[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:45

Maar ook een bod is nog niets waard zolang je niet in onderhandeling bent. Het staat de verkopers vrij om ook een bod van iemand anders aan te horen en je dan alsnog uit te spelen. Hier in de omgeving de normaalste zaak. Vorige week nog, er wordt gewoon gezegd joh we hebben nog twee biedingen binnen dus als je het wilt hebben, zul je hoger moeten bieden.

Niemand houdt zich meer netjes aan de ongeschreven regels, zeker niet in een omgeving waar gevochten wordt om huizen, jammer genoeg niet de mijne hahaha maar wat niet is, kan nog komen!

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:44

Hoi!

Ik lees hier al een tijdje mee en vroeg me af of iemand een aankoopmakelaar in leiden kan aanbevelen?
Jammergenoeg zoeken er meer mensen in mijn prijsklasse waardoor ik er vaak niet tussen kom...

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:31

Karuna wat een gedoe zeg. Hopelijk komt het toch op zijn pootjes terecht allemaal.

Daffodil, klopt wat je zegt, zo is ons tot 3 keer toe een huis voorbij gegaan.

Elvirave, wij hadden Kooitje Makelaarsdiensten als (verkoop)makelaar maar hij adviseert ons nu ook rondom de aankoop van de nieuwe woning. Zij zitten in Katwijk en hebben ook een stukje Leiden geloof ik, maar zou je voor de zekerheid even moeten vragen. Fijne vent, leuk mee te werken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:43

Wij hebben goede ervaringen met van der sijs makelaars die zitten in hazerswoude dorp, maar voor aankoop bemiddelen ze volgens mij ook in Leiden, al weet ik dit niet helemaal zeker.

Ik heb gehoord dat goedhart makelaars die echt in Leiden zitten erg goed zijn ook maar ken ze niet dus heb er zelf geen ervaring mee.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:46

daffodil schreef:
Maar ook een bod is nog niets waard zolang je niet in onderhandeling bent. Het staat de verkopers vrij om ook een bod van iemand anders aan te horen en je dan alsnog uit te spelen. Hier in de omgeving de normaalste zaak. Vorige week nog, er wordt gewoon gezegd joh we hebben nog twee biedingen binnen dus als je het wilt hebben, zul je hoger moeten bieden.

Niemand houdt zich meer netjes aan de ongeschreven regels, zeker niet in een omgeving waar gevochten wordt om huizen, jammer genoeg niet de mijne hahaha maar wat niet is, kan nog komen!

Nou onze makekaar had eerst een bod van een ander dus en die hebben ze ruimschoots de tijd gegeven en gingen toen niet op ons bod in, pas toen de tweede uitstel van financiën nog niets was geworden kwamen wij in beeld en ons bod betekende toch echt dat ze niet nog met ander bezig gingen. Uiteraard moet je bod dan wel geaccepteerd worden.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:14

Op het huis dat wij gekocht hebben was ook al geboden voor wij een bod deden. De eigenaar was nog niet op het bod ingegaan en dus nog niet in onderhandeling met de andere partij.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:09

Karuna wanneer verwacht je meer te horen?
Ik duim dat alles gaat lukken

Als je bod geaccepteerd is dan is de onderhandeling ook al klaar dat is een ander verhaal

Wij hebben helaas een paar keer dat ze na een tegenbod toch ineens met een ander verder waren gegaan omdat die ineens boven de vraagprijs gingen bieden
Is ze goed recht maar toch voelt dat heel banketstaaf

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:53

Pff, Karuna, wat een gedoe! Hopelijk trekt het snel allemaal bij.

Wij hebben zaterdag een huis bezichtigd en donderdag behoorlijk zitten praten. Vriendlief vond het niet leuk, maar kwam wel uiteindelijk met de volgende conclusie: hij weet niet wat hij wil.
We gaan dus op het gemakje nog wat rondkijken en praten en uitvinden wat hij nu eigenlijk wil.

Het huis dat we hebben gezien was wel mooi, zitten wel een paar haken en ogen aan voor mij, maar wel een kanshebber. We gaan dus eerst nog eens verder kijken zodat we wat vergelijkingsmateriaal hebben.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:10

Ik heb gisteren niet meer gelezen hier maar er is schot in de zaak gekomen. De bezichtiging van gisterochtend had gelijk een bod gedaan dus wij hebben een tegenbod gedaan en dat is geaccepteerd! Dus op voorwaarde dat de financiering rondkomt en er geen gekke dingen uit de bouwkundige inspectie komen krijgen wij 1 mei de sleutel van ons nieuwe huisje :D het is allemaal heel onwerkelijk omdat het zo snel is gegaan maar we zijn echt heel blij!!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:19

Gefeliciteerd Amanda!
Fijn dat het zo snel gaat :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:59

Gefeliciteerd amanda. Wel fijn dat je al een eerste bezichtiging had gedaan ;)
En nu komt het spannendste haha (naja vind ik) het regelen van alles.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:54

Amanda gefeliciteerd dat is snel gegaan.

