[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:35

Ziet er leuk uit inderdaad Berdien :)

...totdat ik de foto van het speeltuintje zag :=

Als dat er direct achter zit zou ik daar NOOIT willen wonen...zit je elke keer met krijsende, gillende, jankende koters achter je huis -O-

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:38

pmarena schreef:
Ziet er leuk uit inderdaad Berdien :)

...totdat ik de foto van het speeltuintje zag :=

Als dat er direct achter zit zou ik daar NOOIT willen wonen...zit je elke keer met krijsende, gillende, jankende koters achter je huis -O-

Raar genoeg staat er in advertenties vaak "dicht bij scholen" of 'kindvriendelijke wijk" , maar nooit "grotendeels kindvrij" :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:41

Denk dat dat ook in weinig wijkjes te garanderen valt :P

Mijn te koop staande huis staat echt aan de rand van een wijkje, alleen bestemmingsverkeer heeft daar maar wat te zoeken. Speeltuintjes zitten een heel stuk verderop, directe buren zijn al uit de kinderen...heerlijk +:)+

Als ze nou normaal spelen dan is het geen probleem, maar het moet tegenwoordig altijd met veel zo hoog en hard mogelijk gekrijs blijkbaar >;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:57

Voor mij is speeltuin of school direct naast/acher huis ook een gruwelijke afknapper := die laat ik wel lopen voor mensen met kinderen :D
Maar hier heb je ook gezinswoningen van die prijsklasse maar dan moet er nog een halve ton minstens i om het bewoonbaar te maken :+

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:10

Ziet er leuk uit berdien!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:12

Hahahahaha ja dat was ook precies mijn reactie, over dat speeltuintje. Nou had mijn collega daar een passende oplossing voor, als je kinderen kattenbrokjes voert of vertelt dat als ze daar gaan spelen ze opgegeten worden door enge monsters/niet meer opgehaald worden door hun ouders, je er al snel geen last meer van hebt :')

Zo vals :oo

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:20

Ik zou het niet erg vinden hoor, een speelpleintje achter! als ze maar uit mn tuin blijven, haha.

Nou mijn vriend gaat vanmiddag nog bellen voor een ding met betrekking tot de vve en dan gaan we morgen een bod uitbrengen.
Vind het nu al spannend :+

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:26

Ik denk dat je niet aan kinderen ontkomt in een woonwijk := Vergelijke me het huurhuis zitten wij nu in een nogal kinderrijke achtertuin omgeving dat was wel even wennen. := Maar goed het is geven en nemen. En niemand die commentaar maakt over de aggegraat en grootmateriaal wat wij in zetten. En dat is ook heel wat waard..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:29

Ik woon in een echte woonwijk maar heb maar heel weinig last van kinderen. Nou woon ik ook niet dichtbij aan speelveldje gelukkig.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:37

Das idd een leuk huisje Berdien! En wat een prijs :oo Maar wel een eind weg :+

Speeltuintjes, tsja, zou er niet zoveel problemen mee hebben. Zou het juist wel fijn vinden om in een wijk te wonen waar af en toe wat fatsoenlijke speeltuintjes te vinden zijn, vind ik ook wel veel over de wijk zeggen. We zitten nu in een wijk waar praktisch niks zit, het enige wat er aan speelspul voor dat grut is, is op een schoolplein met een groot hek er omheen. Dus lopen ze hier over straat te slierten en tussen de auto's te spelen, ben steeds bang voor m'n auto op die manier :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:00

hier zit ook wel een speeltuin vrij dicht bij, maar ik moet er niet aan denken om er direct aan te wonen, overdag kinders aan het spelen (en het lijkt idd wel of dat niet meer zonder achterlijk geblér kan ) en 's avonds de pubers aan de hang , al dan niet met brommers
heb jarenlang vlak naast een basisschool met bijbehorende kleuterafdeling gewoond, dat hoor je ook , maar een school is minder irritant dan een speeltuin/veld direct aan je huis vast.

wij wonen nu in een jaren 70 wijk, hier komt nu een beetje de verjonging op gang, een deel is uit de kinderen, een deel heeft jongvolwassen kinderen in huis en een deel is zelf net samenwonend, of jong gezin, of is oppasoma van 1 of meerdere kleinkinderen.

geen enkel probleem, we hebben de puber van verderop die 's zomers tot in den treure met brommers aan het klooien zijn(tis de leeftijd :roll: )
buurmeiske wat in een leeftijd zit dat je eens wat grenzen opzoekt (kleuter puber)
maar een speeltuintje is net even wat anders , ken ze ook uit mijn jeugd als herrieplekken met overdag kinders en 's avonds rumoerige pubers (alleen was ik indertijd 1 van die pubers :+ )

daarom zeg ik al, die huizen laat ik lekker voor de mensen met kinderen, die worden er vast een stuk blijer van dan ik :D

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:07

Het is toch wel fijn imo als je kinderen hebt en ze kunnen in een speeltuintje spelen dichtbij huis.Dan heb je kijk op het speeltuintje en dan kan je je kinderen in de gaten houden dat ze niet weglopen.
Maar dat is mijn mening hoor.

