaar oud was... ^)
- goede camera
- genoeg intern geheugen of mogelijkheid om er een geheugenkaart in te doen van minimaal 4 gb (maar dat heb alle telefoons wel, toch?
- een lange gebruiksduur is heel belangrijk! Een telefoon die minimaal 2 jaar meegaat
- en als laatste een accu die het 1 dag vol kan houden zonder opladen en dit na een jaar ook nog kan

Mijn budget is 180,- en eventueel wil ik daar wel een beetje van afwijken als het een echt goede telefoon is.

Smsung Galaxy Xcover 2 - vanaf € 165,--

http://www.samsung.com/nl/consumer/mobi ... 7710TAAXEN

http://www.kieskeurig.nl/gsm/product/12 ... 10/prijzen

Voldoet aan al je eisen.
Wat betrerft batterijduur. Als je internet, Bluetooth en GPS niet of weinig gebruikt gaat de batterij makkelijk een dag mee.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:17

HTM schreef:
En die nieuwe accu was ik wel van plan ja, maar dat was nog niet noodzakelijk dus nog niet gedaan.

Waarom laat jij je scherm niet maken?
Even wat winkeltjes af sommige doen het volgens mij al voor 50 euro bij een iphone.
Krijg je een nieuw scherm erin.
Bij samsung weet ik niet.
maar het makt niet uit welke smartphone je hebt.
De schermen zijn allemaal erg gevoelig.
Je kan ook altijd een speciaal laagje over je scherm laten maken.
Ik dacht kost 10 euro bij bv de phone house.
Als je telefoon dan valt dan gaat deze niet gelijk kapot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:22

Wie heeft er ervaring met de Huawei G525 ?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:39

linnie050 schreef:
HTM schreef:

Waarom laat jij je scherm niet maken?
Even wat winkeltjes af sommige doen het volgens mij al voor 50 euro bij een iphone.
Krijg je een nieuw scherm erin.
Bij samsung weet ik niet.
maar het makt niet uit welke smartphone je hebt.
De schermen zijn allemaal erg gevoelig.
Je kan ook altijd een speciaal laagje over je scherm laten maken.
Ik dacht kost 10 euro bij bv de phone house.
Als je telefoon dan valt dan gaat deze niet gelijk kapot.

Ik vind een scherm reparatie bij Samsung altijd erg duur. In de meeste gevallen vervangen ze zowel touchscreen als LCD, vaak ga je dan richting de €100,- of erover heen. Dat is een S3 mini niet waard in elk geval.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:22

Je kunt ook proberen om je scherm te vervangen. Ik hoorde gisteren dat daar speciale setjes voor te koop zijn.

http://www.ebay.com/itm/Blue-Replacemen ... 58a8ae12ea

Op Youtube kun je daar handleidingen voor vinden.

Ander vraagje. Heb je wel een stevig hoesje en screenprotector voor je telefoon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:27

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:12

Geen van beiden, de LG L90 is een betere keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:25

Hmmf, die gaat wel weer verder boven mn budget.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:35

Fading schreef:

Is maar iets duurder dan de Core 2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:41

LiiNd_Y schreef:
Fading schreef:

Is maar iets duurder dan de Core 2

daar kreeg ik nog 20,- op terug haha.
Eigenlijk wilde ik echt onder de 150,- blijven. Maar hij ziet er toch wel heel aantrekkelijk uit

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:49

Marie111 schreef:
UMayDream schreef:
Mijn eisen:

- goede camera

Smsung Galaxy Xcover 2 - vanaf € 165,--

http://www.samsung.com/nl/consumer/mobi ... 7710TAAXEN

http://www.kieskeurig.nl/gsm/product/12 ... 10/prijzen

Voldoet aan al je eisen.
Wat betrerft batterijduur. Als je internet, Bluetooth en GPS niet of weinig gebruikt gaat de batterij makkelijk een dag mee.

Dankjewel voor de tip! Ik gebruik alleen wel veel internet, dus het is wel handig als 'ie een dag meegaat met veel gebruik van internet/whatsapp en facebook..

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:13

Met internet gaat de batterij wel een dag mee hoor.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:32

Fading schreef:
Wie heeft er ervaring met de Huawei G525 ?

Ik heb hem. Top telefoon voor die prijs. Batterij gaat een dag mee als je er veel op zit.