Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:44

Ik ben wel benieuwd waarom je niet naar Brabant wilt? :P

Mijn broertje woont in Apeldoorn. Dat vind ik dan weer te massaal. We hebben ook in Den Bosch gewoond maar dan in een buitenwijk waardoor je met 5 minuten in de polder stond.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:47

Morrie schreef:
die vloertegens op foto 23 in Zuidwolde heb ik ook ooit gehad, wat een zooi geeft dat als je het eruit gaat halen...

Hebben wij een andere versie voor ons ? Ik zie enkel klinkers

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:57

Apeldoorn massaal?? Hmmm ik heb denk ik te veel tijd doorgebracht in de grote steden (voor zover we die überhaupt hebben in NL).

Zodra ik Brabants hoor raak ik al geïrriteerd. Dus kan er beter niet wonen ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:00

Het stuk waar hij woont wel, maar misschien is dat net een druk punt. Hij woont in de Matenhorst buurt en daar vind ik het allemaal best druk en hutjemutje op elkaar gebouwd.
Maar goed, ik woon nu in een klein dorpje dus vergeleken daarbij is Apeldoorn gigantisch _O-
Het Brabants accent valt gelukkig reuze mee! Mijn schoonfamilie heeft helemaal geen accent :D

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:03

manzano schreef:
Brabant wil ik echt niet naar toe. Wel naar het bos. Dus ik zoek boven de rivieren en niet noordelijker dan Zwolle. Best lastig haha.

Ik zucht juist van verlichting als ik weer over de IJssel ben en weer richting het noorden ga.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:06

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:10

Cayenne schreef:
Het stuk waar hij woont wel, maar misschien is dat net een druk punt. Hij woont in de Matenhorst buurt en daar vind ik het allemaal best druk en hutjemutje op elkaar gebouwd.
Maar goed, ik woon nu in een klein dorpje dus vergeleken daarbij is Apeldoorn gigantisch _O-
Het Brabants accent valt gelukkig reuze mee! Mijn schoonfamilie heeft helemaal geen accent :D

Nou ja, dat is een van de ergernissen, laten we het daar op houden haha.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:16

Happinez schreef:
Morrie schreef:
die vloertegens op foto 23 in Zuidwolde heb ik ook ooit gehad, wat een zooi geeft dat als je het eruit gaat halen...

Hebben wij een andere versie voor ons ? Ik zie enkel klinkers

dat zijn idd klinkers. Maar waarom zou je die er uit halen. Pracht plek, ik zou er zo heen willen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:17

Ik zou ook niet in Brabant willen wonen hoor... Daar heb ik ooit ook een veto over uitgesproken toen dat eventueel aan de orde zou zijn ivm het werk van manlief. De mentaliteit ligt me totaal niet.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:20

Ik vind de mentaliteit in Brabant juist veel fijner als in Noord-Holland. Daar zijn de mensen over het algemeen veel stugger.
Maar zo heb je overal wel iets denk ik :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:22

Nou ja.... Als ik wanhopig genoeg wordt in de zoektocht moeten we maar zien waar we uitkomen :))

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:52

Manzano, als je vriend niet naar Drenthe wil, dan zeg je gewoon dat dat huis in Zuidwolde in Overijssel ligt. T scheelt 200 meter denk ik. Ligt bijna op de provincie grens.

Mooi huis in Zuidwolde. Is ook echt een mooi stukje daar. Je krijgt wel veel pony’s voor je huis langs in de zomer want Klein Oever ligt er vlakbij.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:56

miccamaaike schreef:
Manzano, als je vriend niet naar Drenthe wil, dan zeg je gewoon dat dat huis in Zuidwolde in Overijssel ligt. T scheelt 200 meter denk ik. Ligt bijna op de provincie grens.

Mooi huis in Zuidwolde. Is ook echt een mooi stukje daar. Je krijgt wel veel pony’s voor je huis langs in de zomer want Klein Oever ligt er vlakbij.

Hij vindt Zwolle de grens dus ik vrees dat het weinig gaat helpen :))
Maar los daarvan gaat het ook niks worden met die agrarische bestemming.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:57

Haha helaas. T is maar 25 min verder. Maar wel beetje middle of nowhere daar.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:54

Cayenne schreef:
Ik vind de mentaliteit in Brabant juist veel fijner als in Noord-Holland. Daar zijn de mensen over het algemeen veel stugger.
Maar zo heb je overal wel iets denk ik :P

Ja dat. Ik ben een Brabo en ik wil hier echt nooit weg. Mijn man is geen Brabo en die wil óók nooit meer weg. Dus :D

Amire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:58

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:05

Dat is tegenwoordig helemaal in... je ziet het vaker dat er mensen op de foto staan.
Van iemand in bad tot mensen in de tuin aan de BBQ.