Vanmiddag maar eens ff naar onze makelaar gaan.Ben het beu dat er kijkers komen kijken die ons huis superleuk vinden maar geen hypotheek kunnen krijgen.Kan ik heel het huis schoon maken en dan komen er kijkers die het wel willen hebben maar niet kunnen betalen :(
Heb nog wel iets anders te doen dan heel het huis poetsen.
Ben benieuwd wat de makelaar gaat zeggen.
Wil het huis nu eigenlijk met garage voor een vaste prijs aanbieden op de markt.
Had zelf in gedachte een vaste prijs te hanteren die 9.500 euro lager is dan de vraagprijs van de garage en het huis samen.
Als ik dat bedrag ervoor kan krijgen dan ga ik heel snel akkoord.
Wil naar Brabant toe naar mn vent die daar al werkt en bij mijn ouders door de week woont en in het weekend bij ons.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:17

lovemyhorse1 schreef:
Het is toch wel fijn imo als je kinderen hebt en ze kunnen in een speeltuintje spelen dichtbij huis.Dan heb je kijk op het speeltuintje en dan kan je je kinderen in de gaten houden dat ze niet weglopen.
Maar dat is mijn mening hoor.
daarom zeg ik al, laat die maar lekker voor de mensen met kinderen zijn, wij hebben er geen en er komen er ook geen , dus sja, voor mij geen toegevoegde waarde op dat vlak, maar puur de nadelen :)
Vanmiddag maar eens ff naar onze makelaar gaan.Ben het beu dat er kijkers komen kijken die ons huis superleuk vinden maar geen hypotheek kunnen krijgen.Kan ik heel het huis schoon maken en dan komen er kijkers die het wel willen hebben maar niet kunnen betalen :(
Heb nog wel iets anders te doen dan heel het huis poetsen.
Ben benieuwd wat de makelaar gaat zeggen.
Wil het huis nu eigenlijk met garage voor een vaste prijs aanbieden op de markt.
Had zelf in gedachte een vaste prijs te hanteren die 9.500 euro lager is dan de vraagprijs van de garage en het huis samen.
Als ik dat bedrag ervoor kan krijgen dan ga ik heel snel akkoord.
Wil naar Brabant toe naar mn vent die daar al werkt en bij mijn ouders door de week woont en in het weekend bij ons.

hopelijk komt er echt snel een kopende kijker voor jullie huis, lijkt me knap vervelend om zo gescheiden te zitten :(:)
en hopelijk ook een vruchtbaar gesprek met de makelaar , is een "bieden vanaf prijs" misschien ook geen optie?

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:15

Sonja,dat had ik ook al tegen de makelaar gezegd toen ik het in de verkoop deed.
Zij vond dit geen goed idee maar ik sta er niet negatief tegenover.
Zal het straks nog een keer voorstellen.

Volgens mij komen er gewoon verkeerde mensen op ons huis af.
Ons huis is echt geschikt voor mensen met kinderen omdat we 5 slaapkamers hebben en een speeltuintje op het pleintje en veel scholen in de buurt.
Wat er nu op af is gekomen is merendeel starters.
Die willen een compleet af huis met een luxe keuken en badkamer voor een lage prijs.
Ons huis is gewoon netjes afgewerkt met een normale keuken en een mooie badkamer vind ik zelf.
De starters die erop af komen kunnen niet of nauwelijks een hypotheek krijgen en dan hebben ze geen geld om het naar hun zin te verbouwen.

In het huis wat wij op het oog hebben zit een nette keuken zonder vaatwasser in en een doodnormale witte badkamer zonder luxe.
Ik heb echt zoiets van mochten wij dat kopen,we kijken wel hoe lang alles mee gaat en dan gaan we pas verbouwen.Vind het zonde om iets te verbouwen wat imo netjes is maar niet mijn smaak is.
Gebruik het geld liever voor iets anders.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:21

In welke regio zitten jullie nu Lovemyhorse?

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:28

Tamara,wij wonen nu in Zwijndrecht,Zuid-Holland

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:37

maar dat is dus iets wat ik nog steeds heel veel zie/hoor idd...
mensen willen nog steeds alles , en wel nu!!
dus ene huis kopen, keuken en sanitair vernieuwen terwijl er prima spul in zit, maar het is niet naar onze smaak (liefst iets wat aan bepaalde standaarden voldoet, want onze vrienden hebben dat ook. Helaas kun je niet altijd en, en krijgen, maar moeten ze of , of kiezen...helaas gaat dat er nog steeds niet in bij veel mensen.
wij zijn ook van het type "als het nog in orde is, is het in orde en komt het later wel een keer "

als de kleur van iets me niet aanstaat verf ik de deuren wel of zo weet je, maar ik ga echt geen goede keuken er uit slopen omdat ie wit is en ik een bruine wil, ja, andere deurtjes er op of zo, dan heb je op het oog een compleet andere keuken (lang leve ikea ;) )

