Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gnome schreef:Ik snap ook echt niks van zo'n regeling. Als je op basis van zo'n koop je eigen huis weer moet verkopen, ontstaat er toch een hele ketting aan vage beloftes. Prima om als voorwaarde op te nemen dat je je eigen huis bijvoorbeeld ook moet verkopen maar dat je dan nog gewoon open staat voor andere biedingen vind ik echt belachelijk. Dan had ik inderdaad niet eens een bod gedaan.
smurffie schreef:Gnome schreef:Ik snap ook echt niks van zo'n regeling. Als je op basis van zo'n koop je eigen huis weer moet verkopen, ontstaat er toch een hele ketting aan vage beloftes. Prima om als voorwaarde op te nemen dat je je eigen huis bijvoorbeeld ook moet verkopen maar dat je dan nog gewoon open staat voor andere biedingen vind ik echt belachelijk. Dan had ik inderdaad niet eens een bod gedaan.
Dus de verkoper moet dan maar braaf gaan zitten wachten tot de koper zijn eigen huis verkocht heeft? Waar hij misschien wel 2 ton teveel voor vraagt? En dan zonder enige uitweg of mogelijkheid om de verkoop in te trekken?
Charaz schreef:Dat is niet de standaard inhoud van de no risk clausule gelukkig, wij hadden als er een ander kwam 48 uur om te beslissen of we het voorbehoud van verkoop van de eigen woning lieten vallen.
kosseh schreef:Vanuit hier ook stil.
Budget is door de hogere rente kleiner geworden. Daling in prijs is ook nog niet te zien, maar 1% is natuurlijk ook niet veel.
Ook is er een stuk minder aanbod hier in de buurt. Komt niet veel nieuws op
Staan nu 2 huizen die binnen budget vallen.
€250.000 voor een studio van 31m2 met nog bijna €200 euro per maand servicekosten.
€300.000 voor een appartement 70m2, dat is best prima en zou ik wel willen. Alleen zijn de servicekosten €490 per maand. Dat is niet haalbaar naast een maximale hypotheek.