Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lucifertje

Berichten: 5618
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:59

Lietje_1991 schreef:
Ik zou vragen of de oplevering van je huidige huis verschoven zou kunnen worden. Niet geschoten is altijd mis

Dat gaat helaas niet.

Kirstenn schreef:
Kunnen de katten niet tijdelijk naar pension of familie, en jullie in vakantiepark? Lastige situatie!

Familie moet ik overleggen. Zus zit ook middenin een verhuizing, vader is allergisch, schoonbroer heeft zelf katten en schoonmoeder is vaak weg. Pension zou een optie zijn.

Phonix
Berichten: 1148
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:12

Zou de katten niet in de garage kunnen gaan? Als het alleen maar gaat om een paar weken denk ik dat dat te doen is toch? Wel jammer zeg!

Bij ons staat nu de eerste muren. Hoe veel van de voren heb jullie de badkamer meubels besteld?

upendo

Berichten: 22331
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:20

Lastig zeg, 18m2 is wel heel klein voor 2 volwassenen en 3 katten, het kan wel, maar heb je geen mogelijkheid om een caravan te huren/gratis op te halen? Dan kun je iig apart slapen en heb je iets meer leefruimte in de achtertuin.

Wij hebben de badkamer al uitgezocht, bij ons moet de bouw nog starten. Badkamer moest uitgezocht zijn voor het sluiten van de ruwbouwopties in verband met het leidingplan.

lucifertje

Berichten: 5618
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:30

upendo schreef:
Lastig zeg, 18m2 is wel heel klein voor 2 volwassenen en 3 katten, het kan wel, maar heb je geen mogelijkheid om een caravan te huren/gratis op te halen? Dan kun je iig apart slapen en heb je iets meer leefruimte in de achtertuin.

Wij hebben de badkamer al uitgezocht, bij ons moet de bouw nog starten. Badkamer moest uitgezocht zijn voor het sluiten van de ruwbouwopties in verband met het leidingplan.


Dat is zeker een mogelijkheid als de woning opgeleverd wordt in maart. Zolang de woning niet opgeleverd is kan je er ook geen gebruik van maken.

Thatgrumpyh schreef:
Zou de katten niet in de garage kunnen gaan? Als het alleen maar gaat om een paar weken denk ik dat dat te doen is toch? Wel jammer zeg!

Bij ons staat nu de eerste muren. Hoe veel van de voren heb jullie de badkamer meubels besteld?


Dat weet ik dus niet.. Ze hebben nu een heel huis tot hun beschikking en als ze elkaar zat zijn kunnen ze ieder hun eigen weg gaan.

De badkamer is in juli 2018 besteld.

upendo

Berichten: 22331
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 22:25

Ja of een huisje huren op een vakantiepark eventueel. Zit je alleen wel met de katten denk ik.

Nanna

Berichten: 1036
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 22:49

Ik zou denk ik ook vakantie huisje huren en katten naar de pension brengen. Dat is ook een beetje mijn back-up plan voor in het geval het heel raar gaat lopen straks. Maar wij hebben voor de zekerheid de overdracht van ons appartement op 1 mei staan zodat de kans enorm klein is dat het nodig is. Wij krijgen nu waarschijnlijk eind januari de sleutel, dus we hebben tijd zat en kunnen overdracht van ons appartement mogelijk zelfs nog wat vervroegen.

lucifertje

Berichten: 5618
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 23:02

Katten zijn geregeld! Ze mogen bij mijn ouders in de praktijk logeren. Die is aan huis, groot genoeg met 3 aparte kamers en dan heeft mijn vader er ook geen last van. Zo wordt het gelukkig wel wat makkelijker om voor ons wat te vinden.
@nanna: die van ons zou idd ook januari opgeleverd gaan worden. Er is nog niks zeker maar bereid me maar goed voor. We kregen voor ons huis nu ook zo'n goed bod wat we niet wilde laten lopen. Het is een risico en ik weet niet of ik dit ooit weer zo zou doen.

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 23:04

Ik heb een jaar in een unit gewoond van 2 bij 6 met vriend en klein hondje dus dat gaat voor 3 weken wel lukken hoor :P soort camperen of kramperen :’) in je eigen huis.

lucifertje

Berichten: 5618
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 00:06

BertBaley schreef:
Ik heb een jaar in een unit gewoond van 2 bij 6 met vriend en klein hondje dus dat gaat voor 3 weken wel lukken hoor :P soort camperen of kramperen :’) in je eigen huis.


Dat is krap! Het zal ook wel zeker te doen zijn en gelukkig is het maar voor een paar weken. Het is alleen in het aller ergste doemscenario dat als het huis niet opgeleverd wordt. Dan kunnen we ook niet in de tuin of oprit terecht.

_Nelleke_

Berichten: 8072
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 07:15

Wij wonen nu vanaf mei in een unit van 8x6 met 2 volwassen personen, 2 honden en 1 kat. Kan prima.

upendo

Berichten: 22331
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:54

_Nelleke_ schreef:
Wij wonen nu vanaf mei in een unit van 8x6 met 2 volwassen personen, 2 honden en 1 kat. Kan prima.

Maar dat gaat om behoorlijk andere afmetingen.. Bijna 3 keer groter..

