[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duplo

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:01

Ja vonneke gaat nu echt snel idd *\o/*
Container is geregeld dus we kunnen snel beginnen :=

Amanda, waarom gaat de financiële adviseur mee naar de bezichtiging? Dat heb ik nog niet eerder gehoord?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:03

Zou idd eerder een bouwkundig onderlegd iemand meenemen

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:04

Hier ging de financieel adviseur alleen mee naar de bezichtiging van mijn broertje, maar daar was hij dan zelf ook de makelaar van. (En mijn broertje had iemand anders kunnen krijgen als makelaar aangezien ze met meerdere in het bedrijf zijn, maar had specifiek om die man gevraagd)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:14

Onze financieel adviseur is een bekende, hij gaat altijd mee naar bezichtigingen. Hij vertegenwoordigt de kopende partij ook bij bezichtigingen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:15

vonneke schreef:
Bij jullie gaat het nu ineens super snel Dup!

Idd, ging het hier ook maar zo snel haha.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:41

Ah op die manier, ik had het nog niet eerder gehoord :)

Bij ons deed de aankoopmakelaar dat

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:44

Wij hebben alles zelf gedaan. Hebben wel een mooie deal gemaakt denk ik :o huizen die hetzelfde zijn worden nu 25k tot 50k duurder aangeboden waarvan afwerking minder is en 1 van die huizen was binnen 2 weken verkocht :oo

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:58

Dat klinkt goed Marjan :D

Hier wat foto's van de staat van het huis :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:02

Net zo mooi als dat van mij ;)

Ben blij dat wij boven al klaar zijn!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:09

Heerlijk Vonneke, gaat alles verder ook zoals gepland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:14

Zeker! Het wachten is op de aannemer. Als hij van start gaat zijn we zo een heel eind!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:40

Ja dat is ook zo,n beetje de staat van ons huis, de keuken ook zo lol.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:57

Howly Duplo, daar zou ik echt niet aan durven beginnen. Nou hebben wij beide een baan van 50+ uren dus dat gaat ook gewoon echt niet, maar als je er uiteindelijk wat moois van hebt gemaakt haal je er denk ik wel extra voldoening uit.

Wij hoeven enkel het vloerbedekking van de trappen en boven verdiepingen te halen, schijnt te zijn gelijmd op ondervloer dus gaat er gemakkelijk uit. Het is wel van dat hoogpolige spul. Wat lijkt jullie beter, afvoeren bij gemeente zelf met een kar of een kleine container laten komen?

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:17

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:30

Hier is de staat nog wel wat slechter XD
In de keuken staat een eenvoudig blokje met 2 bovenkastjes en boven de deur 2 lelijk groene kastjes.
Badkamer moet vernieuwd, wc ook. En er ligt nergens iets op de vloer.
Wij zijn nog wel een tijdje bezig, gelukkig wil mijn vader alles doen. Wel in een rustiger tempo dan dat ie nu bij mijn broertje gedaan heeft. Daar is hij al een paar weken ook na zijn werk bezig. Wrs bij mij 1 a 2 dagen in het weekend. En na elk project een week pauze.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:01

Fae, we gaan het ook niet zelf doen
Slopen wel maar daar nemen we vakantie voor op dus dan maken de normale werkuren niet uit ;)

Zwager is loodgieter en heeft een team om zich heen om het te gaan doen
Hij heeft 4 maanden voor ons ingepland en wil het dan opgeleverd hebben
Heel luxe natuurlijk om dat zo dichtbij te hebben
Zonder hem waren vriend en ik er ook niet aan begonnen

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:55

Even vraagje.. Per 1 mei krijgen we de sleutel van ons nieuwe woning en hebben ook contact met de verkopers.

Nu krijgen we een mail van de verkopers over een lekkend raam. Dat ze blij zij dat hun makelaar dit al aan ons had laten weten met de bezichtiging. Dat zij dit in eerste instantie niet wisten, maar makelaar wel en dat ze het nu(?) Ontdekt hebben.

Krijg heel erg het gevoel dat zij zich nu proberen in te dekken, want wij weten niks van een lekkage. Hebben er zelfs expliciet naar gevraagd tijdens de bezichtiging en makelaar gaf alleen aan dat er bij de uitbouw vroeger lekkage is geweest maar dit opgelost was (andere plek dan zij nu bedoelen).

Heb dus netjes teruggemaild dat dit niet bekend bij ons is en dit tijdens de belichting niet was. En dat ik best schrik van deze mail.

Wat moet ik nou hiermee? Is er iets wat ik kan doen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:04

Hebben jullie het huis niet laten keuren? Maar anders moet het huis in de staat worden geleverd als waar voor jullie getekend hebben. Ik heb dit juist nog gevraagd omdat we bij eerdere huizen voor of tijdends leveren problemen hebben gehad die verholpen moesten worden.

