Cabelona heerlijk die bloemen!
Hier stap 1 , graafstuk konijnen eruit . Konijn is het er niet mee eens

Stap 2 alle paden eruit scheppen en dat grind dit gat in
Stap 3 vijver graven en tuinbank verhuizen
Alleen mijn vaders schep werkt niet mee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cabelona schreef:Ja dat zijn de yellow pear tomaatjes. Ze zijn erg smaakvol
Maartje_M schreef:Enige kruipertje dat hier staat en groeit als een gek is de maagdenpalm. Maar geen idee hoe lang die bloeit
Neonlight schreef:Phlox is erg fijn, maar bloeit geen 2 maanden per jaar. Campanula daarentegen wel.
Wij wonen hier nu 3 jaar, en vanwege wat ongelukken ook later begonnen dan gepland. Vorig jaar hadden wij de vergunningen binnen en toen kon er gesloopt en gebouwd gaan worden, en asbest gesaneerd. Het beetje tuin wat we achter hadden (gras) is behoorlijk kapot gereden met de bouw en opslag van bouwmaterialen.
Het kan mij eigenlijk niet snel genoeg gaan. Planning was dat we het vorig jaar klaar zouden hebben, maar toen zijn we pas begonnen. Ik hoop echt volgend jaar een tuin aan te kunnen planten.
Eleionomae schreef:Ik heb phlox. Groeit snel qua bedekken van de bodem maar bloeit max een maand. Daarna is het gewoon groen.
Janine1990 schreef:Ooh mooie tips allemaal!
Ik zie vanavond dat de zon vrij lang in mijn tuin blijft in de avond en middag.
Er zitten ook heel wat bloemen in nu, de eerste bloem op de foto van Cabelona heb ik ook in overvloed in mijn tuin! Heel erg mooi!![]()
Verder ben ik ook wel behoorlijk fan van mediterraanse planten (en dan niet in de stadse zin, maar echt de boulevard) en ik vind die felgekleurde tegeltjes ook waanzinnig. Maar dat is misschien meer iets voor volgend jaar. Misschien moet ik de hele tuin wel uitstellen, al wil ik die bank heel erg graag.En wel NU
![]()
Maar de tuin ligt op dit moment vol met heel wat dingen.
Ben eerst nog op zoek naar een mooie inrichting van de tuin. Pffff... Ik hoop hier wat ideetjes op te doen!
Dus voeg het doorbladeren van het topic toe aan mijn to-do list, die moment ellenlang is
Rebecca schreef:Enorm zwaar en word alleen maar zwaarder , de paden zijn flinke jongens die eruit moeten . Twijfels blijven , maar die stap komt nog lang niet dus gewoon doorgaan en tegen die tijd even kijken
Eleionomae schreef:Mijn hortensia voor heeft echt een tik gehad door de droogte, alle takken zijn door het gewicht van de bloemen ingeklaard gezakt, heb nog nooit zo'n sneue hortensia gezien in Mn voortuin. Moet even zien hoe ik m volgend jaar ga snoeien, wellicht toch zorgen dat de takken wat korter zijn voor de bloei weer inzet.
Neonlight schreef:Hier heeft het vandaag voor het eerst sinds weken pas weer geregend. Sproeien is heel hard nodig. Maar wij sproeien ook niet met drinkwater.
Annet_Dottie schreef:Ik dacht ik zal deze ook hier even delen, hier nu sinds het weekend ook eindelijk weer wat regen, helaas vandaag een beetje te veel naar mijn zin maar het groeit lekker.
Dit zijn dus (deels) mijn broccoli en tomatenplantjes die een paar week geleden nog best klein waren en net uit de vensterbank van de buurvrouw kwamen![]()
Excuus, de grootste tomatenplant waar de meeste ook al aan zitten stond er al wel wat eerder die komt van de tuinland
[img]m/AiQFbW.jpg[img]
[img]m/MuYZXs.jpg[img]
[img]m/lsltno.jpg[img]
Malenka schreef:Met jonge planten begrijp ik sproeien zeker! Echter ben ik wel een groot voorstander van planten zetten op een plek waar ze geschikt voor zijn. Dus als ze de omstandigheden op volwassen gewortelde leeftijd niet aankunnen staan ze niet goed.