Nanna

Berichten: 1036
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:10

@Lucifertje wat zuur dat de oplevering ineens 2 maanden later lijkt te gaan worden dan dat ze eerder hebben aangegeven. Dat maakt het wel wat ingewikkelder. Maar fijn dat de katten straks in ieder geval ergens terecht kunnen! Zelf ben je wat flexibeler. Je zou ook nog kunnen rondvragen of je vrienden of familie in de buurt hebt die toevallig die periode op vakantie zijn zodat je in hun huis kunt logeren. Dat hebben vrienden van mij gedaan toen ze nog niet in hun nieuwbouwhuis konden.

lucifertje

Berichten: 5618
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 13:45

Nanna schreef:
@Lucifertje wat zuur dat de oplevering ineens 2 maanden later lijkt te gaan worden dan dat ze eerder hebben aangegeven. Dat maakt het wel wat ingewikkelder. Maar fijn dat de katten straks in ieder geval ergens terecht kunnen! Zelf ben je wat flexibeler. Je zou ook nog kunnen rondvragen of je vrienden of familie in de buurt hebt die toevallig die periode op vakantie zijn zodat je in hun huis kunt logeren. Dat hebben vrienden van mij gedaan toen ze nog niet in hun nieuwbouwhuis konden.


Idd mega zuur, zolang we er maar voor 31 maart in kunnen is er geen probleem. We overleven met zn 2tjes wel in de garage. Ik zat alleen behoorlijk met mijn katten in mn maag. Gelukkig is dat probleem ook verholpen.

upendo schreef:
_Nelleke_ schreef:
Wij wonen nu vanaf mei in een unit van 8x6 met 2 volwassen personen, 2 honden en 1 kat. Kan prima.

Maar dat gaat om behoorlijk andere afmetingen.. Bijna 3 keer groter..


Een garage van 3x6 is niet te vergelijken idd. Neem niet weg dat zo'n unit een goed idee is. Loop er alleen tegen aan dat er een minimale huurperiode van 3 maanden geldt.

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 16:40

Morgen voorinspectie! Hebben jullie nog tips?

upendo

Berichten: 22331
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 16:45

Komt er een mannetje mee voor een opleverkeuring?

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 17:24

Nee. Heb volgende week de echte oplevering en dan kom er een vriendinnetje mee. Haar vader is aannemer en zij heeft (mede) daardoor ook een vrij kritisch oog.

Het gaat ook om een appartement, imo iets minder spannend dan een heel huis.

upendo

Berichten: 22331
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 17:54

Voor die 250 euro zou ik het niet laten, wat dat betreft zou dat mijn advies zijn. :)

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 18:28

Schijnt dat ze van eigen huis altijd wel wat vinden en heel kritisch kijken. Ik zou 't ook niet zelf doen, als je later nog iets tegenkomt heb je geen poot om op te staan.

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 19:12

Hm, eigen huis hoorde ik juist wisselende verhalen over.

lucifertje

Berichten: 5618
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 18:21

Tiggs schreef:
Morgen voorinspectie! Hebben jullie nog tips?


En hoe was het?

Samantha073
Berichten: 55
Geregistreerd: 04-08-09

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:57

Hallo allemaal,

Vanmiddag ingeschreven voor een nieuwbouwwoning, volgende week horen we of we een optie hebben. Spannend!!

upendo

Berichten: 22331
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:26

Spannend Samantha! Voor wat voor woning hebben jullie je ingeschreven?

Wij zijn net even langs het bouwterrein gereden, de rij die voor ons project is verkocht gaat hard qua bouw! Ze zijn ongeveer 2 maanden geleden begonnen met de bouw, de dakpannen liggen er al bij de helft op en volgens mij beginnen ze daarna met metselen, de stenen lagen al klaar. Geeft goede hoop voor de bouwsnelheid van onze rij! :D

BETUWE
Berichten: 734
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:38

Wij zijn ook aan het wachten op onze nieuwbouw woning. Ze gaan halverwege december ‘beginnen’ als de omgevings vergunning onherroepelijk is. Ze zijn al wel begonnen met de huizen uitgraven in de grond. Ze verwachten om in het derde kwartaal van 2020 op te leveren.

De keuken hebben wij uitgezocht en ook al gekocht op afroep. Voor de badkamer hebben wij vandaag een gesprek staan. Wij merken wel heel veel prijs verschil bij de leverancier die uit gekozen is door de aannemer en onafhankelijke leveranciers. Bij een onafhankelijke was de keuken 2500 euro goedkoper en veel mooier afgewerkt.

Hebben jullie allemaal jullie badkamer gekocht bij de leverancier die uit gekozen is door de aannemer? Zo nee hoe hebben jullie dat gedaan in verband het het woning borg certificaat

Voor ons is het ons eerste huis en de eerste keer samen wonen. Dus wij hebben helemaal nog geen ervaring. Wel liggen we gelukkig erg op een lijn waardoor de keuken uitzoeken erg gemakkelijk was.

upendo

Berichten: 22331
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:58

Wij hebben de badkamer en keuken wel bij de samenwerkende keuken- en badkamerboer uitgezocht. In verhouding met de offertes bij externen die we hebben opgevraagd was het vergelijkbaar en bij dit bedrijf kregen we ook nog een paar duizend euro korting vanwege een kortingscheque.

We voelden ons hier ook serieus genomen, wij zien er nog best wel jong uit (27 en 30 maar standaard wordt ons ID nog gevraagd in de supermarkt :') ) dus veel verkopers zagen ons niet staan. Dan kopen we daar dus bij voorbaat niks.

BETUWE
Berichten: 734
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:39

Ik ben 22 en mijn vriend is 24 dus wij zijn ook nog erg jong.

Wij voelde ons juist serieuzer genomen bij het bedrijf waar we nu onze keuken gekocht hebben als bij het bedrijf waar we een stelpost hebben voor de badkamer.