Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wouterpaard schreef:Ik werk wisselend en mijn huis warmt langzaam op. Als ik om 10.00 mijn bed uitga en om 14.30 weer weg vind ik nu zonde om de kachel aan te doen (en kom boven prijsplafond uit) Hier is het dan dus ook helaas 15 graden. En eigenlijk nog kouder want zie dat ik maandag 4m3 heb gebruikt om het huis 15 gr te houden. Ben heel jaloers op de huizen die warmte vast houden! (En kan niet heel veel meer isoleren)
wouterpaard schreef:Ik werk wisselend en mijn huis warmt langzaam op. Als ik om 10.00 mijn bed uitga en om 14.30 weer weg vind ik nu zonde om de kachel aan te doen (en kom boven prijsplafond uit) Hier is het dan dus ook helaas 15 graden. En eigenlijk nog kouder want zie dat ik maandag 4m3 heb gebruikt om het huis 15 gr te houden. Ben heel jaloers op de huizen die warmte vast houden! (En kan niet heel veel meer isoleren)
boeflover schreef:wouterpaard schreef:Ik werk wisselend en mijn huis warmt langzaam op. Als ik om 10.00 mijn bed uitga en om 14.30 weer weg vind ik nu zonde om de kachel aan te doen (en kom boven prijsplafond uit) Hier is het dan dus ook helaas 15 graden. En eigenlijk nog kouder want zie dat ik maandag 4m3 heb gebruikt om het huis 15 gr te houden. Ben heel jaloers op de huizen die warmte vast houden! (En kan niet heel veel meer isoleren)
Oei dat klinkt heel koud. Heb je ms al gekeken of je je huis in compartimenten kunt delen zodat je maar een deel hoeft (warmer) te stoken met dezelfde energie?
Bv door wat gordijnen op te hangen in doorgangen en tochtstrips op tussendeuren, evt deur drangers als deuren veel open blijven staan. Bij mijn ouders is een lange hal waar altijd veel warmte verlies is, we hebben nu op 2 plekken een gordijn gehangen (voor de achterdeur en halverwege de hal) wat echt veel scheelt qua warmte verlies.
Je kunt ook wat warmte binnen houden door de wanden en vloeren te bekleden; vloerkleed, wandkleed of een gevulde boekenkast, gordijnen bv.
Letizia schreef:Is dat van dat Tesa folie?
Picopico schreef:Letizia schreef:Is dat van dat Tesa folie?
Ja, maar ze hadden een speciale manier van bevestigen waardoor het nog beter werkt. Volgens mij op het kozijn ipv direct op het raam, maar dat weet ik niet precies meer. Dat folie heb ik al
@ wouterpaard, misschien kan dit bij jou ook wel?
Edit: artikel gevonden, maar het zit achter een betaalmuur. Er is hier zeker niet toevallig een abonnee?![]()
![]()
https://www.trouw.nl/duurzaamheid-economie/folie-voor-je-raam-een-verbluffend-goedkope-doe-het-zelftip-om-veel-energiekosten-te-besparen~bef6f10e/
mysa schreef:Wij hebben dubbel glas, maar wel oud glas van een jaar of dertig geleden. Zou die coating in zijn waarschuwing in de laatste alinea daar op zitten? Denk het toch niet? En waarom wordt het te warm? Door de zon?