[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:50

Ja op zich wel. Maar eerst dit gesprek even afwachten en vakantie. *\o/* daarna kijk ik verder. Onder voorbehoud kan gewoon opgeschoven worden. Daarin zit geen tijdsdruk. Verkopers en makelaar weten al dat het lang kan gaan duren. :j en gaan daarmee accoord ook.

arabella2000

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:11

Gelukkig dat de verkopers akkoord gaan karuna.

Hier net de mail gehad dat de 24ste de hypotheek rondhebben wrs net niet gaat lukken -O-

Nu maar hopem dat het wel voor eind maart gaat lukken omdat ik natuurlijk ook mijn huur op moet zeggen (kan alleen maar per maand. Dus moet echt voor 1 april opezegd hebben).

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:35

Balen arabella

Dat is wel fijn Karuna

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:23

Wij hebben vandaag ook akkoord gehad van de hypotheek! Mega blij :D :D

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:12

Super Tico!! Gefeliciteerd!
Wanneer is jullie overdracht?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:01

x_tico schreef:
Wij hebben vandaag ook akkoord gehad van de hypotheek! Mega blij :D :D

Gefeliciteerd!!

@Karuna weet je zeker dat verkopers zo soepel zijn? Wij kregen max 2 weken uitstel.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:32

Dankjewel! Overdracht stond eerst op 1 Juni, dat hadden we gedaan omdat we nog niet precies wisten wanneer we de overdracht wilden. Maar het wordt nu zodra alles geregeld is met de notaris enz :).

Iemand een idee hoelang dit ongeveer duurt?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:09

x_tico schreef:
Dankjewel! Overdracht stond eerst op 1 Juni, dat hadden we gedaan omdat we nog niet precies wisten wanneer we de overdracht wilden. Maar het wordt nu zodra alles geregeld is met de notaris enz :).

Iemand een idee hoelang dit ongeveer duurt?

Het kan binnen 2 weken.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:44

Overdracht ligt toch ook aan wanneer de verkoper er uit wil en kan
Een notaris is vrij te kiezen dus vast wel iemand die op kort termijn kan?

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:48

We hebben de notaris al gekozen! Het huis staat leeg dus we hoeven geen rekening te houden met de bewoners. Eigenaren willen ook zsm passeren :)

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:36

Ik ben aan het kijken om een huis + schuren + land te kopen (totaal 1.7h). Gebouwen hebben allemaal bestemming "Wonen". Het land is "Agrarisch"

Heb nou van de gemeente gehoord dat ik maximaal 2(!) paarden mag houden, en geen kamers mag verhuren. Ze verwijzen mij naar het bestemmings plan - maar daar staan deze regels dus niet in. In tegendeel, er staat bij dat bestemming "Wonen" een beroep/bedrijf aand huis mogelijk is en dat kleinschalig "logeren" mag.

Dus ik snap hun reactie niet. Zijn ze bang om teveel toe te geven op papier (correspondendie is via email)? Vinden julie die bestemmingsplannen ook zo vaag of ben ik een beetje simpel :o?

Ik krijg het gevoel dat het paardenhouden vaak in de grijze zone valt en dat je eigelijk nooit weet wat nou precies mag.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 23:39

Ik zag het al op fb x_tico. Gefeliciteerd!

Hier zowaar ook weer een keer schot in de zaak. Vorige week op vakantie weer even gesprek gehad hoe nu verder.. Eigenlijk was vooral de conclusie dat we beide gefrustreerd raken van het feit dat we niets leuks kunnen vinden maar allebei toch eigenlijk graag actief verder willen kijken.
Prompt kwamen we vandaag een heel tof nieuwbouwproject tegen. Was ff heel rap kijken want morgen gaat het in de verkoop. We hebben besloten ons er op in te schrijven en hopelijk een optie te nemen. Zal nog even puzzelen worden maar het is wel precies wat we willen.
Even duimen dat we het dit keer wel rond kunnen krijgen allemaal (hebben een niet-standaard financiële constructie icm 22w zwangerschap dus het is weer even fingers crossed).

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:13

Allemaal lopende dingen hier, super leuk om te lezen!

Wij zijn aan het wachten op een loonstrook van mn vriend dan kan alles door naar de bank. Vandaag is de bouwkundige keuring van het huis, super spannend!

Skyka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:55

Ik meld me hier ook.
Aanstaande woensdag worden de foto's gemaakt van onze woning. Dan hup op Funda en nog meedoen met de open huizen dag van 1 april.

Iemand nog do's of juist dont's bij het maken van de foto's?

