Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

conejo

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:25

Dan is dat hetzelfde als gemeente water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:32

Haha wat een gedeo :P

Ik had gisteren ook veel vliegende mieren in de tuin, ik gebruik een oranje poeder, maar ik ploeg ook de plek om aar we zitten, want dan gaan ze wel op zoek naar een nieuwe plek.

Mijn passiebloem is trouwens echt als een idioot aan het groeien. Hoop dat de pergola dat houdt _O-

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:36

Vliegende mieren heb je normaal maar een dag per jaar. Dus daar zou ik niks tegen doen. Gewoon de deuren en ramen een paar uur dicht houden als ze uitvliegen.

De passiebloem doet het hier ook fantastisch. Weer enorm gegroeid, veel bloemen en een reusachtige hoeveelheid knoppen.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:39

Omploegen gaat lastig tussen de tegels. Heb net wel het terras geveegd en het gif en zand in de gaatjes geveegd.

Gaan hard he de passiebloem hier ook al. Moet bijna dagelijks hem goed doen dat hij in het hek blíjft en niet de overkapping op en de andere heb ik bij moeten snoeien die werd te breed. Vorig jaar hadden we zelfs vruchten in de passiebloem. Ben benieuwd of ze dit jaar ook weer komen.
De druif hier gaat ook heel hard. En het nieuwe gazon ook. Zal straks foto's maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:54

Druif heb ik vermoord. Die stond namelijk klem onder de passiebloem, dus die moest ik wel verplaatsen. Maar dat wa niet zo'n succes helaas :') Nja alles groeit eigenlijk wel heel hard. Heb er ook nog een boompje uitgehaald omdat ie helemaal vol zat met bladluiseitjes. Daaronder stond wat gras een beetje weg te kwijnen en dat komt ook weer mooi tot leven :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:20

Vliegende mieren hoef he idd echt niets tegen te doen
Die vliegen een hele korte periode in het jaar massaal uit (bruidsvluchten ; koningin met volkje vliegt uit naar nieuwe territoria) en zie je daarna eigenlijk niet meer
Lekker laten gaan ;)

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:36

Kleine passiebloem. Kregen we met moeite op het rek bij de tafel.
Afbeelding
Afbeelding

De andere passiebloem.
Afbeelding

De druif
Afbeelding

En het gras.
Afbeelding

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:52

Heeft jullie passiebloem geen last gehad van de vorst? Ik had er twee en die hebben het alletwee niet overleefd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:57

Die van mij was redelijk dood ja, dus ik kneep m al, maar hij is weer helemaal tot leven. Heb alle dode takken eruit geknipt.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:58

Joolien schreef:
Die van mij was redelijk dood ja, dus ik kneep m al, maar hij is weer helemaal tot leven. Heb alle dode takken eruit geknipt.

Ow, dan heb ik hem er misschien te vroeg uitgehaald :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:27

Mooi die passiebloemen! Die zijn vast niet wintergroen of wel? En moeten ze in de zon?
Ik zoek nog een wintergroene klimmer voor het nieuwe huis :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:31

In principe wel hoor Maartje! Alleen met die vorst vlak voor de lente (-20) overleeft ie niet :P Maar hij herpakt zich redelijk snel :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:46

Houdt ie zijn blad dan wel in de winter?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:17

Gaaf die Passiebloemen! Heb er in april 1 gekocht maar die is nu gestopt met groeien. Ook geen bloemknop te bekennen :=

Misschien moet ik hem toch eens in de grond zetten ipv in de pot te laten...

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:42

conejo schreef:
Hier noemen ze water van vitens gemeente water.

Weet iemand de oplossing tegen mieren op het terras? Ze zitten tussen de regels. Gebruik al mieren poeder van ecostyle. De mieren die dan zichtbaar zijn verdwijnen. Maar na een tijdje zitten er weer mieren. Gisteren ineens heel veel vliegende mieren.

Oh gewoon drinkwater dus :) ik snap hem

Hier nooit echt succesvol geweest, met geen enkele bestrijding. Amoniak schijnt te helpen, maar langer dan 1 of 2 weken is mijn tuin nooit schoon gebleven. Wel een locatie, maar dan komen ze even verderop weer

Wat een aparte benamingen voor leidingwater hihi

Joolien schreef:
Haha wat een gedeo :P

Ik had gisteren ook veel vliegende mieren in de tuin, ik gebruik een oranje poeder, maar ik ploeg ook de plek om aar we zitten, want dan gaan ze wel op zoek naar een nieuwe plek.

Mijn passiebloem is trouwens echt als een idioot aan het groeien. Hoop dat de pergola dat houdt _O-

[img]m/sRCIZb.jpg[img]

Wauw wat een explosie! Ga jij zo een prachtige bloei krijgen!

