[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirriezz

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:25

Dankjewel Feal! (Je naam is te ingewikkeld om correct over te kunnen typen, sorry)

Ons zoekgebied behelst het grootste deel van een heel eiland van Zeeland. Omtrek zo'n 40km. Dat is voor mij een beetje het maximum, omdat ik niet tever naar mijn werk wil reizen.

Die 10min fietsen naar een dorp met meer dan een buurtsuper is ook nog niet het probleem hoor, alleen hebben de dorpjes die dat hebben vaak niet eens een buurtsuper hier.

Mijn vriend kijkt idd vooral maar de schuur en de aanwezigheid van een open haard. Ik ben bereid wel een compromis te sluiten, maar niet zonder dat ik me thuis voel in het huis. Dat blijkt nog best lastig te zijn, vandaar mijn vraag hoe andere bokkers dat doen.
Ik merk dat ik ondertussen een beetje chagrijnig wordt van alle schuren met huis erbij... Maar meneer wil niet kijken bij een huis zonder schuur, 'want dan moet ik op de fiets/5 min in de auto naar mijn loods'.

Misschien gewoon dit weekend nog eens proberen tot hem door te dringen dat 5 autominuten naar je hobby voor gewone mensen heel normaal is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:34

Gefeliciteerd met je verjaardag. Op zich met dat budget en de regio zou te doen moeten zijn.

Deze zullen jullie vast wel al gezien hebben?
http://www.funda.nl/koop/wemeldinge/hui ... terweg-55/

Lief leuk huis en een mega buitenruimte. Of is dat te afgelegen?

Langzaam stromen alle formulieren binnen. Is nu nog wachten op de belastingdienst of hopen dat de opgave van de accountant voldoende is.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:11

Zeg maar Femke of Fae haha, kan mijn naam niet meer wijzigen op bokt geloof ik.

Ik ken Goes en omstreken niet (al heb ik er een oom wonen) dus heb ook geen idee in welke prijsklasse je daar zit, zal eens neuzen op Funda. Ik denk dat je vriend echt moet gaan begrijpen dat het gevoel bij een huis belangrijk is en je jou (en ieder ander) niet zomaar ergens mee heen kan slepen. Als hij dan genoegen moet nemen met een iets kleinere schuur, is dat het compromis wat hij ervoor moet sluiten. Het moet wel van beide kanten komen. :)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:24

En deze? http://www.leunis.nl/object/2582/sint-p ... eg-48.html

of deze, moet wel een beetje opgeknapt worden; http://www.funda.nl/koop/hoofdplaat/hui ... straat-26/

Of deze, alleen ben ik er nog niet helemaal achter of die garage nou daadwerkelijk groot is. http://www.wooonmakelaardij.nl/aanbod/9 ... t-borssele

Nog 1, volgens mij meer in een dorp met ook een gigantische schuur; http://www.funda.nl/koop/vlissingen/hui ... enlaan-17/

Wat een ontzettend leuke huizen daar in de regio! Alleen die grote schuur maakt de zoekopdracht wel wat ingewikkeld.
Laatst bijgewerkt door Faelivrin op 09-03-17 11:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:34

karuna schreef:
Langzaam stromen alle formulieren binnen. Is nu nog wachten op de belastingdienst of hopen dat de opgave van de accountant voldoende is.

Voor een hypotheek aanvraag? Wij hoeven dat soort formulieren niet in te dienen, of heb je een eigen zaak?

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:36

Wij verwachten vandaag ook het akkoord (of niet) van onze hypotheek aanvraag.. Spannend..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:37

Gefeliciteerd voor alle mensen die een leuk huis hebben gevonden of hun huis gekocht.
Ik heb nog steeds niets gevonden. Denk dat ik straks in een sleurhut bij iemand in de tuin moet gaan staan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:47

mirriezz schreef:
Dankjewel Feal! (Je naam is te ingewikkeld om correct over te kunnen typen, sorry)

Ons zoekgebied behelst het grootste deel van een heel eiland van Zeeland. Omtrek zo'n 40km. Dat is voor mij een beetje het maximum, omdat ik niet tever naar mijn werk wil reizen.

Die 10min fietsen naar een dorp met meer dan een buurtsuper is ook nog niet het probleem hoor, alleen hebben de dorpjes die dat hebben vaak niet eens een buurtsuper hier.

