Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:47

Heeft iemand van jullie ook ervaringen met http://www.slagerijonline.nl/ ?

Ik heb eens zitten uitrekenen als ik groot inkoop, en ik zou percies hetzelfde kopen bij de ah dat ik dan goedkoper uit ben. Ik heb bijvoorbeeld dat pakket kip eens uitgerekend en ik kon dan 15,- besparen.
Ik wil het wel eens gaan proberen, maar ik kan kwa meningen en ervaringen niet zoveel vinden op het net.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:17

De stronk van de broccoli eet ik altijd gewoon. Is juist t lekkerste :)

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:56

xMarieke schreef:
De stronk van de broccoli eet ik altijd gewoon. Is juist t lekkerste :)

Die gaat bij mij ook gewoon in de stamppot hoor! Gewoon in kleinere stukjes snijden en dan meekoken... zonde om weg te gooien :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:58

wemkelover schreef:
Heeft iemand van jullie ook ervaringen met http://www.slagerijonline.nl/ ?

Ik heb eens zitten uitrekenen als ik groot inkoop, en ik zou percies hetzelfde kopen bij de ah dat ik dan goedkoper uit ben. Ik heb bijvoorbeeld dat pakket kip eens uitgerekend en ik kon dan 15,- besparen.
Ik wil het wel eens gaan proberen, maar ik kan kwa meningen en ervaringen niet zoveel vinden op het net.

Ik niet maar ziet er op prijsgebied goed uit vooral de kip idd man wat een lage prijs :oo! , weet wel ene bobsvleeskoerier met goede ervaringen maar geen idee van de prijzen..

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 16:01

Heeft iemand een lekker een simpel recept met Prei? Ik heb nog wat liggen maar heb eigenlijk geen idee wat ik er mee moet doen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 16:02

Preischotel? Gehakt rul bakken met wat kruiden en dat onderin de schaal. Daarboven een laagje gekookte prei en daar bovenop aardappelpuree.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 16:04

Bami?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 16:16

Dat zijn hele goede! Ga er maar even mee aan de slag :) Dank jullie wel

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:04

Zojuist weer even bij de mega food stunter in Almere geweest. Ik had een compliment op hun facebook a achter gelaten over de diepvriestaarten. Dat vonden ze zo leuk dat ik per mail een bon van 5 euro heb gekregen, welke ik kon besteden aan vlees. Ik was dus maar 8,50 kwijt vandaag.
Kipreepjes
3 pizza's
3 rookworsten
8 hamburgers
Bretonse schnitzels
Boomstammetjes
2 kerststollen
2 kleine appeltaartjes

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:07

Ik gebruik prei altijd bij een lekkere pasta.. Penne of verse pastaslierteb met prei en paprika en een lekkere zoetzure sauw met bijv kip en wat noten :9

Laten we dat morgen ook heerlijk eten :9

En ik wil de c1000 terug!! Morgen lekker twister frietjes voor een euro in de aanbieding . maar helaas.. Geen c1000 meer in de buurt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:19

Het lekkerste vind ik inderdaad ene preischotel... met aardappelschijfjes, (vega)gehakt, prei en een kerriesausje :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:31

Iemand hier enig idee waar je goedkoop eetbare pompoen kunt kopen?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:35

Enerzijds vind ik dat er hier leuke tips en recepten voorbij komen.
Anderzijds ben ik verbijsterd hoe mensen hier voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten wat betreft voordeel -als het bijv om vlees gaat.
Alsof dieren een dierwaardig en fijn bestaan kunnen leiden als wij een heel vleespakket willen scoren voor 8,00
Vreselijk ( ik eet weinig vlees, maar wat we kopen en eten is beslist niet voordelig)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:38

ravellie schreef:
Anderzijds ben ik verbijsterd hoe mensen hier voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten wat betreft voordeel -als het bijv om vlees gaat.
Alsof dieren een dierwaardig en fijn bestaan kunnen leiden als wij een heel vleespakket willen scoren voor 8,00
Vreselijk ( ik eet weinig vlees, maar wat we kopen en eten is beslist niet voordelig)

Ik ben het zo erg met je eens. Ik zou het persoonlijk niet kunnen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:43

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:48

Sheran schreef:
ravellie schreef:

Helaas kunnen sommige mensen nu eenmaal niet anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:51

Idd vlees is niet te betalen anders , en ik wil elke dag een stukje vlees op mijn bord... Het is kiezen en delen... , moeders haalt het in de aanbieding kan ook niet anders

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:59

@Saoranda; netjes zeg, mijn vriezer is volgende week leeg en dan wil ik er ook graag heen om wat op te halen.

