Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 14:58

De ene medewerker bij de Etos zei dat het kon; 34,- voor 6 pakken papers, 2x head en Shoulders, 1x intuition scheermesjes en 2x wella.
Later nog ambi pur willen kopen maar een andere medewerkster zei dat het niet mocht, actie op actie. Je foto laten zien Alwiene maar zij pakte de achterkant van de papier erbij en bleef erbij dat het niet mocht.
Ze zou het wel na gaan vragen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 15:08

vreemd C-arola, ik heb de bon nog, misschien heb je er wat aan als ik het inscan en naar je opstuur?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 15:35

Ik heb het laten zien + datum genoemd maar ze bleef erbij dat het niet mocht omdat dit op de achterkant van de papier stond.
Dit heb ik eerder ook al een keer bij de Kruidvat gehoord, daar pakt de korting van de LIHL bon ook niet op een korting in de winkel.
Gelukkig heb ik de grootste gedeelte wel met 2x korting kunnen krijgen bij een andere medewerkster. Die vroeg aan medewerkster 3 of korting mocht en zij zei dat het wel mocht.
Allemaal bij 1 filiaal, communicatie mag daar ook wat beter gaan :=

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:29

Tjonge, ben benieuwd waar jij geweest bent! Belachelijk dat ze het zelfs met de foto niet wilde doen, want ze MOETEN gewoon, beleid van het hoofdkantoor. Er STAAT zelfs in die foto dat er idd op de bonnen staat dat het niet mag, maar dat zij het toch doen. Wat een irritante medewerker heb jij getroffen zeg!

Ben vandaag zelf nog op Holtebroek geweest, daar hadden ze namelijk de vaatwastabs, en die waren na aftrek bon nog maar 50 cent. Heb 6 zakken gehaald + gratis Head en Shoulders en was geen enkel probleem.

Overigens is Etos in principe de enige met dit beleid. AH accepteert het wel, maar daar kan je per transactie maar 1 dezelfde bon inleveren. Dus meerdere bonnen mag, korting op korting ook (voor zover nu bekend, heb het zelf nog niet geprobeerd en een enkel filiaal schijnt moeilijk te doen, maar meeste niet). Maar je kan dus niet bijvoorbeeld 2 ariel vloeibaar kopen en dan 2 bonnen inleveren erop. Allemaal verschillende bonnen mag dan weer wel.

Kruidvat is keihard, die doen het absoluut niet. Coop is het me van de week 1 keer wel gelukt, tweede keer trof ik een medewerker die het absoluut niet wilde doen korting op korting. Ik weet dat het mensen elders in het land soms wel en soms niet lukt, dus kwestie van mazzel hebben denk ik...

Jumbo doet het helemaal niet, korting op korting, hun computer scant wel, maar telt er ook vrolijk weer een bedrag bij op :=

Gelukkig maar dat je de grote hoeveelheid al binnen had dan!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:34

Was in de aa-landen, vrouw deed een keer eerder ook al erg moeilijk. Die vaatwastabs wilde ik ook ophalen maar was ik vergeten.
Gratis h&s? Ik moest 3,50 voor 2 betalen maar kreeg wel 7,50 bloemenbon. Heb nu 4 van die bonnen :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:15

Ik had meerdere boekjes. H&S geeft 3 euro korting, waren 2 voor 6 euro, dus heb 2 bonnen ingeleverd en dan is ie gratis :D 3,50 voor 2 is wel vreemd, misschien door de Wella ofzo, want bon was voor 3 euro korting, niet 2,50 :)

Aa-landen ben ik zelf niet geweest, vind ze daar meestal niet zo aardig dus die heb ik maar niet gekozen. Diezerpoort zijn ze geweldig, Zuid deed het na de nodige uitleg (was ook de meest heftige aankoop daar want de korting was hoger dan de prijs van het scheermesje) en Holtenbroek was super vriendelijk en probleemloos vandaag. Maar als ik het zo hoor ga ik een volgende keer dus maar niet naar de Aa-landen inderdaad. Wel balen voor jou dat ze zo moeilijk deden zeg. Vaatwassertabs had ik trouwens op de Aa-landen ook niet gevonden.