Merkwaardig is wel dat de makelaar het gezegd zou hebben, de verkopers van niets zouden weten en jullie ook niet. :? Dan krijg je een vervelend welles nietes spelletje

Als dat in jullie koopcontract staat is de verkoper voor zover ik weet verplicht het te reparenen of met jou overleggen wat ermee te doen. Maar dat geldt alleen als je als koper aan je onderzoeksplicht hebt voldaan. Bij mij is dus gemeld, door mij en de keurder gezien dat achterraam het dubbelglas wat lek is. Die zal op termijn vervangen moeten worden ook al is het nu niet schokkend.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:29

Ik heb gelukkig al een mailtje terug dat ze het gaan repareren en dat ze ons geen rot gevoel willen geven.. Zit weer te stressen om niks.

Gelukkig staat alles op de mail, heb ik nog bewijs hierover mochten ze het niet hebben gerepareerd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:48

Gelukkig opgelost.

_-:( zo even wat frustratie eruit. Kennelijk werk adviseur op zondag en wat blijkt waar ik al bang voor was. Maatschappij stelt opeens allemaal aanvullende eisen. Hier was ik al bang voor dat zou gaan gebeuren. -:(-

En maakt foute aannames ook nog. Ze vinden dat ik zelf een jaar lang de volledige hypotheek van huis dat verkocht moet worden moet kunnen financieren en dat nu al op de rekening moet hebben staan ook nog. 8)7 :n . Dat ik nu dus geld voor aankoop en jaar overbrugging nu al moet hebben staan. Nu haal ik hun verkeerde volle eis net niet (kom dan geloof ik 2000 te kort) maar dan reken ik mijn overgebleven reserve ook mee.

Los van het feit dat woning van ex en mij is en dus de halve hypotheeklasten voor mijn kosten komen en niet de volle mep. Ga ik daarvan uit heb ik nu genoeg staan. Daarnaast had mijn vader al gezegd als ik darmee klem zou komen springt hij bij. En er is ook nog een kans dat huis niet eens verkocht wordt maar dat ex er alsnog gaat wonen.

En dat huis voor nu al wel actief in de verkoop moet staan wat niet eerder geeist is. Wat ook niet kan omdat er anderhalve huisraad nu in staat en we pas aan de gang kunnen als mijn spul weg is. Aargh tot zover mijn frustratie.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:55

Is redelijk standaard Karuna. Zo goed als elke bank wil bij een woning die nog niet verkocht is zien dat je de dubbele maandlasten kunt dragen. En dan niet de helft, maar de volle mep. Je bent immers ook niet voor de helft aansprakelijk voor die hypotheek, maar voor het volledige bedrag. Als jouw ex niet meer betaalt, komt de bank niet voor de helft maar voor de volledige maandlast bij jou.

Overigens is werken op zondag tegenwoordig redelijk standaard voor adviseurs. Ik werk zo'n beetje 7 dagen per week :))

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 14:03

Berdien schreef:
Is redelijk standaard Karuna. Zo goed als elke bank wil bij een woning die nog niet verkocht is zien dat je de dubbele maandlasten kunt dragen. En dan niet de helft, maar de volle mep. Je bent immers ook niet voor de helft aansprakelijk voor die hypotheek, maar voor het volledige bedrag. Als jouw ex niet meer betaalt, komt de bank niet voor de helft maar voor de volledige maandlast bij jou.

Overigens is werken op zondag tegenwoordig redelijk standaard voor adviseurs. Ik werk zo'n beetje 7 dagen per week :))

Dit was bij ons ook de standaard hoor. Ik vind er ook niks geks aan met alle problemen die er in de laatste jaren zijn geweest met mensen die twee woningen hadden. Het is ook ter bescherming van jezelf.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 14:25

Bleh balen karuna.... ik hoop dat het nu toch nog gaat lukken...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:00

Bij ons was zelfs de eis dat als ons huis niet verkocht zou zijn, we konden aantonen dat we 2 jaar hypotheek lasten op onze rekening hadden staan.

Zou je die missende 2.000 van je vader kunnen lenen en op je rekening storten? Dan is het qua financiën opgelost toch?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:01

Cardy dat is probleem ook niet, maar het feit dat ze domweg de verkeerde gegevens gebruiken en me vol voor huis willen laten opdraaien is al een grote fout. Maar twee jaar bij jullie :oo dat is toch voor geen mens haalbaar? Daar kun je een huis contant van aanschaffen zo ongeveer bij wijze van spreken.

Waar ik vooral van baal is dat ik zoveel voorwerk heb gedaan om dit soort nare verrassingen te voorkomen krijg je het toch. Ik weet niet wie hier zit te klooien maatschappij of tussenpersoon. Ik baal er stevig van.

Idem paspoort copy. Ik lever aan wat moet. Copy van voorkant bij paspoort dat 10 jaar geldig is omdat daar bsn nummer opstaat. Nee moet ik een kleuren copy van voor en achterkant aanleveren omdat het nummer op de achterkant zou staan. Maar daar staat niks op. -O- . Meld ik dat netjes aan adviseur ook omdat mijn printer kleuren niet zo fijn vind en ik er dus even achteraan moet. krijg ik terug. Ja ik zal het zo wel indienen maar als ze het niet geaccepteren heb ik je gewaarschuwd. Wat de nog wat? -O- :n niet blij mee zo,