Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:07

Van 1 kamer heb ik wel spijt dus die wil ik alweer veranderen :') niet zo uitgepakt als ik in mijn hoofd had. Verder had ik nog nooit een trep gerenoveerd dus nu komen er alweer scheuren, dat had ik vast anders moeten doen. Verder ben ik echt super blij met onze verbouwingen en inrichting.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:36

Ik heb even advies nodig :D

Wij hebben volgende week eindelijk tijd om te winkelen voor accessoires. Op foto's lijkt het nog ergere bruine smurrie dan het is :P (de roze uit de muur valt weg). Maar we wouden wel echt kleur brengen door accessoires

Afbeelding

Nu hebben we al wat moois groot voor aan de muur gezien (Riverdale klok van 1 meter doorsnede). Nu zitten we heel erg in dubio wat voor vloerkleed. Hebben jullie ideeën?

kraakte

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:49

Van wat voor kleuren houden jullie?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:49

Ik zou eerder voor kleinere salontafel(s) kijken dan voor een vloerkleed Gianti. Zou in ieder geval geen taupekleur kiezen! Eventueel zijn er ook hele mooie witte met een licht barok patroon in overeenkomstige kleuren van jullie accessoires? Een grote klok boven de bank zal volgens mij heel mooi staan!

Tjee Kenyada, dat huis!! Je kan er heel wat moois van maken, maar daar hebben jullie wel goed doorheen moeten kijken haha.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:52

Ja of juist een lekkere knalkleur vloerkleed met idd wat kleinere salontafel. Maar goed daar moet je maar net van houden.
Ik zou er twee ronde salontafeltjes neerzetten met een aqua of okerkleurig vloerkleed.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:07

Nadeel van samenwonen... Krijg de salontafel er niet uit :Y) vriends zijn trots :')

Idd geen taupe kleur erbij! We zijn zelf heel erg weg van de kleur van de kandelaars en die mag zeker meer in huis komen!

Afbeelding
(Niet opletten op troep in tv meubel :') moet nog goed ingericht worden)

Dan nog een dilemma hoe groot moet je een vloerkleed nemen

Ik zag nu deze voorbij komen.

Afbeelding

Een kleed met zo'n bollen geweven effect vind ik ook heel mooi.. Maarja welk kleur
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:17

Ik zou een vloerkleed nemen dat past in de opening tussen de banken en in een gebroken witte/ licht cremige kleur. Zonder motief. Je kunt bijv. een stuk standaard tapijt laten omzomen tot vloerkleed
En dan op de bank ook een paar van dezelfde kleur kussens er bij.
Aan de muur iets langwerpigs (misschien meerdere delen naast elkaar). Qua kleur heel rustig of misschien zwart/wit of oudbruin/creme.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:21

Kenyada schreef:
Nou het was zo dat het buurhuis ook op Funda stond (staat nog volgens mij) dat was van n aannemer die het geheel heeft opgeknapt! Wel is dat een hoekhuis, dus grotere tuin en hebben die een aan bijkeuken eraan vast gemaakt.

We gaan ze kwa badkamer vergroting nadoen, stukje hal, stukje slaapkamer en twee inbouwkasten erbij trekken. Die indeling die zij hebben willen we ook gaan gebruiken.

De deur in de woonkamer wordt dichtgemaakt, gaan de deur van hal naar keuken gebruiken.
Verder kwa indeling Wordt het niet veranderd.
Wel fijn dat je dus kunt zien hoe mooi het kan worden!

Edit: even van Funda wat foto's van onze woning en die van de buren afgepikt.
De onderste twee zijn natuurlijk van 't buurhuis ;-)

[img]m/iIXtjF.jpg[img]

[img]m/eot2VO.jpg[img]

[img]m/yehtQ5.jpg[img]

[img]m/ZcQiJv.jpg[img]

[img]m/4GYOBX.jpg[img]

[img]m/5BC9Kb.jpg[img]

[img]m/aO9e4P.jpg[img]

Daar ga je heel wat gaafs van kunnen maken zeg!
Mooi hoe de buren die badkamer hebben gedaan, vind de tegels een hele fijne kleur hebben

noviceh schreef:
Ik zou eerder voor kleinere salontafel(s) kijken dan voor een vloerkleed Gianti. Zou in ieder geval geen taupekleur kiezen! Eventueel zijn er ook hele mooie witte met een licht barok patroon in overeenkomstige kleuren van jullie accessoires? Een grote klok boven de bank zal volgens mij heel mooi staan!

Hier ga ik in mee :j de salontafel vind ik echt te groot voor bij die bank.
Je hebt al roze en mint zo te zien, wil je graag andere kleuren omdat je dat niet mooi meer vind, of gewoon zodat er meer verschillende kleuren zijn?
Kwa kleed zou ik naar gebroken of creme wit kijken, heel rustig en licht :)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:51

Wat betreft een vloerkleed, hier zie de do en don't qua grootte van het kleed.
Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:56

Wat een goeie Yvje! Ik had het idee vloerkleed voor onder het bed rechtsonder (NOT this :o ) in mn hoofd. Toch maar andere optie overwegen, zo zie je heel goed hoe de combinatie uiteindelijk uitpakt!

