[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 19:05

Selka schreef:
Dames! Ik heb jullie hulp nodig. Wat is de afwerking van een woning waard?
Het gaat om deze woning: http://www.funda.nl/koop/waalwijk/huis- ... straat-16/

De woning is een stuk duurder dan vergelijkbare woningen in de omgeving, maar is super netjes afgewerkt. Wat zetscheurtjes in de hal en badkamer, maar dat kan het huis is van 2011. Helemaal onze smaak dus echt een kwestie van spullen over en klaar. Tegenover komen nieuwbouw huizen, ongeveer even groot alleen veel grotere tuin (2x zo groot) en die zijn vanaf 225.000 tot 250.000. Achter komen 2 kappers voor max. 269.000 (ook deze zijn groter van binnen en buiten).

Woning is een heel stuk onder budget waardoor ik minder kan gaan werken *\o/* Maar we willen natuurlijk geen prijs neerleggen die we 100% zeker nooit terug zullen krijgen. Iets verlies nemen is denk ik niet meer dan normaal meer in de huidige woningmarkt maar graag zouden we dit beperken tot +- 5%.

Wat geven jullie dan voor dit huis?? Wij weten het echt niet -O- Mensen hebben helaas wel een tophypotheek waardoor ze nu al met een flinke restschuld achterblijven.. Ik weet waarvoor ze te koop zijn gekomen na de bouw en snap daarom ook niks van hun hoge hypotheek maarja.. Wat is realistisch?

Ik heb geen idee wat ze destijds uit de bouw hebben gekost die huizen? Maar ik zit nu in nieuwbouw en geloof me, het geld VLIEGT eruit. We dachten dat 50.000 euro ruim was om een huis voor af te maken maar budget heeft z'n plafond al bereikt en dan moeten we nog stofferen en de tuin afmaken.

Het huis ziet er qua afwerking zo op de foto super uit. Dat kan echt heel veel geld hebben gekost.

De vraag is of jij het over hebt voor een hoge mate van afwerking en extra comfort.

Wij hebben besloten dat het voor ons wel belangrijk is, dat we liever een miele oven hebben dan een whirlpool. Dat we een quooker in de keuken laten installeren, overal dezelfde houten vloer, ook op de bovenverdiepingen etc. Wil niet meer op een koud laminaat stappen in de ochtend.

We genieten intens van het comfort wat een huis dan biedt en daar willen wij persoonlijk wel wat meer voor betalen. En als we het er over 10 jaar dan niet uit hebben? So what, dan hebben we toch 10 jaar woongenot gehad?

Dus jij bepaalt of je dat huis het waard vind, wat je belangrijk vind in een huis. :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:33

Ja daar heb je een heel goed punt Nelleke! Dat hebben deze mensen ook gedaan en het daarnaast waanzinnig goed bijgehouden. Ik heb nog nooit zo'n schoon huis gezien! Ik wil ook best wel de vraagprijs betalen alleen gezien het voor ons als tussenwoning is liever niet met al te veel verlies over 5 jaar verkopen. We kiezen hier namelijk voor zodat we beiden nog volledig vrij zijn van baan te wisselen, kinderen evt in de toekomst etc.

Misschien toch maar taxeren en dan in 1 keer een realistisch bod doen :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:35

Nieuwbouw casco gaat ook nog een hoop kosten maar ik zou me niet gek laten maken door de hypotheek van de verkopende partij .

Wij hebben net een tweede bezichtiging gedaan. Positief. Nu nog paar dingen natrekken en dan waarschijnlijk een bod uit brengen

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:37

Leuk horsii! Wat ga je nog natrekken?

horsii

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:53

Stukken van de Vereniging van eigenaren en het papierwerk wat de huurders die erin zitten betreft.
Als het goed is is vriendlief daar nu al mee begonnen.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:55

Wij hebben net een huis bekeken en we vinden het allebei heel veel potentie hebben voor een woonhuis voor ons. Alleen een nadeel, het staat pas sinds afgelopen vrijdag te koop en er zijn nu al veel kijkers geweest.
Dat vind ik persoonlijk best wel beangstigend, hoe kan ik rustig nadenken zonder constant te denken dadelijk is het huis al weg ofzo.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 19:58

@ Selka, als dat huis in onze wijk zou staan zou het zo'n 6 ton of meer moeten kosten/opleveren. Wij hebben al meer voor ons casco rijtjeshuis van 124m2 betaald. Maarja, dat ligt meer aan de locatie dan aan het huis. Maar voor mijn gevoel is het dan echt een koopje :')

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:59

Lastig is dat he lootje.
In zo'n situatie hebben wij ook gezeten en daarom gekozen om eerst met onze andere optie verder te gaan.
Twee gelijke huizen in dezelfde straat.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:05

horsii schreef:
Lastig is dat he lootje.
In zo'n situatie hebben wij ook gezeten en daarom gekozen om eerst met onze andere optie verder te gaan.
Twee gelijke huizen in dezelfde straat.

