Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:53

Relaxed schreef:
Wat maakt het nou uit hoe je die 190 euro krijgt, komt op hetzelfde neer hoor :')

Maakt zeker wel uit. Als ze alsnog wel het maandbedrag afschrijven dan kun je er weer achteraan.

Daarbij snap ik gewoon niet waarom je het bij de ene klant zo doet en bij een andere weer anders.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:54

Mellow schreef:
Nou ja zeg. Haha dat is dan wel heel bijzonder dat wij alleen het verschil hebben gekregen. Even goed in de gaten houden dus...

Had liever gehad dat ze gewoon de 190 storten en het maandbedrag afschrijven.

Hier ook vdb. Maar ik denk dat ik het in de eindafrekening wel zal zien. Mogelijk is het handiger als je minder dan 190 betaalt het verschil gestort krijgt en als je meer betaalt je de 190 krijgt en vervolgens het bedrag wordt afgeschreven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:55

Ik ook niet. Mijn maandbedrag wordt de 25ste afgeschreven dus even in de gaten houden wat er dan gebeurt.

Ik betaal idd wel meer dan 190e normaal. Maar volgens de site had dat niks uit moeten maken.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:55

Winged schreef:
Mellow schreef:
Nou ja zeg. Haha dat is dan wel heel bijzonder dat wij alleen het verschil hebben gekregen. Even goed in de gaten houden dus...

Had liever gehad dat ze gewoon de 190 storten en het maandbedrag afschrijven.

Hier ook vdb. Maar ik denk dat ik het in de eindafrekening wel zal zien. Mogelijk is het handiger als je minder dan 190 betaalt het verschil gestort krijgt en als je meer betaalt je de 190 krijgt en vervolgens het bedrag wordt afgeschreven.

Ik hoop dat dit het dan is inderdaad. Wij betalen inderdaad minder.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 17:48

Winged schreef:
Mogelijk is het handiger als je minder dan 190 betaalt het verschil gestort krijgt en als je meer betaalt je de 190 krijgt en vervolgens het bedrag wordt afgeschreven.

Dit denk ik ook. Ik betaal minder en ik heb vandaag het verschil gestort gekregen door Vandebron.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:52

Ik zag op de site van Vdb ineens een knop staan dat ik het termijnbedrag per iDeal mag betalen. Dat is nieuw voor mij, er werd voorheen altijd geïncasseerd.

Normaliter zouden ze rond de 20ste incasseren maar ik zag geen afschrijving bij de bank. Ik doe even niets. Als ze volgende week nog niet hebben geïncasseerd, dan bel ik ze wel (zucht, liever niet)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:55

Mellow schreef:
Sharani schreef:
Ik overweeg de ANWB ook, het nieuwe voorstel van Innova was €400, ANWB zegt €67,50. Klein verschil dus := .

Blijf alsjeblieft uit de buurt van Innova. Zijn wij ontzettend door bedonderd.

We zitten nu bij Innova, maar ons contract loopt af en we willen er dus weg.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:02

Het overstappen is inmiddels gelukt. Mijn maandbedrag wordt nu €100 lager (wat bijna een halvering betekent). Vermoedelijk krijg ik dan geld terug van Budget energie, want de jaarafrekening was in mei en ik heb sindsdien elke maand minder verbruikt dan mijn maandbedrag.

Die €190 heb ik nog niet ontvangen. Maar het maandbedrag is deze maand ook nog niet afgeschreven :') Had in de eerste week moeten gebeuren, maar had toen per ongeluk te weinig geld op m'n rekening staan. Daarna is het niet nog eens geprobeerd en heb er ook niks van gehoord ofzo. Is het verstandig om contact op te nemen? Of gewoon afwachten?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:15

Dees schreef:
Ik zag op de site van Vdb ineens een knop staan dat ik het termijnbedrag per iDeal mag betalen. Dat is nieuw voor mij, er werd voorheen altijd geïncasseerd.

Normaliter zouden ze rond de 20ste incasseren maar ik zag geen afschrijving bij de bank. Ik doe even niets. Als ze volgende week nog niet hebben geïncasseerd, dan bel ik ze wel (zucht, liever niet)

Oh, nou je het zegt.

Daar staat bij mij ook gewoon 370e, en dus geen 180e. Dus zal vast goed zijn, hoewel ik niet klaag als ze het me 2x toekennen in 1 mnd:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 20:24

purny schreef:
Ik ga op vakantie dus heb hem op 16 gezet.

Waarom?
Waarom niet gewoon uit?
Wie gaat ervan genieten dat de cv aanslaat als'ie op 16 graden komt?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 20:35

Nielojram schreef:
purny schreef:

Waarom?
Waarom niet gewoon uit?

Huis droog en vorstvrij houden is wel zo handig. Al is 15 vaak genoeg daarvoor.

Anoniem

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 20:53

Denk dat goed ventileren goedkoper is..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 20:57

Nielojram schreef:
Denk dat goed ventileren goedkoper is..

