Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 18:33

Maar dat is toch niet gek als je een tijd hebt tussen 4 en 9?

Nee picknick komt niet hier in het dorp. Maar ik weet ook niet of deze goedkoper is dan de AH wanneer je goed de bonussen gebruikt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-21 18:46

@JudithO gefeliciteerd. Hoeveel uur werkte je tot nu toe dan?

Ik heb deze maand 32 uur per week ipv 16. Ook fijn :D maar ook wel nodig want erg veel geld uitgegeven afgelopen maand :+ wel weer lekker in de kleding =:)

Sinds ik alleen woon laat ik nooit meer bezorgen, deed het vroeger wel veel toen ik de B&B nog had. Super handig.

@Varekaj wat een gedoe zeg met de energieleverancier.
Heb mijn verwarming hier standaard nu 2 graden lager staan en dan maar met dekentje op de bank en sloffen aan. Scheelt echt, heb vorige maand duidelijk minder verbruikt dan vorig jaar november.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 20:12

Dat is toch gewoon ruim binnen je bezorgmoment? Als ze nu telkens pas om 10u aankakken snap ik het.. maar nu doen ze toch gewoon wat ze moeten doen? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 20:24

Wij hebben de verwarming overdag op 19 graden staan, enkel 's ochtends tussen 7u en 9u en 's avonds tussen 17u en 22u staat ze op 21 graden. En dan staan enkel de 2 radiatoren in de woonkamer aan en die in de badkamer. De rest staat dicht. Omdat we gesloten bebouwing hebben is het vaak heel snel al warm genoeg en houdt dat ook heel lang aan. Dus de verwarming slaat bijster weinig aan, omdat het vaak niet echt enorm afkoelt.

In de zomer staat de basistemperatuur ook overdag constant op 19 graden. We zijn dan allang blij als de temperatuur binnen onder de 21 graden zakt :')

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 20:25

Ik laat via picnic bezorgen, hebben wel kleiner assortiment maar genoeg keuze voor eigenlijk alles wat ik nodig heb.

M’n huis begint nu op te schieten. De zolder is klaar, ik heb m’n nieuwe bureau en stoel al in elkaar gezet dus oogt ook al leuker zo.
Morgen gaat de schilder verder met de eerste verdieping, kan ik na het weekend daar de bureaus en bedden in elkaar gaan zetten. Leuk die Ikea bouwpakketten :')

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 22:25

VanHuisUit schreef:
@JudithO gefeliciteerd. Hoeveel uur werkte je tot nu toe dan?

Ik heb deze maand 32 uur per week ipv 16. Ook fijn :D maar ook wel nodig want erg veel geld uitgegeven afgelopen maand :+ wel weer lekker in de kleding =:)

Sinds ik alleen woon laat ik nooit meer bezorgen, deed het vroeger wel veel toen ik de B&B nog had. Super handig.

@Varekaj wat een gedoe zeg met de energieleverancier.
Heb mijn verwarming hier standaard nu 2 graden lager staan en dan maar met dekentje op de bank en sloffen aan. Scheelt echt, heb vorige maand duidelijk minder verbruikt dan vorig jaar november.

Niet haha. Iets met emigreren, de taal nog niet genoeg beheersen en niet op locatie kunnen werken want ik woon redelijk afgelegen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-21 23:14

Dat is dan wel een hele overgang! Dapper!
@Samantha mooi zo!!

Ik woon in een oud niet zo goed gebouwd appartementencomplex. Vooral de vloer is heeeeeel koud :brr: maar ik heb ook het idee dat het gewoon door de muren waait of zoiets (wel dubbel glas, maar ik zit op een hoek). Als ik het echt lekker wil hebben, zonder kleedjes en dergelijke, stook ik me echt arm...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 00:08

PSvanLot schreef:
Maar dat is toch niet gek als je een tijd hebt tussen 4 en 9?

Nee picknick komt niet hier in het dorp. Maar ik weet ook niet of deze goedkoper is dan de AH wanneer je goed de bonussen gebruikt.

Weet ik en ik heb er ook zelf voor gekozen. Het was toen omdat ik geopereerd was en niet mocht tillen.
Ik ga vanaf volgende maand gewoon zelf weer boodschappen doen. De kattengrind laat ik dan gewoon door picnic bezorgen.
Reisverzekering ga ik ook opzeggen. Scheelt me toch weer een tientje per maand.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 19:05

Mijn broertje haalt boodschappen af bij Jumbo. Nu hij zijn been gebroken heeft doe ik dat voor hem.
Viel je op dat er altijd wel een extraatje bij zit als cadeautje.

Dat is bij AH niet zo of wel?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 19:17

Jawel hoor, dat doet de Ah ook regelmatig.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 19:23

Hoe laat staan jullie meestal op en gaan jullie slapen varekaj?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 20:15

Daar ergerde ik mij juist vaak aan :D Een en al reclame om mij over te halen ook dát te willen voortaan. Bleef vaak ook in de kast staan, want ik ben kieskeurig.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 20:18

Chubby schreef:
Daar ergerde ik mij juist vaak aan :D Een en al reclame om mij over te halen ook dát te willen voortaan. Bleef vaak ook in de kast staan, want ik ben kieskeurig.

