[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:09

Hoi allen,
Mijn ma heeft een probleem met haar ipad, en ik ben voor haar op zoek naar een oplossing. Tot nu toe kan ik het nergens vinden online, dus ik hoop dat dit jullie misschien bekend voor komt, en dat hier misschien iemand het antwoord weet?

Het probleem: apps updaten werkt niet, zodra je de knop 'bijwerken' aantikt vanuit het update menu in de appstore, dan opent de app, ipv dat de app gaat updaten.

Wie oh wie zou ons kunnen helpen?

Misschien handig om te weten:
Ipad 2, ios 7, garantie is al verlopen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:12

Misschien omdat de updates ingesteld zijn op ios8, maar dat heeft je moeder niet, dus zijn de updates niet mogelijk?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:06

Waarschijnlijk is ze niet ingelogd in de appstore. Moet ze daar inloggen en dan moeten de updates het doen.
Mijn vriend had hetzelfde probleem, maar hij logt altijd uit.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:47

Ik heb hetzelfde probleem maar ben gewoon ingelogd in de app store.. :\

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:01

Misschien dat ik dan tegen die tijd voor de 5s ga ipv de 6... Maar twijfel nog steeds tussen Samsung, heb nu een Samsung telefoon en die had al met een jaar oud problemen, en ik heb sindskort de iPad mini en vind het erg prettig en je hebt leukere hoesjes voor de iPhone :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:44

vooral dat laatste argument vind ik ijzersterk (de leukere hoesjes) _O- _O- _O-

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:18

Even een vraagje: ik heb nu met mijn iphone 5 het probleem dat hij erg snel van de wifi gaat, en dat is sinds de update waardoor hij 4G compatibel is.

Denken jullie dat dit gaat overgaan met iOs 8 te installeren of niet?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:34

Morrie schreef:
vooral dat laatste argument vind ik ijzersterk (de leukere hoesjes) _O- _O- _O-

Ja haha, je hebt veel meer keuze vind ik en ook leukere hoesjes :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:17

Optiwolk schreef:
Even een vraagje: ik heb nu met mijn iphone 5 het probleem dat hij erg snel van de wifi gaat, en dat is sinds de update waardoor hij 4G compatibel is.

Denken jullie dat dit gaat overgaan met iOs 8 te installeren of niet?

Ik had sinds de overgang naar Ios8 problemen met de Wifi thuis. Contact opgenomen met KPN en die hebben de ontvanger op een ander kanaal gezet, nu gaat alles weer probleemloos.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:24

Mag ik jullie mening?
Via de post kreeg ik een aanbieding om m'n abo te verlengen, maar ik twijfel. Op zich is de prijs niet verkeerd, €41,- per maand en dan €29,- bijbetalen voor een iPhone 6. Maar is dat vooruitgang? Ik heb nu een iPhone 5 van nog geen jaar oud, die gaat sowieso in de verkoop dan, maar is het echt de moeite waard om over te stappen naar een 6?
Het abo is voor 2 jaar, zelf zou ik dan eerder voor het nieuwste model kiezen met in gedachten dat idee dat die wat langer meegaat.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:46

Wat betaal je nu? Ik heb zelf een 5s waar ik nog een ruim jaar mee mag doen, en die doet het nog prima. Ik zou het een beetje af laten hangen van wat het je nu extra kost en wat je te besteden hebt.
Op zich vind ik de aanbieding nog niet heel gek. Wat voor abonnement heb je dan? (Belminuten en mb's)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:16

Ik heb nu een SIM Only en een los toestel, dus ik moet altijd meer gaan betalen. Abo zou zijn voor 300 minuten, 100 sms en 1000Mb.
M'n huidige abo is niet genoeg (150 min en 500MB) dus ik was toch al van plan om te upgraden. Als ik dan een losse SIM Only en een los toestel zou kopen, dan ben ik duurder uit dan met de aanbieding.

Maar is die 6 het waard...ten opzichte van mijn huidige 5?
Overstappen naar een andere provider hoeft voor mij niet, Telfort is meer dan prima.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:19

Kreeg ik maar zo'n aanbieding, had het gelijk gedaan :oo !

