Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:22

Dat klinkt inderdaad wel wat onhandig Merel!

Is er geen mogelijkheid om wat dingen boven op te bergen of in de schuur?

Ik heb nu dus geen zolder, dan merk je pas wat je mist als je ineens geen opslag meer hebt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:47

Zolder heeft zo'n uitklapbare trap op een hele onhandige plek. Als je de normale trap naar boven neemt, moet je op 20 cm staan om die trap uit te klappen. Met kleine dingen kan dat wel, grotere of zwaardere dingen krijg ik niet naar boven. Daar staan dus echt alleen dingen die ik zelden nodig heb. Schuur staat vol. Wat tuinspullen, wat afval tot het opgehaald wordt, een enorme vriezer en een restant hondenspullen. _O-

Sowieso is dit een oud en niet helemaal logisch huis, ook op 2 van de 3 slaapkamers zit zo'n ingebouwde kast. In mijn slaapkamer kan je tegen die muur dus al niks aan zetten, ook omdat de normale deur er zit (of je moet een kast van 20cm hebben haha). Daar hangen winterjassen en liggen wat spullen die ik iets vaker gebruik, maar niet dagelijks. Met mijn bed en nachtkastje is geen ruimte om iets anders neer te zetten. Ik twijfel erover om bed anders neer te zetten, dan kan er een ladekast tegen de muur waar bed nu staat. Maar dan kan de deur niet helemaal open en heb je maar klein stukje om om het bed heen te lopen.

In die kast in de andere slaapkamer ligt het beddengoed en nu nog opslag tot ik hulp heb met een gedeelte naar zolder brengen. Ik wil er kasten inzetten inderdaad,zodat administratie daar kan en nog wat andere dingen van beneden.
Laatste slaapkamertje is nu kledingkamer, omdat er dus nergens anders echt een kledingkast kan staan. Die ingebouwde kasten zijn te klein. :=

Lang verhaal, sorry O:)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:11

PSvanLot schreef:
Ik kwam dit (nacht) kastje tegen bij Groenrijk. Helaas geen 2e te krijgen daar.

Iemand een idee waar ik zoiets vind?

[ [url=m/DXKtJC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Groenrijk verkoopt veel van Riviera Maison maar ik vond wel de volgende. Lijkt er wel wat op.

Afbeelding

Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:12

Ik heb echt veel rare indelingen gezien in de bezichtigingen die wij hebben gehad :j

Nu bezig met de koop van een huis, dus ik hoop snel mee te kunnen praten over ons nieuwe interieur! Wij zijn geen fan van een grijze, timide inrichting die ik zou bestempelen als "standaard". Ik hou juist wel van gedurfd (qua kleur, printjes, stof), mits het waanzinnig op elkaar afgestemd is :+ Daar ben ik niet echt een ster in, dus doe graag beroep op de pro's hier :D

Indeling van dit huis is ook niet ideaal (BG vooral), maar valt best mee te werken.
Begane grond:
Afbeelding

1e verdieping:
Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:27

Oeh leuk Laura! Ben stiekem wel benieuwd waar ergens :D

Ben ook heel benieuwd hoe je het in gaat richten!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:38

Wij gaan naar Rosmalen/Den Bosch toe! Komen in de wijk Hintham te wonen :D Tenminste, als alles volgens plan gaat!

Het enige dat kleurbepalend is & mee gaat is ons kleed:
Afbeelding

ik vind muren die 5/8 geschilderd zijn erg cool, denk dat dat ook mooi staat op de BG omdat er meer gespeeld wordt met hoogte (muurtje bij de keuken, ramen, schuifpui). En ik denk dat we dan uit gaan komen op donkerblauw of groenig?
Afbeelding

Afbeelding

Maar dan wat hoger:
Afbeelding

Op de 1e verdieping gaan we behangen denk ik, lekkere printjes tegen de muur <3

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:40

Hee dat is dichterbij!!! *\o/*

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:43

das een hele andere kant op, wel heel gaaf!

Ziet er al veelbelovend uit :j
Maar had ook niets anders verwacht :D

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:51

Doubtless schreef:
Ik heb echt veel rare indelingen gezien in de bezichtigingen die wij hebben gehad :j

Nu bezig met de koop van een huis, dus ik hoop snel mee te kunnen praten over ons nieuwe interieur! Wij zijn geen fan van een grijze, timide inrichting die ik zou bestempelen als "standaard". Ik hou juist wel van gedurfd (qua kleur, printjes, stof), mits het waanzinnig op elkaar afgestemd is :+ Daar ben ik niet echt een ster in, dus doe graag beroep op de pro's hier :D

Indeling van dit huis is ook niet ideaal (BG vooral), maar valt best mee te werken.
Begane grond:
[ [url=m/AUYYxq.jpg]Afbeelding[/url] ]

1e verdieping:
[ [url=m/ToYmWx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afbeelding

Qua meubels (tafel /bank/tv) lijkt dit mij het meest logisch. En dan kun je eventueel nog een plank achter de bank maken en ergens in de eethoek nog een stellingskast. heb hem nu tegen de keuken muur gezet, maar naast het raam is natuurlijk ook een optie.

Ik zou de koelkast in de keuken ook in een kast bouwen (als dat iet al zo is) denk dat je daar 2x 60cm krijt kan in die hoek zonder dan in de ingang van de keuken te smal wordt?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:01

Doubtless schreef:
Wij gaan naar Rosmalen/Den Bosch toe! Komen in de wijk Hintham te wonen :D Tenminste, als alles volgens plan gaat!