De allereerste keer was ik vergeten om bloemenbonnen te vragen, maar alle keren daarna wel gevraagd en gekregen dus heb nu voor 40 euro bonnen. Nu niet vergeten om ze aan te vragen op internet.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:20

Was in de war met Wella inderdaad. Ik heb bij de AH een keer een product met korting gekocht en kreeg toen 0,75 cent terug. Cassiere keek toen erg verbaasd. Moest toen meteen aan Extreme Couponing Amerika denken :D
Nadeel van de Diezerpoort is dat het betaald parkeren is en ik er niet vaak kom maar als ze zo geweldig zijn dan ga ik dat zeker overwegen :j

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:27

Hmm ontdek net dat je maximaal 4 van die bloemenkaarten per adres kan aanvragen. Even vragen of ik het naar mijn ouders mag laten sturen, want heb net geteld en heb 7(!!) bonnen :=

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:29

nientje78 schreef:
DebGizmo schreef:
In het kader van bezuinigen op vlees, maandag en dinsdag heeft de c1000 weer vleespakketten voor tien euro

bedankt voor de tip! :)
ga eens kijken wat erin zit.

Ik zag de folder ook, ga maandag ochtend meteen inslaan! :D

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:35

Vandaag bij de lidl, 1 kg wortels voor 39 cent!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:39

Liedje schreef:
Vandaag bij de lidl, 1 kg wortels voor 39 cent!

Ze hebben ze bij de Aldi nu voor dezelfde prijs, mocht die supermarkt dichterbij zitten. ;)

Vind de aanbiedingen de laatste tijd trouwens tegenvallen. Of ligt dat aan mij?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:45

Ik ga vanavond de prei stamppot proberen met roomkaas en kipreepjes die hier laatst werd gegeven!

Bezuinigen afgelopen weekend niet echt gelukt, had mijn verjaardag en heb daar niet echt op bezuinigd :) Wilde gewoon lekkere dingen!!

Het valt mij op dat er hier bij de AH steeds meer in de 35% bak komt te liggen waar ik wat aan heb.. Ontbijtkoek van de AH werd veranderd ofzo, lag alle ontbijtkoek in de 35% bak!!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:45

Chanen ik vond vooral groente weinig in de aanbieding op het moment..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:47

Ik wil toch even inspringen op de lekker in het leven bonnen. Ook bij ons mogen ze ze inleveren en ook hier mogen de klanten ze niet inleveren als de producten in de aanbieding zijn. Wij hebben nooit een bericht ontvangen dat dit wel mag. Er staat namelijk inderdaad letterlijk op de achterkant dat de bonnen niet geldig zijn icm andere acties. Ik vind het dan wel erg vreemd dat ze op hun? website zeggen dat het wel kan. Waar komt dat vandaan? Daar ben ik wel benieuwd naar. Zet het dan niet op de bonnen....

Geld terug met die bonnen is nog nooit gebeurt bij ons. En overigens twee bonnen voor dezelfde actie gebeurt hier ook niet...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:08

Die preistamppot is vast superlekker! Ik maak hem ook vaak, maar dan zonder kip :)

Mijn grootste bezuinigingstip van afgelopen tijd is: eerder opstaan en dus vroeg boodschappen doen. Nu moeten jullie wel weten dat ik echt een HEKEL heb aan vroeg opstaan, maar voor de aanbiedingen is het fantastisch. Bij de Albert Heijn in ieder geval wel. Op heel veel dingen plakken ze een kortingsstickertje, en als je 's avonds komt zijn al die producten dan al meegenomen (behalve het Wolkentoetje Witte Chocola van Dr Oetker, die lust niemand denk ik). Ongeveer 12 uur is trouwens de beste tijd hier, heb ik uitgevonden, want als je helemaal in de ochtend gaat zijn ze vaak nog bezig met plakken en loop je dus aanbiedingen mis. De afgelopen week heb ik niets gekocht zonder dat er 1 of andere aanbieding op zat. Een van de AH's in mijn buurt gaat ook dingen uit het assortiment gooien, waardoor ik een mooie vooorraad van 6 pakken frisdrank in heb kunnen slaan met 35% korting. En het was al AH Basic, dus niet duur. Die ga ik bewaren voor als ik 1 of ander feestje heb :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:13