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:57

Nadia, welke provider heb je? Als het niet T-Mobile is, is het sowieso een aanrader om over te stappen ivm 4G. De iPhone 5 ondersteunt alleen 4G op 1800MHz wat bij Vodafone alleen in de grote steden is (KPN heel mondjesmaat her en der). De 6 ondersteunt net als de 5S ook 4G800, wat KPN, Vodafone en Tele2 grootschalig gebruiken. Zit je bij T-Mobile is er eigenlijk geen reden tot omzetten :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:44

Behalve dan dat T-mobile echt een ongelofelijk verschrikkelijke provider is geworden (pffft, ben echt blij als ik daar weg ben!)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:01

Agh zit nu in Florida, maar nergens is er een iphone 6 te halen. Zit dagelijks op de Apple website te kijken en op istocknow, maar helemaal niets.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:48

CHoiix, ik zit nu bij Telfort en dat bevalt prima. Telfort = KPN toch?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:24

Ik zit al tijden bij T-Mobile en ik vind het prima...

Iemand die al Yosemite op de Mac heeft geïnstalleerd? Ik mis m'n 'bolle' knopjes, maar verder gaat het super soepel. Downloaden, installeren, Apple ID invullen en hij start weer waar ik voor het updaten gebleven was. Zelfde foto die ik aan het bewerken was ervoor, zelfde internetpagina's... Ah, Apple :+:

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 00:47

Alleen jammer dat het updaten van m'n iPhone helemaal mis is gegaan, bijwerken via iTunes wilde hij ook niet dus BATS terug naar de fabrieksinstellingen. Godsgloeiende *********zooi. En ik dacht 'ik doe dat effies' dus ook geen back-up gemaakt vantevoren... Update naar 8 ging prima, maar kleinere update naar 8.1 en de boel loopt gruwelijk vast. :x Ik weet alleen niet meer of ik nou al een back-up had gemaakt van de foto's die ik met m'n telefoon in Amerika heb gemaakt, maar ik vrees er voor.

Nou ja, morgen maar verder prutsen. Nou eerst slapen :=

Half uur verder maar THANK GOD voor automatische iCloud back-up _O_ hallo iPhone met álles er weer op _O_

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:06

OKé, mijn telefoon heeft een heeele rare tik. Ik heb sinds ongeveer een maand een iPhone 5s. Wanneer mijn telefoon lang in de oplader zit, dus sowieso als ik 's ochtends wakker word en de telefoon een nachtje in de oplader zit, maar ook daarnet toen hij een half uurtje erin zat: het touchscreen leeft een eigen leven. Typen wordt moeilijk, hij scrollt, tikt vanalles aan terwijl ik dat allemaal niet doe.

Dit is dus alleen wanneer hij lang in de oplader zit. Herkent iemand dit, en weet iemand een oplossing?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:58

Misschien wordt hij dan te warm? Wordt het toestel warm als je hem langer oplaadt? Heb je hem een maand gleden nieuw gekocht? Dan zou ik er nl even mee teruggaan.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 01:03

Heej hallo.
Als ik een stukje terug lees, zie ik dat Berdien gedoe heeft na de update naar 8.1. Sinds ik de opdate heb gedaan, kan ik mijn foto's niet meer uploaden op facebook of messenger. Heel raar, want alle instellingen zijn goed en toegankelijk..

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:32

Jennifuur schreef:
OKé, mijn telefoon heeft een heeele rare tik. Ik heb sinds ongeveer een maand een iPhone 5s. Wanneer mijn telefoon lang in de oplader zit, dus sowieso als ik 's ochtends wakker word en de telefoon een nachtje in de oplader zit, maar ook daarnet toen hij een half uurtje erin zat: het touchscreen leeft een eigen leven. Typen wordt moeilijk, hij scrollt, tikt vanalles aan terwijl ik dat allemaal niet doe.

Dit is dus alleen wanneer hij lang in de oplader zit. Herkent iemand dit, en weet iemand een oplossing?

Oplader stuk. Dit gebeurt heel vaak met de goedkope noname opladers, maar ook bij originele als ze stuk zijn. Probeer het maar eens met een andere originele oplader, dan zal je er geen last van hebben :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 17:06

Ik heb de telefoon gekocht van een andere particulier die hem een half jaar had! Warm wordt ie echter niet van het opladen.

De oplader is inderdaad wel flink ruk, die heb ik dus erbij gekregen en is sowieso al kapot aan de draad. Zal eens aan een vriendin vragen of ik het eens met die mag proberen. Raar dat een oplader zo invloed kan hebben op het 'gedrag' van je telefoon, zeg!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:21

Dit is dus de reden dat ik geen anders lader wil gebruiken dan de originele. Er zijn voor een paar euro van die leuke gekleurde laders te koop, maar ik ben bang dat m'n telefoon straks raar gaat doen :o