Hier een lang gesprek gehad met adviseur hoe een naar dillema op te lossen, hopelijk lukt de eenvoudigste oplossing. Alleen dat zal een zware dobber worden. Duimen dus.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:03

Zo het buiten de box denken is begonnen. De onlogische stap om vastgoed opkopers te bellen wat zij overhebben voor het huis. :j voor hetzelfde geld valt dat mee en zijn we het snel en pijnloos kwijt.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:09

Ik snap het even niet meer?
Huis stond nog niet officieel in de verkoop en ex wilde het misschien wel zelf overnemen?

Is de stap naar opkoper dan niet rigoureus?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:13

Tsja -O- is weer wat verandert. Wordt er zo langzaam aan gek van. Iedere keer als ik ervan uit ga dat nu alle hobbels zijn genomen en er geen verrassingen meer komen is het :wave: . Zo gaat het ongeveer al anderhalf jaar.

Ben elke mogelijke optie naar oplossing aan het vastleggen. Groot deel van dag aan de telefoon gehangen, gemaild enz. Morgen weer verder.

En bellen en vragen wat ze bieden kan nooit kwaad. Voor het geval dat. :j is in ieder geval duidelijk wat die weg oplevert.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:20

Duplo schreef:
Karuna wanneer verwacht je meer te horen?
Ik duim dat alles gaat lukken

Als je bod geaccepteerd is dan is de onderhandeling ook al klaar dat is een ander verhaal

Wij hebben helaas een paar keer dat ze na een tegenbod toch ineens met een ander verder waren gegaan omdat die ineens boven de vraagprijs gingen bieden
Is ze goed recht maar toch voelt dat heel banketstaaf

Wij hadden een bod gedaan waarna de verkoper akkoord was en de makelaar aangaf dat ze met ons verder gingen en dus niet meer met anderen. Dit alles was binnen een halve dag bereikt.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:59

Whoep Whoep!
Afbeelding
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:03

Gefeliciteerd dat is heel snel gegaan zeg.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:14

Gefeliciteerd!

Nou dat is dan mooi stom Karuna! Maar heb je vooraf niet met meerdere partijen om tafel gezeten? We hebben wel met 5 verschillende adviseurs gesprekken gehad voordat we besloten wat we gingen doen en bij wie. Hoop dat je snel goed nieuws krijgt!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:45

Ja wat denk je. -O- er zit bijna anderhalf jaar voorwerk aan vast. En dan nog deze verrassingen. -O- ik weet nu dat een deel van adviseur afkomt aan eisen. Helaas moet ik zeggen. Oa hoe de woning actief in de verkoop moet staan. Zelf adverteren op marktplaats zou al niet eens geaccepteerd worden opeens. En nu drie keer een bod gehad van drie vastgoed bedrijven die voor ons acceptabel genoeg zijn om mee in onderhandeling te gaan. Maar zelfs dat is niet voldoende actief in de verkoop. Alleen bord in de tuin van een standaard makelaarskantoor en op funda te vinden wordt als voldoende gezien. Eerder wordt er geen aanvraag gedaan voor hypotheek. 8)7 geen echt fijne verrassing om nu achter te komen. Dan zit je lekker klem omdat je dat gedwongen wordt kosten te maken die we kunnen vermijden,

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:08

Super duplo! Van harte!

Hier zitten we op de laatste papieren te wachten. Taxatierapport van de nieuwe woning en van mij een salarisstrook voor maart. Dan weer naar de hypotheekverstrekker.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:31

Bleh balen karuna. Ik hoop dat je snel een oplossig gaat vinden....

Hier gisteren het taxatierapport binnen gekregen en contact gehad met de notaris. Dus hopenlijk volgende week goed nieuws....
Ik vind het wel stom dat er nog niet bij mijn huis staat: verkocht onder voorbehoud. Is toch altijd fijn om te zien :')

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:11

Haha dat snap ik heel goed Arabella, dat was hier ook echt een 'dingetje'. Wachten tot er verkocht onder voorbehoud stond!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:12

Duplo schreef:
Whoep Whoep!
[ [url=m/CGxWdQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/84lbMa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaaaaaa proficiat!!!!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:32

Dank jullie wel!

Laminaat is er uit, keuken bijna

Karuna is er nog tijd om over te stappen naar een andere adviseur?