Amire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:17

Brainless schreef:
Dat is tegenwoordig helemaal in... je ziet het vaker dat er mensen op de foto staan.
Van iemand in bad tot mensen in de tuin aan de BBQ.

Oh meen je niet, suf van me :P Of suf van de trend, haha. Wie verzint het?!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:22

Die schoonmaak foto is wel echt raar

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:56

Is idd wel vreemd om net een schoonmaakfoto er bij te zetten.
Ga dan op de bank zitten met een kop thee en maak een foto :+

Maar dat is idd blijkbaar heel hip, net als die poppen in huis.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:00

Ik vraag me nog steeds af wat het doel is van mensen op de foto. Afleiden van het huis? Referentiekader voor de grootte van de ruimte? Gewoon omdat het er wat gezelliger uitziet? Moeten we onszelf al de keuken zien schoonmaken?

Ander onderwerp: hier zitten volgens mij best wat eigenaren van boerderijen. Wij zijn bezig met de aankoop van een boerderij en nu blijkt bij de bouwkundige keuring dat er 'houtvernietigers' in het dakbeschot zit. Ik had echt niet anders verwacht van een boerderij van 100 jaar oud, maar het betekent wel dat alle pannen eraf moeten, Rentokil langs moet komen en de pannen er weer op moeten en waarschijnlijk moet het rieten topdak dan ook opnieuw gelegd worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Aan welke kostenpost moet ik denken? #durfttevragen

Edit: die in Klarenbeek is wel een plaatje!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:21

Is het actieve houtworm/boktor? Maw, zie je zaagsel in/om de knaaggaatjes? Als het oude gaten zijn hoef je niets te doen nl. Is er alleen lokaal wat activiteit kun je ook zelf met de Roxasect aan de gang gaan.

Oftewel, laat je niet direct op kosten jagen, en laat desnoods eerst een houtwormbestrijder even vrijblijvend kijken.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:22

Hier zijn ze nu bezig met het voorhuis wat ongeveer 170 M2 is. Wij kopen wel nieuwe pannen en hebben destijds het hele huis al tegen houtworm laten behandelen.

Houtworm behandeling was 3000 euro volgens mij omdat er geen boktor in zat.

Totale dak vervangen van het voorhuis kost ongeveer 45.000 en dat is zonder de pannen, wij krijgen wel een nieuwe kapconstructie dus ik denk dat je er 10.000 euro af kan halen. Wij vervangen het dak wel op de goedkope manier, isolatieplaten werden voor ons te duur want dan zit je op de 50 euro de m2 en zit er alsnog veel arbeid en materiaal in.

Ik denk dat je met riet hier nog geld bij op kan tellen omdat riet duurder is.

Belangrijk is wel dat je kapconstructie nog goed is en niet teveel is aangetast, bij ons word er een nieuwe kap geplaatst omdat op sommige plekken de houtworm goed zijn best heeft gedaan en je zo wel echt een strakke kap terug krijgt.

Onze boerderij is ook 100 jaar oud.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:20

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:22

Ibbel schreef:
Is het actieve houtworm/boktor? Maw, zie je zaagsel in/om de knaaggaatjes? Als het oude gaten zijn hoef je niets te doen nl. Is er alleen lokaal wat activiteit kun je ook zelf met de Roxasect aan de gang gaan.

Oftewel, laat je niet direct op kosten jagen, en laat desnoods eerst een houtwormbestrijder even vrijblijvend kijken.

Dank voor jullie ervaringen en de specifieke kosten Urona! We nemen maandag contact op met een bedrijf voor een uitgebreid advies, dat lukt natuurlijk niet meer zo aan het einde van de week. Ik weet dus niet of er nog knaagactiviteit te zien was, zo specifiek wilde de keurder niet zijn _-:( Vanwege de coronamaatregelen mochten we zelf niet bij de keuring zijn...

Ik baal wel. Ben verliefd geworden op het plekje, ons huis is verkocht, financiën zijn geregeld, maar als er plotseling 50.000 euro aan extra kosten bijkomen, dan moeten we toch weer opnieuw in overleg.