Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
mirriezz schreef:Dankjewel Feal! (Je naam is te ingewikkeld om correct over te kunnen typen, sorry)
Ons zoekgebied behelst het grootste deel van een heel eiland van Zeeland. Omtrek zo'n 40km. Dat is voor mij een beetje het maximum, omdat ik niet tever naar mijn werk wil reizen.
Die 10min fietsen naar een dorp met meer dan een buurtsuper is ook nog niet het probleem hoor, alleen hebben de dorpjes die dat hebben vaak niet eens een buurtsuper hier.
Mijn vriend kijkt idd vooral maar de schuur en de aanwezigheid van een open haard. Ik ben bereid wel een compromis te sluiten, maar niet zonder dat ik me thuis voel in het huis. Dat blijkt nog best lastig te zijn, vandaar mijn vraag hoe andere bokkers dat doen.
Ik merk dat ik ondertussen een beetje chagrijnig wordt van alle schuren met huis erbij... Maar meneer wil niet kijken bij een huis zonder schuur, 'want dan moet ik op de fiets/5 min in de auto naar mijn loods'.
Misschien gewoon dit weekend nog eens proberen tot hem door te dringen dat 5 autominuten naar je hobby voor gewone mensen heel normaal is.
x_tico schreef:Wij verwachten vandaag ook het akkoord (of niet) van onze hypotheek aanvraag.. Spannend..
kohtje schreef:Gefeliciteerd voor alle mensen die een leuk huis hebben gevonden of hun huis gekocht.
Ik heb nog steeds niets gevonden. Denk dat ik straks in een sleurhut bij iemand in de tuin moet gaan staan.
Faelivrin schreef:karuna schreef:Langzaam stromen alle formulieren binnen. Is nu nog wachten op de belastingdienst of hopen dat de opgave van de accountant voldoende is.
Voor een hypotheek aanvraag? Wij hoeven dat soort formulieren niet in te dienen, of heb je een eigen zaak?
Nimmy schreef:IrishCold schreef:Hallo,
Kan ik hier de vraag stellen hoe een huis(boerderij) kopen in zn werking gaat? Mijn vriend en ik hebben veel gelezen maar ik vind het nog al ingewikkeld. Wat zijn de eerste stappen? Naar de bank? Gesprek? en dan? en moet je eerst een huis op oog hebben of hoeft dat niet? Als de vraag hier niet gesteld kan worden zal ik wel apart topic openen maar ik dacht hier zitten vast ervaren mensen![]()
En kijk goed naar de bestemming. Is het al wonen of nog agrarisch. Hoe er rekening mee dat op de grond de overdrachtsbelasting hoger is dan op het huis en de opstallen.
Bedenk ook dat je moet willen leven in een gebied waar je niet altijd de was buiten kan hangen en er geregeld zware voertuigen langs rijden.
Verder is het geweldig buiten af. Wij zijn nu bezig met renoveren en moeten over 3 weken verhuizen...