Maar anderzijds, nul op de meter lijkt me ook wel lekker wonen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wat me vooral niet trekt is dat je dan vaak ook echt in een wijk woont met alleen maar nieuwbouw. En sfeervol vind ik het vaak niet inderdaad.
Maar ja als ik daar bleef slapen in de winter, hadden we inderdaad een joggingbroek en sokken aan en 2 dekbedden en een slaapzak, want de wind kwam daar echt door de muren
Suzanne F. schreef:Ik houd wel van nieuwbouw hoor. Maar ligt wel aan de stijl. Je hebt echt supermooie nieuwbouwhuizen, of van die schuurwoningen. Ik houd van netjes, strak en opgeruimd. En energiezuinig. Een ouder huis zou ik dus altijd opknappen. Soms zijn oudere details wel leuk maar over het algemeen geef ik de voorkeur aan nieuw. Leidingwerk mooi weggewerkt in de muren. Geen oude radiatoren of gaskacheltjes ofzo. Badkamer mag ook modern zijn.
lukka63 schreef:Suzanne F. schreef:Ik houd wel van nieuwbouw hoor. Maar ligt wel aan de stijl. Je hebt echt supermooie nieuwbouwhuizen, of van die schuurwoningen. Ik houd van netjes, strak en opgeruimd. En energiezuinig. Een ouder huis zou ik dus altijd opknappen. Soms zijn oudere details wel leuk maar over het algemeen geef ik de voorkeur aan nieuw. Leidingwerk mooi weggewerkt in de muren. Geen oude radiatoren of gaskacheltjes ofzo. Badkamer mag ook modern zijn.
Wij hebben een schuurwoning![]()
[ [url=m/bVR1N3.jpg]Afbeelding[/url] ]
.
.
). Opzich best sfeervol, we hebben zelfs een glas-in-loodraam binnen
(in wat ooit de achtergevel is geweest en nu een aanbouw zit). Maarrr hoe langer ik woon hoe meer ik toch heel veel wil laten vervangen hoor
Het ziet er gewoon zo slordig uit als ergens butsen en onvermijdelijke beschadigingen etc. En leidingen worden gewoon echt nooit sexy en authentiek
.
.
? Eulogy schreef:Bij ons zijn de plafonds juist vrij hoog, 2.40m of nog iets hoger. Dat vind ik tenminste hoog, ik ben 1.64mMaar bij ons voelt het daardoor, en door de grote ramen, echt heel ruim.
da's niet handig hoor, zo hoog.
Ik ben gek op goede aparte nieuwbouw met grote ramen en veel licht. maar oud heeft toch de voorkeur al zijn daar de ramen vaak kleiner, en nu heb ik 1846 met echt letterlijk 75 cm dikke muren en kleine raampjes. Dat is wel wennen
maar de heerlijke houtkachels en oude houten details
.Neonlight schreef:Goed nieuws _San87_!
Wat betreft nieuwbouw, ligt er ook aan of het een nieuwbouwproject is of iets in eigen beheer. Ons huis was 4 jaar oud toen wij het kochten, maar is dus zelf gebouwd door de vorige bewoner. Een op zichzelf staand huis, met mooie voegen en prachtig siermetselwerk.
. Hanekammen en oortjes heeft ons huis ook, heel mooi.

. Prachtige dakkapel, ook! MarjanB schreef:Hier ook veel oude details maar ook veel werk![]()
[ [url=m/uPRTV4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eRNgn2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bd5BXm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ben nu de oude wit kalk van de muren aan het halen. Eronder betoncire en dat blijft
[ [url=m/9UNgH8.jpg]Afbeelding[/url] ]