@Ravellie; Sommige mensen (waaronder ook wij) kunnen helaas niet anders.
Wil ook wel eens wat duurder vlees meenemen,maar dat gaat helaas niet.
En ook wij willen elke avond een stukje vlees op ons bord.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:03

Tja... ik ben het met Debgizmo eens, ik heb helaas niet echt de keuze om biologisch te eten vanwege de financiën.
Ik ben wel zeker de helft minder vlees gaan eten als bijv. 2 jaar geleden maar toen at ik ook in verhouding veel vlees, nu eet ik normaal tot weinig qua portiegrootte zegmaar.

Vegetarisch eten is niet echt een optie omdat ik en toch wel van vlees houd, en omdat ik me al aan een streng dieet houdt (glutenvrij) waarbij zo'n beetje alle vervangers niet glutenvrij zijn.
Ik eet dus wel minder vlees dan voorheen maar geen vlees is geen optie en biologisch vlees te kostbaar (dan zou ik voor hetzelfde 'geld' nog maar 1 of 2 x in de week vlees kunnen eten).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:17

DebGizmo schreef:
Sheran schreef:

Helaas kunnen sommige mensen nu eenmaal niet anders

Je kunt ervoor kiezen om geen vlees te eten, toch?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:20

Gaan we dit gezeik nou elke keer weer terug krijgen?
Daarbij als het over mijn link gaat, dat is van slager dat vlees wordt ook zorgvuldig uitgezocht en naar het welzijn van de dieren gekeken. Lees maar even op die site.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:23

sheran met mijn b12 tekort is dat absoluut geen optie, daarnaast vind ik het onzin om je vlees dan maar achterwege te laten als je biologisch niet kunt betalen, er word toch niet minder kiloknallers door gemaakt, dat zal altijd veel verkocht blijven worden. Daarnaast vind ik persoonlijk dat een stukje vlees bij de avondmaaltijd hoort, maar ik respecteer dat er ook mensen zijn die dat niet vinden en geef daar ook geen commentaar op, dat verwacht ik anderzijds ook niet en deze discussie is al geweest. daarnaast gaat het topic over besparen op boodschappen en NIET over dierenwelzijn

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:27

Ik vind het prima dat je vindt dat vlees bij de avondmaaltijd hoort. Dat hoeft echter niet voor iedereen zo te zijn, en sommige mensen hebben ook nog nooit overwogen om geen vlees te eten, gewoon omdat ze het van huis uit niet mee krijgen. B12 is er ook in pilvorm, mocht dat voor sommigen een bezwaar zijn :). Ik heb ze op doktersadvies ook een tijdje geslikt toen ik in het ziekenhuis lag.

Voor mij persoonlijk vind ik het dus de enige optie: geen vlees eten omdat biologisch te duur is. Ik wil niet meewerken aan de kiloknallers. Want als niemand het koopt, wordt het ook niet gemaakt. Elke persoon minder is er weer 1. Ik zou het voor mezelf dus niet kunnen verantwoorden, maar als anderen dat wel kunnen: even goede vrienden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:38

wemkelover schreef:
Gaan we dit gezeik nou elke keer weer terug krijgen?
Daarbij als het over mijn link gaat, dat is van slager dat vlees wordt ook zorgvuldig uitgezocht en naar het welzijn van de dieren gekeken. Lees maar even op die site.

Idd , Afbeelding nog vol met kuikens maar strobalen om uit de sleur te komen , een dag nacht ritme en ze krijgen gewoon graan.. het is een langzaamgroeiend ras en voor die prijs . Denk na deze google actie ik kip er met een geruster hart bestel.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:39

b12 is inderdaad in pilvorm, echter, werkt dat bij de meeste mensen met een b12 tekort niet omdat dat niet word opgenomen in het lichaam en het dus via injecties ingespoten moet worden. Nogmaals, ik heb geen bezwaar tegen mensen die geen vlees of diervriendelijk vlees eten/kopen, als ik genoeg geld zou hebben zou ik het mogelijk ook overwegen, maar is hier dus geen optie. Zoals bij een hoop andere mensen.