Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 07:34

Super mooie kleur dat kleed!! Groen is zo tof!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 07:39

Mooi kleed! Hebben ze nog een maatje groter?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:08

Doubtless schreef:
Mooi kleed! Hebben ze nog een maatje groter?
Grootste maat is 200x290. Ik ga m zeker onthouden! Nu eerst verplicht investeren in stukke auto :\

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:16

Mooi kleed! Ik zou hem zelf inderdaad wel een slag groter willen.

Limoen leuk kleurtje zo!

En zag nog een mooi gestyled interieur voorbij komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:49

Denise_Storm schreef:
Oooh, wat is Bokt soms toch fijn! Jullie hebben mijn twijfel weg genomen.

Dit kleed komt bij de Karwei vandaan. Zo nog eens vragen wat vriendlief ervan vindt, maar ik denk dus dat die blijft :D

Qua formaat: hij komt inderdaad meer onder de bank te liggen en meer onder het loungeset. Hier nog een paar foto’s vanuit andere hoeken (let niet op de rotzooi, ik was van alles tegelijk aan het uitpakken en opruimen haha) en wat beter neergelegd zoals die zou komen:

[ [url=m/N7YdU5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dYlSi8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/J7WI4c.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zoals jullie zien: je kan de deur bij ons plat lopen _O-

Hele goede keuze :j. Erg mooi.

liekec schreef:
Zijn hier mensen die een airco (staande paal) op een mooie manier hebben weggewerkt/versierd dat het niet zo opvalt?
Dat is de enige doorn in mijn oog aan onze slaapkamer, maar zonder gaat echt niet.

Misschien kun je kijken naar een ombouwkast zoals je ook wel eens om een radiator ziet. Ik kan me zo voorstellen dat deze ook voor airco wel beschikbaar of te maken is. Eventueel een deurtje erin die open kan als je 'm gebruikt. Klaar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:11

@liekec: planten'zuil'/tafeltje om heen bouwen met een deurtje wat open kan of je tilt het er gewoon helemaal af.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:26

Even een paar pagina’s bijgelezen. Mooi limoen! We hebben aardig dezelfde smaak en hier ook een roze muur maar dan in combi met spiced honey. Wij zijn nogsteeds niet klaar met klussen nog een paar weekjes en dan kan ik ook foto’s plaatsen

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:19

Dank voor de ideeën voor de airco! Ga inderdaad een tafeltje met dichte zijwanden eromheen bouwen, en daarop een mooie vaas met een plant oid.

Ik heb vandaag echt een enorm mooi decoratie item gekocht (vinden wij dan):

Afbeelding

De wereldbol <3

(Ohja, de bovenste plank gaat binnenkort leeg als we het nieuwe opbergkastje krijgen voor in de 2e slaapkamer)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:21

Wij hebben ook een nieuwe woning, nu zitten we met een 'probleem'. De woning zelf kunnen we nog niet in en we hebben alleen een platte grond.

Zoals je kan zien zit er een trap waar wij onder een trapkast gaan plaatsen. Maar dan zitten we met een zithoek met alleen ramen. Het probleem is dan dat ik me afvraag hoe we de tv neer kunnen zetten. Lijkt me niet fijn voor een raam

Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:28

liekec schreef:
Dank voor de ideeën voor de airco! Ga inderdaad een tafeltje met dichte zijwanden eromheen bouwen, en daarop een mooie vaas met een plant oid.

Ik heb vandaag echt een enorm mooi decoratie item gekocht (vinden wij dan):

[ [url=m/YCHDSP.jpg]Afbeelding[/url] ]

De wereldbol <3

(Ohja, de bovenste plank gaat binnenkort leeg als we het nieuwe opbergkastje krijgen voor in de 2e slaapkamer)

De kast zelf mag er ook zijn!

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:28

En de rechtermuur, kan je die niet gebruiken voor de tv?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:54

Of misschien toch geen trapkast? Want zonder kast heb je daar 4 meter nog wat zo te zien. Met kast verlies je best veel ruimte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:09

Als je de deur van de trapkast doet onder de gebogen pijl kan je die ruimte optimaal benutten, en kan de tv op dat korte muurtje. Of dat je in die hoek tussen de ramen de bank neerzet en dan op de lange wand de tv?

Ik zal even een simpele mobiel-schets maken.. _O-

Totaal niet op schaal, maar voor het idee.. :))
Geen idee of jullie een hoekbank hebben of willen, maar het gele is een eventuele hoek :')
Groene is de tv, heb ik getekend op een meubel die tevens zitbankje is van de eettafel, helemaal hip haha! :+

Dan zou in de keuken eventueel nog een extra aanrechtblad of buffetkast of wat je ook maar wilt kunnen.

