Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:43

Suzanne F. schreef:
_San87_ schreef:
Kan wel, maar doe ik ivm privacy liever niet.

Tzt wil ik wel foto's delen die ik zelf heb gemaakt.

Oké!
Maar je klinkt alsof het onverwacht was? Je wilde wel verhuizen? :')

Ja, we willen al even verhuizen/een huis kopen. Maar jij weet denk ik ook hoe de huizenmarkt was tot voor kort :D.

We hadden het zoeken in de ijskast gezet, starters, oververhitte markt, niet genoeg vermogen om te kunnen overbieden. Dus ja, dit kwam zeker onverwacht.

Suzanne F.

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:58

Leuk hoor! Gefeliciteerd! Hopelijk valt de rente mee nu. Want de markt is inderdaad wat minder oververhit daardoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 22:18

Suzanne F. schreef:
Leuk hoor! Gefeliciteerd! Hopelijk valt de rente mee nu. Want de markt is inderdaad wat minder oververhit daardoor.

Vandaag is de aanvraag eruit gegaan tegen 4,04% rente.

Ik vind t allemaal wel spannend, hoor. Voor deze week staat de bouwkundige keuring en taxatie gepland (vrijdag) en we hebben een paar aanpassingen die we in het koopcontract willen hebben, zodra die toegevoegd zijn, kan er getekend worden :D.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 00:28

Spannend San!
Hopelijk loopt t allemaal op rolletjes verder voor jullie :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 08:01

Ik hoop het ook :D. De adviseur was er zelfverzekerd onder, hij werkt voor ons op no cure, no pay basis, dus ik heb er wel vertrouwen in.

We hebben inmiddels ook een notaris gevonden.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:47

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de regels. adverteren op het forum is niet toegestaan.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 05-01-23 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels geformuleerd

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:41

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:43

Het heeft bij ons allemaal even op een laag pitje gestaan. Lichamelijk ben ik nog steeds niet goed na m’n operatie, op kantoor was het belachelijk druk en ik genoot in de kersttijd eigenlijk gewoon erg van m’n huis.
En toen zagen we het huis hierboven, daar wil ik graag gaan kijken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:50

Zo te zien moet er aan de "hoofdwoning" nog wel veel gebeuren :j maar wel een huisje met potentie, denk dat het niet groot is of wel? Dat tapijt op de badkamer :')
Ik vind dat gastenverblijf prima!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 18:25

Ik zou in t gastenverblijf gaan wonen :+ maar zou dat ook mogen?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 18:31

MarjanB schreef:

Dat is ook ons idee.

Het huis is instapklaar. Het is niet groot, dat klopt, maar voor onze dochter en haar vriend groot genoeg. En het gastenverblijf zou prima voldoen voor ons als woning.

Ben benieuwd!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 18:34

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 18:35

MarjanB schreef:

Waarom zou dat niet mogen? Het wordt geadverteerd als dubbele bewoning aanwezig, dan mag dat toch?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 18:57

chevax schreef:
Wij hebben ook weer een huis gezien. Eigenlijk helemaal wat we zoeken, gebouwd voor dubbele bewoning. Wat vinden jullie ervan?
https://www.funda.nl/koop/heikant/huis- ... 6/#foto-43

Erg leuk huis! Goede prijs ook. Maar ligt het niet in The middle of nowhere? Of zoeken jullie juist in die regio?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:06

Suzanne F. schreef:
chevax schreef:
Wij hebben ook weer een huis gezien. Eigenlijk helemaal wat we zoeken, gebouwd voor dubbele bewoning. Wat vinden jullie ervan?
https://www.funda.nl/koop/heikant/huis- ... 6/#foto-43

Erg leuk huis! Goede prijs ook. Maar ligt het niet in The middle of nowhere? Of zoeken jullie juist in die regio?

Ze woont nu al in the middle of nowhere _O-! Lekker rustig en een heerlijke omgeving :D.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:07

Hier 'heibel' met de makelaar van de verkoper... Wij willen graag een toevoeging aan het koopcontract omdat we een slecht resultaat van de bouwkundige keuring als ontbindende voorwaarde willen opnemen. Vindt ie niet leuk, wij snappen het probleem niet.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:16

Verwacht hij dat er dingen uitkomen dan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:22

Alja schreef:

Nou ja, dat vermoeden hebben wij door zijn gedrag nu wel :').