Het enige dat kleurbepalend is & mee gaat is ons kleed:
[ Afbeelding ]

ik vind muren die 5/8 geschilderd zijn erg cool, denk dat dat ook mooi staat op de BG omdat er meer gespeeld wordt met hoogte (muurtje bij de keuken, ramen, schuifpui). En ik denk dat we dan uit gaan komen op donkerblauw of groenig?
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Maar dan wat hoger:
[ Afbeelding ]

Op de 1e verdieping gaan we behangen denk ik, lekkere printjes tegen de muur <3

Mijn tekening is niet zo mooi als die van Karin, maar ik zou de televisie denk tegen de lange muur aanzetten. Maar vanaf een plattegrond is het best lastig om te zien hoe de ruimte echt is. Op de plek waar de televisie op de tekening van Karin staat, zou ik dan een (stelling)kastje neerzetten.

Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:03

Leuk Karin, ik zat ook aan een ronde eettafel te denken!
Het muurtje bij de keuken kent verschillende hoogtes, dus daar kan geen kast tegenaan. De huidige bewoners hebben de bank net andersom staan. Ik denk dat de afstand tot de tv te groot wordt als je het omdraait?

Edit: Denise jij hebt precies de huidige indeling getekend ;)

Ik heb ook na zitten denken over raamdecoratie <<) Denk gordijnen voor de pui & voor de ramen shutters.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:07

Doubtless schreef:
Het muurtje bij de keuken kent verschillende hoogtes, dus daar kan geen kast tegenaan. De huidige bewoners hebben de bank net andersom staan. Ik denk dat de afstand tot de tv te groot wordt als je het omdraait?

Ik heb ook na zitten denken over raamdecoratie <<) Denk gordijnen voor de pui & voor de ramen shutters.

Hahaha! En hoe voelt die indeling voor jullie qua ruimte?

Ik zat nog te denken. Ik denk dat een ovale tafel ook heel mooi past. Zo dan:

Afbeelding

Dan zou je eventueel ook een kast in de hoek tegen de muur aan kunnen zetten...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:22

Op zich wel logisch, zeker omdat muurruimte beperkt is door alle deuren, ramen en de pui.
De ronde tafel zorgt ervoor dat het blokkerige breekt, dat gaat daar heel mooi passen.

Naast de koelkast gaan we trouwens inderdaad een kast op maat maken, dat heeft de huidige bewoner nu ook! En dan kan er inderdaad een stellingkast tegen de muur bij het toilet.
We hebben nu een tv-meubel en stellingkast die bij elkaar passen, dus ben heel blij dat dat mee kan!

Afbeelding

Afbeelding

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:07

Doubtless schreef:

Ik denk dat de afstand tot de tv afhankelijk is van wat voor tv je hebt en waar je van houd.
Ik vind het wel fijn om wat verder van de tv ze zitten. Ter voorkoming van blokogen & doordat het dan ook niet gelijk zo aanwezig is in de zithoek. De tv tegen het korte muurtje loop je ook zo voor bij.
Plus , dat de kans op licht op de tv ook wat minder wordt omdat hij wat verder naar binnen staat.
Met name bij een wat grote tv kan de afstand echt geen kwaad. Ik zouhem wel aan de muur hangen met een beugel die je kan draaien.

Bovendien zou je in mijn tekening dus ook nog een plank/tafeltje achter de bank hebben staan waardoor het geheel nog wat naar voren komt. Daarnaast zit je op de bank. En 3/4 meter tussen jou en de tv vind ik dan echt niet veel.

Bovendien blijft de ruimte zo mooi open, zowel qua zicht als qua looplijnen. Als je de bank omdraait dan wordt het zo`n object waar je bij binnenkomst tegenop loopt en omheen moet lopen.
Daar kun je dan wat aankleding opzetten , maar ook je glazen op kwijt tijdens een bingewatch.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:11

Love it dat je in de inrichting rekening houdt met bingewatchen :))
Wij hebben nu een kleine tv, dan zou het niet werken. We denken er wel over na om een maatje groter op te hangen. Maandag gaan we naar het huis, dan kan ik irl even kijken hoe dat zou werken!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:11

Dat tv zetje kan in 2-en toch? Als ik de tekening zo zie kan het lage deel precies op die WC muur.
De halfhoge deel lijkt me dan leuk in de hal. En de hoge kast kan naast het raam bij de keukentafel.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:14

Dat van die bank heb ik trouwens in mijn huis ook gedaan. Omgedraaid. Maar ik kon er niet aan wennen.
Mijn woonkamer is ongeveer hetzelfde oppervlak. Ik vind het niet praktisch, het leek er kleiner door en het stond gewoon in de weg.

En last but not least. De deur achter je te tochten (en dat gebeurt toch) is gewoon vervelend.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:19

Je kunt eventueel ook nog de bank verder naar voren halen en de hoge kast achter zetten
Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:30

Dat vind ik een hele slimme! Dan kan de stellingkast achter de bank en blijf je toch doorloop naar de pui houden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:43

Is die pui een schuifpui ??

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:46

Wat ontzettend zonde om een bank voor de pui te zetten. Doodzonde.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:47

Ja, dat is een schuifpui :j

San, hoe zou jij het voor je zien?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:48

in geval van schuifpui, blijf ik bij mijn eerste tekening, maar dan een 3 zits (dus geen hoek)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:50

Doubtless schreef:
Ja, dat is een schuifpui :j

San, hoe zou jij het voor je zien?

Ik zou dan denk ik de bank een kwartslag draaien, zodat je naar buiten kunt kijken en nog fatsoenlijk de deuren open kunt zetten zonder dat deze geblokkeerd worden door een bank.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:57

De schuifpui kan volgens alle tekeningen gewoon open he, omdat er geen openslaande deuren zijn.
De hamvraag in jouw idee is "waar blijft de tv"?