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:20

Waarom wil je zo'n grote trapkast?

Wat een toffe wereldbol!!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:22

Ik kwam dit (nacht) kastje tegen bij Groenrijk. Helaas geen 2e te krijgen daar.

Iemand een idee waar ik zoiets vind?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:25

Als je het merk en modelnaam weet kan je eenvoudig online zoeken, toevallig geen foto van het kaartje gemaakt? :+

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:26

De trapkast willen we voor de opslag, hebben anders beneden helemaal geen inloop kast en geen idee waar we anders de spullen voor de beesten en schoonmaak etc moeten neerzetten.

Aan de lange muur de tv zou idd kunnen. We hebben over 1,5 week een kijk moment dus zal even kijken hoe het allemaal in elkaar zit

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:34

Shanna schreef:
Als je het merk en modelnaam weet kan je eenvoudig online zoeken, toevallig geen foto van het kaartje gemaakt? :+

Had ie geen helaas. Ze wisten t daar ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:51

Je zou natuurlijk de tv ook halverwege kunnen zetten ipv tegen een muur aan.

Wij hebben het zo:
Afbeelding
Nu wonen wij heel krap, dus is het beetje proppen met een te grote bank en vooral de hocker erbij had niet gehoeven. Maar ja, daar slaapt de kat op en moest nog een plant kwijt :') Maar achter de tv hebben we een heel fijn hoekje om te lezen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:53

Heb ik ook over na gedacht, maar stoort het open beeld achter de tv niet? Geen idee van namelijk heb altijd een tv tegen een muur gehad

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:54

Ik denk dat je 't daarmee heel klein maakt, en je hebt daar ook de loop naar de deur dus je kan er ook niet echt een apart hoekje van maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:03

Amber_anne schreef:
Heb ik ook over na gedacht, maar stoort het open beeld achter de tv niet? Geen idee van namelijk heb altijd een tv tegen een muur gehad

Met tv kijken? Nee, al is een lamp erachter wel fijner. Qua tegen een lelijke tv achterkant aankijken.. vanaf de stoel kijk ik vooral tegen het plantenterrarium aan die daar ook achter staat. In jou geval, omdat het een doorloop is, zou ik zelf een soort plantenwand erachter laten groeien.

Maar ik ben nogal van de planten. En ik hou niet van grote super ruim opgezette ruimtes. Voor mijn gevoel staan in 90% van de NL woonkamers alle meubels tegen de muren aan. Lekker overzichtelijk, maar dan mis ik de knusse hoekjes. En dat kan ook een doorloop zijn.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:37

Precies zoals de tekening van Shanna zou ik ook voor kiezen. Of een grote bank met fauteuil. Hoe hebben de huidige bewoners het ingericht amber_anne?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 07:24

Zou de tv niet gewoon bij het raam kunnen? Of kijkt dat niet fijn?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:12

idinn schreef:
Amber_anne schreef:

Met tv kijken? Nee, al is een lamp erachter wel fijner. Qua tegen een lelijke tv achterkant aankijken.. vanaf de stoel kijk ik vooral tegen het plantenterrarium aan die daar ook achter staat. In jou geval, omdat het een doorloop is, zou ik zelf een soort plantenwand erachter laten groeien.

Maar ik ben nogal van de planten. En ik hou niet van grote super ruim opgezette ruimtes. Voor mijn gevoel staan in 90% van de NL woonkamers alle meubels tegen de muren aan. Lekker overzichtelijk, maar dan mis ik de knusse hoekjes. En dat kan ook een doorloop zijn.

Ik kan in mijn huis niks anders dan in de woonkamer de banken en tv meubel tegen de muur aanzetten en stiekem vind ik dat inderdaad erg jammer. Op mijn appartement stond de bank met de zijkant tegen de muur aan, kreeg je wel een hoekje van. Daarachter stond de eettafel (hoge bartafel) Dat stond echt heel leuk/knus.

Ik zou wachten tot je het in het echt kan zien. :j Ik heb ook een trapkast, maar die zat er al in. Ik heb die kast ook echt nodig, heb nog 1 ingebouwde kast op de beneden verdieping, maar geen ruimte om losse kasten neer te zetten. Die ingebouwde kast wil ik eigenlijk de deuren uit halen en iets meer als decoratie gebruiken, maar dan moet ik de kelderkast gebruiken voor alle opslag := Heb de badkamer beneden en daar maar 1 lade als opbergruimte. Dus badkamerspullen, huishoudelijke voorraad , schoonmaakspullen, spullen voor honden en noem alles maar op in 1 kelderkast die niet zo groot is _O-