E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 05:40

Snoraly schreef:
Omg zie dat Kobo nu hun eigen draadloze page turner heeft :')

Nice! Gewoon via blauwtand zie ik dus geen extra clipje nodig op je e-reader.

Marije_jiplover

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 05:44

Hoe lezen jullie, dat je een pageturner handig vind?
Ik heb mijn Kobo gewoon in 1 hand en ik zit of lig daar lekker mee te lezen en die ene hand kan ook altijd het scherm of 1 vd knoppen wel indrukken om een pagina om te slaan.

Een extra dingetje in mijn andere hand zou ik onhandig vinden.

Dus nu ben ik benieuwd wat het voordeel van een page turner is, want in mijn eigen situatie zie ik die niet.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 05:51

Marije_jiplover schreef:
Ik heb mijn Kobo gewoon in 1 hand en ik zit of lig daar lekker mee te lezen en die ene hand kan ook altijd het scherm of 1 vd knoppen wel indrukken om een pagina om te slaan.

Dus nu ben ik benieuwd wat het voordeel van een page turner is, want in mijn eigen situatie zie ik die niet.

Volgens mij alleen handig met een klemmetje/standaard zodat je op je rug kunt liggen en lezen onder dekentje enzo.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 07:13

Marije_jiplover schreef:

ik heb nog zo'n bookseat waar ik die op zet als ik in bed lig, en dan gebruik ik de Micro 8bitdo als pageturner. Ontzettend fijn om zo in de avond te lezen :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 07:30

Idd in de winter in bed met de ereader in een houder op de rand vh bed/nachtkastje, handen lekker warm onder het deken. Benieuwd of ik het dit jaar opnieuw ga gebruiken, want ik val de laatste tijd zo snel in slaap (en stoot mijn hoofd tegen mijn reader bij het opstaan :+) EN vergeet dat ding altijd op te laden.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 07:54

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 08:08

Ah, vandaar, jullie hebben de reader dus niet vast.
Dan klinkt het idd logischer.

Thnx, omdat ik hem zelf dus wel altijd vast heb, begreep ik het nut niet zo, maar met jullie uitleg wel.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:40

ik heb een vraag, want ik wil een Kindle aan gaan schaffen (of eigenlijk, vragen voor kerst :P )
maar, is er echt een wezenlijk verschil tussen de compact en de gewone versie?

Ik heb bij een collega de compact even vastgehouden, en die lijkt prima, maar vraag me af of er hier iemand is die ervaring heeft met beide en mssn kan aangeven wat er fijner is aan de 1, of de ander ..

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 07:45

wendy1987 schreef:
ik heb een vraag, want ik wil een Kindle aan gaan schaffen (of eigenlijk, vragen voor kerst :P )

Ik heb bij een collega de compact even vastgehouden, en die lijkt prima, maar vraag me af of er hier iemand is die ervaring heeft met beide en mssn kan aangeven wat er fijner is aan de 1, of de ander ..

Geen Kindle ervaring hier, maar op Tweakers kan je twee of meer producten naast elkaar vergelijken en zo snel de verschillen bekijken.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 09:06

Vraagje, ik zou graag mijn tijdschrift app ook op een e-reader willen hebben. Welke is daarvoor geschikt? Is dat dan alleen Android e-readers?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 10:35

IwanLuver schreef:
Vraagje, ik zou graag mijn tijdschrift app ook op een e-reader willen hebben. Welke is daarvoor geschikt? Is dat dan alleen Android e-readers?

Van zodra je het hebt over apps, dan vallen standaard ereaders af. En moet je op zoek naar een tablet met eInk scherm.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 10:45

wendy1987 schreef:

Volgens mij is de Paperwhite nu gewoon een maat groter geworden en is daardoor de compact erbij gekomen.
Ik heb jaren een 6inch reader gehad (wel van Kobo), geen klachten over gehad. Maar ik merk dat ik veel sneller mijn Kindle Oasis neem (7inch scherm), maar dit is meer omwille van de bredere rand met fysieke knoppen die imo fijner in de hand ligt, dan voor het grotere scherm. Helaas is de Oasis uit het gamma.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:09

Bagheera_206 schreef:
Snoraly schreef:
Omg zie dat Kobo nu hun eigen draadloze page turner heeft :')

Nice! Gewoon via blauwtand zie ik dus geen extra clipje nodig op je e-reader.

Dat dacht ik ook meteen. Ik heb een goedkope via Shein maar juist dat klemmetje is het probleem.
En ja, het kan goedkoper maar persoonlijk vind ik nog geen 3 tientjes geen fortuin.

Marije_jiplover schreef:

In bed lees ik het liefste als ik op mijn zij lig. Boek vasthouden doe ik liefst met linkerhand, rechterhand onder dekbed (=warm) en daarin pageturner zodat ik niet steeds op mijn ereader hoef te tikken.
Ben nog aan het zoeken naar een fijne houder die makkelijk in gebruik is om de ereader in te zetten zodat ik 2 warme handen heb.