[***] schreef:Wat wij vaak doen is 1 keer per week boodschappen op een vaste dag en varieren wekelijks tussen Lidl en AH of tussen Aldi en Jumbo (dit ligt eraan of we hier of elders boodschappen doen) Tussendoor halen we vaak nog wat fruit op de markt. Maar geen grote dingen.
Ik heb de folderapp Reclamefolder op mn telefoon staan hier kijk ik een dag van te voren vaak even op wat er in de aanbieding is bij die 4 supermarkten.
Aan de hand van de aanbiedingen stellen wij een menu samen voor de week. Vaak staan hier 4-5 gerechten op (sommige gerechten maken we genoeg voor 2 dagen).
Als we ons menu samen hebben gesteld dan kijken we wat we daarvan in huis hebben (kruiden, vlees in de vriezer, eventueel overgebleven groeten, pasta's etc) en maken echt een boodschappenlijstje puur daarop gebasseerd.
Deze vullen we dan aan met producten zoals melk en brood.
Dan kijken we naar de Kruidvat en op=op folder en als daar echt iets in de aanbieding is wat betreft shampoo dan nemen we 2 of 4 flessen als het veel scheelt.
Ik koop ook alleen maar 1+1 gratis en niet 2e voor de helft van de prijs.
Dit scheelt echt mega aan het einde van de balansstreep.
Wij hebben dan een stelregel dat we voor maximaal 5,- per week onnodige producten mogen kopen.
Leuk waxinelichthouder bij de action, A-merk ijsjes, extra lekkere wijn die toevallig niet in de aanbieding is.
Einde van de streep is dat wij met zijn 2-en maximaal 80,- per week kwijt zijn (dit is incl. 5,- voor hebbedingetjes)
Is dit herkenbaar?
Hoe doen jullie dat?
Is de op=op folder van de kruidvat of?
Ik denk dat wij ook gemiddeld aan de 80 komen.
Myfairytale, best veel dingen kun je in diepvries variant kopen! Dat zou ik gewoon lekker doen, heb je altijd wat om op tafel te zetten en het schijnt vaak nog goedkoper te zijn ook.
Straks als ik mijn extra vriezer heb ga ik dat ook doen!
Dat stockon, heb je daar bepaalde deals of aanbiedingen? Of is het gewoon een winkel? Ik snap het niet zo