Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 21:05

Picopico schreef:
MarlindeRooz schreef:
Hier 13 in mijn kantoor en 15 in de woonkamer. Terwijl de CV gistermiddag nog een paar uurtjes aan is geweest om het naar 17 te krijgen.

De temperatuur wil ook maar niet stijgen, ook niet met de kachel aan. -O-

Heb je de radiatoren ontlucht en de cv-ketel bijgevuld? Dat wil nog weleens helpen. Als er lucht in de radiator zit wordt die niet goed warm.
Ik wilde dat vandaag doen, maar toen brak de ontluchtingssleutel :')

Hier dit weekend voor het eerst de cv aan gehad. Had bezoek, die kon ik niet in de kou laten zitten :') 7m3 verbruikt nu, om het op 18 graden te krijgen. Ik ben er nu weer blij mee dat mijn huis op het zuidwesten zit. Geen last van noorden- of oostenwind.

Ik hoorde dit weekend dat er bedrijven zijn die de dagtarieven hanteren ipv een vast maandtarief. Die dagtarieven zijn véél lager (€1,16/m3 en €0,25/kwh vandaag bv). Oa de ANWB heeft dit (ja, ik hier was ik ook verbaasd over :') ).
Heeft iemand hier ervaring mee?

Voor gas komt daar nog circa 60 cent aankomsten bij geloof ik.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 21:26

Is hier al een paar keer voorbij gekomen toch? Dat heet dynamisch tarief. Zit zelf bij de ANWB. Tarief voor gas wisselt op dagbasis en tarief voor stroom per uur. Tarieven kan je de dag ervoor en dag zelf inzien. Als je geluk hebt op een winderige zonnige dag krijg je soms zelfs geld toe als je stroom verbruikt. En vaak kan je voor minder dan 10 cent per kwh de wasmachine/vaatwasser/airco aanzetten als je slim plant/veel thuis bent/een timer hebt. Gas schommelde rond 1euro per m3 de afgelopen weken.

Tot nu toe ben ik vele malen goedkoper uit met dit contract. Mijn maandbedrag is nu zelfs lager dan mijn vorige jaarcontract. Als ik was gebleven zou mijn maandbedrag 3 keer zo hoog worden :7 .

verootjoo

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 21:46

Wij gaan per december naar next Energy, die werken ook met dynamisch tarief.
Gas is op dagtarief en elektriciteit uurtarief.
Scheelt 85€ per maand, dus vond het de moeite waard :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:31

vandaag toch 190e gestort gekregen van vandebron, terwijl ze zeiden het op het maandelijkse bedrag in mindering te brengen. Nouja, prima verder :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:35

secricible schreef:
vandaag toch 190e gestort gekregen van vandebron, terwijl ze zeiden het op het maandelijkse bedrag in mindering te brengen. Nouja, prima verder :D

oh das wel beter! Maar gaat je maandbedrag er dan nog af? Ik heb 55 euro gekregen (en dus niet hoeven betalen :) )

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:07

dat neem ik wel aan inderdaad, ik laat op de 25ste afschrijven dus dan maar even in de gaten houden..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:22

Iemand hier bij ANWB?
Ze werken daar met dagprijzen, ik ben zo benieuwd hoe dat gaat wanneer de prijzen even heel erg hoog zijn.

(dat gaat leuk bij mij - ga op 3/12 overstappen van Vandebron naar United Consumers, maar momenteel is de ANWB dus echt een heel stuk goedkoper. Zal ik naar ANWB overstappen? :P )

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:23

Ik overweeg de ANWB ook, het nieuwe voorstel van Innova was €400, ANWB zegt €67,50. Klein verschil dus := .

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:36

secricible schreef:

Bijzonder, wij hebben dan weer alleen het "verschil" overgeschreven gekregen.

Heb jij nog een contract bij ze?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:39

Dees schreef:
Iemand hier bij ANWB?
Ze werken daar met dagprijzen, ik ben zo benieuwd hoe dat gaat wanneer de prijzen even heel erg hoog zijn.

(dat gaat leuk bij mij - ga op 3/12 overstappen van Vandebron naar United Consumers, maar momenteel is de ANWB dus echt een heel stuk goedkoper. Zal ik naar ANWB overstappen? :P )

Yes ik. Waar ik al een poos in dit topic reclame voor maak. Geen commissie, maar ik ben gewoon zo enthousiast :')

Vanaf januari geldt ook daar het prijsplafond en ik heb nog niet echt hele dure prijzen gehad in vergelijking met anderen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:41

Sharani schreef:
Ik overweeg de ANWB ook, het nieuwe voorstel van Innova was €400, ANWB zegt €67,50. Klein verschil dus := .

Blijf alsjeblieft uit de buurt van Innova. Zijn wij ontzettend door bedonderd.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:43

oh echt Mellow? Hoezo? (m'n vader zit bij Innova)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:51

https://nos.nl/artikel/2453255-ook-ener ... -1-januari
Stomme journalisten, volgens mij betalen wij uiteindelijk ook de rekening van de prijsplafond afspraken.
Wat dat betreft zou eigenlijk iedereen naar de ANWB moeten. Ik wacht nog even totdat ik mijn verbruik een beetje beter in kan schatten.