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:19

Op pinterest vind je veel van deze handigheden.. ook hoe je bv. je gordijnen op moet hangen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 14:22

@yvje: normaliter zou ik zeggen 'je hebt gelijk', maar gezien de grote muur-tot-muur bank van Gianti lijkt het me weinig zinvol om een heel groot kleed te kopen wat voor 75% onder de bank verdwijnt.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 14:43

Daar heb je gelijk in DD. Misschien is het voor andere mensen een tip.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:01

Gianti: persoonlijk vind ik de muur en bank teveel van dezelfde kleur maar kies dan voor witte potten met groene planten en dan een opvallende kleur zoals je kandelaars.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:10

Kunst is een heel persoonlijk iets, maar dít zou ik erg mooi vinden staan
Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:11

Dat ziet er wel leuk uit. Niet helemaal mijn ding maar ik begrijp dat je het mooi vindt.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:39

weer even een uurtje gelezen.. zit op de camping en daar slecht wifi.. thuis in de opbouwende fase.. Deze week schilderen en plinten plaatsen.. nog nieuwe gordijnen bestellen en bedenken wat ik voor het raam wil.. vind het lastig om te kiezen.
1 muur hebben we pale jade geschildert ( lijkt op early dew) en een andere muur word retro oker, en een klein muurtje komt een retro behang in wit met dezelfde pale jade tint. De vloer is vrij donker. wil de raambekleding vrij neutraal..maar wat Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:47

Afbeelding

De woonkamer/keuken bijna klaar voor bewoning. Kleur is niet in een foto te vangen helaas. Gaat om de kleur oldtimer rally van flexa. Ben er ontzettend blij mee moet ik zeggen. Nu de stucloper er nog uit en een stukje vloer repareren.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:52

Ziet er al goed uit bij beide! Ben benieuwd hoe het er straks uitziet met meubels!

Wij gaan morgen weer hard aan de slag. Trap kaalmaken, deur dichtmetselen, plafonds boven eruit.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:23

Een wollen hoogpolig wit/off white kleed gianti? En dan zoals op het 2e plaatje (do this)?
Bij Ikea zijn ze niet zo duur!

Is het niet meer allemaal zo 1 kleur en al je items passen erbij!

*kruipt weer onder steen :=

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 07:57

Janine, ook een prachtige kleur!!

Ik heb al twee mooie kleuren hier gezien die kandidaat kunnen zijn voor een muur op onze slaapkamer!
Leuk :):)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:34

Gianti, ik persoonlijk zou iets meer kleur toevoegen aan je interieur maar dat is natuurlijk smaakgebonden. :)

Robbie, de pale jade is mooi zeg. <3

Janine, zo op de foto vind ik je muur erg donker tonen maar je zegt zelf al de kleur niet op de foto te kunnen pakken, ben benieuwd naar een foto van het geheel als het ingericht is enzo. :)

Dit is mijn woonkamer nu:
Afbeelding
rechts komt nog een buffetkast en dat ladenkastje gaat eerdaags naar de slaapkamer op m'n tafel.
De plant komt nog een pot voor, die heb ik vanmorgen bij de containers weggevist vandaar even een 'chipsbak' eronder.

Afbeelding
Op de plek waar de ventilator staat wil ik een grote kamerplant neerzetten, wsl een yucca of een cactus
Ook wil ik nog kijken naar een klok ofzo.

Afbeelding
Raambekleding blijft even zoals het is, begon toch te twijfelen over de vitrages dus dan wacht ik liever even met beslissen. ;)
Er komen tzt een paar kleine cactussen/vetplanten in de vensterbank te staan en mss dat ik rechts een paar kleine plankjes bevestig voor planten/decoratie, zag bij de Action hele leuke laatst.

Afbeelding
Wanneer de logeerhond vertrokken is zal dat kleed ook weg zijn, dan wil ik de plant op de eerste foto op deze plek zetten (op een bijzettafeltje) of op de plek waar het tafeltje nu staat.
Links komt de buffetkast te staan iig, wellicht dat ik hem van plek verwissel met de krabton, even kijken hoe dat uitkomt.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:37

Wat een fraaie voorbeelden en ideetjes komen er langs in dit topic +:)+ Ik lees graag even mee.

Wij verbouwen momenteel onze boerderij uit 1906 en proberen de woning wat in oude stijl terug te brengen. Nu zijn we toe aan het kiezen van kleuren en tegels - dat valt nog niks mee :oo

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:42

@lor1: intrigerende salontafel heb je daar. Vooral die 'handgrepen' ??

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:48

Het is een voormalig scheepsluik. :D
De 'handgrepen' zijn losse koperen kommen met een dwarsbalkje erop zegmaar. :)