Selka schreef:Dames! Ik heb jullie hulp nodig. Wat is de afwerking van een woning waard?
Het gaat om deze woning: http://www.funda.nl/koop/waalwijk/huis- ... straat-16/
De woning is een stuk duurder dan vergelijkbare woningen in de omgeving, maar is super netjes afgewerkt. Wat zetscheurtjes in de hal en badkamer, maar dat kan het huis is van 2011. Helemaal onze smaak dus echt een kwestie van spullen over en klaar. Tegenover komen nieuwbouw huizen, ongeveer even groot alleen veel grotere tuin (2x zo groot) en die zijn vanaf 225.000 tot 250.000. Achter komen 2 kappers voor max. 269.000 (ook deze zijn groter van binnen en buiten).
Woning is een heel stuk onder budget waardoor ik minder kan gaan werkenMaar we willen natuurlijk geen prijs neerleggen die we 100% zeker nooit terug zullen krijgen. Iets verlies nemen is denk ik niet meer dan normaal meer in de huidige woningmarkt maar graag zouden we dit beperken tot +- 5%.
Wat geven jullie dan voor dit huis?? Wij weten het echt nietMensen hebben helaas wel een tophypotheek waardoor ze nu al met een flinke restschuld achterblijven.. Ik weet waarvoor ze te koop zijn gekomen na de bouw en snap daarom ook niks van hun hoge hypotheek maarja.. Wat is realistisch?
Ik heb geen idee wat ze destijds uit de bouw hebben gekost die huizen? Maar ik zit nu in nieuwbouw en geloof me, het geld VLIEGT eruit. We dachten dat 50.000 euro ruim was om een huis voor af te maken maar budget heeft z'n plafond al bereikt en dan moeten we nog stofferen en de tuin afmaken.
Het huis ziet er qua afwerking zo op de foto super uit. Dat kan echt heel veel geld hebben gekost.
De vraag is of jij het over hebt voor een hoge mate van afwerking en extra comfort.
Wij hebben besloten dat het voor ons wel belangrijk is, dat we liever een miele oven hebben dan een whirlpool. Dat we een quooker in de keuken laten installeren, overal dezelfde houten vloer, ook op de bovenverdiepingen etc. Wil niet meer op een koud laminaat stappen in de ochtend.
We genieten intens van het comfort wat een huis dan biedt en daar willen wij persoonlijk wel wat meer voor betalen. En als we het er over 10 jaar dan niet uit hebben? So what, dan hebben we toch 10 jaar woongenot gehad?
Dus jij bepaalt of je dat huis het waard vind, wat je belangrijk vind in een huis.