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:44

Zo denken wij ook :j Badkamer & keuken zijn dan ook nog relatief makkelijk te vervangen. We hebben alleen geen zin in een klushuis, hebben inmiddels redelijk wat ervaring opgedaan met klussen (hele bovenverdieping opnieuw gestuct & geverfd, niet geïsoleerde, onafgewerkte zolder helemaal netjes gemaakt) en zijn er inmiddels wel achter dat wij niet zo van die klussers zijn :+ Dus wij zoeken toch ook wel een huis wat bouwtechnisch & in de grote lijnen redelijk in orde is. Muren & kozijnen verven vind ik niet zo'n punt, als de keuken niet onze smaak is gaan er idd andere deurtjes tegenaan of een lik verf, maar zo'n klus als hier de zolder, nee dat hoeft niet meer zo nodig van ons :n Wil ook niet eeuwig in de zooi zitten en uit ervaring weten we inmiddels dat we ook graag andere dingen doen waardoor alles eeuwig blijft liggen en ik me er dus nog eeuwig aan erger, zit ik ook niet op te wachten :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:49

wij gaan wel voor een (semi) klusser, komt ook omdat wat wij willen als het af is dik buiten budget valt , we willen namelijk meer grond als we nu hebben (hoekwoning met een tuin van 9 bij 14) ivm de groeiende hondenhobby
semi klus komt dat in een betaalbare regio uit met geld over om te klussen , af is dat een halve ton over aanschaf plus klusgeld heen(en we kunnen wel meer krijgen als we willen lenen en als budget hebben gesteld, maar hey, zoals gezegd, we hebben hobbies, die willen we graag blijven uitoefenen)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:54

Tja, ook dat is niets nieuws. Toen mijn oom en tante 15 jaar geleden hun huis verkochten in deventer zat daar ook net een nieuwe keuken en badkamer in. Het eerste wat de kopers deden? Nieuwe keuken en badkamer plaatsen.

Voor ons zit het iets anders in elkaar, mijn man is erg handig. Heel leuk zou je denken, maar op veel huizen heeft hij daarom iets aan te merken, wat hij zelf anders zou hebben gedaan. Daarom zijn we destijds ook voor een opknapper gegaan, dan betaal je in ieder geval niet voor wat een ander al heeft gedaan :D
Natuurlijk stortte vlak daarna de huizenmarkt in, dus winst maken gaan we niet (waarschijnlijk een klein verlies zelfs), maar we hebben er wel veel woonplezier voor terug gekregen in een huis wat exact aan onze eisen voldoet :j
Het punt is namelijk, als het mijn man niet aan staat, dan doet ie er toch wel wat aan...
En nu? Nu kijken we ook naar huizen die niet helemaal opgeknapt hoeven te worden. Want wie weet komen we iets tegen wat al gedeeltelijk aan onze eisen voldoet, ook wel prima om niet meteen een grootschalige verbouwing in te gaan.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:55

Dat is nu wat ik bedoel.
Jullie zijn hetzelfde als mij.
Goede dingen die nog goed zijn maar niet geheel mijn stijl laten zitten en eventueel pimpen met verf.
Ons huis is gewoon heel neutraal.
Keuken is gewoon goed maar misschien niet de kleur van de volgende bewoners (creme/vanille)
Zetten ze toch andere deurtjes erop?
Ik ga er in ieder geval niks meer aan doen.
Zal blij zijn als alles verkocht is en dat we het huis kunnen kopen wat we in gedachte hebben.
Manlief wilde nog meer gaan zakken met de prijs maar daar ben ik het niet mee eens.
Ik ben geen sinterklaas die het huis weg gaat geven.
En dan een partij spaargeld in de aankoop van het nieuwe huis steken.
Nee dat gaat echt niet gebeuren.
Er moet toch al een beetje spaargeld in het nieuwe huis maar om nu meteen een halve ton aan spaargeld erin te stoppen. :(

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:02

Wij hebben ooit 1 huis gezien binnen budget en 100% onze smaak. De tuin was wel vrij klein maar waarschijnlijk hadden we daar overheen gekomen maar het was al verkocht voordat we konden gaan bezichtigen..
Het was bij ons of 100% naar ons zin of een 100% klushuis. Wij wilde ook niet gaan betalen voor een ander zijn moeite terwijl wij het niet super mooi vonden :=
Nu hebben we een 100% klushuis. :))

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:04

ik zou idd oppassen met te veel zakken, je wil idd niet je huis gaan weggeven, scherpe prijs okee, maar dik onder de prijs daar snijd je jezelf ook mee in de vingers...
en in verhuoding met dat andere huis in de straat zitten jullie vrij goed met de prijs , iets van het randje er af is misschien ene optie om serieus te lokken,
1 voordeel, door het lange wachten waardeer je je situatie na ene uiteindelijke verkoop des te meer, gewoon weer herenigd in 1 woonplaats wonen met je vent ;) (ik probeer er maar ene positieve draai voor je aan te geven ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:34

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:10

Hebben jullie nog niet gezien wat er in Zeeuwsch-Vlaanderen te koop staat :Y)