Mijn vriend kijkt idd vooral maar de schuur en de aanwezigheid van een open haard. Ik ben bereid wel een compromis te sluiten, maar niet zonder dat ik me thuis voel in het huis. Dat blijkt nog best lastig te zijn, vandaar mijn vraag hoe andere bokkers dat doen.
Ik merk dat ik ondertussen een beetje chagrijnig wordt van alle schuren met huis erbij... Maar meneer wil niet kijken bij een huis zonder schuur, 'want dan moet ik op de fiets/5 min in de auto naar mijn loods'.

Misschien gewoon dit weekend nog eens proberen tot hem door te dringen dat 5 autominuten naar je hobby voor gewone mensen heel normaal is.

Wij hadden het zelfde probleem de zoektocht heeft hier dus 6 jaar geduurd. Uiteindelijk dus wat gevonden op een industrie terrein, eerder al woningen op industrieterreinen bekeken maar dat was het allemaal niet, ook voor mij geldde dat ik me er thuis moest voelen, mijn vriend krijg je niet in een rijtjes huis en de schuur/hal bleek belangrijker dan gedacht want we zijn echt schitterende huizen ver onder ons budget tegen gekomen. Maar dat werd het niet vanwegen de te kleine schuur. Ik kan dus alleen maar zeggen wacht tot er iets is waarbij jullie beiden een goed gevoel hebben en heb geduld. Wij hebben nu dus iets op 1057 m2 grond, lekker tuintje, veel voorzieningen in de buurt o.a een overdekt winkelcentrum op 3 minuten lopen.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:56

x_tico schreef:
Wij verwachten vandaag ook het akkoord (of niet) van onze hypotheek aanvraag.. Spannend..

Spannend! Wat denk je zelf dat het gaat worden?

kohtje schreef:
Gefeliciteerd voor alle mensen die een leuk huis hebben gevonden of hun huis gekocht.
Ik heb nog steeds niets gevonden. Denk dat ik straks in een sleurhut bij iemand in de tuin moet gaan staan.

Wij dachten ook dat het niet zou lukken en precies op dat moment liepen we tegen dit huis aan. :D Er is nog hoop!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:10

Oh jeetje...ik ben van slag! De snelste bezichtiging ooit maar hij heeft gelijk de tweede ingepland voor als zijn vrouw en hij terug zijn van vakantie. Hij heeft geen huis te verkopen, want houdt dat aan om te verhuren. Was enthousiast en is zelf heel handig. Vindt vooral de uitloopmogelijkheden met de honden heerlijk en dat is het ook!

Woensdag de 29e tweede bezichtiging en dan zou het zomaar snel kunnen gaan want zij zitten niet aan een oplevering vast en ik al helemaal niet! Wegwezen!!!!!!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:39

Lekker daffodil! Zou echt mooi zijn als dat door gaat.

Waxmelts: het klinkt alsof jullie atm ideaal wonen! En jouw situatie klinkt ook redelijk gelijk aan de mijne. Vriendlief wil ook totaal niet in een rijtjeshuis, terwijl we met ons budget een mooie ruime tussenwoning met tuin en op een fijne locatie kunnen kopen. Dan denk ik: wat wil je nog meer? Een schuur dus...

Dankjewel voor de linkjes, ik ga ze na mijn werk even bestuderen.
Wel grappig om te zien wat jullie een 'dorp' noemen en bewoonde wereld. Vlissingen is hier toch echt de op 1 na grootste stad :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:45

Die link naar dat huis in Vlissingen is idd leuk, dorp :+

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:52

Haha, bij mij is er in een stad ook nog een 'dorp' achtige situatie mogelijk, zo'n stad als Vlissingen heeft ook weer meerdere 'kernen' opzich en dat heten bij mij ook 'dorpjes', of in de volksmond denk ik 'buurtjes' (met buurtsuper ect, snap je wat ik bedoel?)

Spannend Daffodil!

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:56

Hi, hier ook iemand uit walcheren...voor die prijs is het verschrikkelijk lastig zoeken, wij zijn op zoek met een budget van een ton meer maar geloof me dat is al verschrikkelijk.
Ik wil ook enigzins in de buurt van de bewoonde wereld wonen, borssele en omstreken is echt een no-go. Maar zoveel staat er helaas niet te koop.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:37

Faelivrin schreef:
karuna schreef:

Voor een hypotheek aanvraag? Wij hoeven dat soort formulieren niet in te dienen, of heb je een eigen zaak?

Ik wel hypotheek wordt dadelijk betaald door wao en allimentatie. Heel papierwerk dus wat aangeleverd moet worden. Daarnaast is huis nu samen met ex en al langer in bezit waardoor voor de hypotheek aangetoond moet worden dat huis al langer dan eind 2012 in bezit was. Zoals gezegd geen standaard situatie die veel rekenwerk vergt.