Sheran schreef:
Een van de AH's in mijn buurt gaat ook dingen uit het assortiment gooien, waardoor ik een mooie vooorraad van 6 pakken frisdrank in heb kunnen slaan met 35% korting. En het was al AH Basic, dus niet duur. Die ga ik bewaren voor als ik 1 of ander feestje heb :)

Dat had ik met euroshopper, zal wel vervangen zijn/worden. In de afprijsstelling stonden een heel aantal euroshopper erwtensoep blikken met 35% sticker, lekker goedkoop dus. Nu gooi ik er zelf altijd weer extra aardappel en spekjes door om het nog vullender te maken zegmaar, met een broodje erbij toch makkelijk voor de lunch/makkelijke avondmaaltijd.

Ik vind het op zich niet tegenvallen qua groentenaanbiedingen hoor, alleen zie je wel dat de aanbiedingen richting de wintergroenten verschuiven, meer stamppotten werk.
Deze week is de prei bij de AH in de aanbieding 29ct per prei, en bij de Digros 79 ct per kilo (4 dikke of 5 smalle), hier staat preistamppot dus ook weer op het menu deze week lol

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:16

Ow ik had de prei zaterdag al meegenomen..

Zo had ik ook vorige week zaterdag een komkommer voor 1.29. Die maandag waren ze 0.39.. Hmmm, toch vaker vantevoren al de folder bekijken, maar meestal krijgen we die pas op zondag.

Ja en stamppot groenten zijn hier niet zo geliefd. Andijvie en hutspot gaat nog, maar boerenkool en zuurkool echt niet!!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:21

Heb je al eens geprobeerd de boerenkool te mengen met blokjes kaas die je laat meesmelten? Of met kruidenkaas?
Zuurkool is best te eten met appels, rozijnen en kaneel :). En eerst even de zuurkool goed uitwassen, dan is hij minder zuur.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:29

Ik vind het allemaal heerlijk hoor alleen vriendlief is wat moeilijk.. Ik zal het eens proberen met boerenkool met kaas of kruidenkaas!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:36

Zaterdags staat de folder van de AH er al op, zondags van de dirk (maar die loopt dan ook van zondag tot zaterdag)

Prei heb ik eigenlijk standaard in de koelkast liggen omdat ik dat veel gebruik maar als het in aanbieding is neem ik wel meer mee, kan ook rustig een ruime week soms meer in de koelkast liggen, gewoon het minder mooie blad eraf halen en de rest is nog prima te eten ... mijn mening.

Gisteren bijv. een halve prei meegesneden. Had smulpannetje (honing mosterd, 25 ct aanbieding bij de xenos... uit de afprijsbak een tijd geleden) met kip, broccoli (aanbieding vorige week), halve prei, halve paprika (zelf ingevroren), handje sperciebonen (euroshopper zak uit vriezer), met rijst, kan daar ruim 3 x van eten en ik eet grote porties, eet er bijv. 150 gr (droge) rijst bij, dat geeft jullie misschien een indicatie van de portie lol