Joolien schreef:
Druif heb ik vermoord. Die stond namelijk klem onder de passiebloem, dus die moest ik wel verplaatsen. Maar dat wa niet zo'n succes helaas :') Nja alles groeit eigenlijk wel heel hard. Heb er ook nog een boompje uitgehaald omdat ie helemaal vol zat met bladluiseitjes. Daaronder stond wat gras een beetje weg te kwijnen en dat komt ook weer mooi tot leven :)

Oeps :')
Ja het weer van de laatste tijd is echt super voor groei en bloei geweest! Hier gaat alles ook super hard en mooi :)
Wat mooi boompje die je hebt weg moeten halen? Toch niet die rode he? (Dat was jij toch met zo'n leuk rood boompje?)

conejo schreef:
Kleine passiebloem. Kregen we met moeite op het rek bij de tafel.
[img]m/wtC4I9.jpg[img]
[img]m/t847ly.jpg[img]

De andere passiebloem.
[img]m/76mxBZ.jpg[img]

De druif
[img]m/4VXs8C.jpg[img]

En het gras.
[img]m/oBvjWx.jpg[img]

Wauw je 2e passiebloem :+: Prachtig!
Gras ziet er ook super uit hoor!

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:39

Geloof dat er 1 soort is die redelijk goed tegen de vorst kan. Die van ons alle 2 stonden er al voor wij hier kwamen wonen. En elk jaar groeien ze heel hard. Moet echt bij snoeien.
Die bij de tafel heeft 2 jaar geleden een flinke klap gehad tijdens de verbouwing. Hij zit onder het woonkamer raam en de bouw lui gooide van alles daar naar buiten en klommen er zelf ook door heen. Was de bedoeling hem daar weg te doen dus was niet erg. Maar vorig jaar deed hij het gewoon weer super goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:48

Laetitia ik heb er ook 1 in de pot staan maar die groeit ook als kool. Geef je wel goed water? Ze zuipen echt als gekken. :P

Knabbelgirl nee niet die gelukkig. Het was een boompje die ik ooit gratis heb afgehaald, niet heel boeiend ofzo. Ik heb idd een mooie rode japanse esdoorn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:23

Bijlezen is zo irritant op mobiel :+

Joolien wel mooi die passiebloem!

Conejo mooi zo!

Viel mee :=

Heb een motivatie om konijnen ren te verhuizen, komt een dier bij die eigenlijk snel verhuizen moet in een eigen rennetje en de andere dieren moeten ook even uit de 'weg' . Deadline persoonlijk is 2 weken , niet gek wat grind weg wat zand leggen en tegels erin :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:12

Mijn passiebloemen heb ik in een pot staan gaan anders toch echt dood.
En ik heb na lang tobben eindelijk een weer een Lapageria. Heb de zaden in Engeland opgedoken en strikt aan de regels gehouden, het is nl nog net geen koudekiemer. Van de 5 zaden zijn er drie opgekomen en hebben sinds deze week een blad erbij. Niet te veel zon en niet te veel water.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:28

Zijn er hier bokkers die kunnen ontwerpen? Misschien eens willen kijken hoe ik het handigste mijn tuin in kan delen. Mijn tuin is vrij smal. Maar loopt wel helemaal rondom het huis. Vanuit de tuin zitten we direct aan het bos en heide vandaar dat ik de kleine tuin niet erg vind. Ben al blij met een vrijstaand huis midden in het Gooi haha :')

Maar goed er is sinds vorige week een pup in huis en nu wil ik de tuin ook voor haar aantrekkelijk maken. Alles is nu met houtsnippers en onkruid bezaaid als het ware haha. Ik wil 1 zijkant voorzien van gras want ik merk dat ze dat leuk vind en fijn vind onder haar pootjes.
Maar ook voor mezelf kwa inrichting weet ik niet wat ik wil.
Wil graag een loungeset maar waar zet ik die neer? En nog meer kleine dingen. Als ik eens een plattegrond en fotos maak, zijn er dan bokkers die eens willen kijken en hun inspiratie willen laten zien?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:33

Dat wil ik wel doen hoor!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:41

Denk dat als je een plattegrondje plaatst er wel mensen hun fantasie op los willen laten ;)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:57

Zorg dat je ook overal de ligging even aangeeft, en veel of weinig schaduw!
Denk dat een aantal hier wel met goede ideeën kunnen komen!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:04

Ik wil ook wel meekijken en je misschien helpen. Smaken verschillen natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:42

Ik heb er de ballen verstand van :o

Afbeelding

Mijn kalebas groeit hard := , en de aardbeien , die laatsten hebben het zwaar na de verplanting

Afbeelding

Tomaatjes

Afbeelding

Bloemetjes en aardbeien bij het huis , als die gladiolen uitgebloeid zijn kan de regenton er staan tussen de aardbeien in