Vlissingen is voor mij geen dorp maar een mega grote stad, :')

Daffodil lekker toch. Hadden wij in lelystad ook. Koper wilde er drie weken later in. Oeps. :+

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:46

Ah zo, ik snap het, een reguliere aanvraag is voor mij al heel ingewikkeld, laat staan de jouwe.

En wat betreft Vlissingen... Zal het nooit weer doen hoor. }:0

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 16:26

Haha xD geeft niet Fae... Maar het is gewoon grappig dat je dat een dorpje noemt en ook Hoofdplaat voorstelt. Als je nou de middle of nowhere zoekt, ze hebben daar een dijk, dat is het enige dat verhindert dat je de weg kwijt raakt.

Die combi moet ik gewoon om lachen. Bereikbaarheid is in Zeeland ook een ding. Hoofdplaat ligt op het volgende eiland, waar maar één oversteek naar is. Mijn vriend zou naar het werk letterlijk een halfuur naar het oosten rijden, het water onderdoor (tunnel) en dan weer een halfuur naar het westen. Hemelsbreed prima te doen, maar als we een huis kopen dan hebben we geen geld over voor een helicopter, helaas.

Gelukkig is het hier dan wel weer te doen om een woning te kopen met 2 ton. In andere delen van het land is dat moeilijker

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 08:25

Haha ik heb Funda opdracht geven met een omtrek van zoveel KM, kan je na gaan hoe lastig het zoeken is als je ergens niet bekend bent. :D De huizenprijzen liggen daar idd niet zo hoog, valt me alles mee!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:38

Jeej kan vanaf nu zelf kijken hoever de aanvraag is. Jammer genoeg ook gezien dat de taxatie (laatste document dat ingevuld moest worden) pas 7-3 ingeleverd is. Dus het wordt nog krapjes allemaal.
Volgens de hypotheekman hebben we nog tijd genoeg |o (ben niet ongeduldig O:) )

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:54

Wij hebben nog steeds niks gehoord pff.. Hebben tot de 17e

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 16:11

Spannend xtico. Ik heb nog tot de 24ste....
Zo jammer dat het allemaal zo lang duurt he ;)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 16:49

Dat meekijken lijkt mij wel fijn

Ben blij dat ik het er op heb zitten methode spoedaanvraag was het dus na complete inlevering op vrijdag, dinsdag volledig akkoord verklaard dus het kan wel snel _-:(

Jammer genoeg dat die snelheid pas komt als je ook echt geen speelruimte meer hebt

Hier nog maar 5 dagen tot overdracht!
Hulptroepen al aan het inschakelen voor het slopen =:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 17:46

Bij jullie gaat het nu ineens super snel Dup!

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 17:57

Nimmy schreef:
IrishCold schreef:
Hallo,
Kan ik hier de vraag stellen hoe een huis(boerderij) kopen in zn werking gaat? Mijn vriend en ik hebben veel gelezen maar ik vind het nog al ingewikkeld. Wat zijn de eerste stappen? Naar de bank? Gesprek? en dan? en moet je eerst een huis op oog hebben of hoeft dat niet? Als de vraag hier niet gesteld kan worden zal ik wel apart topic openen maar ik dacht hier zitten vast ervaren mensen :o :D

En kijk goed naar de bestemming. Is het al wonen of nog agrarisch. Hoe er rekening mee dat op de grond de overdrachtsbelasting hoger is dan op het huis en de opstallen.

Bedenk ook dat je moet willen leven in een gebied waar je niet altijd de was buiten kan hangen en er geregeld zware voertuigen langs rijden.

Verder is het geweldig buiten af. Wij zijn nu bezig met renoveren en moeten over 3 weken verhuizen...

Mijn vriend is van boeren afkomst en ik woon nu al tijdje op de boerderij van mn schoonvader dus wat was betreft allemaal bekend.

Iedereen bedankt voor reacties. Hier kan ik nog wel even wat mee :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:46

Ik wil me hier ook graag melden! Mijn vriend en ik zijn samen op zoek naar een huis en wat er nu op ons pad is gekomen zou best wel eens het huis kunnen zijn. Het is via via van een bekende. We gaan morgen kijken zonder makelaar, donderdag zou als het bevalt de tweede bezichtiging met makelaar zijn en dan gaat ook onze financieel adviseur mee. Het huis is echt compleet af dus zou best wel ineens heel snel kunnen gaan!