Ben ik de enige die zich zorgen maakt over deze rekening..... Is toch niet normaal dat er per huishouden een paar duizend euro gesubsidieerd wordt.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:54

Kinke schreef:
oh echt Mellow? Hoezo? (m'n vader zit bij Innova)

Aan de telefoon zeggen dat ons maandbedrag te hoog was gezien ons verbruik en ons een nieuw jaarcontract aansmeren en na dat jaar bijna 1000 euro bij moeten betalen omdat het hele verhaaltje van het maandbedrag dus niet klopte.
Wij hadden toen nog een oude meter.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:57

EllyC schreef:
https://nos.nl/artikel/2453255-ook-ener ... -1-januari
Stomme journalisten, volgens mij betalen wij uiteindelijk ook de rekening van de prijsplafond afspraken.
Wat dat betreft zou eigenlijk iedereen naar de ANWB moeten. Ik wacht nog even totdat ik mijn verbruik een beetje beter in kan schatten.

Ben ik de enige die zich zorgen maakt over deze rekening..... Is toch niet normaal dat er per huishouden een paar duizend euro gesubsidieerd wordt.

Hoezo nou weer stomme journalisten? Wat doen die verkeerd? geloof dat je eerder 'stomme politiek' en 'stomme energiebedrijven' bedoelt?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 15:32

ze doen nu net alsof het tarief laag blijft, maar dat is natuurlijk niet het geval.
Iemand krijgt gewoon die rekening en dat vind ik zeker met het kaartje onvoldoende toegelicht. Alleen maar energiebedrijf en minister quoten is in deze wel erg makkelijk.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 15:59

Ik heb geïnformeerd bij de ANWB, maar er kon nu niet overgestapt worden ofzo? Alleen informatie inwinnen en dan kom je op een wachtlijst :') begreep het niet helemaal.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:02

EllyC schreef:
ze doen nu net alsof het tarief laag blijft, maar dat is natuurlijk niet het geval.
Iemand krijgt gewoon die rekening en dat vind ik zeker met het kaartje onvoldoende toegelicht. Alleen maar energiebedrijf en minister quoten is in deze wel erg makkelijk.

Dit staat er letterlijk?

Terwijl de inkoopprijzen van energie de afgelopen maanden flink zijn gedaald blijven de tarieven van de energiemaatschappijen stijgen. Dat blijkt onder meer uit de verhoging van de variabele tarieven die Essent vanmiddag bekendmaakt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:06

Ik ben zondag overgestapt naar anwb. Blijft een gok maar veel erger dan wat nu betalen, zal het niet worden, want dan zouden bijna alle Nederlandse huishoudens failliet gaan. ;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:10

Ik wil hier ook graag even meelezen en een vraag stellen.

Ik snap iets niet helemaal namelijk, als ik op onafhankelijke sites (zoals Independer bij.)uitreken wat mijn maandbedrag zou moeten worden met mijn verbruik met prijsplafond dan kom ik rond de 100,- uit. Wat ook redelijk normaal is voor mijn doen/ huis. Echter zit ik bij Vattenfall en heb een variabel contract en als ik dan mijn maandbedrag uitreken met prijsplafond dan kom ik op e300,- uit! Hoe kan dat?

Dat is nogal een verschilletje...ik wil dus graag overstappen voor 1 januari maar kan nu dus nergens zien wat mijn maandbedrag dan wordt bij andere maatschappijen en met prijsplafond.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:20

Elisa2 schreef:
Ik wil hier ook graag even meelezen en een vraag stellen.

Ik snap iets niet helemaal namelijk, als ik op onafhankelijke sites (zoals Independer bij.)uitreken wat mijn maandbedrag zou moeten worden met mijn verbruik met prijsplafond dan kom ik rond de 100,- uit. Wat ook redelijk normaal is voor mijn doen/ huis. Echter zit ik bij Vattenfall en heb een variabel contract en als ik dan mijn maandbedrag uitreken met prijsplafond dan kom ik op e300,- uit! Hoe kan dat?

Dat is nogal een verschilletje...ik wil dus graag overstappen voor 1 januari maar kan nu dus nergens zien wat mijn maandbedrag dan wordt bij andere maatschappijen en met prijsplafond.

Vattenfall kan nog een berekening laten zien met het prijsplafond. Je kan het wel zelf uitrekenen als je weet wat je het afgelopen jaar hebt verbruikt aan gas en licht. Met een slimme meter is het heel simpel op terug te vinden tot een jaar terug wat je verbruik was per maand, maar ook met een handmatige opname kan je het redelijk voorspellen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:46

Oke dankjewel, ik ga er even naar kijken met mijn jaarverbruik van het afgelopen jaar en iemand die iets beter kan rekenen dan ik.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:49

Mellow schreef:
secricible schreef:

Ja, mijn contract loopt nog tot juli

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:51

[quote="secricible":banketstaaf]
[quote="Mellow":banketstaaf]

[/quote:banketstaaf]

Ja, mijn contract loopt nog tot juli[/quote:banketstaaf]

Nou ja zeg. Haha dat is dan wel heel bijzonder dat wij alleen het verschil hebben gekregen. Even goed in de gaten houden dus...

Had liever gehad dat ze gewoon de 190 storten en het maandbedrag afschrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:52

Wat maakt het nou uit hoe je die 190 euro krijgt, komt op hetzelfde neer hoor :')