Als je een tweede optie hebt is dat natuurlijk super fijn, maar die hebben we niet -O-

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:23

Hahaha ja hartje Amsterdam of middle of nowhere Waalwijk scheelt nogal ja! Zeker als je bedenkt dat landgoed Driessen (waar het huis staat) ook nog eens een dure wijk is :+ Je mag best hierheen verhuizen hoor :D

@lootje, lastig! Het enige huis waar wij tot nu toe serieus geïnteresseerd in waren was totaal niet in trek. We waren de eerste kijkers in 3 jaar! Dit huis is veel meer in trek en daarom wil ik zsm bieden. Minder tijd voor twijfel enzo

poepiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:53

Ik kom zo even binnen vallen eigenlijk met een vraag.
Wij zijn ook op huizenjacht en hebben een leuk huis gezien.
Nu kunnen wij een max. hypotheek nemen, die 37000,- onder de vraagprijs zit van de woning.
Hier komen dan nog k.k. bij overheen, zou dit wel eens wat zijn om te gaan kijken of niet? Of zeggen jullie direct van niet doen dat is zonde van het geld.
Wij vinden het erg lastig, we hebben zelf nog wel een aardig bedrag aan eigen geld (hou even 20.000/30.000 aan), dat kan er evt. nog in mee genomen worden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:57

is het haalbaar?
dus is de hypotheek + eigen geld voldoende om een realistisch bod op het huis uit te kunnen brengen
en! dan ook nog eventuele klussen te kunnen doen
en nog veel belangrijker, kunnen en willen jullie de bijbehorende maandlasten ophoesten zonder daarbij direct te stoppen met hobby's etc en hou je dan nog voldoende over om eventueel te sparen voor onderhoud etc ?

ik bedoel , een bepaalde hypotheek kunnen krijgen is leuk, maar is het leven bij die maandlasten ook nog een beetje leuk, of werk je puur om je huis te houden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:09

Om wat voor prijsklasse gaat het? Als dat 2 ton is, is dat niet realistisch, gaat het om 5 ton of meer, kun je wel rond dat bedrag eraf handelen. Zelf hebben wij 30k eraf gekregen, bij een vraagprijs die net onder de 5 ton zit.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:14

Er worden in dit topic al een aantal keer huizen gekocht met een verkoopprijs van 20-30% onder de vraagprijs. Dan kun je zelf uitrekenen of het haalbaar is ;)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:56

Selka onwijs gaaf huis. Wist niet dat Waalwijk goedkoop was?
Niet dat wij dat kunnen lenen hoor als starters maar toch :P

Loontje: dat is een lastige.. Ik zou zeggen denk nog wel goed na.

Poepiej: wie niet waagt wie niet wint zeg ik altijd maar ;)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:03

Helga, Waalwijk is goed te doen :) sprang, Kaatsheuvel en Waspik zijn nog goedkoper maar daar wil ik niet wonen :P wij zijn ook starters (ben 24 dus wel een stukje ouder dan jij) maar huren al wel meer dan 7 jaar. Ik ben wel erg blij dat we zelfs misschien nhg kunnen afsluiten :D we zochten een huis met stallen, maar zo dicht bij LDD is dat al snel €750+ en dat budget is er nu ook weer niet :P dus de paarden blijven in pension.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:05

Wij zijn nu opzoek in Goirle. We huren nu +- 3 jaar. 3 februari hebben we een gesprek over wat we kunnen lenen dus ben heel benieuwd ik ben 20 en mijn vriend 23

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:10

Spannend inderdaad! Mijn vriend is 27 dus die werkt alweer 5 jaar fulltime :) wij zijn nog niet op gesprek geweest want we willen het meeste zelf doen (vriend werkt in de financiële sector). Is ook best spannend :P

Maar Goirle is leuk wonen!!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:11

Selka schreef:
Spannend inderdaad! Mijn vriend is 27 dus die werkt alweer 5 jaar fulltime :) wij zijn nog niet op gesprek geweest want we willen het meeste zelf doen (vriend werkt in de financiële sector). Is ook best spannend :P

Maar Goirle is leuk wonen!!

Ja ook kwa ligging en faciliteiten is het ideaal! Hoop dat we snel een huis hebben ben dat huren eigenlijk wel beu :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:06

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:03

Dat is wel erg goedkoop berdien .

Hier in de regio betaal je daar zo 175a 195 voor

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:04

Haha Berdien! Nee joh :P Gewoon wat extra betalen voor wat groters.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:22

Zo, Berdien, daar krijg je bij ons een appartement voor.

@Poepiej, misschien kun je eens een maand of wat bijhouden waar je geld naartoe gaat. Heb ik ook gedaan. Het valt enorm tegen hoeveel van je salaris elke maand opgaat aan gas, elektriciteit, belastingen, eten etc. En hoe weinig je over houdt voor "leuke dingen". (etentjes, luxe, abonnementen)
Althans bij mij :D
Ik probeer voor mijn maximale hypotheek zo te mikken dat ik niet alles op hoef te geven voor mijn huis. Dat dure vakanties afvallen, geen probleem, maar ik wil wel leuke dingen blijven doen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:30

Zoveel groter heb ik niet nodig voor me, myself and I hoor :))
Vond het ook echt een hele redelijke prijs, echt een heel leuk huis ook.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:32

Dat is een leuk huis! Fijne sfeer hangt er ook vanaf de foto's :)