Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brainless schreef:Ninx schreef:De WOZ zit zo'n 2,5 ton onder de vraagprijs... WOZ & vraagprijs kun je niet lijnrecht vergelijken, maar een verschil van 2,5 ton is wel erg groot?
Onze WOZ-waarde is ook 75% van de verkoopwaarde.
Maar als een huis als langer te koop staat kun je altijd proberen natuurlijk.
Fitzroy schreef:Als ik je zo hoor zijn het allemaal vrijstaande huizen en om die reden al niet vergelijkbaar. Je kunt altijd kijken en laag bieden maar houd er rekening mee dat je dan, als je het huis echt wilt hebben, je ook goodwill van de verkoper kunt verspelen omdat je bod in hun ogen nergens over gaat.
Ik heb nog nooit naar een m2 prijs gekeken eerlijk gezegd. Vind ik ook niet interessant. Vraag is of je het wilt hebben, ja dan nee.
Ninx schreef:Maar is jullie m2 prijs dan ook 2x zo hoog als huizen in dezelfde regio?
Ninx schreef:Fitzroy schreef:Als ik je zo hoor zijn het allemaal vrijstaande huizen en om die reden al niet vergelijkbaar. Je kunt altijd kijken en laag bieden maar houd er rekening mee dat je dan, als je het huis echt wilt hebben, je ook goodwill van de verkoper kunt verspelen omdat je bod in hun ogen nergens over gaat.
Ik heb nog nooit naar een m2 prijs gekeken eerlijk gezegd. Vind ik ook niet interessant. Vraag is of je het wilt hebben, ja dan nee.
Gemiddeld zijn het woonboerderijen en villa's, en dit is een bejaardenbungalow
Mmm, ik wil feitelijk iets hebben tegen de intrinsieke waarde.... maar dat is onmogelijk in deze tijd.
Dus wil ik bieden wat ik het waard vind, met een vleugje van de huidige gekte er bovenop.
Maar ik ga niet meer betalen dan wat ik het zelf, met alle parameters in acht genomen, waard vind.
Is iets redelijkerwijs echt te duur, dan bied ik 'redelijker' en ben bereid het te laten schieten.
Mijn 'verlangen' is niet groter dan mijn 'verstand' zeg maar.... Maar ik vraag me af of het vaker voorkomt, zo buitensporig prijzen....
Yipee schreef:Ja er komt gewoon helemaal niks op Funda of de makelaars site. Gewoon niks. Zelfs geen stomme 'lelijke' huizen.
Je mag max met 2 personen bezichtigen meestal toch? Wellicht dat een aankoopmakelaar wel mee mag maar extra familie denk ik niet, tenzij speciale reden. Je krijgt maar 1x een bezichtigings mogelijkheid dus je zult hier alles uit moeten halen helaas.
Fitzroy schreef:Jij geeft aan dat het een bejaardenbungalow is. Als dat betekent dat alles op de begane grond is én niet te groot kan ik me de prijs dus juist wel voorstellen. Senioren hoeven geen groot huis maar willen wel gelijkvloers. En die hebben wel wat te besteden