Mijn vader heeft het huis bekeken, hij is bouwkundige, maar is verder niet beedigd dus mag geen officiële keuring doen. Hij zag niks geks, en wij verwachten ook geen rare dingen. Maar bij zo'n echte keuring krijg je ook op papier wat binnen zoveel jaar verwacht aangepakt moet worden e.d., dat vinden we wel prettig en het is een mooie all-in prijs omdat diezelfde persoon ook meteen taxeert.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:39

Maar heb je je bod wel gedaan met als voorwaarde een positieve bouwkundige keuring?
Anders snap ik wel dat hij zich overvallen voelt oid. :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:40

:D Wij wonen indd in the middle of nowhere
Het is daar nog net een stapje erger dan waar ik nu woon, maar… 100m van de Belgische grens. Dus op zondagochtend lekker naar de bakker voor warme boterkoeken. Maar eerst maar gaan kijken voor ik mezelf te enthousiast maak.

McGregor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:41

_San87_ schreef:
Alja schreef:

Nou ja, dat vermoeden hebben wij door zijn gedrag nu wel :').

Mijn vader heeft het huis bekeken, hij is bouwkundige, maar is verder niet beedigd dus mag geen officiële keuring doen. Hij zag niks geks, en wij verwachten ook geen rare dingen. Maar bij zo'n echte keuring krijg je ook op papier wat binnen zoveel jaar verwacht aangepakt moet worden e.d., dat vinden we wel prettig en het is een mooie all-in prijs omdat diezelfde persoon ook meteen taxeert.

Normaal gesproken noem je de ontbindende voorwaarden direct bij je bod, en op basis daarvan wordt het koopcontract opgesteld. Misschien dat de verkopers daar een beetje van balen?

Overigens heb je 3 dagen bedenktijd na het tekenen van het voorlopig koopcontract, dus als dat bouwkundig onderzoek al snel is, dan kun je altijd nog ontbinden in die bedenktijd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:45

Simbaa schreef:
Maar heb je je bod wel gedaan met als voorwaarde een positieve bouwkundige keuring?

Ja, dat hebben we, net als dat de uitkomst van de taxatie voor ons een ontbindende voorwaarde is. Maar dan nog, de uitslag van een slecht bouwkundig rapport is een hele normale voorwaarde om te stellen in een koopcontract, toch?

McGregor schreef:
Normaal gesproken noem je de ontbindende voorwaarden direct bij je bod, en op basis daarvan wordt het koopcontract opgesteld. Misschien dat de verkopers daar een beetje van balen?

Overigens heb je 3 dagen bedenktijd na het tekenen van het voorlopig koopcontract, dus als dat bouwkundig onderzoek al snel is, dan kun je altijd nog ontbinden in die bedenktijd.

Hebben we gedaan :j. We hebben het concept koopcontract ontvangen en er stond niks over in, vandaar dat we het er alsnog in willen hebben. Hij klonk gewoon heel erg geergerd, terwijl die toevoeging totaal geen vertraging oplevert, oid.

De keuring is iig gepland (zou eerst morgen, maar is nu dinsdag), dus nu wachten we met tekenen tot we het keuringsrapport hebben ontvangen. Daar is de verkoper mee akkoord.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 05-01-23 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:46

chevax schreef:
:D Wij wonen indd in the middle of nowhere
Het is daar nog net een stapje erger dan waar ik nu woon, maar… 100m van de Belgische grens. Dus op zondagochtend lekker naar de bakker voor warme boterkoeken. Maar eerst maar gaan kijken voor ik mezelf te enthousiast maak.

Die opkamer <3. Ik houd van oudere huizen, haha.

McGregor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:47

_San87_ schreef:
Simbaa schreef:

Ja, dat hebben we, net als dat de uitkomst van de taxatie voor ons een ontbindende voorwaarde is. Maar dan nog, de uitslag van een slecht bouwkundig rapport is een hele normale voorwaarde om te stellen in een koopcontract, toch?

McGregor schreef:

Hebben we gedaan :j. We hebben het concept koopcontract ontvangen en er stond niks over in, vandaar dat we het er alsnog in willen hebben. Hij klonk gewoon heel erg geergerd, terwijl die toevoeging totaal geen vertraging oplevert, oid.

Ah oké, ja dan is het jammer de bammer voor de makelaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:49

Hij is sowieso nogal pusherig :=. Wel een leuke vent verder, hoor. Wist veel te vertellen, maar wel echt een makelaar pur sang :)).