[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:51

@SB: die in Epe is ook erg gaaf :j Maar jullie droomhuis ook hoor, ik snap heel goed waarom je die zo graag zou willen hebben :j
Helemaal irritant als het dan "maar" een zomerhuisje zou worden van iemand :(
@joolien: stookkosten maken niet zoveel uit bij hoge plafonds :n (tenminste in onze huidige woning merk ik geen verschil tussen de ruimtes met hoge plafonds en de ruimtes met lage plafonds) zeker niet als het goed geïsoleerd is, waar je bij zo'n huis toch wel vanuit mag gaan lijkt me...

_Nelleke_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 17:54

@ Joolien, jammer dat het 175km van m'n werk vandaan zit. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:59

_Nelleke_ schreef:
@ Joolien, jammer dat het 175km van m'n werk vandaan zit. :')

Ah valt wel mee toch! :)) :')

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:01

Joolien schreef:
Ik zie geen problemen hoor, nergens niet zeg maar. Gewoon hup, kopen. Hoef ik niet over na te denken :P
Enige nadeel lijkt me het huis warm houden met zo'n hoog plafond .

Het grootste nadeel is dat het in EPE is. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:02

Symbeami schreef:
Joolien schreef:
Ik zie geen problemen hoor, nergens niet zeg maar. Gewoon hup, kopen. Hoef ik niet over na te denken :P
Enige nadeel lijkt me het huis warm houden met zo'n hoog plafond .

Het grootste nadeel is dat het in EPE is. :D

Ohhh _O-

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:03

Zo erg is dat niet hoor ;)

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:04

Ah Epe is leuk toch! Kun je mooi rijden hoor! Ik heb een hoop gemist, 6 pagina's ofzo, was het nog wat geworden met die kijkers Symbeami?

Hier even een update over ons huizencircus: Onze kopers hebben de financieringsperiode met 2 weken opgerekt. Wel kreeg ik deze week een brief van de notaris dat de bankgarantie is ontvangen. Betekent dat dat ze het inmiddels rond hebben?

Wij wachten nog op onze eigen financiering-goedkeuring. Niet goed voor de zenuwen allemaal. Ik ben al zo'n stresskip :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:10

Wie heeft de bankgarantie en/of waarborgsom weleens laten vervallen? Wij vinden het namelijk onnozel om 10% te storten terwijl aan een handtekening net zoveel rechten kunnen worden ontleent.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:17

Hey Hamont :wave: spannende tijden hè? Het zal wel goed komen allemaal.

Ik denk dat ik overal wel kan wonen, maar mijn vriend is niet zo weg van Epe. Plus dat de verbinding met Deventer ietsje onhandiger is. Al zit je vanaf daar zo op de snelweg, via de snelweg is het ruim 30km naar Deventer en anders moet hij met het pontje. Kost hem aardig wat meer tijd om bij zijn werk te komen.
Dus daarom blijven we liever aan deze kant van de IJssel.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:22

Oh die kijkers, nee Hamont dat waren 2 potten, dus pottenkijkers zeg maar. Ze hadden niets met paarden en waren ook ongeïnteresseerd geweest. De makelaar had ze uit fatsoen het huis maar laten zien.
Andere kijkers van maandag waren nog voordat ze een voet binnen gezet hadden begonnen over de prijs. Makelaar vond dat maar rare mensen. Dus nee niets.
Wij lopen er over te denken om huis + weiland voor een vanaf prijs aan te bieden zodat we wat beter in de doelgroep passende kijkers krijgen.
Vrouw die in oktober met de open huizen dag enthousiast was, is zaterdag met haar partner even langs geweest. Haar partner was er toen nog niet aan toe om hun eigen huis te verkopen, maar ze wilden het nu wel in de verkoop doen. Die vrouw is nog steeds erg enthousiast over ons huis en wil het volgens mij echt wel kopen. Maar ja, voordat zij hun huis -geschikt voor dubbele bewoning- verkocht hebben?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:57

Gaaf huisje Symbeami, alleen de keuken vond ik ook wat minder. 2de huisje is ook erg mooi. :j
Zou willen dat die prijzen er ook hier waren, maar voor zoiets hier kun je er nog wel een paar ton bij op tellen. Zoiets zochten wij eigenlijk ook.

Hier zijn we nu officieel dakloos. Vanmorgen de handtekening gezet. Makelaar heeft zijn eerste ronde door het huis ook gemaakt met andere mensen dan wij. :') Heeft zijn geld wel heel makkelijk verdient, geen enkele bezichtiging of iets hoeven doen.

Zelf zijn we nog niet overgehuisd, dit staat voor vrijdag op de agenda. En dan hopen dat we de sleutel van ons eigen nieuwe huisje eerder kunnen krijgen, daar kijken we wel naar uit.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:48

Die keuken van het huis in Holten vind ik wel mooi. Ik zeg: 'niets meer aan doen' :D
Maar je weet inmiddels welke keuken ik niets vind. (en inderdaad die badkamer is het ook niet, maar ach, kleinigheidje als je ziet wat je er verder bij krijgt daar)

Yeah, TV makelaar mission impossible op TV. Heerlijk programma vind ik dat en soms doe ik er zelfs nog eens ideeën op.

Uhm dakloos op papier toch Neonlight?

