[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:17

Zeker als je daarnaast ook nog aanvullende eisen hebt. Ergens in the middle of nowhere in oostgroningen kun je nog wel goedkoop een boerderijtje op de kop tikken. De vraag is echter of je daar wel wilt wonen, lap grond of niet. Ikke in ieder geval niet :D Ik heb liever mijn appartement in Groningen-Zuid en mijn paarden op een fijne pensionstal in Noordlaren dan dat ik ergens in het vlakke, vlakkere, vlakste (en saaiste :o ) stuk van Grunn woon. Bleh.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:21

zeker als je hier nog eisen hebt schieten de prijzen omhoog.

Bij ons in Nieuw Amsterdam stond een geweldige boerderij te koop, echt zo één uit een sprookje.
Super de luxe stallencomplex met alles erop en eraan, buitenbak met achterberg bodem en 4 hectare land en echt aan de rand van het dorp, 500 meter verderop stond je pal voor de winkels maar op die plek had je echt alle vrijheid lekker aan het vaarwater enzo. Mocht er toch nog even 2 miljoen voor aftellen. maar eerlijk is eerlijk dat huis had echt alle luxe die een mens maar kan bedenken. elke slaapkamer eigen royale badkamer met aparte douchekabine en ligbad (whirlpool) Echt inmens hoor.

Zelf vind ik het geweldig om in the middle of nowhere te wonen, ben niet anders gewend heb echt mijn hele leven zo gewoond tot ik mijn huidige mannetje tegen kwam. Gelukkig hebben we straks een leuk huis met grond enzo en ook net aan de rand van het dorp.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:29

Rust en ruimte om me heen vind ik fijn maar teveel rust en ruimte.. ik moet er zelf niet aan denken om zo ergens in the middle of nowhere te wonen. Wil ook echt niet de rest van m'n leven zoals nou in een appartement wonen maar een beetje mensen om me heen (dorpje ofzo) zou ik toch wel ideaal vinden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:31

Ik zou ook geen paarden aan huis willen, dus hoef geen duizenden m2 :n
En ik heb het hier ook over ong. 4 ton.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:35

Berdien schreef:
Oh ja, is Oosterpark. Nee daar wil je inderdaad niet wonen :=
http://www.funda.nl/koop/groningen/huis ... ndenhof-9/
Wel jammer, ik vind ze er wel grappig uit zien. Maar Oosterpark.. na-ah.

Waarom eigenlijk niet? Ik ken volgens mij iemand die betrokken is bij dit park. Een vervente paardenman (en bokker)! Wat is er mis mee om daar te gaan wonen? Ziet er mooi uit. Er is veel werk van deze woningen gemaakt. Wij willen echter de Waal niet over. :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:37

De Waal en Groningen is ook nogal een verschil :')

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:40

Oosterpark is echt een volksbuurt, ik hou daar niet van. Bovendien heeft deze ook nog een slechte reputatie. Een goede vriendin woont er, mijn ouders wonen er vlak in de buurt, ik weet waar ik over praat. ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:42

Het was een vraag, omdat ik het echt niet wist. Een goede reden om het niet te willen. Dan vergelijk ik het maar met een paar buurten hier in 's-Hertogenbosch. Er zijn daar ook buurten waar ik liever niet woon. ;) Die heb je vast in elk woongebied. Gelukkig is er voor ieder wat wils.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:46

Wat Imre zegt. Er zitten best hele leuke stukjes in de Oosterpark, maar ook stukken waar ik liever 's avonds niet kom. Dan liever mijn uberbrave buurtje waar ik nou woon (Coendersborg).

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:20

Hahaha wij gaan juist in the middle of nowhere wonen grens friesland/grunn/drenthe.
We zien er echt naar uit.
Tja je moet idd wel werk hebben hier de hypotheek moet gewoon betaald worden. Maar ik zou nooit meer terug willen naar het Westen...

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:14

Gefeliciteerd Idefix en Monique!

@ maaike, wat sneu, heb je nog iets 'achter de hand' of gaat de koop nu echt niet door ? Dat zou ontzettend zonde zijn want het leek zo'n leuk huis <3

Hier is het ook spannend :)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:28

manzano schreef:
Wij hebben dinsdag de taxateur gehad voor de verkoop. Hij heeft alleen dingen verkeerd ingevuld :roll:
Dus dat moeten we nu weer laten veranderen (komt ook op Funda enzo).

Hebben jullie ook al iets anders op het oog?
Spannend hoor, maar wel lekker snugger mbt dat invullen.
Wij hebben onze expose ook nog laten aanpassen omdat er dingen onvolledig in vermeld stonden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:33

Nee nog niet :n

Met die nieuwe regels van het meten van woningen is ons huis opeens kleiner geworden. Daar baal ik wel echt van.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 00:24

Nieuwe regels? Wat dan?

