boeflover schreef:Thanks voor jullie ideeen allemaal, heel wisselend maar misschien gewoon eens proberen dan toch.. kan altijd nog terug naar wit..
Stille meelezer komt even onder haar steen vandaan....
Dat laatste is dus echt een uitdaging! Ik heb ooit de fout begaan om mijn plafonds in mijn oude huis mee te verven in de kleur van de muren. Ondanks dat het een hele lichte kleur was, was het onmogelijk om de plafonds daarna weer helemaal dekkend wit te krijgen. Is misschien leuk om te proberen als je superstrak stucwerk hebt, maar zodra er maar iets van een structuur pikkeltje inzit (en dat zit er op de foto's zo te zien) dan blijft die kleur er doorheen komen. Enige optie is dan opnieuw wit spuiten denk ik, maar het is dus niet zo van nou even proberen en als het tegenvalt zo weer terug naar wit.
Sindsdien heb ik voor mij de regel, plafonds en kozijnen blijven wit, ongeacht wat er op de muren gaat. (ik wissel nog wel eens van kleur op de muren). En ik vind het juist heel mooi als kozijnen licht afsteken tegen de muren, in dezelfde kleur kozijnen schilderen vind ik alles heel vlak maken.
Daarnaast vind ik witte plafonds altijd hoger lijken als gekleurde plafonds.