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:49

Ik ben ook aan het kijken :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:54

ik ga hier van de week even op onderzoek uit naar het huis in het dorp wat op zich net niet handig is, er is 1 dingetje wat dat huis echt hele erg tof zou kunnen maken, maar dan moet ik er achter komen van wie de loze oprit die langs het perceel loopt is :+ makelaar heeft geen idee, weinig behulpzaam ook, maar goed, das oud nieuws :roll:
dus ga maar eens bij de buren aanbellen en een eigen buurtonderzoekje doen
ik vermoed dat het van het bedrijf is wat achter het huis ligt, maar die gebruiken het niet, die hebben een eigen inrit in de straat aan de andere kant ...maar goed, detective spelen dus :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:39

Inderdaad op papier dakloos. :j

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:56

Owwww Sym ik ben ook verliefd op je droomhuis <3 Ik hou ook echt van die karaktervolle huizen, dan vind ik zo'n keuken er juist ook wel in passen. Maar wat dat betreft ben ik ook niet erg meningvast want vind bv. de strakke keukens & badkamers die je nu ziet ook heel erg mooi. Dus hink beetje op twee gedachten :+ Het moet bij het huis passen, dat is eigenlijk het belangrijkste. Een landelijke uitstraling in een nieuwbouwrijtjeshuis is ook niks... Vind bv. die nieuwbouw-jaren 30 woningen vaak ook best gaaf, maar die missen ook een stukje karakter... Helaas is karakter hier in de buurt óf onbetaalbaar, óf gelijk zo karaktervol dat je alles kunt gaan aanpakken :+

Toch een stap Neon! Hebben jullie het huis dus verkocht zonder makelaarsbezichtigingen als ik het goed begrijp? Zelf de bezichtiging gedaan van de daadwerkelijke kopers?

Sonja jammer dat de makelaar niet zo behulpzaam is, maar idd, buurtonderzoekje kan ook wel helpen! En de gemeente bellen?

misshester

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:04

Selka schreef:
Wie heeft de bankgarantie en/of waarborgsom weleens laten vervallen? Wij vinden het namelijk onnozel om 10% te storten terwijl aan een handtekening net zoveel rechten kunnen worden ontleent.

Wij hebben een huis gekocht zonder bankgarantie te hoeven geven. Maar waarom we dit niet hoefden weet ik niet precies, het kan zijn omdat er bij ons tussen het tekenen van het koopcontract en de overdracht maar twee maanden zit.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:17

Haha verwarring over mijn 'droomhuis' :D Dat huis dat ik hier liet zien vind ik heel erg mooi, maar is vanwege de ligging net niet mijn droomhuis.
Maar die keuken vind ik wel prachtig.
Mijn droomhuis heeft een keuken met oranje kast deurtjes en een rvs aanrechtblad. :n Mijn droomhuis heeft ook niet zo'n ontzettend mooie badkamer.

Jammer van zo'n makelaar Sonja, maar inderdaad dan moet je zelf maar even op onderzoek uit gaan.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:18

Dat oranje vond ik ook apart, maar kun je schilderen ;)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:21

Schilderen of van dat folie erover, er zijn wel oplossingen voor. Maar als we het al kunnen kopen dan moeten we niet al te veel meer hoeven klussen. Er moet ook nog een paardenstal bij komen, want die is daar niet.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:22

Oh oeps :+ Mag ik dan pb met het droomhuis Sym? O:)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:22

Makelaar zou ht vast kunnen yitzoeken. Maar dan moet ik hem gelijk als aankoop makelaar nemen en daar gaan we dus niet aan beginnen... Ga gewoon even bij de buren aanbellen van dat huis en daarna gok ik dat bedrijf wat er achter zit. ( verder geen bedrijvigheid daar, is een elektra installatie bedrijf dinges dus vooral parkeren etc en magazijn/kantoor) en een winkel maar dat is aklemaal toegankelijk vanaf de straat aan de andere kant.
Ik denk dat ht daar bij hoort maar dat is een gokje, buren zien er uit alsof ze er al even wonen en het is een klein dorp(750 inwoners) dus ik ga er een beetje van uit dat die best op de hoogte gaan zijn ;)

Sym , paar dorpen verderop staat er ook een leuk huis te koop , helaas te weinig grond, maar die heeft ook een knaloranje keuken met rvs blad en alle sanitair is groen, gewoon zo laten en roepen dat het retro is :')

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:30

Haha groen sanitair....ja dat was ook zo'n periode, van dat vieze groen. In ons vorige huis hadden wij ook zo'n groen bad.

Het huis is als tweede huis gebruikt, dus die mensen zullen niet zoveel eisen aan de keuken gesteld hebben. En als het maar functioneel is. Verder is dat huis echt heel erg goed onderhouden en kunnen we er zo in.

In een dorp van 750 inwoners weten ze dat soort dingen zeker wel. :) Dus inderdaad makkelijk zelf even een buurt onderzoekje te doen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 08:41

_Nelleke_ schreef:
Joolien schreef:
Omg, sommige prijzen hier zijn echt lachwekkend, wat een fantastisch huis voor een giller van een prijs :oo :oo :oo
http://www.funda.nl/koop/tubbergen/huis ... elduil-10/

Dat is PRE-CIES de prijs van mijn huidige hypotheek. :')

Zit ik dan in m'n rijtjeshuis. :+

Ik vind het een prachtig huis, mooi ingericht ook :o
Wel een bizarre prijs, in de regio waar ik vandaan kom (net boven Rotterdam), kosten zulke huizen echt wel een miljoen :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:08

Hm..
Wou net het biedingsformulier bij de makelaar door de brievenbus doen.
Zit er gewoon nergens een brievenbus..
Nu maar kijken of ik het red om vanmiddag binnen openings tijd langs te brengen