Dat is zo inbraakgevoelig als je op vakantie bent.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 20:57

Als je op vakantie bent? Lijkt me dat je dan voorzichtig bent met dingen openlaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 21:09

Nielojram schreef:
purny schreef:

Waarom?
Waarom niet gewoon uit?

Laat iedereen dat gewoon lekker zelf bepalen :roll:

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:17

Relaxed schreef:
Nielojram schreef:

Waarom?
Waarom niet gewoon uit?

Laat iedereen dat gewoon lekker zelf bepalen :roll:[/quote]

Nou vind ik 16°c als je langere tijd van huis bent wel wat aan de hoge kant. Maar niet mijn bemoeienis inderdaad.

Al had ik de kachel zelf denk ik op 15°c gezet, mocht ik geen huisdieren hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:22

chanicha schreef:
Als je op vakantie bent? Lijkt me dat je dan voorzichtig bent met dingen openlaten.

Roosters/dauwlufters open laten, bedoel ik.
Geen ramen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:26

mvdende schreef:
Relaxed schreef:
Laat iedereen dat gewoon lekker zelf bepalen :roll:

Nou vind ik 16°c als je langere tijd van huis bent wel wat aan de hoge kant. Maar niet mijn bemoeienis inderdaad.

Al had ik de kachel zelf denk ik op 15°c gezet, mocht ik geen huisdieren hebben.

Ja want die ene graad doet het hem :')
Het ligt ook aan je huis, bij mij zal ie nu op 16 niet eens aangaan :n

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:54

Relaxed schreef:
mvdende schreef:

Ja want die ene graad doet het hem :')
Het ligt ook aan je huis, bij mij zal ie nu op 16 niet eens aangaan :n

Nou ja, het was vanmorgen 16,5°c in huis, gauw de verwarming aan gezet, maar anders was het één dezer dagen toch onder de 16 gekomen en was de cv aangesprongen, zonde als dat niet nodig is als je op vakantie bent.

15°c zou nog wat dagen langer duren voordat die temperatuur bereikt zou zijn, dus een paar dagen minder stoken.

Dus ligt inderdaad aan je huis en ik neem liever het zekere voor het onzekere als het om onnodig stoken gaat.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 23:51

Onze Vattenfall app was vanmiddag helemaal in de warrie… we hadden de hele maand november geen verbruik. Behalve op 12 november en toen hebben we 1.000.012 kWh verbruikt :D holy moly ik denk dat onze stoppenkast dan knalt :D

Slmt9

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 00:08

Hier van Eneco de 190,- euro terug gekregen vandaag.
Zijn de nieuwe prijzen van Essent al bekend? Ik zag ze op de site niet. Als je nu afsluit staan er nog de oude.

Wij gingen net van Eneco naar Essent per 5/12, dus ben wel benieuwd of je dan al gelijk het tarief mag aanpassen. Leuke binnenkomer als nieuwe klant.

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 00:14

Sanet schreef:
Onze Vattenfall app was vanmiddag helemaal in de warrie… we hadden de hele maand november geen verbruik. Behalve op 12 november en toen hebben we 1.000.012 kWh verbruikt :D holy moly ik denk dat onze stoppenkast dan knalt :D

Wij hadden op 12 november een vergelijkbaar verbruik met als tarief 34678,98. Duur dagje

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 05:20

Begrijp ik nog goed dat je momenteel niet over kunt stappen naar de ANWB. Je kunt op de site al een poosje je verbruik niet berekenen. Weet iemand dat toevallig?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 05:52

Hier van oxxio de 190 euro gestort zie ik. Doe er deze week mooi de boodschappen van. Kom gewoon zo lastig uit en kom net te kort voor verse dingen. Pff en volgend jaar weer alles duurder. De tarieven van kdv ook weer binnen. Ipv worst voorhouden dat het met de tijd gratis zal worden en dan nu nog lekker even extra betalen zonder overheid compensatie.
Deze maand wel 3 zondagen gepakt en daarmee kan ik de 10% stijging hopelijk betalen van de jaar rekening van de sta caravan. Hopelijk in januari nog 3 extra zondagen. Komt toch wel lekker uit met al die dure rekeningen.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 07:19

karrij schreef:
Begrijp ik nog goed dat je momenteel niet over kunt stappen naar de ANWB. Je kunt op de site al een poosje je verbruik niet berekenen. Weet iemand dat toevallig?

Ik heb inmiddels toch een offerte van de ANWB binnen, komt hier de volgende vraag, heeft iemand hier een antwoord op?

Per 1 januari krijgen we dat prijsplafond van 1.45 tot max 1200 kuub per jaar.
Als je van te voren weet dat je er onder blijft heeft het dan wel zin om over te stappen naar welk ander energiebedrijf dan ook?

Wij zitten nu bij Essent , al 20 jaar of zo en we verwachten dit jaar veel geld terug omdat we sinds mei of zo zonnepanelen hebben, maar het schaamteloos met 30% te verhogen per januari,vind ik schandalig en voor ons al een reden om over te stappen!