Tomaat door de preistamppot is ook lekker trouwens, maakt het wat frisser

Nadat alle huisgenoten (we wonen hier met zijn 4en) op elkaar aan het wachten waren wie het volgende pak vaatwasserblokjes zal halen (kinderachtig maar toch lol), was ik het zaterdag zat en nam de aanbieding van de dirk maar mee, 4 pakken voor 10 euro.
Kom ik thuis was één van mijn huisgenoten het op hetzelfde tijdstip zat geworden blijkbaar en had dezelfde aanbieding meegenomen >.<
Ik ga ze vandaag maar even terugbrengen want anders hebben we een jaarvoorraad staan.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:23

zap schreef:
Ik wil toch even inspringen op de lekker in het leven bonnen. Ook bij ons mogen ze ze inleveren en ook hier mogen de klanten ze niet inleveren als de producten in de aanbieding zijn. Wij hebben nooit een bericht ontvangen dat dit wel mag. Er staat namelijk inderdaad letterlijk op de achterkant dat de bonnen niet geldig zijn icm andere acties. Ik vind het dan wel erg vreemd dat ze op hun? website zeggen dat het wel kan. Waar komt dat vandaan? Daar ben ik wel benieuwd naar. Zet het dan niet op de bonnen....

Geld terug met die bonnen is nog nooit gebeurt bij ons. En overigens twee bonnen voor dezelfde actie gebeurt hier ook niet...

Je vertelt niet waar je werkt. Maar als jij bij een Etos werkt dan moet je maar eens contact op nemen met het hoofdkantoor want dan ben je nu zéér onklantvriendelijk bezig en tegen de wens van het hoofdkantoor in. Maar...... als jij NIET bij een Etos werkt, maar bij één van de vele andere winkels waar de bonnen ingeleverd kunnen worden dan sta je in je recht om ze te weigeren bovenop andere acties. Als je geen actie op actie accepteert zal geld terug inderdaad niet voor komen. Dat je niet twee dezelfde bonnen accepteert vind ik raar, want je zegt net dat ze toch niet met acties ingeleverd mogen worden. Als de klant de normale prijs (min lihl korting) moet betalen lijkt me dat deze zelf mag bepalen hoevaak deze het artikel wil hebben zolang ze bonnetjes genoeg hebben :)

De regel die op de bonnen staat is standaard, die beschermt de winkels die meedoen, want zou je het er niet op zetten dan moest men overal korting op korting accepteren. Etos heeft er zelf voor gekozen om het wél te doen. Moeten ze zelf weten, klanten worden er gelukkig van, alleen jammer dat het hoofdkantoor het niet altijd even goed naar alle filialen weet te communiceren ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:27

Aahh het is dus een regel van etos! Ik werk niet bij de etos, maar in een supermarkt. Dat verklaart een hoop. Mensen mogen gerust 10 dezelfde bonnen inleveren hoor als ze 10 producten kopen. Maar niet 2 bonnen voor 1 artikel. Staat vaak ook op dat de korting geldt voor 1 artikel.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:42

zap schreef:
Aahh het is dus een regel van etos! Ik werk niet bij de etos, maar in een supermarkt. Dat verklaart een hoop. Mensen mogen gerust 10 dezelfde bonnen inleveren hoor als ze 10 producten kopen. Maar niet 2 bonnen voor 1 artikel. Staat vaak ook op dat de korting geldt voor 1 artikel.

Oh, nee klopt hierop staat ook dat het geldt voor 1 artikel of bij aankoop van 3 ofzo. Is ook overal zo volgens mij. Ik dacht dat je doelde op het feit dat ik bij een 2 voor 6 euro head and shoulders aanbieding wel eens 2 bonnen tegelijk heb ingeleverd. Maar dat is dan wel gewoon 1 bon per artikel :n

Ik weet dat het van de supermarkten verschilt hoe coulant ze ermee om gaan. Per keten en van de ketens die het eigenlijk niet doen kan het ook nog per filiaal of zelfs per medewerker verschillen :=

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:40

Voor wie het gebruikt en de bonnen van LIHL heeft. AH heeft deze week de always maandverband 2+1 gratis. Bij aanpak van 3 pakken kan je ook je LIHL bon inleveren en gaat er dus nog 2,49 extra korting vanaf. Dus dat is wel erg voordelig als je het toch moet hebben :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:53

Bedankt voor de tip.