Hoe bedoel je?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 20:27

Het is niet vaak een nuttig product, toen ik bestelde niet tenminste. Altijd iets lekkers of iets wat je tot die tijd niet nodig had. Her is ook niet bedoeld als kadootje, maar als marketingtruc :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 20:34

O zo. Nou ik ben niet bevattelijk voor zulke marketingtrucs, maar vind een extraatje wel leuk.

Mijn broertje had bij de bestelling van vorige week smeerkaas. Eet hij niet, wij wel dus heb ik het meegenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 23:33

Je kan bij de ah het gratis product ook afvinken. Als ik er toch niks mee doe, dan doe ik dat.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 23:40

Oja, dat zag ik wel voorbij komen bij het bestellen idd! Ook folders, die hoef ik dan weer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:34

Poes, wij staan meestal rond 7u15 op en gaan slapen rond 22u30-23u. In het weekend is dat later, maar dan springt de verwarming ook pas aan om 9u.
Deze week heb ik een uur lang ons groot schuifraam helemaal open gehad, een lang smal raam ernaast op kiep open en in de keuken het raam ook open gedraaid. En beneden stond die hele tijd de voordeur half open. Ik doe dat om te laten luchten en drogen als ik met de dweil rond ga.
Het was 20 graden in huis toen ik begon en 19 toen ik alles weer dicht deed. Het koelt hier niet zo snel af (of er moet echt fikse wind op de ramen zitten voor doorwaaien) en het huis an sich houdt zichzelf goed warm.

Dus wij hebben maar relatief weinig nodig om toch aangename warmte te hebben.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 14:29

Dubbel
Laatst bijgewerkt door Tieme op 11-12-21 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 14:31

PSvanLot schreef:
Dat vaste moment is dus enkel door de weeks, maar niet in het weekend. Dat is wel jammer.

Nee hoor, ik heb een vast bezorgmoment op zaterdag. Hier worden ze tussen 16.00 en 18.00 uur bezorgd.
Ik kon uit meerdere bezorgmomenten kiezen. 3 weken geleden aangevraagd en daarvoor had ik losse bezorgmomenten. Ook allemaal op zaterdag

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 14:33

Varekaj schreef:
Poes, wij staan meestal rond 7u15 op en gaan slapen rond 22u30-23u. In het weekend is dat later, maar dan springt de verwarming ook pas aan om 9u.
Deze week heb ik een uur lang ons groot schuifraam helemaal open gehad, een lang smal raam ernaast op kiep open en in de keuken het raam ook open gedraaid. En beneden stond die hele tijd de voordeur half open. Ik doe dat om te laten luchten en drogen als ik met de dweil rond ga.
Het was 20 graden in huis toen ik begon en 19 toen ik alles weer dicht deed. Het koelt hier niet zo snel af (of er moet echt fikse wind op de ramen zitten voor doorwaaien) en het huis an sich houdt zichzelf goed warm.

Dus wij hebben maar relatief weinig nodig om toch aangename warmte te hebben.

En hoe lang duurt het voor het opwarmt? Ik zou je uren aanpassen: ‘s morgens iets vroeger zodat het al lekker warm is als je eruit gaat en eerder uit zetten. Ook ‘s avonds iets vroeger aanzetten eventueel maar vooral veel vroeger uitzetten. Verwarmen tot 22u als je een half u later al gaat slapen (en het koelt toch niet af) is dan een beetje zonde nee? Wij zetten hem nu vaak 2-3u voor het slapengaan lager en dat is gewoon goed te doen in een oud en koud huis :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 16:40

Vanmorgen een tegenvaller: bakfiets begaf het gisteren halverwege de route naar het kdv en ben maar meteen doorgelopen naar de fietsenmaker ermee. Slik. €180 en hopen dat de sensor van de trapondersteuning niet kapot geslagen is -O-

Vanmiddag werd er dan wel een extra kerstpakket met fikse vvv bon lansgebracht. Dat verzacht het leed weer wat <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:21

Zoals het nu staat hoeft het zelden aan te springen en anders hooguit 10min :D
We hebben er even over gepuzzeld en dit kwam het beste uit qua timing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:49

Mijn energiecontract loopt ook in februari af. We betalen nu 200 per maand en gaan naar de 355 per maand, baal er enorm van.
We moeten ook meer aan de kinderopvang betalen omdat zowel mijn moeder en schoonmoeder niet echt meer kunnen oppassen =( er valt weinig te besparen helaas.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:26

Tieme schreef:
PSvanLot schreef:
Dat vaste moment is dus enkel door de weeks, maar niet in het weekend. Dat is wel jammer.

Nee hoor, ik heb een vast bezorgmoment op zaterdag. Hier worden ze tussen 16.00 en 18.00 uur bezorgd.
Ik kon uit meerdere bezorgmomenten kiezen. 3 weken geleden aangevraagd en daarvoor had ik losse bezorgmomenten. Ook allemaal op zaterdag

Hier in het dorp niet helaas. Enkel door de weeks.
Maar ik kan gelukkig wel vooruit boeken op zaterdag dus die ik dat maar.