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:56

Vooral zorgen dat je huis "leeg" is.
Zo min mogelijk tirelantijntjes en goed de ruimte laten zien!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:08

En een beetje netjes. Genoeg huizen gezien waar nog heel veel rommel lag of het behang van de muren kwam etc. Alles opruimen en zoveel mogelijk losse prullaria weg halen. (Bv een douche met 20 flessen douchespul ziet er niet echt netjes uit).

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:24

Dat laatste vooral. Kussentjes op de bank, vazen in de vensterbank, alles prima. Pas alleen op met pimpelpaars dingen of andere items die heel smaakgebonden zijn.

Maar ruim vooral op, een rommelig huis lijkt kleiner.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 19:14

Ik ga mee met de rest, vind die foto's van huizen waar allerlei prullaria staat echt irritant..

Wij hebben vanmorgen de bouwtechnische keuring gehad en beetje gemengde gevoelens erover. De kozijnen zijn namelijk nog van hout en moeten op termijn vervangen gaan worden. Dat is echt heel erg duur. Dus moeten nu gaan nadenken of we het hiervoor gaan laten schieten of ervoor gaan sparen en het dan in gedeeltes laten doen. Moeilijk moeilijk.. zijn helemaal verliefd op t huis.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 19:18

Zijn ze nu al slecht dan of geen dubbelglas?
Kozijnen van hout is toch geen reden om ze te vervangen?

Op welk termijn zou dat dan moeten?

Is er nog wat met de prijs te doen nav deze bevindingen?

Skyka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 19:24

Bedankt voor de tips. We zijn inderdaad druk bezig met opruimen...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 19:28

Zijn ze ook daadwerkelijk slecht ?
En op termijn... wat voor termijn?
Op termijn kan volgend jaar zijn, maar ook over tien jaar natuurlijk

Hier ook nog houten kozijnen, maar wel dubbel glas en als we ze bijhouden qua verf dan kunnen ze echt nog wel even mee

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 00:56

Mag ik hier ff spuien? -voor iedereen die geen zin heeft: skip en negeer de rest van deze post-

Het praten over wat ons droomhuis zou kunnen zijn gaat bij ons steeds stroever helaas... Vanavond wel weer wat losgepeuterd gekregen. Vriendlief ziet mijn ouderlijk huis als starterswoning -ik zie dit, omdat ik er bijna mijn hele leven heb gewoond als best wel ruim huis-. En hij wil dus minimaal met hetzelfde beginnen...
Ik wil wel iets kleinere en knussers, maar blijkbaar is dat dus echt 'enorm klein'.
Mijn vriend voelt zich snel opgesloten en ruimte in een huis staat voor hem gelijk aan vrijheid.

Dit heb ik dus losgepeuterd en daarna waren we allebei vet chagrijnig. Ik omdat ik alles los moet peuteren, meneer omdat ik dat peuter. Naar zijn idee zitten we volledig op één lijn wat betreft huizen. Dat bleek vanavond.. not.

Ik voel me echt super rot tegenover hem dat ik hem elke keer weer vragen stel en dingen voor zijn neus schuif etc. En ook dat ik gewoon nog niet mee kan in zijn toekomstplannen. Ik wilde liever iets huren, omdat ik eigenlijk niet zo toe ben aan kopen. Overstag gegaan vanwege de idioot hoge huurprijzen, maar ik voel me echt niet comfortabel nog bij het kopen van een groot huis. Maar ja, hij voelt zich heel rot bij een klein huis... Ik weet niet zo goed hoe we hier dan uit gaan komen.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over notarissen, hypotheken etc etc

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 07:50

ik denk dat de vraag vooral is of jullie een groter huis kunnen financieren!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:23

Eerste stap is denk ik samen naar een financiële adviseur die kan alles wat tastbaarder maken qua kosten
Dan hebben jullie beide een beter beeld van wat je kán kopen en hoeveel dat maandelijks kost

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:55

Dankjewel voor jullie reacties. Het ding is dus dat hij voor een starter een monsterlijk salaris heeft en 50.000 geschonken krijgt van zijn pa. Daarmee komen we op een budget van 2 ton, met evt mogelijkheid om voor dat ene hele leuke huis nog wat bij te lenen bij zijn pa.

Hier in de omgeving kun je met 2 ton een ruime tussenwoning in het centrum van een leuk dorp kopen. Doe is dan compleet instapklaar. Als je wat meer naar de rand trekt of voor lief neemt dat je ff een vloertje moet leggen en onkruid moet worden, koop je er een hoekwoning of kleinere 2 onder 1 kap mee.

Het budget is er dus wel en mijn vriend haalt daar het liefst maximaal alles uit. Ik wordt er een beetje bang van en zou liever maar 1-1,5 ton uitgeven voor een lief knus huisje waarin we lekker kunnen sparen voor iets groters zodra we kinderen willen/hebben.