Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
shirleyp schreef:€2,- is inderdaad niet veel, maar toch fijn dat het er door is nu dan. En snap dat je daar niet voor kan stoken, maar snap ook dat je werkgever moeilijk het stoken van de woning van een x aantal werknemers kan gaan vergoeden. Één kantoorpand verwarmen is natuurlijk stukken goedkoper dan een x aantal woningen.
Maris schreef:Hoe lang staan ze dan aan ongeveer ? Ik neem aan dat ze iedere keer aangaan als de verwarming ook aan gaat/ warm wordt ?
OleJon schreef:Van de week een paar keer app contact gehad met Vattenfall.
Over dat de app niet naar behoren werkte. Toen hadden ze het weer bijgesteld en nu lopen ze alweer 4 dagen achter. Waardeloos.
Vooral nu ben ik nieuwsgierig en dan werkt het niet
Slmt9 schreef:Maris schreef:Hoe lang staan ze dan aan ongeveer ? Ik neem aan dat ze iedere keer aangaan als de verwarming ook aan gaat/ warm wordt ?
Ze draaien alleen als de radiator op een bepaalde temperatuur is. Dus ik hoor ze ‘s ochtends als de kachel aan slaat. Dan wordt de warme lucht omhoog geblazen en slaat na x periode de kachel uit. Zo lang de temperatuur in die radiator blijft blaast hij door. Ik denk iets van een half uur in totaal?
Het geluid is niet echt te vergelijken met een gewone ventilator. In een normaal huis hoor je het denk ik niet eens. Ivm hersenletsel is het hier in huis altijd zo stil mogelijk. Geen prikkels van tv oid. De vogels maken denk ik nog een harder geluid
Als er gewoon gepraat wordt of tv/radio staat aan hoor je het niet. Mijn man hoort het uberhaupt al niet meer.
Yv_ schreef:Veel werken scheelt ook in stookkosten, want voor 2 uurtjes wakker zijn gaat die kachel hier niet meer aan. Vorig jaar had ik ander werk waardoor ik 2 middagen vrij was en dat is nu niet meer zo. Dat zie ik ook echt wel terug in mijn verbruik. Was er in maart begonnen en had 52% minder verbruik dan maart het jaar ervoor.
Ik kreeg net de eindafrekening van Oxxio, krijg een zéér mooi bedrag terug. Heb echt zo zuinig mogelijk gedaan (ketel op eco stand, zo kort mogelijk douchen, meer kleding aan etc.) Alleen afgelopen week heb ik de verwarming wel gewoon op 19,5 gehad 's avonds omdat ik er een beetje klaar mee was en die 3,39 per kuub voor een week ook wel prima vond, gezien ik toch op had gezegd bij Oxxio. Met de eindafrekening ook mooi bericht gekregen over die 190 euro die gestort gaat worden. En dan had werk ook nog eens een superfijn bericht. Al met al ben ik dit jaar dus eigenlijk meer dan prima doorgekomen. Ik wist het wel ergens door het zuinige gebruik, maar het is toch altijd even spannend als die afrekening gemaakt wordt.
Hoe zit dat eigenlijk met thuiswerkers? Krijgen die nog een compensatie van werk oid?
Dat folie heb ik ook al een paar jaar. Of het echt werkt om de warmte binnen te houden, weet ik niet, want ze zitten alleen op mijn ramen en de roosters erboven staan gewoon open. Ik had het vooral gekocht voor vocht op het glas op mijn voordeur. Sinds ik het folie erop heb, heb ik geen vocht meer op de voordeur, dat is echt heel fijn. Vriendin van me heeft het ook gedaan en die had hetzelfde effect. Heb wel al een paar keer opnieuw moeten kopen en plakken, maar dat kan aan de locatie liggen. In de zomer staat de zon er de hele dag op en ik heb het idee dat het plakrandje daardoor loslaat. En een paar weken geleden had de kat ruzie met een kat buiten, dus toen zaten er allemaal halen in. Maar een nieuw folietje is echt zo gefixed. Werkt heel makkelijk en het is niet duur.
Hier ook de ervaring dat kachel snachts naar 15 en 's avonds even doorstoken goedkoper is dan de hele nacht naar 15 en minder doorstoken 's avonds.
Maris schreef:OleJon schreef:Van de week een paar keer app contact gehad met Vattenfall.
Over dat de app niet naar behoren werkte. Toen hadden ze het weer bijgesteld en nu lopen ze alweer 4 dagen achter. Waardeloos.
Vooral nu ben ik nieuwsgierig en dan werkt het niet
Log dan gewoon in op je computer. Dan kan je alle gegevens wel zien !
edit : even voor je gekeken, t/m de 16de bij mij.
Kinke schreef:heb om 8 uur vanmorgen de openhaard maar weer aangedaan (zoals iedere middag/avond). We hadden vanmorgen al 3,5 kuub verbruikt om het op 17,5 graden te krijgen. Ik voelde dat de vloer iets warm was (als in niet meer ijskoud). Onze ketel staat op eco maar is 14 jaar oud. We wonen in een boerderij op de vlakte, dus die koude smerige wind van vandaag is goed te merken. Gelukkig krijgen we over 2 weken een nieuwe voordeur, ik denk dat we dat ook gaan merkenWas in maart al besteld, en nu pas binnen en leverancier heeft dus begin december pas tijd om hem te installeren. Overigens is het voorhuis in 2008 verbouwd en de muren zijn een paar jaar later geïsoleerd.
boeflover schreef:Zou je hier nu nog verschil kunnen maken door een bomen en struiken rand aan te planten die de eerste wind op vangt vraag ik me af?