Wij hebben vast een sleutel gekregen! *\o/* Koopcontract is getekend!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 00:31

Ze zijn veel strenger met het meten van woonoppervlakte. Hoor het bij veel mensen in mijn omgeving. Hun huis is opeens gekrompen :+ (bij wijze van).
Maar als je nu meer m2 opgeeft dan het werkelijk is kan je per m2 een boete krijgen oid.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:13

Dat klopt, toen ik mijn huisje wilde gaan verkopen was het ook ineens 20m2 kleiner dan toen ik het kocht..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:16

@Idefix: wat ontzettend leuk! Gefeliciteerd *\o/*

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:27

Ons huis staat sinds vandaag op Funda :)
Vind het maar een raar idee :=

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:00

manzano raar hé, vond het ergens ook wel een inbraak op je privacy gezien je met alles op internet staat. gelukkig heeft die van ons er dan ook niet lang op gestaan.
Heb je een linkje? (sorry ben nieuwschierig)

Wij moeten nog 2 weekjes wachten dan krijgen wij de sleutel. Gisteravond een gesprek gehad met een man die alle verzekeringen endergelijke voor ons gaat regelen. We wouden in principe de oude verzekering van het huis van de eigenaar overnemen en we dachten dat we daarmee heel erg voordelig zaten (ruim een ton meer als dat wij de woning voor gekocht hebben) maar nu blijkt dat hij erg onderverzekerd is. Erg fijne man, gewoon nederlander maar die gaat alles voor ons regelen, dus verzekering voor het huis, inboedel, dat de dieren verzekerd zijn (in duitsland ben je verplicht je hond, paarden enzo apart te verzekeringen) de auto, ziekenfonds dus echt alles.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:38

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:47

Die dekbedovertrek heb ik ook :D.
Mooie foto's hoor! Ik kon alleen die met die kranen en die foto van dat strand niet zo goed plaatsen wat ik nu zag?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:50

Hahahaha....... toevallig :D :D

Is detailfoto van de foto ervoor...... iedereen is altijd zo laaiend enthousiast over de kraan uit de spiegel...... maar dat zie je op de foto ervoor niet zo duidelijk. En we hadden gewoon nog een foto over :')

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:00

Ziet er netjes uit hoor Manzano :j
Hopelijk een snelle verkoop!

@pashon, je ziektenkostenverzekering hou je gewoon in NL,als je in NL werkzaam bent iig. Dus daar hoef je niets voor te wijzigen,alleen een formulier aan te vragen, zodat je je ook bij een krankenkasse in DLD kan inschrijven, zodat je zorg kan ontvangen vanuit DLD.
De verzekering mbt je wohngebaude ed is toch over het aantal m2's en de leeftijd van het huis.
Dat heeft niets te maken met de waarde van het huis.
Over het algemeen ben je dan voor een aantal miljoen ( bij schade/brand ed),maar ook in je rechtschutz en landwirschaft/tierhaftplicht verzekerd.
Daar hoef je geen 'prijs' van paard/hond/huis op te geven.

Laten jullie overigens jullie auto invoeren naar DLD,omdat je al spreekt over een autoverzekering?

Heb je trouwens al foto's Pashon, ben erg benieuwd :j

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:39

attitude ik ben niet werkzaam in nederland dus kan niet in nederland blijven.
het is inderdaad over het aantal m2's maar dat is door de vorige eigenaar op natte vingerwerk gedaan en dat strookt niet helemaal, het gaat niet over de leeftijd van het huis. de prijzen stroken niet helemaal met elkaar althans in de verste verte niet.

wij gaan de auto niet invoeren, dat is de auto niet waard. maar er komt uiteraard wel een nieuwe auto en daar gaat hij de verzekering voor regelen en ondanks dat we geen auto gaan exporteren moeten wij bij onze verzekering wel een bewijs van schadevrije jaren inleveren bij de duitse verzekering dan zijn we goedkoper uit.

Heb al een tijdje foto's enkel van de buitenkant tot op heden, maar dat zijn er 100 en beetje teveel op up te loaden. zal van het weekend even wat foto's uploaden (kleine selectie).

edit:

paarden en honden moeten apart verzekerd zijn in het geval ze schade aanbrengen aan derden. in NL zit dat standaard bij je WA verzekering in maar in DL niet.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:07

Haftplicht is voor je honden en paarden,wat normaal bij je wa zit. ;)
De leeftijd speelt zeker mee in je verzekering in dld en idd het aantal m2's.
Maar omdat je het over 1 ton meer had, begreep ik eruit dat je het had over de waarde van je huis.
Die speelt nl geen enkele rol in je wohngebaudeversicherung.