rowo schreef:Hier doen sommige verkopers altijd mee, sommige nooit. Je kunt de pech hebben dat er niemand komt, soms heb je die dag DE koper. Veel mensen vinden het vrijblijvende van die dag toch fijn om toch bij een woning te gaan kijken. Dus niet het vastzitten aan een afspraak met een makelaar erbij, maar gewoon rustig zelf rondkijken.
Ik kan voor jullie niet oordelen wat het beste is, dat is je eigen ding. Hou er wel rekening mee dat er vaak kosten verbonden zitten aan een Open Deuren Dag.
Wat voor kosten dan? Vrijblijvend is toch gratis meestal?
Ik ben ook verzot op goede kersen. Morellen lust ik ook wel, maar ja, een goede zwarte kers! Mmmmm!
Ja, ga bij Piet Klerkx kijken wat daar allemaal keukentjes gaat kijken.

Inmiddels heb ik ook makelaars zat gezien. Een deed me denken aan de gladakker, die je er tussen hebt. Toch waren er zeker 3 echt gemotiveerd om te verkopen. Nette makelaars, stuk voor stuk. Eén heeft ons zelfs super geholpen mbt financieel advies bij een bevriende adviseur. Maar aan aankoopmakelaars zou ik zowiezo niet beginnen. Dat vind ik geld weggooien. Dan kun je beter een goede bouwkundige uit de kennissenkring meenemen. Ik heb kennissen zat die daarin aardig goed bij de pinken zijn.
Wij zijn slechte voor de makelaar. We bezichtigen meestal zaterdag. Moet wel met het werk. 2 zaterdagen zijn we zo op pad geweest. En uhm... om 21.30 uur was de koop van onze woning rond.

Tesseke: Wonen bij je ouders heeft voordelen, tot je op je zelf hebt gewoond. Dat was bij mij tenminste. Ik kon niet meer tegen de beperkingen daarna.

Qimm: Dat is balen!
AValuna: Stoer! En idd, zo'n programma belicht de excessen. Ik vind op zichzelf de discussie wel goed. We mogen ons best afvragen of de zorg voor onze huisdieren optimaal is. Geldt voor ze allemaal. Deze ruiter heeft het in elk geval begrepen!
Maaike: offertes van banken zijn niet bindend. Gewoon een andere bank benaderen! Ga naar een bank. Persoonlijk vind ik de adviezen van bijvoorbeeld de Regiobank erg goed. Ook de ING vond ik heel verstandig overkomen en de SNS vind ik ook zeer meewerkend en snel. Als je zegt dat het haast heeft en waarom, dan krijg je absoluut voorrang.
Manzano: Ik heb het meegemaakt met een collega. Werkte bij de Rabo en moest wachten op een andere Rabo. Nou, die was er helemaal klaar mee en overwoog ook een andere bank.

Imre: Ja, herkenbaar. Wij gaan gewoon slopen en nieuw bouwen. Volgens de aannemer veel goedkoper dan verbouwen.
En ja! Ik ben de vrouw van Frankiej, dus mijn nieuws heeft hij al geplaatst.